Voltam tegnap egy neves cégnél és azt mondták nekem, hogy az Ő szellőztető rendszerük nem egy kategória azzal, amire én gondolok. Azzal érveltek, hogy az Ő csőrendszerük 20 év múlva is tiszta, friss levegőt fog fújni, mert a csőrendszer antisztatikus, kevésbé tapad meg a kosz stb. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Mennyivel lesz rosszabb, koszosabb a levegőm, ha megveszem a 300 Ft/m összegbe kerülő fix horganyzott csöveket, az utolsó 2-3 m-re meg flexi csövet teszek? Vagy a horganyzott helyett legyen inkább alu cső?
A saját agyam szerint mindkét rendszert tisztíani kell, kb ugyanolyan időközönként. Jól érzem, hogy kidobnám a sok pént fölöslegesen, vagy tévede?
Az emeber egészsége fontos, ezért nem szeretnék olyan rendszert beépíteni, amibe később beledöglünk. Aki már használ szellőzetőt, az a szűrőkön kívül a csőrendszert is takaríja rendszeresen? Ha igen, hogyan (gondolom a szerelésnél tisztító nyílsokat kell felszerelni) és legfőbbképpen mivel, milyen rendszerességgel?
Én is azt csinálok belőle, de szerintem azért ennyire nem vészes a helyzet... még ha nagyobb is az ellenállása valamelyest a csőnek, hőcserélőből nem kell nagyobb, ami kizárólag nagyobb lehet, az a szükséges ventiteljesítmény ... de ez is rendszertől függően változik, adott esetben nem is lesz lényegi különbség (kiépítés geometriája, csőhosszok függvénye, megfelelő venti) ... persze nem akarlak én meggyőzni véletlenül sem, csak a véleményemet írtam le... :)
Hát szellőzőrendszer csövezésére kellene, a gerinchálózathoz (elszívó, meg befúvó)
A flexibilis alu túl nagy ellenállású sztem ide, és amit azon megspórolnék, abból vehetnék nagyobb teljesítményű hőcserélőt, ami többet is fogyasztana.
A kérdés továbbra is hogy kell-e alu vagy jó a horganyzott is?
Egyébként pontosan mire kell, mert én pl. pont azért válsztottam a flexibilis alut, mert abból a 160-as-ból egy 10 méterre kihúzható cső is csak netto 5000-be kerül... nem mindegy ... persze csak ha megfelel az adott célra... :)
Valaki segítsen megmondani, mennyiért érdemes spirocsövet venni!
Kell az alu vagy jó a horganyzott acél is. Kicsit eldobtam az agyam, mikor a legutóbb kapott árajánlatban 1900Ft + ÁFA árat kaptam 160-as csőre méterenként.
Valszeg alura gondolhattak...
Muszáj alu?
És ha nem, mennyiért éri meg a horganyzott acél? Mondjuk vegyük a 160-asat.
Köszi az infokat! Akkor jó szívvel teszem fel! Akitől veszem ad hozzá idomokat is (szűkítők, egyenes toldód, T idomok stb.) azokkal talán egyszerűbb szerelni... de ha nem akkor az aluszalag jól dolgozik... :)
Én sonodec-et vettem az airventnél, hatás ugyanaz, de egyben van a fólia. A szerelést csak az nehezítette, hogy három réteget kell ragasztani... (belső, lyukas alu, fólia, külső alu)
Én is sonoflex-el hangtompítottam. Brutálisan jó hangcsillapító! Egy dologra figyelj majd. Eléggé macera légtömören szerelni vele, a cső maga perforált és a fóliaborítás a cső és a szigetelőanyag között pedig hosszában végig van hasítva. Jópárszor körbe kell tekerni a csatlakozásokat ragszalaggal, hogy ne szívjon/fújjon ki a kötéseknél.
Szuper, köszi! Akkor ha 2 méterrel számolok, akkor nem nyúlok mellé, sőt ... nagyon köszi! Most már csak ki kell találni a nyomvonalakat, és kiszámolni miből mennyi kell, és küldeni képeslapon a Mikulásnak.. :) :) :)
A Sonoflex jo megoldas. En azt szoktam javasolni, hogy legalabb 1,5m legyen es ne megspanolva kosd a gerinchez, hanem lazan, mert akkor tud ervenyesulni a hangtompito hatas.
Illetve még egy kérdés: a hangtompított verzióból (sonoflex) mekkora hosszt érdemes tenni a befúvók előtti szakaszra, mert ugye a teljes hosszt nem akarnám abból csinálni anyagi megfontolások miatt ... :) 160-as aluflex gerinc lenne házi hőszigeteléssel, arról 125-ös leágazások házi hősziggel, és a végső szakaszokon pedig a befúvók/elszívók előtt a sonoflex, illetve ahol rövid szakasz kell, ott csak a sonoflex ... ha így jó... ?!
