Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Erre aztán se sagyar se német felirat nem került, de egész jónak tűnik. Nekem csak nagy tartályom van, de arra minden igaz, amit korábban írtál, viszont mivel 5 kemény magyar ezresért vettem valamikor, mindjárt nagyon szépnek láttam. :)
Ki tudja, mennyi Deák kocsi készülhetett, de évi 500 biztos nem.
Egyébként szoktak megjelenni Deák kocsik az Ebay-en vagy más aukciókon. Viszont ritkán szerepel a leírásban, hogy Deák vagy magyar replika. Vagy nem tudja az eladó, vagy spelulációból hallgatja el. A képek alapján néha nagyon fel szokott menni az ára. Aztán hogy mit szól a vevő, amikor megkapja és kézbe fogja, azt nem tudjuk meg.
Gondolom nem a mozdonyban van(nak) a telep(ek) hanem a vezérlőben,mint a Piko és TT egyszerű készleteinél.Ami nekem van vezérlő,abba pl. 6 db 1,5 voltos elemet lehet belerakni,az 9 volt.Igaz,0-ás mozdonyt még nem láttam elemes kivitelben,de attól még lehetett. Gábor
Olvastam a helyreigazításod a Vaterán. Sajnos, látszik az igazság, hogy akik nagyban árulnak, azoknak halvány segéd fogalmuk sincs, arról, hogy mit is árulnak. Arra utaznak, hogy az " újoncok " bedőljenek a hirdetésüknek. Így aztán már csak kínomban kuncogok, hogy miket próbálnak a keresettebb Pannóniaként eladni. A csekélyke tudásom csak az Előrére vonatkozik, de minden újoncnak felajánlom, hogy kérdéses dologban szívesen segítek, ha a privát és nyilvános emilemre írnak.
Köszönet mindenkinek az okosítást Deák témában! Nagyon tetszenek a reakciók is, nemcsak erre a kérdésre. Zoli kolléga általában igen gyorsan válaszol, s csípőből gyorstüzel mint a cowboyok. Aztán egy idő múlva Ákos úr elővontat valami ilyesmit:
Teljes mértékben egyet értek veled, szóba került 3137-ben is már ez a téma, akkor szinte ugyan azt írtam, mint te most.
Részemről Tóth úr munkásságából felehető adatokból tudom,hogy Tóth úr, khmmmmm kreatív volt, az anyagbeszerzésnél.
talán ebben is, rejlik az anyag minőség béli különbség.
Mert hiába a rendszerváltás, a szinte végtelen lehetőségek tárháza, a szocialista acél, az bíza acél volt :D
Nekem az is furcsa, hogy Deák úr is cca. 20 évet készített 0-ás kiegészítőket, de én pl, mér egyet sem láttam, felbukkanni, semelyik árverési oldalon ?!
Pedig bizonyára nem kevés készülhetett, még német exportra is.
Valakinek tipp hogy került elő ennyi Pannónia készlet épp most ? :) Kell a pénz nyaralásra ? Én mindenesetre továbbra is szeretnék venni egy szép Előre mozdonyt és egy Előréhez jó trafót is. Légyszi írjatok aki megválna valamelyiktől ?! Megegyezünk ! Üdv
A "nagy gyűjtők" nevében nem vagyok hivatott nyilatkozni, de a saját véleményemet szívesen megosztom a Tóth/Deák témával kapcsolatban. Szerintem s Deák kocsik minősége sajnos lényegesen elmarad a Tóth kocsikétól. Vékonyabb lemezből készült, kevésbé pontosan, gyengébb a festés, feliratozás minősége stb. Lehet, hogy fénykép alapján nem szembetűnőek ezek a különbségek, de ha kézbe veszed, rögtön érezni a különbséget. Engem nagyon bosszant, amikor látom, hogy pl. egy tartálykocsin a tartály kicsit ferdén van felforrsztva, a festékben kosznyomok vannak, a felirat nem festve van, hanem ragasztva, az is ferdén stb. Főleg annak tudatában, hogy többnyire ugyanavval a szerszámmal készült, tehát nem lett volna technikai akadálya hasonló minőségnek. Közben az idő is telt, kicsit a hiánygazdaság is javult, jobb anyagok is elérhetőek lettek volna. Kár érte, színesíthette volna az igényes magyar modellek palettáját.
Ez egyebként sajnos nem egyedi jelenség. Az ugyanúgy érthetetlen számomra, hogy tud a Merkur a régi nagyon szép nagy gőzösébből hosszas fejlesztőmunka eredményeképpen egyre gagyibb mozdonyt csinálni. Miért gondolják, hogy minél több csavar van a mozdony kasztniján, annál szebb lesz?
