TISZTELT URAM. KÖSZÖNÖM A TANÁCSOT,MEG A JÓINDULATÁT. NAGYON HASZNOSNAK NÉZEM A VIDEÓT, CSAK A NYELVEL VAN GONDOM .ÉN SAJNOS EGY 71 ÉVES ÖREG ROKKANT BETEG EMBER VAGYOK, AKI MOZG. KORL.ZOTT , MEG SZTROK MIATT NEMTUDOK BESZÉLNI . CSAK A NETEN TUDOK KOMMUNIÁLNI .A NYELVI --FORDÍTÓI -GONDOKAT SAJNOS NEMÉRTEM A VIDEON, CSAK A KÉPEKET LÁTOM.NEM TUDOM HOGY A MUTATOTT VIDEOBAN MILYEN TÍPUSU AZ ALKATRÉSZ -FOLYTÓSZELEP STB. DE HASONLÓLEHET AZÉN MICROCAR MGO LOMBARDINI 442 ES DCI TÍP. KISAUTÓMBA IS. AZT HALLOTTAM, HOGY EGY SZAKSZERÜ TISZTÍTÁS SEGÍTENE , DE NEMÉRTEM, HOGY ITT GYÖRBEN AHOL LAKOM, MIÉRT NEM VÁLALJA EL EGY MÜHELY SEM . AZ EMAIL CÍMEM : krauszantal@freemail.hu mégegyszer is köszönöm.
üdv MINDEN MOPEDAUTOSNAK ITT A FÓRUMON. ABBAN KÉREK SEGÍTSÉGET, HOGY VALAKI TUDJA E HOGY DÍZELAUTÓ SZERELŐKNEK , SZAKEMBEREKNEK VAN E FORUMSZERÜ CSOPORTJUK ,VAGY FÓRUMJUK . ENGEMET KIMONDOTTTAN A DCI MOTOROSOK ÉRDEKELNEK FÖLEG A LOMBARDINIHEZ ÉRTÖK. UGYANIS A MICROCAR MGO 442 ESEMN A P2135 ÖS HIBAKOD JÖT ELÖ ÉS EZ A FOLYTOSZELEP POTMÉTER HIBÁJÁT JELZI, AMI VAGY A TAKARÍTÁSÁT JELZI, VAGY AZ ALKATRÉSZ CSERÉJÉT. SAJNOS ITT GYÖRBEN NEMTALÁLTAM SZAKEMBERT , ILL. CÉGET AKI ELVÁLLALNÁ , MÉG ARRA SEM KÉPESEK, H OGY MEGNÉZNÉK HOGY MIJEN TÍPUS KELLENE BELE . KÉREM HA VALAKI TUDNA TANÁCSOT ADNI, MEGKÖSZÖNNÉM. UI. SAJNOS A MOTORVISSZAJELZÖ IKONJA INDÍTÁS UTÁN NEM MINDÍG ALSZI EL ÉS A GYÖRI AUTOKLUBBBAN EZT A GONDOT JAVASOLTÁK.
Sikerült rendbetennem a hátsó fékmunkahengereket, felpolíroztam mindent, ami cszúszik/forog, most szépen működik. Az egyik O gyűrű nem tömített rendesen, de a pneumatika szaküzletben 150 Ft-ért tudtam venni egy kicsivel vastagabbat, így most az is jó.
Ha már ennyit kínlódtam a féknyergekkel, gondoltam leszabályoztatom a féktárcsákat is. Meglepő módon, nem csak a féktárcsa ugyan olyan hátul, mint elől, de a komplett agy is megyegyezik. Akár összekerékhajtású is lehetne a járgány.
Fékbetétekből is újat teszek bele, a holland webshoppban 13EUR egy garnitúra, a rögzítő klipszekkel együtt, itthon 13750 Ft csak a fékbetét. Kb. mennyi idő alatt szokott megjönni Hollandiából az alkatrész?
