Pótlás a Fogaskerekű vonalán szeptember 24-e és 27-e között
Szeptember 24-étől 27-éig (hétfőtől-csütörtökig) vágány-felújítást végeznek a Fogaskerekű vonalán, ezért a jármű rövidebb útvonalon, Városmajor és a Gyöngyvirág út megállóhely között közlekedik. Svábhegy és Széchenyi-hegy között Fogaskerekű-pótló autóbuszok szállítják az utasokat. A Városkút és a Svábhegy megállóhelyekhez a 21-es és a gyors 21-es autóbuszjáratokkal lehet utazni. Az esetleges kényelmetlenségek miatt az utazóközönség megértését és türelmét kérjük.
No végre volt egy alkalom, hogy én is megnézhessem közelről e két régi járművet. Először is köszönet a tényleg gyönyörűen elvégzett felújításért az abban közreműködőknek, és köszönet a remíz jelenlévő munkatársának, aki készségesen beszélt a járművekről, és elviselte, hogy szinte mindenki mindent teker, nyomkod, nyit, csuk…. Továbbá köszönet azért, hogy egyáltalán volt egy ilyen alkalom, és köszönet Hungaroplan asztaltársnak, hogy betette ide, mert a BKV nem jeleskedett a meghirdetésben. Ennek ellenére szerintem meglepően szép létszámban voltak látogatók.
Sajnos azért néhány kritikai megjegyzés is ide kívánkozik: Nagyon nem tetszett, hogy a helyszínen az égvilágon semmi nem utalt rá, hogy itten most egy közlekedéstörténeti kincset, egy remekművet testközelből meg lehet nézni. Aki nem tudott róla máshonnan, és nem tűnt fel, hogy meglepően sok civil jön ki és megy be a kocsiszínbe, az kimaradt a dologból. Pedig biztos néhány arra járó kiránduló is megnézte volna. (Vagy szándékos volt a dolog a tömeg elkerülésére?) De így aki tudta, az is bizonytalan volt, hogy bemehet-e, hiszen mégiscsak egy üzemi területre lép be csak úgy.
Szép dolog a jármű felújítása, de ha már felújították, viszont közlekedni ugyebár úgysem tud, akkor nem jobb lenne valami olyan helyre tenni, ahol látható is a közönség számára? Mondjuk Szentendrére? Vagy voltak már ezirányú lépések, de nem sikerült helyet találni? Sehogy sem jó az így, hogy be van dugva egy kocsiszín mélyére, és évente talán egy-két nap meg lehet nézni.
És szerintem azt is megérdemelték volna a látogatók, hogy legalább egy A4-es papírra kiírják a legfontosabb tudnivalókat a kocsikról.
No mindegy, a lényeg az, hogy nagyon szép mindkét jármű!
Most olvastam az iwiw üzenőfalon, hogy a fogaskerekű szept. 24. és 27. között csak Városmajor és Gyöngyvirág út között közlekedik. HáBé, tudsz bővebbet róla? Várható volt, hogy felújítják Városkútnál az útátjárót, mert a megnövekedett forgalom a terelés miatt gyakorlatilag szétszedte. Az közúti közlekedés is szünetelni fog itt, tehát a 21-esek is terelt útvonalon közlekednek? Fog közlekedni fogaspótló autóbusz? Ha igen, akkor tudni már a menetrendjét?
E napon közlekedik utoljára régi formájában a Magas-Tátrai Siklóvasút. Másnaptól december 14-ig nem közlekedik, felújítják, korszerűsítik az Ótátrafüred és Tarajka közt közlekedő egyvágányú, középkitérős siklóvasutat. Ezen időszakban a sikló nem fog közlekedni! A felújítás során a járműveket is kicserélik. Ez alkalomból a Tátrai Villamosvasúton Poprád - Ótátrafüred - Tátralomnic útvonalon közlekedik az 1916-ban gyártott Ganz villamos motorvonat! Ahivatkozott oldalon található menetrend szerint két fordulót teljesít a nosztalgiavonat, amelyre a menetjegy felnőtteknek 40 SK (~312 Ft), gyermekeknek 20 SK-ba (~156 Ft) kerül.
