Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.12 0 0 1984
Mogorva!
Nem soháig fogja birni a főtengelyed ha tartósan igy mész szegénnyel!
Padlón nekem is 10 körül nyel!
Mogorva Creative Commons License 2001.04.12 0 0 1983
90 alatt nem nagyon közlekedem (soxor városban sem), csak ha traffipax gyanú van... Így 70% város, 30% országút, átlagosan 7,5 liter körül.

Amikor nagyon ráérősen 70-80 körül kocogok lehúzott ablakkal, zenét hallgatva országúton, akkor lemehet 6,5-re, de ha 1 óra alatt fel kell érnem pestre az M5-ösön, akkor 10-11 körül. :))

Cserébe viszont szinte sosem füstöl és cirka 8 éve nem köpte be a gyertyát. :)))

Előzmény: Balage Csillag (1981)
Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.11 0 0 1982
ja + valami!

Nem tom már ki kérdezte vagy irta,de a KFnál nem mérnek teljesitményt és nyomatékgörbét! Erre vannak spec. céget, majd megnézek pár cimet és irok!

Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.11 0 0 1981
Mogorva!

Naja ebben igazad van.. :-( és még sokolhatnánk a sok jó(!!!) tulajdonságot! :-)
De azért nem mellékes gyári adat szerintem.Ma pl végig 60nal mentem 60 km-t 5,2 l volt fogyi 100re,ráhagyással. Ez van... A tied mennyit eszik?

Négyütem! +Bárki akinek van használható 5letete!

Jó lenne ha minél előbb irna valakim,aki tud tanácsot adni ( ha lehet leirni a folyamatot rendesen) hogy hogy lehet ültetni egy tekercsrugós Trabit! Ja ! és elöl ugyanugy mint a laprugosat? Előre is köszi!

Tibke!
Igértél nekem valamit,de nem irtál a cucc felől. :-( Most akkor mi van?

Bye!

Mogorva Creative Commons License 2001.04.10 0 0 1980
Igen a kézikönyv szerint az úttartása és teljesítménye kiváló, ami, azonban nem szabad, hogy felelőtlenségre csábítsa a vezetőt.

Vagy valami ilyesmit ír. :))

Előzmény: Balage Csillag (1979)
Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1979
Ja a FOGYASZTÁSOS vitához ZÁRSZÓNAK: a gyári kézikönyv szerint tartós 60nál 5 L/100 km, 80nál meg 7 körül! Na csak ennyi!
A TRABI legyen veletek...
Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1978
Knappcsi!

Megoldható a tuningolt kocsi vizsgáztatása is, ha megfelel a biztonsági előirásoknak és van hozzá dokumentáció+tervrajz!!
Apám a KFnél dolgozik és mellesleg tervezőmérnök is onnét tudom. Én is vele fogom legalizáltatni az ültetett gépet a vizsgán! Így végre nem kell majd mindig szerelgetni.
Ha van kérdésed keress meg vagy irj!
bye

Zoldalma Creative Commons License 2001.04.09 0 0 1977
Amikor megvettem anno a Trabit, annyira leharcolt állapotban volt a hátsó ülések melletti könyöklö, hogy gyorsan kellett valamit csinálni vele. Tüzögéppel raktam rá egy fedöréteget, az addig rajta is marad, amíg rendesen meg nem csinálom (rövidesen). De ezzel vigyázni kell, az eredeti panel olyan vékony, hogy az általam használt tüzögép átviszi, és a tüske kikandikál a másik oldalon, szóval csak óvatosan... Inkább ragasztás. A textil-fa kombináció elég egyszerü ilyen szempontból.

Z.

Előzmény: Knappcsi (1976)
Knappcsi Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1976
Hát nem hiszem hogy a KF-hez kellene menni a tuningolt autóval! :)

Kárpitozáshoz tipp: ragasztóval kendd be, arra rakd a kárpitot, hátulra hajtsd vissza, és ha lehet, tűzd meg tűzőgéppel, vagy kárpitozóval kb 30 perces munka.

Knappcsi

Előzmény: jester0926 (1972)
jester0926 Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1975
Hi megin!