A hátulsó tárcsafékek gyakori állítgatásai igényére más is panaszkodott már . Nekem ez az első olyan kocsim amit naponta használok , hát majd kiderül . Annyi már tény : párszor már kellett rajta állítani , hogy ne guruljon el nagyobb emelkedőn ( pl. a tanyám bejáratánál , ott rendszeresen parkol ) a behúzott kézifékkel . De mivel az előző tulajnál -- aki borzalmasan elhanyagolta -- sokat állt a kocsi , és emiatt a tárcsa iszonyat módon berozsdásodott ( ez a második sorozat első képén látszik is ) türelmesen vagyok , hogy összekopjon . Most már lassan a hátulsó tárcsák is kezdenek fényesedni , az elülsőknek ehhez elég volt pár hét .
Ha jól emlékszem voltak ilyen foltozgatások a hátsó hídon , de nem meglepő : a Microcarokra jellemző a hátsó hidak mindenféle problémája -- legyen szó egy öreg Virgoról vagy egy méregdrága MC-ről .
2007-ben még átalakítottam tárcsafékesre az 500.4 Goldot, mert jobban nézett ki a fekete sűrű küllős alufelni mögött a tárcsa. Egy komplett Microcar hátsó hidat vettem, abból raktam át a fékeket. De aztán szívtam az állandó után állítás miatt, ha a hétvégén beállítottam, a következő hét végén már megint nem fogott. Hamar meguntam, és visszaszereltem a dobfékeket.
Most is nézegettem, hogy nem lehetne-e valahogyan dobfékesre átalakítani, de nincs elég hely hozzá. A Ligier Be Sun hátsó tárcsafékje sokkal komolyabb, mint amit mopedautók alatt korábban láttam. 220 mm a tárcsa átmérője, a dugattyú se olyan kicsi, mint ami a Microcar nyeregben volt. Mivel ez egy platós teherautó, és a megengedett össztömeg 1005 kg, komolyabb fékeket tervezhettek hátra. Most ideiglenesen kiiktattam a hátsó fékeket, észrevehetően csökkent a fékhatás, pedig a mopedautóknál a hátsó fék nem sokat szokott jelenteni. Más típusú nyergeket nem akarok beépíteni, mert volt már olyan kocsim, aminek a hátsó kerekei hamarabb blokkoltak, mint az elsők, volt néhány durva manőverem vele vizes aszfalton.
Egyébként ez a Ligier féknyereg nagyon jó konstrukció, de a sok állás ennek se tett jót. Az utánállítást is ügyesen megoldották, teljesen gondozás mentes lenne, még a csúszkákat is gumiharang védi. Valószínűleg én tettem tönkre egyébként, mert amikor pár hónapja ránéztem, megcseréltem a betéteket, hogy a vastagabb legyen belül. De van egy kis eltérés közöttük, amiatt megszorulhat a betét, még nem figyeltem oda a csúszka helyes pozíciójára, amikor a zsírzás után visszaraktam, és emiatt egy kicsit meggörbült, utána meg megszorult. Lehet rendelni új csúszkákat 16 euró egy pár, van hozzá gumiharang karmantyú, porvédő, tömítéskészlet, stb. Szóval fel is lehetne újítani, de kompletten se olyan vészes az ára, 60 euró nettóban. Mondjuk itthon 60e Ft lenne, de megszoktuk már, hogy a hazai kereskedők minimum a dupla áron adnak mindent...
A teljes mopedautós pályafutásom alatt 4 olyan járgánnyal volt dolgom , amiben hátul tárcsafék volt .
Sokéve vettem egy Ligier Novát , az hátul tárcsás , de még nem értem a közelébe , ott rohad a kocsi a gazban . Ha valaha kézbe veszem akor valószínűleg átépítem dobosra .
Egyrészt 3 éve volt nálam javításra egy Ligier X-TOO , de annak a fékjéhez nem kellett nyúlni .
Pár évvel korábban Manó hozta ide az MC2-esét , az aknában feltűnt a kézifék elhanyagoltsága , az egyik huzal szakadt is volt . Akkor azt megcsináltam . Nekem úgy tűnt , hogy ezek nem állítódnak automatikusan utána a kopásnak , hanem a kézifék beállításakor áll be a hidraulikus fék is .