2007. szeptember 15 - 16. Fogaskerekű BUDAPEST, XII. Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 14-16.
A helyszínen megtekinthető egy 1874-ben gyártott eredeti állapotú nosztalgiakocsi, valamint egy 1929-ben gyártott és teljesen felújított 3040-es pályaszámú mozdony és rowan kocsi is. A járművekről a kocsiszín munkatársai adnak felvilágosítást. szombat: 10-14 vasárnap: 10-14
Szerintem már az egész pályára ráférne a felújítás, dehát még ennyit sem bírnak befejezni. :( 53-as valmiért jobban rázkódik mint a többi motorkocsi. (Legalábbis hegymenetben érezni.)
Nálam is volt tavaly ilyesmi Városmajornál. Ugyebár a peronon kerékpározni tilos. 2 fiatal srác mégis az álló utasok közt ment le-föl. Az őr többször is rájuk szólt, de egyszercsak megunta a dolgot és kiabált velük káromkodva, meg azt mondta hogy amíg ő ott van, addig nem szállnak fel. Aztán a srácok visszaszóltak, hogy akkor fel szállnak Szent János kórháznál, meg hogy térjen észhez. Erre meg az őr azt mondta, ott lehet. De az szerintem nem egészen volt józan. :( Nem hiszem hogy az az őr akiről írtál, mert ő sötétebb bőrű volt. Először úgy láttam valami részeg hajléktalan és nagyon elcsodálkoztam a pólóján a biztonsági őrös jelen. Undorítóak az ilyen emberek! :(
együttérzek veled! a bkv hírnevét sajnos nem tudja már ennél lejjebb srófolni. sajnos ennél durvább eseteket is hallottam már és ellenőrök állati viselkedéséről szólt. a bkv ezek szerint nem válogathat, bár előfordulnak nagyin rendes, jóindulatú dolgozók, vannak bőven olyanok is akik nem tudják mi az az civilizált viselkedésmód
Megdöbbentó az eset amit írtál de sajna nemcsak a Fogasnál vannak ilyen IQ-fájterek.
Óriási hiba volt a Bkv-tól hogy ezt a majom-security-t választották erre az ellenőr-bizt-őr munkára elég ha csak azt látom amit a metró állomásain látok(főleg Köki-Nagyvárad tér de ez itt OFF).
Előre elnézést kérek a biztonsági őr igen trágár, ocsmány (és egysíkú) szókincséért!
Történt 2007.08.03-án, 11:59 és 12:02 között, Városmajorban:
11:58/59-kor leszálltam a 18-as villamosról és a II. vágányon álló Fogas felé igyekeztem. Ekkor a szolgálatban lévő biztonsági őr (20-25 közötti, 165-170 cm, barna rövid hajú, világos bőrű, későbbi viselkedésével ellentétben kulturált küllemű) az utasok elé „kivágta” a forgó sorompót, hogy a forgalomból kiálló szerelvény az üzemi vágányra állhasson. Mindezt alig egy perccel a menetrendszerinti vonat indulása előtt, amely a távolabbi, II. vágányon állt (idősebb utasok is veszteglésre kényszerültek). Megkérdeztem tőle udvariasan, hogy: „Ne haragudjon, én is vasútnál dolgozom, de egy üzemi menetnél fontosabb szokott lenni az, hogy az utasok elérjék a vonatot”. Tegezve nem értette, miről van szó, tegezve megismételtem. Ekkor sem értette.
„Bocs, de el akarom érni ezt a Fogast” – és elindultam a II. vágányon álló vonat felé.
