A körlekedési törvénytervezet szerint kétóránként a szomszédos megyeszékhelyeket kötelező lenne összekötni..
Hmm... ez az álom kategóriája, mégha a buszos variációkat is nézzük. Ott van Salgótarján-Miskolc. Napi két buszjárat van, mióta a világ világ. Egerből Miskolc felé adott a busz is, a vasútnál ha a füzesabonyi átszállást is bele vesszük, menetidőben versenyképesebb. Viszont a Pest felé működő virtuális km képzés itt is létezhetne, ugyanis ha Egerből busszal mész Miskolcra, csak 70 km-es jegy kell, míg vonaton már 80-as...
biztos be is férne a kétóránként közlekedő fehérgyarmati meg budapesti gyorsok közé...mondjuk ha nem lenne inga.
Nem biztos, hogy kell annyi vonat, sőt szerintem nem kell. Vagy a debreceni helyett járjon.
Évek óta egy alapos ráncfelvarrásra és legalább Fa-Maklár közötti második vágányra van szüksége a vonalra.
A pálya tartós rendbe rakása valóban fontos lenne. Jelfeladás van, igazából nem értem, miért nem lehetne ezután a pesti vonatokkal 120-al repeszteni, főleg a Flirt-ekkel. Csöris vonatoknál meg a Bz-nél persze nem lenne értelme, de pár percet lazítani lehetne a maklári kereszten.
A körlekedési törvénytervezet szerint kétóránként a szomszédos megyeszékhelyeket kötelező lenne összekötni... megnéznék egy Eger-Miskolc személyvonatot vagy egy Eger-Salgótarján járatot :-D biztos be is férne a kétóránként közlekedő fehérgyarmati meg budapesti gyorsok közé...mondjuk ha nem lenne inga. Évek óta egy alapos ráncfelvarrásra és legalább Fa-Maklár közötti második vágányra van szüksége a vonalra, persze senkinek fel sem tűnik, h az alépítménye valéamannyire készen is van.
A buszjáratok nyirbálásának csak akkor látom értelmét, ha lesz helyettük reális alternatíva. Jelenleg ugyanis nincs és én se örülnék, ha holnaptól megszűnne a vonat és csak busz lenne.
Papifan,vacsoravesztő nem rossz ötletek,természetesen nekem is van még más ötletem,de az Ic kapcsolatot kiválónak tartom és a buszjáratok nyirbálásával is egyetértek
Én ebben az esetben egyből visszaadnám a ma átvett Start Klub kártyámat és ha beleszakadnék, akkor is vennék egy kb. félmilliós kocsit, ami hazahoz Pestről meg visszavisz. :D
A mostani állomás ui. 15 perc, Felnémetre / a Tesco-hoz viszont nem szívesen buszoznék ki, hogy utána megtegyem ugyanazt az utat vonattal visszafele és lássan madártávlatból a házamat, ahonnan egy órája elindultam...
De ha már álmodozunk, úgyis most jön április 1., a pár éve ebből az apropóból megjelent egri metróról szóló kacsával kapcsolatban a földalatti szerelvényekkel tök jó ráhordást lehetne csinálni a vonatra, mert nem állnának 1 percet minden lámpánál, mint a buszok és nem 30-cal ballagnának a szélső sávban :D
Komolyra fordítva a szót ötleteim nekem is lennének (pl. kétóránként IC Egerből, motorvonat mely Füzesabonyban csak rácuppan a szintén motorvonatokból kiállított miskolci IC-re és irány a Keleti), de ha ilyen ütemben amortizálódik le a MÁV járműparkja és a pályák lehet 10 év múlva már csak óránkénti bz lesz Egerbe gyors meg fehérgyarmati inga az nyista. A fővonalakon meg a mostanihoz képest fele akkora szerelvények járnak és az addigra egyedüliként állva maradt postabhv-kból lesz kiállítva az összes, amik az elővárosból lesznek szétosztva az egész országba... 1-2-t B-s kocsi megmaradhat a személyvonatokra, de szigorúan VMAX = 80-nal.
Szerintem annak csak akkor lenne értelme, ha megszűnne az Eger-Budapest buszjárat, a gyorsok meg újra rendes gyorsok lennének. A kocsik állagáról és az utazóközönség egyes csoportjairól már nem is beszélek. A halbik uralta OFF 30-as vonalon felszálltak fiatalok a 15008-ra, az egyik lány megszólal a sárga csíkos kocsiban: "Ez az első osztály, fúj!"
Innentől kezdve lehet egybeépíteni a buszpályaudvart a vasútállomással, amíg Budapestre, Szilvásváradra és Debrecenbe gyorsabb / tisztább a busz meg gyakrabban jár értelmét nem látom.
Nem látnám ugyanis az embertömegeket, akik Egerbe érve alig várják, hogy leszállhassanak a buszról és átszállhassanak a kétóránként járó vonatra.
Ha mégis megépül az intermodális csomópont az gyanús, hogy azért lesz, hogy valaki rátehesse a kezét a mostani buszpályaudvar területére / plázát építhessen az intermodális csomópont fölé.
Olyan perverz gondolatom támadt, hogy még Kovi is megirigyelné. :D Na szóval: ha Eger-Felnémet lenne a fő egri vasútállomás, a gyors/sebesvonatokat Makláron állítanám csak meg alaphelyzetben. Turistaszezonban a várállomáson is. Építenék megállót az áruházakhoz, ott megállna minden vonat, minden időben. Legfeljebb a nyitvatartási időkön túli vonatok nem. Miután eljött a gyors/sebesvonat Füzesabonyból, utána jönne pár percre a személy, amely mindenhol megállna Felnémetig. A szilvásváradi rész kiszolgálását úgy oldanám meg, hogy ezen személyek közül, amelyek óránként közlekednének, minden 2. menne végig Szilvásváradig. Az már abszolút álom kategória, ha valahogy a szilvási vonat össze lenne dolgozva a pestivel.
a falu szélén ugyan,de forgalmas helyen a Felsőtárkányba menő út ( balra fordulva Berva lakótelep) és a Szarvaskő felé menő 25-ös főút mellet,sajnos azóta,hoyg megépítettét nagyon körbeépült és rossz a megközelíthetőség
Az Elvira szerint Abonyban sokszor nem elég az állásidő a cserére, ha pár perc késéssel ér oda - Egerből meg rendszerint csúszik a személy. Kíváncsi vagyok ennek is hasonló vége lesz -e, mint a Miskolc-Pécs közvetlen IC-nek, mert az áprilisi pályafeljavítás nem hiszem, hogy tartósan kezelné a problémát...
Hát ja! Van egy kis aszfaltos út, amely régebben jobb állapotban lehetett (hirtelen pontosan meg nem mondom honnan indul, kb az állomástól egyenesen kifelé kell menni) azon is fel lehet jutni az üdülőterületre és annak vonalát követve pedig földúton (az üdülőterületen véget ér az aszfalt), a legelő mellett ér ki az ember a kilátóhoz.