Ingyenes, ha felkeresed a szakszervízedet, úgyis garis a moci, be kell tudni állítani. Működnie kell rendesen. Mi még nem tapasztunk hibát, pedig csak idén 12 újat adtunk el...
ugyan GSX650F, de sztem uaz a blokk és sosem rángatott, hibátlan az üza ellátása. Az, hogy majd' minden évben módosítanak a befecskendezésen, számomra már nem újdonság, ez a fejlesztés része.
Viszont egy hibáról én is tudok, gari is volt rá: DL1000K4 Pár panelt cserélgettünk...
De mást nem.
Egy üza térkép esetében a gyárnak mindíg úgy kell belőni a cuccot, hogy egy forró nyári Malagán eltöltött hajkurászáskor is és egy csendes novemberi Stockholm környéki bóklászáskor is működjön. Persze, lehet élesíteni rajta, de lehet télen rosszabbul indul, vagy kánikulában torpanni fog ...
Nekem a környezetédelmi tiltás kiiktatása után se lett tökéletes.Kis fordulat-kis gáz-motorfék-kisgáz ,stb...Mentem olyan gyárival is ami szinte tökéletes volt,de nem Suzuki.....
Lehet próbálni is?mert 80-at akkor éri meg,ha tényleg müködik(én csak a saját tapasztalataimnak hiszek,van aki a szuperbenzint,meg a spurit is megérzi,én nem)
nekem a k9-es bandika jól müködik egyedül a 3000-es fordulat alatti motorfék rángatás idegesítö,amugy ugy szalad ahogy kell
agomotors.hu 1,5 éve kompletten velük csináltattam (PC beszerelés beállítás padon). Már nem emlékszem mennyi volt. Most néztem hogy 650-es banditba 79.900 a PCIII Nem olcsó ellenben drága. Anno úgy döntöttem hogy kipufogó helyett inkább ezt. Nem bántam meg.
Szoftver csere nincs sőt a gyári eszközben lévő paraméter listát sem változtatja. A PC az injector és a gyári vezérlője közé kerül. Gyakorlatilag ha kiveszem visszakapom a gyári gépet.
Az előbb a saját tapasztalataimat leírtam. A padon a levegő benzin keverék arányt változtatják különböző gázállásoknál 250 fordulatonként. Ha sok pénzed van meg lehet tenni mindezt hengerenként.
Én nem kívánok senkivel vitatkozni - különösen versenyezni- és még meggyőzni se. Már csak azért sem mert csak műkedvelő motoros vagyok. Kizárólag a saját tapasztalataimat tudom megosztani. Ahogy én tudom K7-es bandita volt elször injectoros. A motoromon gyári dob és pipercross légszűrő van egy PC-vel megbolondítva. Gyári motor a környezetvédelmi tiltás után: Nem tetszett a motorfék adagolhatósága a nem lineáris teljesítmény leadás (kb 2700-as fordulatnál jött a "szívlapáttal hátba" effektus). Nem érdekeltek a +Le-k Első futásakor a padon látszott hogy 3-4 ezres fordulattartományban kb 13.2-es a benzin levegő keverék aránya.Ezen kívül elsokal v. elkevesel. Maradjunk annyiban hogy a K7-es nagybandit térképén sokat lehet javítani. Szemmel láthatóan és füllel halhatóan érzékelni lehetett a motor teljesítmény leadásának az ingadozását.
PC beépítés után: A teszt elindításakor megemelkedik a motor eleje és leszabájzáskor ereszkedik le. A motorfék úgy adagolható mint az üzemi fék. A teljesítmény leadás lineáris.
Használt PC-k: Sajnos másik motortípusba nagyon korlátozottan vihető át és általában a használt motor vásárlásakor a tuningokat nem fizetik meg. Én meg úgy gondolom hogy ez az oka a használt PC eladásoknak.
A hangnorma hackelésen a környezetvédelmi tiltást érted?? Mert ha igen én jelentős változást éreztem a banditomon.
A karbis banditom 2-3ban új kora óta rángatott kis gázon. Utánaolvasván kiderült, hogy a zajemissziós normák miatt környezetvédelmi tiltás van benne. Ez egy leírás alapján 3.5 perc alatt kiiktattam, így már nem rángat.
Pontosabban igen, de most minden fokozatban, a sz@r lánc miatt. Talán Jézuska hoz egyet :D
Azért annyira nem tökéletes a térkép...2010-től új módosított programmal jönnek ki a Nagy banditok(lehet,hogy a kicsi is, már nem emlékszem) a finomabb gázreakciók érdekében.A motorrevü vagy a superbike írta ,-mivel ezt a kettőt veszem néha. Ebből is látszik milyen jó a gyári.....nekem pl kis fordulaton rendesen rángatott kis gáznál...Szerencsére rájött a gyár.Csak rájöhetett volna hamarabb is.A gyári amúgy sosem lesz olyan mint az egyedi fékpados megoldás,smucikok spórolnak nem teszik padra és nem lövik be pontosan 250 fordultonként kb 10 fajta gázálláson...ez a baj a gyárival,valszeg a 2010-es Banditok azért kulturáltabban fognak viselkedni,de,hogy egy jól beállított porlasztósét elérik-e,? P.C. egyedi beállítás nélkül..na azt nem hiszem. A Banditon gyárilag P.C.-nélkül csak alsó-középső illetve felső tartományban lehet elvenni -ráadni benzint 5%-onként .Tehát,ha alul elveszel attól még felül-középen nem változik.Mindenesetre én a gyári beállítással nagyon nem voltam megelégedve!
