No, 2 dolgot sztorizok, mindenki tegye oda a történetet, ahová gondolja.
Az autó alatt akarom, nem akarom, látok "friss" olajtócsát. No nem sokat, kb. 0.5-1 dl lehet (maximum), de a helyzet egyértelmű, valahol csöpög valami. A színe étolaj színű, ezzel megint nem vagyunk előrébb, mert motor és váltóolaj egyaránt lehet. elvittem a szerelőhöz, aki ránézett és csak azt tudta megállapítani, hogy minden úszik az olajban, előtte mosassam le alaposan és akkor okosabbak leszünk.
Lemostam alulról is (elment rá 2 liter féktisztító! :o amit látok: nem alulról jön, hanem bal hátsó feléról, gyakorlatilag a kerekekkel egy vonalban. Talán a féltengelynél ereszt?
Itt lesz egy vicces történet is: nagynyomásúval kimostam a motorteret, a váltót áztattam hol brigécióval, hol vízzel. Indítok, simán megy, hibakód semmi. Mentem vele 20km-t, 60-as tábla után beteszem 3-asba, hogy meghuzatom. Erre meg ment a kocsi, ment a fordulat is fel, a km óra is, de mintha nem 3-asban, hanem 5-ösben gyorsulnék! Teljesen szívó benzines érzésem volt! Hibakód semmi, ment. Utána egy 10km után megint rápróbáltam, jó volt... érdekes.
---------------
Más: na, ezt kezelje ki-ki a maga helyén, meg hogy kinek rövid a f...a, annak a kocsija legyen gyors:
Piros lámpánál állok, mellettem egy "új" (3-4-5?) éves Audi A6 3.0 TDI, olyan 40-50 közötti pógárral (én is 40 vagyok, a kocsi 2.0 TFSI). Már előtte gondoltam rá, hogy megnézem mekkorát lép az A6-os. Zöld a lámpa, 1-es, az Audi orra kicsivel a Passat előtt, hagytam 1-esben a kocsit, rányomtam annyival, hogy a Passat orra az Audi előtt legyen, majd 2-es. NA, ITT pipult be az Audis kollega és nyomta neki... GYEREKEK! én 2-esben padló gázon mentem, de az az AUDI 2 hosszt rámvert!!!! :D Néztem, mint a lukinyúl! Nem volt koromfelhő, nem volt semmi, egyszerűen lelpéett, mint a szar. annyi volt egyedül a fura, hogy a 2 kocsihossz után a távolság konstans maradt közöttünk.
A következő lámpánál az audis előzékenyen leindexelt jobbra és hagyta a "hülyegyereket".
Na és itt jött be egy másik csavar: ezt látta egy piros Corsa OPC és a következő lámpánál annyira lelépett, hogy ott is csak hitetlenkedek! :D "Mi folyik itt Gyöngyösön?".
P.s.: a 204 Le-s A6-os gyorsulása, ha jól láttam 7.2 sec, de ha az erősebb volt, akkor végleg elkalapált volna.
Max. azzal tudtam volna előnyt szerezni, hogyha 1-esben tiltásig forgalotm.
Jo estét! nemtudom h jo helyre irok,ezzel a priblemaval,de remellem tud valaki segitteni! Ma beültem a wv ccm-be es menet közbe kikapcsolt a radio,es a mūszerfalonn az összes mutato töbször megalt hirtelenn,aztan ujbol elindult,es aztan abba hagyta,arra lennek kivancsi h mi okozhatta ezt vagy h volt e mar valakinek hasonlo problemaja!?
Ha egy ilyen kategóriájú autónak nincs szervizkönyve ( még ha nem is végig vezetett ) az már eleve gyanút ébreszt, ha kereskedésben van akkor meg pláne.
Alvázszám alapján nem sok esélyed van márkaszervizben lekérdezni mert néhány év óta már csak kizárólag a tulajnak adnak felvilágosítást az autó előéletéről, de már csak attól az időponttól amikor már az övé az autó.
Nagyon szépen köszönöm! :) Igazad van, nem írtam az évjáratot. Elfelejtettem. Egy 2009-es CC-ről van szó és sajna nincs szervizkönyve. Ezért is írtam, h csak a jó ég tudhatja, h pontosan mennyi lehet benne. Kitűnő állapotú egyébként az autó, makulátlan kívül-belül, ezzel nincs is gond, de hát az előéletét valóban fontos lenne tudni... Köszi még egyszer, sokat segítettél, lehet, h alvázszám alapján vhogy rákeresek. Üdv,
Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2012-es VW Passat B7 (2.0 CR TDI, 140 LE, CFFB motorkód) akkumlátor cseréje esetén kell-e újra megadni esetleg rádió kódot vagy valami mást illetve kell-e újraprogramozni dolgokat? A csere ugyan olyan típusú akkumlátorra történne, tehát minden megegyezik. A segítséget előre is köszönöm.
Én az előéletét igyekezném kideríteni, nem írtál évjáratot, de van-e szervizkönyve, vezetve van-e vagy talán "költözéskor elveszett"?