Szerencsére van ellenpélda is, szerintem így kell kinéznie egy igényes kisszériás modellnek (még festetlen állpotban):
Sajnos a bölcsesség kövét nem én őrzöm, ezért, csak szokásosan okosodni tudok.
Tehát:
- A Tóth féle vonatokból sem készül már több, ahogy a PV- ből sem.
- Ez vonatkozik ezek szerint a Deák féle 0- ás méretre is. Amúgy örökösként Deák úr eleve a Tóth félék gyártását folytatta az örökölt szerszámokkal. Nem tudom a kettőt összehasonlítani, mert eddig csak Deák féle volt a kezemben és Tóth félét csak fényképen láttam.
- A felsoroltak alapján az értékük a ritkaságukkal egyenes ( lehet, hogy exponenciális ? ) arányban nő.
Várom ezzel kapcsolatban a pontosítást és a kiegészítést.
Ahogy a hozzászólásomban írtam, sajnos az elejét nem láttam a riportnak, mert később figyeltem fel rá. Ugyanis a vonatozás mellett még főzni is nagyon szeretek ( remélem, hogy tudok is ) és e közben háttér zajként megy a TV.
Örülök, hogy pontosítottál.
A Jfg- n hirdető urat felhívtam és konkrét ajánlatot tettem az Előre mozdony kasznira. Ígérte, hogy visszahív, de azóta a telefonján is elérhetetlen. Ennyit róla.
A " Játékudvar " -ral kapcsolatos információm egy hetes. akkor voltam utoljára ott. Az biztos, hogy a Tóth féle alkatrész készletet rajtam kívül is többen vásárolgatták, mert hétről - hétre nagyon kopott a készlet. Viszont még mindig vannak kurrens dolgok, mint a tartály fedél és a gőzmozdony lámpák öntvényei. A legutóbb még voltak ütközők is. Tehát, ha valakinek még kell ezekből valami, most menjen, mert teljesen el fog kopni.
A Tóth féle replikáim készítésében változtattam és az alap dolgok eredetiek lesznek rajtuk. Ezért a meglévőket szétszedtem és minden darabban van. Amikor az emlegetett beszerzési forrást megtaláltam, több alkatrészt megvettem hozzájuk, csak időm nincs most az elkészítéshez. A Hargita és az Árpád most jobban birizgálja a csőrömet, de utánuk a Tóth félék következnek majd.
Ha már szóba kerültek a Deák féle kocsik, akkor kinek mi a véleménye róluk? Most nem az kérdés, hogy akinek tetszik vegyen-e, akinek meg nem az ne vegyen. Nekem is van Deák kocsim, tetszett, ergo vettem. Arra lennék kíváncsi, hogy a "nagy gyűjtőknek", szakértőknek mi a véleménye róluk? Pláne Tóth félékkel összevetve. Lesznek-e ezek is pl.egyszer olyan fétis darabok mint a Tóth félék?
A következő hír olvasható a Deák Modell Sport honlapján:
“2011.08.10. Tisztelt Vásárlóink !
Sajnálattal közöljük , hogy a Bp.VIII. Német u . 10 . alatt található boltunk 2011. 09 . 1-től megszűnik ( utolsó nyitvatartási nap : 2011. 08. 26 . ) A jövőben e-mail címünkön leszünk elérhetők (az esetleges egyéb elérhetőségünket honlapunk megfelelő rovatában megtalálják ). “
Van szándék az újra kezdésre, de amennyire én tudom, még nem indult el, a TT és H0 gyártás.
Az interjúban szereplő Tóth Gábor megvette, a TT és H0 Deák gyártási jogokat, szerszámokat.
Egy vasutas fórumon olvastam tőle, hogy Deák úr (még él hál istennek) a 0-ás dolgokból nem ad el semmit (ide értve a jogokat is), és tudomása szerint, nincs is már nála semmi, már mint amit értékesítésre szánt.
A Játékudvaros úrral beszélgettem, azt mondta, hogy ő vásárolta fel a Deák "maradékot"
így elvileg, az utolsó elérhető darabok nála vannak.
Két teljesen külön információ, de valamennyire összetartoznak.
- Az általam már emlegetett " Játékudvar " boltban még most is van két Tóth féle vagon. Igaz, hogy mindkettőt utódja, az unokaöccse Deák László vállalkozása készítette. Legalább is a plató aljára ragasztott címke szerint. Néhány Tóth féle alkatrész viszont még mindig van a boltban.
- " Deáksport " néven most is működik Deák úr vállalkozása és kis szériában H0 méretben készítenek különféle vagonokat és mozdonyokat. Érintőlegesen ( későn kezdtem odafigyelni és az elejére nem emlékezek ), láttam egy riportot Deák úrral, de közelebbit sajnos nem tudok. Gondolom, ha megkeresed, tudsz alkatrészt vásárolni nála.