Most egy JDM Titane III-ast is használok , azon is tárcsafék van hátul . Amikor hozzám került teljesen be volt rohadva ( és nem is fogott ) , de az egy másik rendszer , mint a Microcar volt -- bár szerintem ez is gyakori utánállítást igényel .
Régóta csikorog a Ligier hátsó fékje, de nem nagyon foglalkoztam vele, mert nem volt forró a féktárcsa, mint az első fékeknél. Ma rászántam az időt, és megnéztem a hátsó fékeket, de elkéstem, a jobb oldalon már a vas is félig le volt kopva a belső fékbetétnél. A szokásos módon rendbe tettem, de még talán jobban szorul, mint korábban. Pedig van egy erős rugó a dugattyú belsejében, aminek vissza kellene tolnia, meg a fékbetéteket is rugó húzzák vissza. Gyanítom, hogy a kézifék utánállítóval lehet valami gond, de azt is darabokra szedtem, bezsíroztsam mindent, elvileg működnie kellene. Van itt esetleg valaki, aki képben van a Ligier/Microcar hátsó féknyergek működésével kapcsolatban? A holland webshopban 75 euro egy féknyereg, nem annyira vészes az ára, mint ahogy gondoltam, de elég jó állapotban vannak, talán menthetők még. Sokkal ramatyabb fékeket is rendbe tudtam tenni régebben.
Ez egy átmatricázott Ami, de kezdetnek biztató! Nem tudom hogy komoly-e a szándékuk vele vagy csak valami flotta co2 kvóta sumákolásra kell, de jó lenne ha elterjednének. Egy hónapja voltam Franciaországban, meglepően sok új mopedautót láttam szaladgálni a városban.
Ja , de az újságíró is hozza formáját ... szegénységi bizonyítvány a felkészültségéről :
Az egyetlen plusz egy elektromos rollerhez képest, hogy esőben, hóban vagy szélben is ugyanolyan kényelmesen utazhatunk a 2,41 méter hosszú, kétszemélyes miniautóban. Érdekesség, hogy Németországban már 15 év felett vezethetik az autót az AM-jogosítvánnyal, ami a magyar A-kategória megfelelője – robogót vagy mopedautót lehet vele vezetni hazánkban.
Az autó kifejezetten városi forgalomra való: 2,41 méter hosszú, 1,39 méter széles (behajtott tükrökkel) – a parkolás tehát nem fogok komolyabb gondot okozni. A jármű súlya 471 kilogramm, ennek köszönhetően segédmotorkerékpárnak számít a hivatalos besorolás szerint, így akár 15 éves kortól lehet vezetni.
A gyártó szerint a Rocks-e tökéletes megoldás a fiatalok számára iskolába vagy munkába járni, különösképpen városokban. A 45 kilométer/órás végsebességgelegyébként sem érdemes országútra menni, de a 75 kilométeres hatótávolság is inkább a városon belüli rohangálásra van szabva – viszont az 5,5 kilowattórás akkumulátort 3,5 óra alatt fel lehet tölteni az otthoni hálózatból is.
A visszajelzések alapján a vasárnapi időpont felel meg többeknek , így a szezonzáró találkozó :
2021 augusztus 29 vasárnap , Doromlás .
A részvételi szándékot kérem csütörtök estig jelezni ( az étkezés miatt ) . Van lehetőség szombat éjjel az ottalvásra , de kérem erről is szóljatok időben .
Mint korábban említettem az augusztus 27-28-29-i hétvégére foglaltam le Doromlást , ekkor lenne a szezonzáró találkozónk . Érdeklődnék , hogy akik el szeretnének jönni azoknak a szombat , vagy vasárnap felel meg inkább , melyik napra jöjjenek az egynaposok ?
