Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Ismeri valaki az STP V5.1-es programot? ez egy osztrák számítógépes program, ami a terepasztalt vezérli, s a számítógép újratelepítése miatt kellenének a kezdeti beállítások!
Ha valakinek van valami ötlete, azt megköszönöm! Mail publikus!
A váltakozó áram (50Hz) váltakozó mágneses teret gerjeszt és ez, ami "szétrázza" a trafót. A lemezelést a négy sarokban csavar tartja össze. Ilyenkor a köréseknél nem mozdulnak el a lemezek , de ahogy távolodnak a csvartól képesek enyhén eltávolodni egymástól. Jobb trafóknál mindkét oldalt egy-egy lemez kengyellel zárják. De a csavar itt is kilazulhat. Meg kell próbálni húzni rajta, hátha a probléma megszűnik. Igaz FZ1-et még nem szedtem szét, de lehet hogy ebben is így oldották meg.
Modern megoldás, hogy a lemezeket egyszerűen összeheggesztik. Na ezek az életben meg nem mukkannak.
A kép egy ipari kivitelű HABERMANN gyártmányú trafóról készült.
Mikor bekapcsolom az asztalt, egyúttal üzembehelyezek 6 (hat) db FZ1-es trafót is. Ezek viszik a váltókat, az épület- és közvilágításokat, jelzőket, valamint egy analóg villamospályát, és egy analóg mellékvonali pályasza-kaszt, ami összeköttetésben van a fővonalakkal is, de elektromosan leválasztott. ( Itt futnak a régebbi, - még - nem digitalizált, de számomra kedves Piko gépek.)
Valamennyi trafót használtan vettem, több, mint tíz éve.