Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
Én is megtudom erősíteni hogy tényleg ott volt 2 FJR-t a parkolóházban az egyiken voltak dobozok de a másikon nem. Apropo merre is lesz a gurulás holnap? Mostmár én is beneveznék.
Ma meg is kérdeztem a szerelőtől, aki azt mondta, hogy annyira szét kell szedni mindent plusz a kulcs is valami speciális - hogy ezt nem ajánlja otthon. A Pesti úton valami 4300Ft az óradíja a szervíznek és egy óra alatt megvan. Ennyit megér, szerintem. A Pegaso egyszem gyertyáját sem tudtam magam kicserélni, mert bár minden szerszám adva van, le kell szedni a tankot hozzá...
Az én spyke nadrágom volt 50e - és +20C fölött használhatatlan a kivehetetlen párazáró fólia miatt. És ezt a Lehel úton vettem motorosboltban - nagyon kis kezdő koromban:-) Ehhez képest jól vásároltunk. A SHOX-ban hasonló minőség olcsóbb lett volna, de az pillanatnyilag fényévekre van...
Már ki is próbáltam gyorsan.... Megyünk. Vettem Zsuzsinak rendes kabátot meg nadrágot motorozni. Ahhoz képest, hogy mindezt a Yamahánál, elég baráti lett az ára (Yamaha kabát meg egy full protektoros UVEX nadrág együtt 60e)
Ma ellátogattunk a sportarénába az intervilire. Nem láttam sok értelmes dolgot. Véleményem szerint nem éri meg.
Még egy FJR sincs kint :-) Mi vittünk 2 db-ot, a parkolóházban volt megtekinthető. :-)
Pihenésképpen ellátogattunk Budaörsre a Yamahához, kicsit nézelődni.
Útközben valamiért kiéget az első lámpa biztosítéka. Csak megemlítettem, máris rögtön ingyen kicserélték. Jól esett.
Az új FJR-t most néztem meg alaposabban közelről. Hááát... nem estem tőle hanyatt. Ami hiányzik az enyémből, azok nagy részét nem találtam meg az újban. Viszont van több apró kellemes dolog. Majd jövőre hátha előjön a Yamaha az álmaim FJR-ével :-))
Megnéztem, mit ír erről a részletesebb angol nyelvű owners manual: Ne barkácsoljon otthon, vigye szakszervízbe:-) (Szerintem ha bemégy valamelyik kereskedés szervizébe, megmutatják neked)
Most egy kis segítség kéne. elérkezett a 20 ezres szervíz ideje, amit a kezelési útmutató alapján, úgy döntöttem magam csinálok. Lecseréltem az olajat a motorban, kardánban, a légszűrőt stb... Nem olyan vészes a dolog, de aki cserélt már GYERTYÁT ebben a vasban, az kérem segítsen, mert nem akarom (esetleg feleslegesen) a fél motort szétszedni! KÖSZI ...
Hali! Minden német moci forgalmiba bele van írva két gumitípus, amivel használható a motor (természetesen párban elölre hátulra, nyilván a jármű sebességéhez igazodva)
Ez így volt az előző német mocimnál is (XV 1100 Virago) ami azért nem robbantotta szét a gumit a sebességtől...:-)
Lehetőség van arra, hogy másik gumitípust is bejegyeztess a forgalmiba, de az 40,-€ eljárási illetékbe kerül...
Nem tudom, hogy ez német, vagy úniós baromság, de ha az utóbbi, akkor pár év múlva aratnak majd nálunk is a gumisok...
Bridgestone BT020 - hosszú futásteljesítmény, de szar kopási tulajdonságok.. ezt én is aláírom, mivel 17250-et futott, de szétnyílt és kockára kopott az első meg kagylósra..
Metzeler Z6 -hosszú élettartam és jó tapadás, eléggé dícsérik- viszonylag kevés teszt (olyan 6db)
Michelin PilotRoad - szuperlatívuszokban beszélnek róla.. hosszú élettartam, jó tapadás szárazon és vizes úton is .. sok teszt és mind áradozik róla..
Hé! Még nem fejeztem be, ez meg elküldi magát. szóval furcsán fogott, egész ijesztő volt. Városi robogó - de nem bírta a budapesti forgalmat. Nagymotorral is előfordulhat ilyen? Pl. Nagy szerpentinen lefelé? Hogy előzöd meg? (Runnerrel meg kellett állnom a sorompónál, megvártam 2 vonatot és elmúlt)
Amivel vettem az pont nincs köztük:-)) Szerintem mindenki gyűjtse a tapasztalatokat és majd jól megvitatjuk a szezon végén. Ez talán segít néhányunknak a megfelelő gumi kiválasztásában jövőre. (Tegnap a Runnerrel hazafelé jövet jól megcsúsztam, szerencsére bukta nem lett belőle, de Sava gumit tuti nem veszek motorra:-))) Ha már Runner - tudom off topic - de életemben először tapasztaltam olyat, hogy felmelegedett a fék és furcsán fogot
Azt írja a Users manual, hogy erre a motorra mindössze 2 féle gumit javasolnak: Metzeler roadtec z6 ill. Bridgestone/BT020R Más gumik a nagy sebességtől felrobbanhatnak. "Csak a megadott gumikat használja, ha le kell cserélni azokat!" Én még ilyet nem is láttam, hogy egy motornál ezt meghatározzák. Olyan, mint a gyógyszer kísérőiratán a figyelmeztetés. Aztán ha baj van: Mi megmondtuk.... Csak gyűjtsd a tapasztalatokat, kíváncsi vagyok!!!
Vettem gumit.. no nem olyat, hanem motorra valót.. Michelin PilotRoad.. Előtte Bridgestone Battlax B20 volt.. egy kalap kaka.. kemény mindíg csúszkált.. Ez viszont.. mintha kötélen húznák a motort.. ég-és föld.. nemhittem volna, hogy egy gumin ennyi múlik...
Más.. a gumisnál kiderült, hogy a hátsóm szétnyílt egy másfél centis részen :( Nem is volt kopott.. viszont 17.250 km-t futott.. azt mondta a gumis srác, hogy ez amúgy is egy kemény gumi, a szerkezete nem bír ennyit.. ugyan kevésbé kopik, de nembírja a strapát a keménysége miatt... A Michelin-ről ódákat zengett.. szóval nekem tetszik :)