A P2299-es hibakód akkor jelenik meg, ha a fékpedál helyzetének (BPP) kapcsolója és a gázpedál helyzetének (APP) érzékelője nem kompatibilisek. Az autójában nincs átalakítva kézi vezérlésűre az üzemi fék és a gázpedál? Ebben az esetben elképzelhető,hogy csak
"szinkronizálni" kell az utólagos rudazatot. Ha gyári állapotúak a kezelő szervek, meg kell vizsgálni a fékpedál kapcsoló alapbeállítását.
Kétlépcsős a kapcsoló, kis pedállenyomásnál először a féklámpákat működteti,majd mikor nő a pedálerő és megkezdődik a tényleges
fékezés,egy másik érintkező pár jelet ad a motorvezérlő modulnak,hogy ne adjon csak alapjárati üzemanyag dózist a motornak. Mivel
ennél a rendszernél nincs mechanikus kapcsolat a gázpedál és az üzemanyagellátó rendszer között,nagyon fontos,hogy amikor a gázpedál
helyzet érzékelőtől gyorsítási "parancs" jön,ne kapjon közben fals fékező jelet. A P2298-as hibakód vonatkozna a lambdaszondára!!!
TISZTELT KAISER 57. KÖSZÖNÖM AMIT ÍRT SOKAT SEGÍTETT , DE .. NEKEM AZ EGYIK BP-I CÉG A P 2299-ES HIBAKODOT JELÖLTE MEG A GONDOMNAK . EZ MÁR ÉVEKKEL EZELÖTT VOLT . SZERETNÉK ÖNNEK KÜLDENI PÁR LINKET, CSAK NEMSIKERÜL ERRÖL A GÉPEMRÖL, AZÉRT KÉRTEM AZ T HOGY LEHESSEN E-MAILRA, VAGY FACEBOOKRA ÍRNI . A TEL- A 30 246 1021 SMS IS JÓ HA KÜLDENE ELÉRHETÖSÉGET. SAJNOS ÉN NEMTUDOK BESZÉLNI STROK MIATT , MEG MOZG. KORL.VAGYOK
Jó napot! A DCI- motorral szerelt autónak, van motorirányító elektronikus modulja. Ez irányítja és felügyeli az üzemanyag ellátást, valamint
ha valamelyik szenzor hibásan vagy nem működik, hibakód formájában eltárolja a memóriájában.A vezetővel is tudatja a hibás működést
egy visszajelző (mill lámpa) felgyújtásával. Általános szabály,ha környezet védelemmel kapcsolatos a hiba sárga, ha más jellegű piros színü
lámpa jelez. Első lépésként, egy megfelelő eszközzel ki kell olvasni a hibakódokat. Egy alkatrészre vonatkozó hibakód,nem feltétlenül jelenti azt,hogy rossz is a szenzor.Lehet csupán kontakt hibás egy csatlakozó,vagy szakadt az adott szenzor vezetéke. Kapcsolási rajz birtokában,
multiméterrel meg kell vizsgálni szakadás és zárlat szempontjából a szenzor és a motorirányító modul közötti kommunikációs vezetékeket.
Ha rendben vannak a vezetékek, és a vizsgáló műszer alkalmas rá, élő adatban meg kell vizsgálni a szenzor, (esetünkben lambdaszonda)
jellefutását.Ha hibás, nem képes a szinuszgörbés működési útját "végigjárni". A labdaszonda a kipufogó rendszeren van elhelyezve, diesel
esetében minimum négy vezetékes,de ha széles sávú hat is lehet. Csak általános dogokat tudok mondani,mert az adott típust nem ismerem.
