Nem lehet h ez egy utangyartott lendkerek. Mert en sem lattam meg ilyen formatumba . Igy nem tudom en sem. Sajnos en ilyen mereseket nem csinaltam soha.
Már csak azt nem tudom, hogy az első házi gyártmányú cdi-hez nem lett-e kicserélve a motoron levő csatlakozó. Mert akkor megint ott vagyok ahol a part szakad.
Nincs véletlen Veszprém közeli 50 köbös 4 ütemű Scarabeo tulaj, aki hajlandó lenne megmutatni nekem az övét?
A cdi készítője azt mondja, ilyet még nem látott, csak olyat, ahol egy hosszabb csík van a lendkeréken. A vonalakat már én rajzoltam rá, ki akartam mérni a szöget e két jel között. De aztán töltöttem le a netről fokoló tárcsát, azzal jobban ment :-). A második jel egyébként nagyjából felső-holtponon van, az első pedig 33 körül.
Ket pockot nem ertem latnom kene. Az elogyujtas diagramot meg oszciloszkopal fel perc alatt megvan. Azt masoljak is. Biztos h elhuza fordulatra a gyujtast.
Kicsomagoltam a lendkereket, az ék nagyjából felső-holtponti álláson van. Látszik is hogy a helyén van, anélkül, hogy le kellene húzni. Azért lehúztam...
A lendkeréken 2 fém pöcök van, ami a gyújtásnak adja a jelet. Miért van kettő? Az egyik nagyjából felső-holtponon van, a másik kb. 33 fokkal előbb.
Egy másik kérdés, amire megoszlanak a válaszok két szerelő között. Az egyik azt állítja, hogy az 50ccm 4t cdi nem állandó előgyújtással dolgozik, annak ellenére állítja, hogy a service manual határozottan állítja. (Legalábbis nem írja hogy változó lenne, míg a "ie" verzióhoz írja.) Szerinte az ilyen adat titkos, és azért nem adják meg. (Mikor bárki megmérheti? Mi a titkos benne?)
Most találtam egy táblázatot, ami 2001-2003 közötti Scarabeo 50ccm-re azt írja, hogy 10° 1500 rpm-en, és 26° 5-6000-en
Akkor most állandó vagy sem?
Mért már valaki előgyújtást ilyen 4 ütemű verdán? Mármint eredeti cdi-vel.
Nem tudom holl van az ekeles . Igazabol soha nem neztem hova esik mivel ugy is a lendereken vagott nut hatarozza meg h all a fotengely es a lendkerek. De forditva is igaz. Van mikor a fotengely tengelye megcsavarodik de az ritka. Ek is eltud nyirodni akar reszlegesen is az is fokolasi gondokat okoz. Lendkerek a helyen az ek nem ellenorizheto.
Ez 4 ütemű, és a lényeg nem a tuning volt, hanem hogy alacsony fordulaton (indításkor) ne legyen 26 fok az előgyújtás. Most pöccre indul, ahogy kellene is neki. Azt nem tudom, hogy a gyári cdi indításkor is 26 fokot használ-e vagy alacsonyabbat, de az tény, hogy most nagyon könnyedén indul.
Mérőórám nincs, marad a fakanál :-)
Azon gondolkodtam még, hogy az ék a főtengely-lendkerék között vajon nem felső holtponton van-e? Az egyébként látszik anélkül hogy lehúznám a lendkereket, hogy az ék a helyén van-e? Mert már csak a rend kedvéért is, ha már el kell dönteni valahogy, hogy hová tegyem azt az éket, akkor csak valamilyen konkrétan meghatározható helyre tervezném... rend a lelke mindennek, és szép a szimmetria.
Ha lehet hinni a képeknek a neten, akkor akár még igazam is lehet. Akkor nem is kell mást csinálnom, mint átjelölni ezt a lendkerékre meg valahová a blokkra, oszt meg is volnék.
Azzal is meglehet nezni de a legjobb lenne egy indikatoros metes. Vifyazni kell kis 2t motorokal mert nem mindig elogyujtas kell eleg szeles tartomanyba tud elore hatra valtozni a gyujtas fordulattol fuggoen. Igaz regen volt mikor errol olvastam meg tanultam.
