90 alatt nem nagyon közlekedem (soxor városban sem), csak ha traffipax gyanú van... Így 70% város, 30% országút, átlagosan 7,5 liter körül.
Amikor nagyon ráérősen 70-80 körül kocogok lehúzott ablakkal, zenét hallgatva országúton, akkor lemehet 6,5-re, de ha 1 óra alatt fel kell érnem pestre az M5-ösön, akkor 10-11 körül. :))
Cserébe viszont szinte sosem füstöl és cirka 8 éve nem köpte be a gyertyát. :)))
Naja ebben igazad van.. :-( és még sokolhatnánk a sok jó(!!!) tulajdonságot! :-)
De azért nem mellékes gyári adat szerintem.Ma pl végig 60nal mentem 60 km-t 5,2 l volt fogyi 100re,ráhagyással. Ez van... A tied mennyit eszik?
Négyütem! +Bárki akinek van használható 5letete!
Jó lenne ha minél előbb irna valakim,aki tud tanácsot adni ( ha lehet leirni a folyamatot rendesen) hogy hogy lehet ültetni egy tekercsrugós Trabit! Ja ! és elöl ugyanugy mint a laprugosat? Előre is köszi!
Tibke!
Igértél nekem valamit,de nem irtál a cucc felől. :-( Most akkor mi van?
Megoldható a tuningolt kocsi vizsgáztatása is, ha megfelel a biztonsági előirásoknak és van hozzá dokumentáció+tervrajz!!
Apám a KFnél dolgozik és mellesleg tervezőmérnök is onnét tudom. Én is vele fogom legalizáltatni az ültetett gépet a vizsgán! Így végre nem kell majd mindig szerelgetni.
Ha van kérdésed keress meg vagy irj!
bye
Amikor megvettem anno a Trabit, annyira leharcolt állapotban volt a hátsó ülések melletti könyöklö, hogy gyorsan kellett valamit csinálni vele. Tüzögéppel raktam rá egy fedöréteget, az addig rajta is marad, amíg rendesen meg nem csinálom (rövidesen). De ezzel vigyázni kell, az eredeti panel olyan vékony, hogy az általam használt tüzögép átviszi, és a tüske kikandikál a másik oldalon, szóval csak óvatosan... Inkább ragasztás. A textil-fa kombináció elég egyszerü ilyen szempontból.
Hát nem hiszem hogy a KF-hez kellene menni a tuningolt autóval! :)
Kárpitozáshoz tipp: ragasztóval kendd be, arra rakd a kárpitot, hátulra hajtsd vissza, és ha lehet, tűzd meg tűzőgéppel, vagy kárpitozóval kb 30 perces munka.
Ami a május 1.-i találkozót illeti, Trabi-Warti klubszervezés, résztvevőit még nem tom, de én mindenféleképp megyek :)).
A Közlekedési Múzeum előtt lesz, legalábbis ahogy Prokee írta...
A részleteket még megérdeklődöm.
Addig is legyetek rosszak :), telitank, 2ütem rúlz!!!
Ha jól tudom, akkor a közlekedési múzeum előtt lesz a "szocialista gyöngyszemek" találkálja... valami ilyesmit hallottam.
Pitta: a KF-nél (közlekedési főfelügyelőség) csinálnak próbapados mérést, ha kell, hívd fel őket, aztán 1eztess velük...
Amúgy pesti tagok vannak a listáról? 3. kerület környékéről esetleg vki?
A jövő héten meglesz a kárpitozás, ha lesznek képek, leközlöm az oldalamon. Addig is várom a tippeket az emilemre, ha netán valaki csinálta már volna.
A segítségeteket szeretném kérni. Nemsokára "kész" lesz a tuning a gépemen és le szeretném méretni a nyomatékgörbéjét meg a max. Le-t. Nem tud valaki valahol egy helyet, ahol ezt meg lehetne tenni? Ha tudtok, akkor valami címet vagy telefont adjatok légyszi, hogy el tudjam érni őket.
Szevasztok!