szetszedtem a km orajat a banditnak ('96 750 naked). leszedtem a km ora kulso burkolatat. majd a kovetkezo kep fogadott:
a kek karikaval jelolt csavarok rogzitik az orat a konzolhoz. ezeket leszedtem. ok. a km spiralt is leszedtem ugye, az is ok. a piros karikaval jelolt kabellel vannak gondjaim. nem tudom hogyan lehet (mar ha lehet) eltavlitani. egy ugyanilyen kabel van alul is, csak az a kepen nem latszodik. esetleg tovabb kell bontanom a kekkel jelolt csavarokkal, vagy ki lehet szedni anelkul is? nem mertem eroltetni, gondoltam inkabb megkerdezem toletek.
uj szamlapokat szeretnek csinaltatni. esetleg vannak akik itt ilyennel foglalkoznak, vagy ismertek aki igen?
nem, nem fogyaszt többet, ez pedig furcsán hangzik tudom! Könnyebben szalad a motor, nincs fojtva. A régi 91-es R1100 Dynoval tényleg sokat evett, no de akkor ezt kit érdekelt? Úgy húzott, mint a "gőzmozdony".
Oké, ez a Powercommander témát szeretném rendbe tenni, aztán kazam forumtárssal tovább vitázhatunk;
A Vaterán megnézhetitek, mennyit PC-t hirdetek fillérekért, ergo tudnotok kell, hogy rengeteget hoztunk és adtunk el belőle. Csak az index kedvéért...
2003 óta olyan jó lett a gyári "térkép" az ECM-ben (Suzuki), amit nehéz volt felülmúlni. Pontosan nem lehetett felülmúlni! A PC akkor válik hasznossá innentől kezdve, ha nyitott kipufogó rendszert, módosított légszűrőházat (VTX VZR) vagy Yoshimura verseny tengely vagy egyéb tuningot teszel rá. Ugyanis ahhoz a cuccokhoz a gyári beállítás nyílván nem lesz megfelelő, más benzin levegő arány kell. Na ehhez kiváló egy PC.
Hangnorma hekk? Hát igen, Gixer 600on talán érezni, mert kicsi a nyomaték. De 116 Nm-nél ez nem igazán érezhető utcán. Az, hogy 116 vagy 114 Nm, nem tudsz különbséget tenni, hidd csak el.
Ugyan kicsit OFF, de R750en próbáltam a hangnorma heckkelést, és nem éreztem semmi különbséget.
De csakhogy hízzon a májatok:
ellenpélda a ZX6R utsó porlasztósa (KB 2001) a Dynojet fúvóka kittől 10 pacival többet rúgott a padba gyári motyókkal! Magyarul; elrontották a fúvókázást. 10 paci az már majd 10% növekmény! Na az érezhető!
Ergo: Kazam fórumtárs motorja mellé simán odatenném a gyárit (főleg ha én járatom be!)
Én 2 órás kerülő lennék, de ami relatív útba esik, az a Hollósék szervíze, no meg a Motorrad, amit ajánlanék. Hondásokat nem ismerem, de tapasztalat kevesebb van, ez evidens. Nem ajánlom.
Utánfutó bérlés a legjobb. 1 nap alatt lezavarsz mindent, ha jól szervezel és csak pár ezres.
Milyen a bringa? told az infót, hátha megakad vmin a szemem...
Na ez az amit nem hiszek,ez az urban legend kategória,hogy valaki rápöcköli a laptopját a Banditra és jobb szoftvert rak rá,mint amit a japo mérnökök rávarázsoltak....
Ez ugyan az mint a Dieselek chiptuningjai.
99%-uk gagyi.Van hogy teljesítménynövekedést érnek el,de ezért a többség súlyos árat fizet pár tizezer kilóméter után,meg akkora kormot eregetnek ,ami a 15 -20 évvel ezelött volt jellemzö a dieselekre.
Nem hinném,hogy a banditok kis fordulatszám tartományban sokat kapnának,de ha igen,ezen nem elég csak a benzin visszavételével javítani,hisz a benzin-levegö arány állandó,ha visszaveszel,akkor sovány lesz a keverék.Ilyen esetben a szivócsonkkal is kellene valamit csinálni.De nem menjünk ebbe bele,ez komplikáltabb kérdés mint sokan gondolnák,nem sokan vannak akik ezt meg tudnák valósítani olyan meg pláne nem aki olcsón....
Az elöbb azt irtad nem a felsö tartományba használod,most meg azt,hogy az alsóban lett visszavéve a fogyasztás(ezzel az erö is);akkor mitöl lett jobb a gép?Kevesebbet eszik és gyöngébb???