Ennek nem fix. Az eredeti (gyári? nem tudom, mert használtan vettem a mocit) cdi-vel nagyon nyögvenyelősen indult. Lehetett hallani, mikor van a gyújtás ütem. Úgy visszarúgta a dugattyút, hogy az indító motor nem is igen tudta beindítani. Az a cdi kimúlt, és akkor nem vettünk gyárit vagy kínait, hanem csináltattunk egyet egy magyar sráccal. Bizonyos körülmények miatt az sem volt az igazi, mert az is fix előgyújtással dolgozott. De aztán kiderült, hogy olyan is létezik, ami programozható, és így kapott a moci egy olyat. Ez még mindig olcsóbb mint az utángyártott kínai, és javítható ha valami baja van.
Amit nem tudunk pontosan, hogy az előző beszerelésekor nem babrálták-e meg a lendkereket. Ha majd lesz lehúzóm, akkor megnézem, hogy az ék a helyén van-e, nem lett-e elforgatva a lendkerék a főtengelyen. Ha ott minden rendben van, akkor kellene megmérnem az előgyújtást.
Most egyébként gyönyörűen indul, egyenletesen és gyorsan forgat az önindító (azért a 26 fokos előgyújtás elég korai egy alig forgó egyhengeres moci esetén...). De lehet hogy magasabb fordulaton kellene egy kicsit variálni, mert kicsit rángat nagy gázadáskor.
Amúgy arra gondoltam, hogy beledugok egy vastagabb rudat a gyertya helyére, és azzal nézem meg a felső holtpontot. Amikor a legjobban kiáll, az a holtpont.
Ha nincsen jel hat csinalj ra. Feher hibajavitoval. Felsoholpontra meg csak tudod h kell allitani a motort ha nincsen. Es minek akarsz te azon elogyujtast nezni? Mivel fix gyujtasa van allitani nem lehet.
2005-ös 50 cm3-es 4 ütemű 2 szelepes aprilia scarabeo-n van felső holtponti jel a lendkeréken? Megmérném az előgyújtást stroboszkóppal, de addig nem akarom szétszedni, amíg biztos nem vagyok benne, hogy lesz jel, amihez viszonyíthatok.
No tulzasba ne essel mar. Komplett alaplap csere mert te olyat kulon nem veszel. Ravan ontve az alaplapra. H akarod te azt cserelni kulon. A google segit tele van a vebshopok vele. Bontoban is van meg vateran is.
Ilyen alkatreszbe sajnos nem. A mechnikus tiszyitas ritkan segit egy digitalis probleman. De lehet par erzekelo rosszul mer. De azt is csak kiolvasal lehet megtudni tenyleg igy van e?
Üdv!Bocs a karbi pucolát csak a pucolás miatt írtam, a motor befecskendezős. A tisztítás volt a lényeg, hogy esetleg az segít?
Köszi!
Üdv!
u.i. Véletlenül nem tudnál segíteni pár apróság beszerzésében. A jobb oldali túradoboz záró és rögzítő szerkezete is hiányzik. Ezeket is már kutatom, de sajnos nem sok sikerrel. Esetleg valami jó forrás?
Köszönöm a gyors segítséget, választ. Ezek szerint takarítás karbi pucolás nem segíthet? Így is megy, csak jó lett volna a korrekt fogyást látni, se baj majd figyelek!
Naponta 30km a munkahelyem és ennyi vissza is. A legtöbbet most csak ezen az úton használtam. A sebesség kb 80-120 között váltakozik, szerintem már nem hajtok sportosan, így lassan gyorsítok ki, nem húzom tövig a gázt. Keresgettem a neten, de eddig sikertelenül, hogy nincs valami kalibráció, vagy egyéb beállítás.
Segítséget szeretnék kérni Scarabeo 500 Gt nagyrobogó információs rendszeréhez. Nem olyan régen sikerült hozzájutnom egy ilyen mocihoz. Túl vagyunk az első 1000 km megtételén. A motorban 50000km volt a vásárláskor. Az elmúlt idő alatt arra lettem figyelmes, hogy az információs rendszer az átlagfogyasztásra nagyon valótlan adatokat ad meg. 20-25 liter/100km átlagfogyasztás, ezzel szemben a valós mért kb 4.5 liter/100km. Szeretném kérdezni, hogy ennek a jelenségnek vajon mi lehet az oka, és orvosolható-e? A többi elektronikai berendezés megfelelő működést mutat.
Segítségeteket előre is köszönöm!
A motor adatai még egyszer: Scarabeo 500 GT, 2004 évi, 50000 km