A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nem ismertem a 158-as busz vonalãt. Most megnéztem a térképen. hát jól a város szélén fognak futni a buszok… Persze az király hír, hogy lesznek nosztalgia buszjáratok! Az már elgondolkodtató, hogy hogy lehet egyes emberekben (akár lakók, akár politikusok) ekkora útãlat és düh a régi buszokkal szemben, amiért a belvárostól igen távol lehet csak ilyen rendezvényt szervezni. :(
És végül megint Szegedet és Nyîregyet hoznàm fel példànak.
Elöbbinél minden szombat felvaltva Ziu/280 jàr,Nyîregy péntek,vasàrnap ràncos 280 fixen,és ott nem zavar senkit érdekes módon.
De arra is volt javaslat,hogy esetleg 85 ösre/23-asra szombaton kizavarni egy 280-at. De akàr 117en is elketyegne egy 260-as,vagy bàrmilyen proli,munkàs környékre berakni ezeket ahol eredetileg is a vége fele jàrtak.
Akkor így a Budàn lakó emberkék nem írkàlnànak panaszleveleket,ha tényleg nem a BKV-n múlik.
Ez a retro jàrat egy visszatérő,egyben érdekes téma is.
Ha néz valaki különféle Fb csoportokat,most màr konkrétan ott tartunk,hogy a lelkes magàn tulajdonosok nagyjàból minden hétvégére szerveznek programokat és 3-asàval 4-esével is vonulnak különböző jàratokon. Ma 173ra volt meghirdetve,és 4 IK280 tiszteletét tette.
De akàr a hónapban történt 69A paràdézàs 3 IK260-al, vagy különféle jàratok kisérése, a vecsési különjàratok,falunapok egyéb rendezvények különjàratai igazàból felsorolni se lehet annyi ex BKV-s kocsi aktîv. Szerencsére nagyon jó helyekre kerültek,reméljük ez a lelkesedés nem marad abba,és valamiféle összefogàs is lesz,mert van rà kereslet. Akàr tényleg egy egész nyàri meghirdetett menetrend is működhetne valami külső segîtséggel.
Pont ez hiànyzott eddig,mert sokàig az volt a divat valaki megvette lerakta a kertben és vége,max egy Ik.tali és kifújt(most is van ilyen).
Ha nem is ilyen szinten ,de valami hasonlót vàrtunk volna a Bkvtól is.
Ehhez képest a nagyjàból 15-20 db szàmú retróflotta egy métert se mozdul konkrétan a garàzsból.
A kommunikàciókból,és az itteni topichozzàszólàsok alapjàn ez az Ik.retró felsőbb szinteken nem megy àt úgy gondolom.
Helyette nosztalgiavillamos orrvérzésig,és cabriojàrat sajnos tovàbb nem làt a megrendelő. A poén,hogy amikor az emlîtett kocsik aktîvak voltak még,jóformàn akkor sokkal több retrójàrat volt szervezve.(R173,R86,stb),pedig 20en,85 ösön akkor még bàrmelyik hétköznap meg lehetett tenni a "retrózàst".
Sok bullshitet írtál, de egyik kérdésemet se sikerült megválaszolni...
Már eleve a probléma detektálása is rossz, mert nem azon kellene agyalni, hogy lehet 10+2 éves (értsd: élettartamuk végén járó) buszokra "okosba" lecsapni, hanem azt, hogy hogyan lehetne újakat venni.
Próbálkozni persze lehet, ennek láthatjuk is az eredményét, de az ebben a topicban már keveseket érdekel, hogy anyagi szempontból megérte-e, csak odáig terjed a figyelem, hogy szebb mint a LOV, wow.
Amennyiben hülyeség legalább megpróbálni elérni valamilyen módon, hogy ne olyan felemás üzem legyen a városban, hogy az egyik szolgáltató a 10 éves kocsijaitól simán megválhat, míg a másik eleve gyakran 10+-os használt kocsikat kénytelen elkezdeni üzemeltetni, és nagyjából az akkori értéke felét rákölteni, mire forgalomba állhat, úgy legyen nyugodtan hülyeség a szemedben. Sajnálom.
Legyen az elsődleges szempont egy egységes színvonalú, átjárható, együtt rendszerben kezelhető közlekedési szolgáltatás. Ha ez nem megy, akkor nyugodtan hagyjuk is abba az egészet, és égjünk ki a fenébe. Máshol, a világ boldogabbik felén ez valamiért elég gyakran működik, pedig ott is kifejezetten gyakori a tisztán piaci szereplő, illetve a banki tulajdonú autóbusz. Ha az nem tetszik, tartsd magad minél távolabb a világnak annak a boldogabbik felétől, ha kérhetem.
Annak, ahogyan jelenleg a BKK működik, és ahogyan simán jelen lehet párhuzamosan tisztán piaci szereplő, törvényekkel agyonszabályozott városi tulajdonú cég, és ezek úgy tehetnek keresztbe egymásnak, ahogy csak akarnak, valóban nincs sok értelme. Ha mindenáron fenn akarjuk tartani ezt a rendszert, mégpedig hatékonyan, az üzem alapjául szolgáló tárgyakat minél értelmesebben felhasználva, legyen az bárkinek is a tulajdonában, alapfeltételeket kell átírni hozzá. Ha pedig ez nem megy, akkor vagy térjünk vissza a városi tulajdonú szolgáltató monopóliumához, vegyük el a teljes autóbuszos szolgáltatást a várostól, minden vonalat külsős cégekre bízva, vagy adják bérbe az adott járműveket a szolgáltatóknak a BKK-n keresztül.
Le lett írva a hozzászólásba, hogy mit ért honosítás címszó alatt. De a lekapirgált matricákat is újra kellett ragasztani, plusz Futár, jegykezelő, Fogmaker. A BKK igazán beleírhatná a kiszervezős tenderekbe, hogy a szerződés lejártakor, ha eladásra kerülnek, elővásárlási jogot kell biztosítani azoknak a szolgáltatóknak, amik Budapesten üzemeltetnének velük.