Ez a fogyasztást taglaló vita már nevetséges! Az elérhető legkisebb fogyasztás átlagosan 6 liter körüli. Ez személyes tapasztalat, 110-es főfúvókával, és óvatos hajtással, vegyes körülmények között.
A május 1.-i találkozóra jön valaki? Meg április 21-én is lesz valami... a résztvevők írhatnának, mehetnénk 1ütt, a trabifórum oszlopos tagjai :o)).
Lassan a trabim eléri az "erős" jelzőt, apránként jó verda lesz belőle! :))
Na addig is minden jót, teli tankot:
<
nemtom ki kezdte el a hulyesegeket irogatni, de kulonben vidd el zwickauba a trabidat, hogy masoljak le, mert a gyari adatok szerint sehogyan se lehet 5,5-6 ala menni ...
amugy nem vagyok moderator, de egy kicsit erdekes stilusban nyomjatok mostanaban a forumot, egy fajta feltunesi viszketegseget tapasztalok ...
"Van rajtam kívül valaki az országban akinek VW 1600-as karbija van a Trabiján? (Tudom Locust neked is nemsoká fent lesz és így nyilvánosan meg is köszönöm a lehetőséget a karbu megvásárlására)"
Szerintem csak nekunk :))
Jovo hetenen is felteszem, csak meg van egy vizsgam es csak utana van szabad idom :))
Attol felek hogy szar hozza most a futomuvem, hogy maj' ki tudjam autozni.
"Locustnak minden Trabi szaki azt mondta, hogy ez 4 ütemű karbu ezzel aztán biztos nem fog menni a Trabant!!! Én vagyok az élő példa MŰKÖDIK. Csak letakarítottuk az 1967!-ben gyártott karbut feltettük és már indult is. :)"
Ez igy van, Ninauszeknal is nagyon magyaraztak hogy ez nem lesz jo :)))
De akitol az egeszet tudtam, aki elinditott ebben az iranyban hihetoen mondta, ok ezzel versenyeztek ... 78ban ...
Most ertem haza es a fogyasztasom mindossze 3,2l/100 km. Hatvan-Budapest tavon, felig varosban, felig orszaguton, az atlag sebessegem olyan 65-75 volt.
Akkor most en nyertem ?
Ja nem :(
Most hallom hogy Köváry Barnának mindossze 0,5l a fogyasztasa. Legalabbis a Strazsahegyen annyi volt ... (Tetore rakta a vasat, aztan a nezok toltak vegig)
Előre is köszi szépen, jo lenne ha el tudnád küldeni a pontos leirást, ugyis ittlesz a tavaszi szünet és lenni talán egy kis időm....
Az első futómővel is csináltál valamit?
A fogysztásos dolgokhoz még valami várszónak:
Egy kétütemű motor kenését a keverékben lévő olaj adja 4 liter? körüli fogyasztás esetén már annyira lecsökken a kenés, hogy ilyen fogysztás mellett max. 500km-t lehet menni aztán kakukk.
Viszont, ha dúsabb keveréket mixelsz, akkor nem fog 4-et enni. Ez van.
Na legyen ez a zárszó végleg fogyasztás ügyben.
Más:
Van rajtam kívül valaki az országban akinek VW 1600-as karbija van a Trabiján? (Tudom Locust neked is nemsoká fent lesz és így nyilvánosan meg is köszönöm a lehetőséget a karbu megvásárlására)
Locustnak minden Trabi szaki azt mondta, hogy ez 4 ütemű karbu ezzel aztán biztos nem fog menni a Trabant!!! Én vagyok az élő példa MŰKÖDIK. Csak letakarítottuk az 1967!-ben gyártott karbut feltettük és már indult is. :)
A tekercsrugóst egy kicsit nehezebb ültetni, de megoldható. Az épülő gépemben már megoldott probléma. Menet közben kipróbálni viszont még nem tudtam. Ami biztos: a kerekek (fémvázig lecsupaszított kasznival, azaz terheletlenül) föggőlegesen állnak - ezt még lehet fokozni. Keményebb rugózás (kb a széria laprugóséval azonos).
