Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Topik pörög, hsz. szám a csúcson, IQ ezzel fordítottan arányos....
Sokaccor leírom az értetlen ökrének is (ha van itt ilyen):
- Nem mászkálok erdőkben - Ha így tennék, leolvasnák a rencámomat és feljelentenének - Addig meg a beszántott földutak koordínátáit gyűjtöm, ez az új passzióm - de persze ez nem probléme, egy - egy beszántott út, v. vízelvezető senkit nem érdekel. Az nem HANGOS rombolás, és különben is félünk a paraszt traktorjától... Macskajancsik.
eke: lehet, hogy van olyan módszer ami működni - nekem az elmúlt 5 éven két ténylegesen elveszített és egy félig elhagyott - összevisszagörbült rendszámom van. Már nem kockázatok - inkább itthon hagyom, vagy zsebben viszem.
Tudod az is baj, hogy ezek a versenyenduró hátsó sárvédők annyira le vannak gyöngítve, hogy ha egy kisebb saras szakaszon átmész, akkor a rendszámra annyi sár tabad aluról, hogy a következő szakaszokon a sárvédővel együtt fog leszakadni... épp azért a lekönnyítésért van az, hogy pl. a versenyendurókra csak egy személyes forgalmi engedélyt kapni... Előbb-utóbb remélem majd odáig is eljut a jogalkotó, hogy a renszámot előre is felszerlhetem, mert ott biztonságban lenne... addig meg leszek bunkó törvényszegő alkalmanként 5e-t, mint inkább a renszámot csináltatom 10e-ből és félnapos utánajárásból... ennyit a tövényről.
A mûszaki élet számos területén használatosak a kompozit mûanyagok, a bevásárlószatyortól a horgászboton és a vitorlás hajón át a nagy terhelésnek kitett gépalkatrészekig és a repülõgép-alkatrészekig. Ezek a kompozit mûanyagok a fõ tömeget adó mûanyagból és egy erõsítõ anyagból állnak, és sokszorta erõsebbek az egyszerû mûanyagoknál. Erõsítõ anyagként használatosak például szénszálak, üvegszálak, vagy az alapanyagnál erõsebb mûanyag szálai, illetve ezekbõl készített szövetek vagy nemezek. Az erõsítõ anyag akkor erõsít jól, ha rendezett, ez pedig az esetek többségében nehezen gépesíthetõ manuális munkát igényel, ezért drága
az általam javallt megoldás nem rögzítésre szolgál, hanem az elvesztés ellen... de ha fogod és felkasírozod egy kompozit anyagra akkor soha nem repedne szét...
nem - lukas rendszám... ilyet használok... a rezonanciától szétreped a luk mellett... simán. Most a lukas rendszám és gumi alátétes rezgéscsillapítással probálkozom, de a következő műszakira már igy sem fogják elfogadni a rendszámomat... :-(
eke - de hidd el, hogy ha pl. lehetne rendszámozni, akkor a természetes kiválasztódás során hamarabb hullana ki a férgese - mint igy, hogy teljesen össze van mosva a tövényes és a tövénytelen. Hidd el, hogy a védet területeken motorozók nagyon-nagy százalékának tényleg nincs rendszáma és igénye se rá...
mgruber: az azért van, mert a rendszám az én tulajdonom (sajnos), így amikor állatkodás közben elveszítem (ami sajnos tényleg gyakran előfordul) akkor azt nekem kell újra megvennem. Csak jelzem, hogy amikor renszám nélkül elkapnak, akkor sokkal-sokkal olcsóbb a szabálysértési bírság, mint az új rendszám beszerzése... nem is beszélve az eljárás egyszerűségéről....
Szóval ilyen totál bunkó oknál fogva nincs az endurózó motorokon rendszám - ellenben hiddel (én csak tudom) a legtobbnek ottvan a hátizsákjában... és ők a rendsebbek, akik lassítanak és akik intenek...
"Namármost bármikor találkozok motorral az erdőben sosincs rajta rendszám. Ez miért van?"
Mer' akad pár barom cross motoros (nem enduró , az rendszámos) aki azt hiszi a gépe versenypályán kívül is használható ! Minket is irritál a dolog - de egyenlőre ilyenekkel itt nem társaloghatsz, nem jönnek ide, ők tisztában vannak tettük helytelenségével így nem is vállalják. És a topik címe sem ez. Téma lezárva.