Ha magyar rendszámos akkor a KKEH-tól néhány 100 Ft-ért lekérdezhető az előélete 2012-től, legalább a feljegyzett km-óra állások adhatnak némi támpontot, hogy volt-e tekerve a km- óra.
hétfőn megyek egy VW Passat CC-ért. Régóta nézegetem és eldöntöttem, h veszek egyet. A kiszemelt példány egy 2.0 CR TDI. Van itt valakinek ez a típus? Mit nézzek meg rajta ami fontos lehet. Ok meghallgatom a mocit, megnézem, h füstöl e, ilyenek, de ha van vkinek vmi tippje, trükkje, h leellenőrizhetem a motor állapotát, azt nagyon megköszönném ha elmondaná. Egyébként man 6-os váltós és 170 van benne (állítólag..). Az óra szerint annyi, de hát ezt csak a jó ég tudja.. Szóval ha vkinek van bármilyen ötlete, h mire figyeljek, az legyen kedves szóljon, h mik azok. Nem tudom, h van e benne start stop rendszer, nincs felsorolva az extrák között és kereskedésben van a kocsi, ez egy alap gép lehet. Köszönöm szépen, üdv mindenkinek! :)
Kösz a választ. Szét fogom szedni és tanulmányozom. Ha kell, kiiktatok egy-két fokozatot a tetőablaknál. Gondolom túl közel vannak egymáshoz az érintkezők.
Egy érdekes jelenség (benzines 2.0 TSI)
-üresben állok. Adok egy kis gázt, majd elveszem a lábam a pedálról, és abban a pillanatban érezni egy rándulást a kasztnin. Bármilyen finoman veszem el a gázt, akkor is csinálja. És az alapjáratnál is erősnek érzem a rezonanciát. Mint amikor túl alacsony lenne a fordulatszám, és néha már kihagy. A mindentudó ivócimboráktól már tippet is kaptam: injektortisztító adalék + 100-as benzinnel autópályázni egy picit, hátha csak kokszos. Meglátjuk mi lesz.
Nincs hangja leállításkor. Manuális váltós autón hallottam már akinek végét járta már, de itt nem tapasztalok ilyet.
Utolsó dsg olajcserét nem tudom igazoltan, nincs olajfolyás, de cserélni fogom a váltó olajat is következő körben. Vezérlést 151nél cserélték 6 évesen, azt dobom ki úgy ahogy van (nagyon minimálisan mentek vele az utolsó 2 évben, sokat állt, nem kockáztatok)
Belső féltengely tripóda lehet. Kettőstömegűnek jellegzetes hangja van pl leállításkor, vagy indításkor.
Váltó alján lehet ellenőrizni a szintet a leeresztőcsavarnál, járó motornál. De ha nem folyik el akkor nem kell nézegetni. 60 ezrenként csere, szűrővel együtt.
Váltóban az olajszintet lehet ellenőrizni valahol?
~220e km-t futott, szép állapotban van kivül, belül, alul, felül, ténylegesen törésmentes, váltó jól teszi a dolgát, autó szépen húz, nem füstöl, motor szépen jár.
Azonban koppanást hallani bal közép - elölről, indításkor egyet és utána menet közben is mintha ropogna - lötyögne valami random szerűen, pl. kanyarban, gázelvételkor motoréknél is kicsit, néha megálláskor, aztán van, hogy semmi.
aknán megnéztük, mindent megrángattunk egyelőre nem látjuk, hogy lógna bármi is, jó állapotban vannak a futómő alkatrészek, kedden megy szerelőhöz teljes vezérlés cserére, persze megnézik,
de addig is hátha van ötlet.
dsg kettős tömegűt milyen módon lehet ellenőrizni, hogy jó-e?
Szintén B6-osom van. Szintén nyílogat néha (bukóra), amikor úgy van kedve. Beázás (az eltömődött vízelvezetők miatt) szintén pipa. Ülés ronggyá ázva, ülésfűtés kuka, pár elektromos poltergeist-jelenség utána, ilyesmik...
Napfénytető... A B6-ban is kinyílik menet közben. Ez valami bug vagy feature? A B5-ben is ezt csinálta. Először csak bukóra nyitogatta magát... pár év múlva már vízszintesen is. Egyszer egy autómosóban nyílt ki.. Az volt az utolsó húzása. Leszedtem az áramról. De létezik, hogy a B6 is elkezdi ezt az őrületet? Több napja száraz idő van, és az autó sem párás belülről, úgyhogy nemtom mire vélni ezt az anomáliát. A másiknál legalább volt pár beázás, (az eltömődött vízelvezetés miatt) úgyhogy ott magamat tudtam hibáztatni.
Nagyon köszönöm! Castrol parti vagyok, az autóban minden kenőanyag az, eddig nem volt semmivel baj. Ez amolyan berogződés, mint a MANN filter szűrők...😁
Ahogy a kolléga előbb írta, nem mindig van megfelelője és egyébként is a viszkozitás csak egy tulajdonság. E-mellett még nagyon sok van ami fontos például a GL besorolás, de ha a viszkozitás stimmel is és a megfelelő GL besorolás is megvan, akkor is lehet nem megfelelő az olaj!
Pontosan ezért írtam a cikkszámokat inkább! Ezeket a többi nevesebb gyártó áraihoz hasonló áron be lehet szerezni. ...akkor miért tennél bele mást?
Ezek a gyári valtoolaj cikkszamok pontosan milyen viszkozitast takarnak? Pl Castrol Syntrans FE 75w vagy Castrol Syntrans Transaxle 75w-90? Nekem inkább az előzőt hozza...
Szívesen,sajnos az enyémben nincs elektromos behajtás így nem tudom. Ha nincs a menüben akkor lehet, hogy szoftveresen kell aktiváltatni.Biztos lesz itt aki tud erre válaszolni.