Jaja, én is a gyártástechnika miatt akadtam meg a gondolatmenettel... :) Dehát ezért nem mi gyártjuk, hanem az aki kitalálta, vagy legalábbis, tudja hogy kell! :) :) :) :) :)
Én egyelőre csak úgy tudom elképzelni, hogy a henger hosszában van egy elválasztó fal és a két levegő nem az egyes lemezek két oldalán áramlik, hanem a két "félhengerben" és a hőt az alumínium lemezek hosszanti hővezetése viszi át a két levegő között.
Ez persze így valószínűleg nem igaz, mert a levegő a túlsó végén a henger másik oldalán jön ki.
Az elválasztó fal persze elméletileg csavarodhat hosszában 180 fokot, de ekkor meg a hullámos (távtartó) lemez nem engedné körbejárni a levegőt, mert a hullámok eközben egyenesen mennek.
És itt el vagyok akadva.
Mert azt nem hinném, hogy a hullám is csavarodik 180 fokot: a tekercs legbelső és külső menete között folyamatosan változnia kellene a hullám dőlésszögének (hogy minden kis légcsatornának pont kijöjjön a 180 fok) ennek megoldása gyártástechnikailag túlságosan bonyolult lenne.
Jaja, ezt valaki leírhatná, ha ismeri... én a rétegszerkezetbe tett 180°-os fordítóval tudom elképzelni, de lehet teljesen rossz nyomon árok... :) :) :)
A Bartosz-nak a rekuperatorai es a Paul-nak a negyzethalos negyoldalas hocseres rekuperatora az szerintem is tudja azt, amit rairnak. Mondjuk azert a Paul 99%-os hocsereje az egy picit huzos, de lehetnek pillanatok amikor kepes ra, de az nem jellemzo es ok a meleg atadasat szaraz levegonel deklaraljak, ami az eletben sohasem fordul elo.:(
A Tietek ugyanugy viselkedik mint az en cso a csoben rekuperatorom. Akarmekkora hideg is van, fagyveszely nncs, mert a vizpara kicsapodas utan visszafolyik a kondenzgyujtobe es egy resze ami jegkristalyja fagy, azt meg kifujja az elhasznalt levego. Szep latvany, foleg ha sut a Nap.:)
Egyetértek a hővisszanyerők hatásfokáról kialakult vita megállapításaival, a kompakt gépek esetében!
A Bartosz hőcserélők katalógusban szereplő, egységes 86%-os, hatásfokát a gyártó garantálja 33%-os belső relatív páratartalom esetén, a névleges teljesítményen. (pl. 350m3/h, 550m3/h, 16000m3/h :)
A valós hatásfok a gyakorlatban ennél általában magasabb.
Fagyvédelem (trükkös elektronikával vagy fűtőegységgel) nincs, mert nem kell.
Közben: imádkozz, hogy ma ne akarjon senki egy fotel háttámláján egyensúlyozva, vagy a könyvespolra alpinista módon felmászva a mennyezetnél lévő könyvek címeit végigböngészni.
Ha gyartok volnank hogy csinalnank? Vegyuk,hogy alap 100m3/o a szelloztetes folyamatosan es 300m3/o ,ha intenziv a szelloztetes. Az intenziv szelloztetes mikor kell? Ha furodtunk, ha foztunk, vagy sokan vagyunk es cigiznek is. Vagy reggel es lefekves elott egy rovid intenziv szelloztetes. Ha a furdes,fozes az ok, akkor tudjuk, hogy van felesleges + energia a levegoben,nem csak a levego magasabb homerseklete vegett, hanem a goz vegett. Igy erre az esetre nem kell tervezni, mert a kisebb hatasfoknal is nem erzekelheto a levego homersekletenek csokkenese, mert a para lecsapodasanal felszabadulo ho vastagon potolja.
Tehat akkor az alap szelloztetesen kell jo hatasfok. Ezt hogyan erjuk el? Egyszeruen . Kiszamoljuk a 100m3 levego hoenergiatartalmat a ket szelsoseges homerseklet kozott es kesz. Erre tervezunk egy 10-20%-os tulmeretezest es kesz is a hocserelo, ami 0C fok es 22C fok kozott akar 99%-os hatekonysagot is elerhet. Ezt tudjuk is laborban bizonyitani. Igy a piacra dobhatjuk a 90%-os hatasfoku hocserelot, amit ugy tuntetunk fel mint 100-300m3/oras hocserelo. Majd beirjuk a hasznalatiba, hogy csakis +7C foknal melegebb helyre telepithetjuk es mivel tudjuk, hogy nem mondunk igazat, ezert beirjuk a hasznalatiba, hogy a berendezes rendelkezik egy inteligens vezerlovel, ami nem engedi megfagyni a berendezest, inkabb leallitja a befuvo ventilatort es csak a meleg levegot fujja ki es igy vedi a berendezest. Arrol, hogy ilyenkor hogyan tudja a parat kijuttatni a termeszetbe ha eppen azt akartuk, arrol nem irunk egy szot sem, mert a felhasznalo csak egy balek, aki nem ert hozza.
Kozben az arat ugy szabjuk meg,mintha egy 300m3/oras hocserello lenne .:)