Már egyszer leírtam az egészet, de visszakeresem neked a topic-ból.
Nem hozzám intézted a kérdést, de egyrészt az injektoros rendszer eleve gazdaságosabb, mint a porlasztós, másrészt a 2 literes motor jobban érzi magát 90-110 környékén, mint a 600 cm3-es (más váltóáttételezés, stb.). Elöfordulhatnak ilyen anomáliák, hogy a nagyobb motor fogyaszt kevesebbet.
Mogorva!
Tom hogy ez nem a Trabihoz tartozik,tök más a rendszer,a motor, a gyújtás + minden,de akkor mit szólsz apám 2.0i 91es Vectrájának a 6,2es fogyasztásához? Mindez kb 90-110 között!Na ez is kamu? Amugy nem hazudok,vagy nem mondok nagyot (kis fogyi) nincs semmi érdekem belőle!
Bocsi hogy ilyeneket is beirok,de szerintem ez egy intő példa! Szóval mindenki elgedjen meg a sajtjával! Egyébként a 4,4es fogyasztást én sem akartam előszőr elhinni!
Na csak ennyi!
JoPi! Irtad a honlapodon laprugos Trabik ültetsét! Nincs jo és megbizható ötleted a tekercsugósra?
Köszi előre is!
Úgy érzem, elég jól kiveséztük ezt a történetet.
A nagy többségnek 5-7 l között fogyaszt a verdája. Ez elég nagy szórás, de figyelembe kell venni az eltérő vezetési stílusokat, az esetlegesen más-más motorbeállításokat, a tuningokat(pl.:Ninausz). Egyetértek Jopival, az a legfőbb, hogy megy a gép!! Igaz, a benya nem olcsó, de úgyis mindenki a saját fogyasztásához fogja kalkulálni a költségeit. 0.5-1 l különbség miatt nem érdemes idegeskedni, a FEELING sokkal többet ér, amit a TRABI ad nekünk. A Ladákat és Skodákat így is simán übereljük!! :)
JoPi:
Extrém körülmények között a te verdád a nyerő!
Mogorva:
Amikor elindulsz ne felejtsd el kiengedni a kéziféket!!! :)....bocs
Egyébként úgy mérem a fogyasztást ahogy Te. 400 km-re tankoltam 22 l-t.
Ja, a kutakon el vannak állítva a literszámlálók:
1 litar helyett kapsz 0.9 l-t, jobb esetben. 5 l-es kannába 6.3 l az milyen?? Jó-jó a kannába valamivel több fér, mint 5 l. De 1.3 l-el?? Az kicsit sok!!
Na szóval csak pár megjegyzés a lentebb olvasottakhoz....
1. Mogorva!
Ne hidd hogy az enyém mindig ennyit fogyaszt!E egy extrém eset,mert ált 50 kmnél nme megyek vele messzebre!Ilyen utak alkalmával nekem a 5,8-6,5ig a normálfogyi!A mérés 1/2 s 3/4 tank közti állapotról indult,kiürülésig! DE! Nem akarok belebonyolodni a vitába,szerintem tök fölös a másik gépet dicsőiteni vagy leszólni, ugyis mindenki maga tudja mennyit nyel be a sajátja!
Ami a gépet illeti: széria 90/3as kétütemű Trabi, 2,2 baros guminyomással,135ös semperit gumikkal.Ja !A a dombokról!Amit irtál hogy dombos vidék részben igaz csak. Győr felől menve nincs semmi kivéve a Ság-hegyet!
Pitta!
Ma akkor 1/2 9 után online vagy? Jo lenne,mert van pár kérdésem az átalakitásodról!
Néha én is a kiüritéses módszert használom,de egyszer már meg is szivtam a város előtt 5 km-re fogyott ki a tank és nem volt kanna.. Na akkor 10 fölötti fogyi volt végig padlóval,ami óra szerint 125-127 között volt! 5 L elment 44 km alatt!A honlapodon láttam a légszűrőházat!Az hogy van megoldva? Ki van furkálva?