Ami a május 1.-i találkozót illeti, Trabi-Warti klubszervezés, résztvevőit még nem tom, de én mindenféleképp megyek :)).
A Közlekedési Múzeum előtt lesz, legalábbis ahogy Prokee írta...
A részleteket még megérdeklődöm.

Addig is legyetek rosszak :), telitank, 2ütem rúlz!!!

Jester
------

Tris_ Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1974
Hello!

A fogyasztás témához már csak annyit, hogy nekem 10 lityit is megeszik városban. :( Na ezt überelje valaki!
Tudom-tudom. Ez 1.1 De akkor is.

Tali? Ki szervezi??? Kik lesznek ott?

Tris

PITTA Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1973
Hi.

Hát én Dunaharasztin lakom, de a 11.-kerben dolgozom. Asszem az közel van a 3.-hoz.
Ja és köszi az infót.

Pitta

jester0926 Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1972
Hi 2 all!

Ha jól tudom, akkor a közlekedési múzeum előtt lesz a "szocialista gyöngyszemek" találkálja... valami ilyesmit hallottam.
Pitta: a KF-nél (közlekedési főfelügyelőség) csinálnak próbapados mérést, ha kell, hívd fel őket, aztán 1eztess velük...

Amúgy pesti tagok vannak a listáról? 3. kerület környékéről esetleg vki?

A jövő héten meglesz a kárpitozás, ha lesznek képek, leközlöm az oldalamon. Addig is várom a tippeket az emilemre, ha netán valaki csinálta már volna.

Minden jót, teli tankot:
Jester

PITTA Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1971
Hi mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni. Nemsokára "kész" lesz a tuning a gépemen és le szeretném méretni a nyomatékgörbéjét meg a max. Le-t. Nem tud valaki valahol egy helyet, ahol ezt meg lehetne tenni? Ha tudtok, akkor valami címet vagy telefont adjatok légyszi, hogy el tudjam érni őket.

BIG Thanx,
Pitta

Knappcsi Creative Commons License 2001.04.08 0 0 1970
Szia Jester!
Hol lesz a Május 1.-i tali? Ha van időm lenézek.

Tibke!
Tudunk beszélni szerdáig? Kellene a rugóköteg sorrendje.

All! Felejtsétek már el a rivalizálást, mindenkinek annyia fogyasztás, amennyi. Legfeljebb irigykedhetünk a másikira, és akkor mi van?

Knappcsi

Előzmény: jester0926 (1969)
jester0926 Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1969
Szevasztok!
Ez a fogyasztást taglaló vita már nevetséges! Az elérhető legkisebb fogyasztás átlagosan 6 liter körüli. Ez személyes tapasztalat, 110-es főfúvókával, és óvatos hajtással, vegyes körülmények között.
A május 1.-i találkozóra jön valaki? Meg április 21-én is lesz valami... a résztvevők írhatnának, mehetnénk 1ütt, a trabifórum oszlopos tagjai :o)).
Lassan a trabim eléri az "erős" jelzőt, apránként jó verda lesz belőle! :))
Na addig is minden jót, teli tankot:
<
locust Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1968
nemtom ki kezdte el a hulyesegeket irogatni, de kulonben vidd el zwickauba a trabidat, hogy masoljak le, mert a gyari adatok szerint sehogyan se lehet 5,5-6 ala menni ...
amugy nem vagyok moderator, de egy kicsit erdekes stilusban nyomjatok mostanaban a forumot, egy fajta feltunesi viszketegseget tapasztalok ...
Előzmény: Balage Csillag (1965)
negyutem Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1967
Hi Balage Csillag

Ok, majd összeszedem a gondolataimat és megpróbálom leírni úgy, hogy érthető legyen.
Az első futóm gyári - a tárcsaféket kivéve :)

Hali

Előzmény: Balage Csillag (1962)
Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.07 0 0 1966
Tibke!

Mi van a tetőablakkal?Majd szólj mert minden megoldás érdekelne!!!

Köszi!

Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1965
Na GYEREKEK!
Ennyire már ne szálljunk el! 3,4l? jo hogy nem benzint termel miközben megy...
Ez a rivalizálás nem jo semmire..
locust Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1964
"Van rajtam kívül valaki az országban akinek VW 1600-as karbija van a Trabiján? (Tudom Locust neked is nemsoká fent lesz és így nyilvánosan meg is köszönöm a lehetőséget a karbu megvásárlására)"
Szerintem csak nekunk :))
Jovo hetenen is felteszem, csak meg van egy vizsgam es csak utana van szabad idom :))
Attol felek hogy szar hozza most a futomuvem, hogy maj' ki tudjam autozni.


"Locustnak minden Trabi szaki azt mondta, hogy ez 4 ütemű karbu ezzel aztán biztos nem fog menni a Trabant!!! Én vagyok az élő példa MŰKÖDIK. Csak letakarítottuk az 1967!-ben gyártott karbut feltettük és már indult is. :)"
Ez igy van, Ninauszeknal is nagyon magyaraztak hogy ez nem lesz jo :)))
De akitol az egeszet tudtam, aki elinditott ebben az iranyban hihetoen mondta, ok ezzel versenyeztek ... 78ban ...

Előzmény: PITTA (1961)
locust Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1963
Most ertem haza es a fogyasztasom mindossze 3,2l/100 km. Hatvan-Budapest tavon, felig varosban, felig orszaguton, az atlag sebessegem olyan 65-75 volt.
Akkor most en nyertem ?

Ja nem :(

Most hallom hogy Köváry Barnának mindossze 0,5l a fogyasztasa. Legalabbis a Strazsahegyen annyi volt ... (Tetore rakta a vasat, aztan a nezok toltak vegig)

Előzmény: Mogorva (1937)
Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1962
Négyütem!!

Előre is köszi szépen, jo lenne ha el tudnád küldeni a pontos leirást, ugyis ittlesz a tavaszi szünet és lenni talán egy kis időm....
Az első futómővel is csináltál valamit?

PITTA Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1961
Sajna nem tudok online lenni.

A fogysztásos dolgokhoz még valami várszónak:
Egy kétütemű motor kenését a keverékben lévő olaj adja 4 liter? körüli fogyasztás esetén már annyira lecsökken a kenés, hogy ilyen fogysztás mellett max. 500km-t lehet menni aztán kakukk.
Viszont, ha dúsabb keveréket mixelsz, akkor nem fog 4-et enni. Ez van.
Na legyen ez a zárszó végleg fogyasztás ügyben.

Más:
Van rajtam kívül valaki az országban akinek VW 1600-as karbija van a Trabiján? (Tudom Locust neked is nemsoká fent lesz és így nyilvánosan meg is köszönöm a lehetőséget a karbu megvásárlására)
Locustnak minden Trabi szaki azt mondta, hogy ez 4 ütemű karbu ezzel aztán biztos nem fog menni a Trabant!!! Én vagyok az élő példa MŰKÖDIK. Csak letakarítottuk az 1967!-ben gyártott karbut feltettük és már indult is. :)

Na legyen elég itt a dicsekvésemből.
Pitta

negyutem Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1960
Balage Csillag

Az 1732. hozzászólás

negyutem Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1959
Szeva Balage Csillag!

A tekercsrugóst egy kicsit nehezebb ültetni, de megoldható. Az épülő gépemben már megoldott probléma. Menet közben kipróbálni viszont még nem tudtam. Ami biztos: a kerekek (fémvázig lecsupaszított kasznival, azaz terheletlenül) föggőlegesen állnak - ezt még lehet fokozni. Keményebb rugózás (kb a széria laprugóséval azonos).
Már egyszer leírtam az egészet, de visszakeresem neked a topic-ból.

Üdv
negyutem

Előzmény: Balage Csillag (1957)
Zoldalma Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1958
Nem hozzám intézted a kérdést, de egyrészt az injektoros rendszer eleve gazdaságosabb, mint a porlasztós, másrészt a 2 literes motor jobban érzi magát 90-110 környékén, mint a 600 cm3-es (más váltóáttételezés, stb.). Elöfordulhatnak ilyen anomáliák, hogy a nagyobb motor fogyaszt kevesebbet.