kedves foruntársam. NAGYON ÖRÜLÖK, HOGY BEKAPCSOLODTÁL A MOPEDAUTÓSOK GONDJAIBA, FÖLEG AMI ENGEMET ÉRINT ALÁBB VAN PÁR KÉRDÉSEM ,MEG AZ E-MAIL CÍMEM IS, HA NETÁN TUDNÁL TANÁCSOT ADNI ,MIVEL NEKEM MICROCAR MGO LOMBARDINI DCI-S MOPEDAUTOM VAN ,AMI ITKA NÁLUNK ,MÉG ÖREG SZAKIK SE IGEN TUDNAK HOZZÁSZÓLNI , PL, NÁLAM A MOTORVISSZAJELZÜ PIROS IKONJA INDÍTÁS UTÁN NEM MINDÍG ALSZIK EL . MÁR SOK HEJEN ÉRDEKLÖDTEM .DE NEHEZEN KAPOK VÁLASZT A GONDRA,. LEGUTOBB A LAMDASZONDA LETT MEGADVA, HOGY KI KELL CSERÉLNI. DE MÉG SEHOLSE KAPTAM INFOT, HOGY HOL VAN EZ AZ ALKATRÉSZ. MAJD HA AZ EÜ. ÁLLAPOTOM RENDBE JÖN AKKOR ELMEGYEK TALÁN A GYÖRUI AUTÓKLUBBA , OTT TALÁN MEGTUDJÁK NÉZNI , NORMÁLIS HIBAKODOLVASOVAL . ÜDV: KRAUSZ ANTAL GYÖR . A CÍMEDET A FACÉN HA KÉRHETEM, MEG A XANTIÉT IS ,HA NEM GOND . NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM KAISER 57 NEK HA SEGÍT.
Kedves druszám! Nem vagyok egy jármű mágus, más a szakmám. De az elmúlt 50 évben számtalan autóm volt. Ligier Ambrától 2 tonnás nagyvasig. A dízelekben ma már sok-sok érzékelő van a környezet védelem miatt. A DCI-kben pláne.
A lambda szonda a benzinesekben a levegő-üzemanyag jó arány mérésében játszik főszerepet. Az öngyújtós motorok más jellegű érzékelőkkel lehetnek felszerelve. Sajnos a hazai mopedautó állományban az ilyen korszerű motor igen ritka, mert nemrég került le ide az autózás "alsóházába". Nem egyszerű brumi szerelőt találni, a DCI-hez még nehezebb.
Kitartást és sok sikert kíván egy volt mopedes. (Amiben még a régi Lombi mormogott.)
KEDVES XANTI. KÖSZÖNÖM HOGY HOZZÁSZOLTÁL A GONDOMHOZ . AZ ÉN MICROCAR MGO 442 -ES DCI MOTOROS LOMBARDINI TÍPUS . KAPTAM EGY ISMERÖSÖMTÖL EGY LINKET AMIT SAJNOS ÉN NEMTUDOK FELTENNI ,MAJD MEGKÉREM TEGYE FEL, AZON ÍRJA A GÉP LEÍRÁSBAN ,HOGY VAN VALAMILYEN LAMDASZONDA RAJTA DE ÉN AZ AUTOMON ,MÉG NEMTUDTAM MEGNÉZNI MERT CSAK A JOBB KEZEM JÓ, A MÁSIK NEM . MAJD ELKELLENE VINNEM VALAKI SZAKÉRTÖHÖZ, MEGNÉZETNI . AMUGY A HENGEREK BURKOLATA ALOL JÖNNEK KI DROTOK 4, VAGY 5 , MEG VAN EGY TOLDO IS , NEMTUDOM MIKHEZ SZOLGÁL. HA MAJD MEGTUDOK VALAMIT ,MEGÍROM ITT A FORUMON,HOGY MÁS IS TANULJON BELÖLE, AZÉRT VÁROM TOVÁBBRA IS A SEGÍTSÉGETEKET E-MAILOM:krauszantal@freemail.hu ui. sajnos nem vagyok egy nagy szakértö a neten ,képeket nem is tudom hogyan kellene felrakni , pedig a BAKANCS 4 MEGÍRTA, NEKEM DE NEM TUDOM .
SZIASZTOK. A MOPEDAUTOKHOZ ÉRTŐ SZAKIKAT SZERETNÉM MEGKÉRDEZNI, HOGY KI TUDNA TANÁCSOT ADNI, HOGY A MICROCAR MGO, 442 ES DCI ,LOMBARDINI MOTOROS KISAUTOMBA VAN E LAMDASZONDA,ÉS MERRE VAN . KÖSZÖNÖM HA VÁLASZOL VALAKI.