de lehet dugó törés, kérdés hol, mert az nem nagy ügy, ha a henger fala nem sérült. Lehet szelep vert bele... Írd meg mi lett, mert érdekel, ha tudok segítek én ezt M51-n már csukott szemmel...
végig olvastam megint... A kompresszió értéket bar-ban adják meg és minimum 22bar-nak kellene lennie. Ha igaz amit írsz valószínű gyűrűtörés? Akkor lehet blokkot fúrni új dugó+gyűrűvel... és ez csak 4hengeres. Tuti az a bibi?
Aki még emlékszik a problémámra /318 TDS lentebb olvasható/ hát nagy a baj:(
A helyzet az hogy szét kell szedni a motort mert akkora a karternyomás hogy ha leveszem az olajbeöntő sapkát ott pufog ki nem hátul ahol kellene. Tragédia! Azt hiszem indulok Afrika felé. Most! Gyalog! Hát ennyi. Na jóccakát népek!
A pcsúcsoknál tipikus hiba szokott lenni az elöregedett résolaj csövek, amik felkeményednek és törnek. Első körben autósboltban vegyél 3.2mm-s résolajcsövet kb 1métert. tépd le a régit és szikével távolítsd el a régi maradványát a csonkokon. VIGYÁZZ, a csonkhoz szar hozzá férni de ne feszegesd csavarhúzóval mert tőből törik és akkor csúcs házat lehet cserélni. Azt meg házilag nemigen fogod kivitelezni már bocsi. :o) Nem nagy ügy, de.... Ha kell segítek, főleg ha nagyfaluban jársz.
Most regisztráltam magam,nem tudtam,hogy van egy ilyen fórum ahol kimondottan a diesel Bömösökkel foglalkoztok,ennek nagyon örülök.Sokat tanulhat bellöle az ember.Nekem is lenne egy problémám,ha tudnátok segíteni nagyon megköszönném. Akkor előadnám:
Egy kis segítségre lenne szükségem.525 tds-em van e-34 93-as évj.A motorja sajnos behalt,raktam bele egy 94-es évj.mocit ami autómatáé volt,és nagyon ment.Kompletten adagolostul mindenestül.De benne hagytam a régi motorvezérlőt. És így elég szarul megy nincs benne kraft.Ma beleraktam a hozzávaló vezérlőt egy fokkal jobban megy, viszont a porlasztó csúcsoknál nyomja ki a gázolajat mint állat. Mit lehetne tenni? Így a fogyasztásom is megnött ami nem igazán jó. Légyszi segítsetek!!! Mi lehet a hiba? Vigyem el adgolóshoz?
Szia! Ha nem akarsz szívni akkor szerezz 95-94 közötti motorvezérlőt ami tds-ből származik! Aztán meg kell vizsgálni a kábelköteget is, mert a DDE csati nem fog belemenni, de lehet ás turpisság is... Az sem min1 hogy mauál, vagy otomatás a vezérlő.
De mindenek előtt rendbe kell rakatni a motort, mert hiába cserélsz turbót, colert és adsz neki több nyálat, ha a motorod állapota nem megfelelő.
Sziasztok srácok! Van egy 94-es 325TD-m és azt szeretném, hogy TDS legyen.Van egy nagy töltő levegő hűtőm, egy E39-es TDS turbóm és még mi szükséges ahhoz, hogy TDS legyen????
Köszönöm a segítségeteket.Most nézik az adagolót,és várom mennyire kell felújítani és kell e az elemet cserélni.Mennyibe kerül egy elem,ha az lesz a bűnös?
Az adagoló tömítéscseréhez le kell venni, ha meg már len van szét kell szedni, ha miden tömítést cserélsz (márpedik ami a csomagban van mind érdemes) ahhoz szét kell szedni, természetesen a fejet is le kell szedni mert az alatt is van tömítés és akkor már elállítottad mert visszarakni nem lehet ugyan oda. ha megcsináltatod le tudom ellenőrizni mert az élő adatokból kiderül hol dolgozik. Az alkatrészek cseréjével magát a motorvezérlőt is cserélni kell (bár lehet át tudom programozni de ennek utána kell néznem), mert ugye a több levegőhöz több nyál is kell! Fontos hogy megfelelő motorvezérlőt találj, mert évjáratonként volt változás...
tosany Nem eszik olyan forrón a kását.A turbo tök mind1,mitsu vagy garrett. Be kell állítani a töltőnyomást,mivel gyárilag elég nagyjázva vannak belőve.És persze az azóta eltelt idő sem tesz igazán jót.Kikeményedik a wastegate membránja stb. Csak úgy coolert berakni nem olyan egyszerű.Még nem néztem utánna pontosan,hogy e36nál mit kell cserélni,de nem kis érvágás. Saját tapasztalat:E34 525TD Cserélni kell: Olajhűtő és csövezése Klímahűtő (kondenzátor) AGR szelep +hozzájön a cooler és a csövek.A gumicsöveket nehezen kapod meg bontva,újonnan 20e fölött van a 2db. Szóval röviden ennyit kedvcsinálónak
A gyertyákkal kezdtem,kiszedtem mindet és leellenőriztem.Mindegyik jó időben és jó helyen izzít.1 éve cseréltem,NGK. Az adagolót nem szedem le,mert nincs meg az a célszerszám,amivel le lehet szorítani a fogaskereket.Már nekiálltak. Mit tanácsolsz?Az adagolónál,ha "csak" tömítéseket kell cserélni,ne is nyúljak az adagoló fedeléhez? Akkor marad még a cooler és egy Garret turbó a michu. helyett a teljesítmény növeléséhez?Az vezérlő egységet is cserélni kell a TDS-re? Ha felújítják az adagolót,és felrakják,utána hozzá tudod állítani a motorhoz? Nem akarok irdatlan teljesítményt kihozni belőle,mert azzal csak kivégezném,csak a TDS -éhez közeli erőt. Tanács?