Z.

Előzmény: Balage Csillag (1957)
Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1957
Ja még valami!

Mogorva!
Tom hogy ez nem a Trabihoz tartozik,tök más a rendszer,a motor, a gyújtás + minden,de akkor mit szólsz apám 2.0i 91es Vectrájának a 6,2es fogyasztásához? Mindez kb 90-110 között!Na ez is kamu? Amugy nem hazudok,vagy nem mondok nagyot (kis fogyi) nincs semmi érdekem belőle!

Bocsi hogy ilyeneket is beirok,de szerintem ez egy intő példa! Szóval mindenki elgedjen meg a sajtjával! Egyébként a 4,4es fogyasztást én sem akartam előszőr elhinni!

Na csak ennyi!

JoPi! Irtad a honlapodon laprugos Trabik ültetsét! Nincs jo és megbizható ötleted a tekercsugósra?
Köszi előre is!

Bye

negyutem Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1956
Hi All!

Akkor összegezzük a fogyasztásról irottakat:

Úgy érzem, elég jól kiveséztük ezt a történetet.
A nagy többségnek 5-7 l között fogyaszt a verdája. Ez elég nagy szórás, de figyelembe kell venni az eltérő vezetési stílusokat, az esetlegesen más-más motorbeállításokat, a tuningokat(pl.:Ninausz). Egyetértek Jopival, az a legfőbb, hogy megy a gép!! Igaz, a benya nem olcsó, de úgyis mindenki a saját fogyasztásához fogja kalkulálni a költségeit. 0.5-1 l különbség miatt nem érdemes idegeskedni, a FEELING sokkal többet ér, amit a TRABI ad nekünk. A Ladákat és Skodákat így is simán übereljük!! :)

JoPi:
Extrém körülmények között a te verdád a nyerő!

Mogorva:
Amikor elindulsz ne felejtsd el kiengedni a kéziféket!!! :)....bocs
Egyébként úgy mérem a fogyasztást ahogy Te. 400 km-re tankoltam 22 l-t.

Ja, a kutakon el vannak állítva a literszámlálók:
1 litar helyett kapsz 0.9 l-t, jobb esetben. 5 l-es kannába 6.3 l az milyen?? Jó-jó a kannába valamivel több fér, mint 5 l. De 1.3 l-el?? Az kicsit sok!!

Na erről ennyit.

Örömökben teli TRABUÁROZÁST mindenkinek!
negyutem

Balage Csillag Creative Commons License 2001.04.06 0 0 1955
Hi mindenkinek!

Na szóval csak pár megjegyzés a lentebb olvasottakhoz....

1. Mogorva!
Ne hidd hogy az enyém mindig ennyit fogyaszt!E egy extrém eset,mert ált 50 kmnél nme megyek vele messzebre!Ilyen utak alkalmával nekem a 5,8-6,5ig a normálfogyi!A mérés 1/2 s 3/4 tank közti állapotról indult,kiürülésig! DE! Nem akarok belebonyolodni a vitába,szerintem tök fölös a másik gépet dicsőiteni vagy leszólni, ugyis mindenki maga tudja mennyit nyel be a sajátja!
Ami a gépet illeti: széria 90/3as kétütemű Trabi, 2,2 baros guminyomással,135ös semperit gumikkal.Ja !A a dombokról!Amit irtál hogy dombos vidék részben igaz csak. Győr felől menve nincs semmi kivéve a Ság-hegyet!

Pitta!

Ma akkor 1/2 9 után online vagy? Jo lenne,mert van pár kérdésem az átalakitásodról!
Néha én is a kiüritéses módszert használom,de egyszer már meg is szivtam a város előtt 5 km-re fogyott ki a tank és nem volt kanna.. Na akkor 10 fölötti fogyi volt végig padlóval,ami óra szerint 125-127 között volt! 5 L elment 44 km alatt!A honlapodon láttam a légszűrőházat!Az hogy van megoldva? Ki van furkálva?

Este akkor aki tud jöjjön!

A Trabi cuccok továbbra is érdekelnek!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!