Látod kutya, mi már-már egyet "ugatunk..." (ez igaz - legalább 3 értelemben is... :-))
Én még azért is szeretném, ha lehetne rá műszaki, hogy ha neki megy az én járművemnek az az állat quados, akkor ne kelljen már ökölre menni a kárrendezésnél... fizessen a kötelező... :-)
"csak" azért... :-) Egyébként az előző eke idézet miatt, miszerint mindannyian erdőtörvények meghágói lennénk. Már csak fizikailag sem lehetséges.
Már azt hittem egyébként, hogy végleg elsüllyed a topic. Vagy azt, hogy ez nagy ötlet/egy okos ember hsz-ei nyomán kel életre és telik meg újra hsz-el.
Érdekes ez a rendszám téma. A kétkerekű motorokat ugyebár le kell műszakiztatni. Emlékeim szerint 50 cm^3 fölött kapnak rendszámot is. Namármost bármikor találkozok motorral az erdőben sosincs rajta rendszám. Ez miért van?
Azért kellene leműszakiztatni, hogy a többi normális (????) országhoz hasonlóan mi is használhassuk végre legálisan is ezt a szerkentyűt, persze most kérdezheted, hogy minek?? :-)) igazad van... minek?? De végülis miért minket hibásztatsz? Az az állat aki gyártya nem? Vagy aki hagyja, hogy be kerülhessen az országba... nem?? Miért mi? :-))
Holnap felmegyek vele az ötödikre, mert azt még nem tiltja szabály, ha jól tudom... :-)))
Nem - a Magyar jogalkotókon fogott ki. Pont úgy mint a törpeautók anno. Abszurdisztán, főváros Budapest.
Hőbölgés helyett megoldás (tudjátok, ez az a kulcsszó amit Tőletek habzó szájú provokátoroktól is várok) szóval MEGOLDÁS:
- ugyanúgy lehessen rendszámozni a gépeket , mint Német o. Románia stb. területén - Ez gépenként 100-150 ezer Ft az államnak - Van kb . 10.000 quad az országban - Ha a fele rendszámos lesz akkor további megoldások a befolyt halom lóvéra:
- a, ellenőrizhető, büntethető lesz a tulaja (bár ott tartanánk!) - b, a befolyó pénz nem Tokajba, Felcsútra, meg helikopterre/reformnépszerűsítésre menne, hanem mondjuk erdők védelmére, a járőrszolgálatok és természetvédők ( de nem levegő mcs., és önkéntes kiskirályok) támogatására folyna be.
Csak én vagyok "hülye" vagy más el sem gondolkodott ilyeneken, és csak azért jár ide hogy "ki az összes mocskossal..." Na meg hogy "quad, motor, crossmotor ugyanaz" Aham persze.
dehogy fobia... csak a nyitott szálak elvarása. Amúgy meg olyan nincs, hogy ő nincs... :-)) mert olyan csak a mesében van.. :-))) Ahol angyal van ott ördög is - és fordítva. :-)
A fűnyírótraktor is meg van nélküle... négykerekű robbanómotoros, hasonló a kormányműve... igaz extraként van rajta kés, talán ezért nem tévesztem össze a quadokkal? (Zárt pályán használom.)
aqrouquad: persze, hogy nem mehetsz... - mert egyenlőre a saját udvarodon kívül sehol sem használhatod... mert NEM LÉTEZIK!!!!!! Egy-két atv van, amit különböző ügyeskedésekkel beerőltettek egy másik kategóriba pl. lassugépjármű, mezőgazdasági vontató, erészeti kutyafaszatudja, hogy mi ... stb... és kapott rendszámot... azokkal már közlekedhetsz. Minden olyan helyen, ahol nem tilos - igy bizony az erdőkben átvezető utakon és külön engedéllyel akár az erdőben is...
eke: hidd el - bemész a boltba leperkálod a kemény százezereket és NEM tudod leműszakiztatni, mert nincs kategória, ahová besorolható lenne... Erre vesd magad rá és ezzel foglalkozz kicsit...