Ha melegen nehézkesen indul akkor előtöltés pontos ellenőrzése/beállítása az első lépés. Ha nem segít akkor elkopott a nagynyomású rész, de ne ugorjunk fejest. :o) Az hogy hidegen is nehezebb, ahhoz izzító gyertya kiszedése melletti ellenőrzés (4sec alatt a hegyének izzania kell VIGYÁZAT égésveszély) javallt, mert így a biztos. Valamint a tömítések cseréje is sokat javíthat, higy nem tartja a ház a nyomást nélkülük. Ha meg nem csináltál ilyet, akkor előbb nézd meg mit-hogy kell, ha már te akarod megcsinálni, de jó szerszámok (célszerszámok is) nélkül gányolás lesz. Nincs semmi titok, de ez egy precíz, nagy tisztaságú szerkezet és egy por is "csodákat" mívelhet sajna. Amúgy meg én nem alakítanám át mechanikusra, mert nem lesz se fordulatszám mérőd, fogyasztás mérőd.... ez egy végelkeseredési reakció. Teljesítmény feltornászásához meg csak az adagolóhoz nyúlni butaság. Sok mindent át kell nézni, leellenőrizni, utána állítani esetleg felujjítani, cserélni. És ne feledd! Öreg vasak ezek már, nem jó dolog tovább hegyezni, főleg mert nem tudod hogyan használták előtted, bármikor történhet vele valami és akkor csak megint szaporodik a "szar bmw dízel"-t kiáltók buta tábora!
Ha pesten vagy és járóképes akkor rá kéne nézzek, mert közelebbit nagyjából elmondták, max, csak akkor hiszem ha látom magam ;o) Nem tudom a TDI-n mi van, de csak akkor lehet jó ha kicikszámova ua. a hullámos tárcsa meg pl. a nagynyomású rész. Ha csak a feje (állító mű) kell az sok típusban ua, max ahogyan már írták a csatit kell átvariálni, de itt is létezik potis meg indukciós!
A következő a kérdésem.Egy e36-os 2.5 td-m van.Úgy néz ki nálam is adagoló problémák léptek fel.Kezdetben melegen nehezen,most hogy átléptem a 300000Km-t,már hidegen sem indul.Csöpög az adagolóból a gázolaj.Most szedetem le,mert ajánlották,hogy ha még nem csináltam,ne álljak neki... -Mi a következő lépés?- -Nézessem meg valahol,mit mutat nyomás alatt? Ha megbontják, szeretném mindenképp átalakítani mechanikusra és kicsit feltornászni a teljesítményt. -Mivel érdemes kezdeni? -Ezt hogy lehet kivitelezni? Várom a hozzászólásotokat,segítségeteket!
a feje jó lehet. pl 25tds adagolófeje kompatibilis a 80as tdi audiéval (nem teljesen, stekker más, de egyszerű megoldani). ez a dózisállítómű, igazából a mechanikus részeid ha szarok akkor ezzel sokra nem mész.
többi csak akkor, amennyiben a 18tds-ed közvetlen befecskendezéses, amit kétlek mert ha jóltom akkor ezek kamrásak szóval bukott ezoldalról a feltételezésed sajna. soha nem működne jól vele. esetleg a td-vel, mert az kamrás viszont az meg mechanikus szal bukott a mutatvány.
Megnéztük ma az AC-t de az is jó! A helyzet változatlan. Írtam tegnap este még a Vojnó-nak de még nem reagált. Azt hallottam hogy az 1.9-es TDI Audi adagolója jó a Bömire. Szerinted? Megnéztem a neten és külsőre valóban teljesen egyforma. Nem tudom. Jó lenne kideríteni mert jóval olcsóbban lehet hozzájutni mind a miénkhez.
sajnos akkor az a legvalószínűbb hogy elkopott a nagynyomású rész. a hathengeresek is így döglenek meg. nekem most abban a stádiumban van hogy melegen is izzítok, így pöcc röff. amúgy már javítani kéne.
írj egy privát levelet Vojnó nick nevű kartársunknak, mit tanácsol, hová viheted. addig ne ugorj bele semmi költekezésbe, mert nagyon ráfaraghatsz. csak semmi hirtelen bontott cucc, mert az is lutri. Javítható a tiéd is!
Na pont ez az most hogy mondod! Augusztus közepétől kezdett melegen nehezen indulni majd novembertől mint ahogy már írtam is jött hozzá hogy hidegen sem indul. Addig tipp-topp indult hidegen. AC-t holnap megnézzük. Ha elindítjuk húzással akkor megy mint a disznó, nem füstöl/minimálisat/ nem csörög nem zörög. Kaposvári vagyok de itt nincs aki hozzá tudna nyúlni. Mindenki csak a száját húzza hogy elektromos adagoló meg BMW meg stb.......... Hát már nem tudom. Nagyon el vagyok szottyanva.