A háttérből ekképp kiabált utánam: „Mi a fasz bajod van, gyere ide és megverlek te kis geci!”. Láttam, hogy a járművezető még nem szállt be a vonatba, intettem neki (nem a középső ujjammal) s kiáltottam, hogy, „gyere, elmondom még egyszer, ha nem fogtad fel”. Odafutott hozzám, de ahelyett, hogy elmondhattam volna neki, a közelembe jött és kb. 10 cm távolságból a fülembe lihegte ingerülten, egyre lilább fejjel:
„te kis geci, üss meg a kurva anyád, te kis geci, érj hozzám, te geci, érj hozzám és addig verlek, míg meg nem döglesz, a kurva anyád, érj hozzám, szétverem a kibaszott hájas fejed”, stb…. (ez utóbbiak ugyebár kimerítik az életveszélyes fenyegetés fogalmát) Én hátráltam, de egy ujjal sem értem hozzá, nem akartam, hogy egy verekedés kezdeményezésének tűnjön, hogy ellököm magamtól. Válaszom: „hagyj békén, szállj már le rólam, gusztustalan is vagy, nem tudod, mit csinálsz és még beszélni se lehet veled, te majom!” Nem voltam ennél durvább.
Ő mantra módjára ismételgette az előzőket, majd legyintettem és beszálltam a vonatba, de oda már nem követett. 12:01/02-kor elindult a Fogas.
Tájékoztatásul közlöm, hogy 30 éves, 100%-ig heteroszexuális férfi vagyok. Utálom, ha férfiember ennyire megközelít, főképp, ha a fülembe is liheg. Gondolom, hogy nem szexuális zaklatás volt a célja a biztonsági őrnek, hanem az, hogy egy verekedést kiprovokáljon az által, hogy hozzá érek, azaz ellököm magamtól. Mint kakas a viadalon, előretolt mellkassal próbált lökdösni, de kínosan ügyelt arra, hogy ne érjen hozzám. Ez egyértelmű kihívás egy párbajra az állatvilágban (vagy az emberek egyes alpári populációiban).
Csak az a gond, hogy az EMBEREK nem így párbajoznak. Mellesleg nem értem, mi baja lehetett velem, mert nem beszéltem vele durván.
Az esetnek fültanúja nem volt, de láthatta az inzultust a 12:00-kor induló Fogas motorkocsijának utazóközönsége és az Avanti Pizzeria munkatársai, vendégei. A biztonsági őr viselkedésével a BKV ZRt. jó hírét az utazóközönség előtt rontotta, nekem meg szerzett néhány kellemetlen percet. Tessék elgondolkodni rajta, hogy mit tenne ez a munkavállaló, ha az általa őrzött területen egy valós konfliktusba csöppenne, ahol kötelessége (lenne) a rend helyreállítása…?
Szívből remélem, hogy a Fogaskerekű Vasút telephelyének, városmajori létesítményeinek, valamint járműparkjának őrzésére a jövendőben alkalmasabb, kommunikációképes, szelíd, de határozott munkavállalókat alkalmaznak, akik munkaidőben tudják, mi a feladatuk és az őket megbízó cég nevében és ahhoz méltóan járnak el.
1 j1(-bérlet)pénztár, még a legjobb KáVénál is az alapvető minimum lenne 1 végállomáson, még akkor is, ha van autómata, de ettől függetlenül jó az a 2 ellenőr fel-alá. (Ha már a BKV nem képes rá, a büfések voltak szívesek váltani. Köszi)
Na, ez onnantól kezdve nem stimmel, hogy aj 1váltás bonyodalmai után, még kb. 10 percet vártunk az indulásra. Aztán Orgonástól- Gyöngyvirágig, hamarabb felértünk, mint amennyit vártunk a kereszre. Tehát, ha 1el(2vel), feljebb van a kereszt, akkor is mi vártunk volna. de csak "normáls" ideig. Legalábbis tegnap, amikor én rajta ültem, így volt. Elméleted szerint, akkor 23 perce volt a majorban.
2. nem-e lehetett volna-e, esetleg, ennyivel késöbb indulni?
közben kereszteztünk 53-63-al. Tehát, valszeg nem maradt kocsi a pályán. A következő kitérőig rövidebb idő alatt értünk, mint amennyit álltunk.
3. nem-e lehetett volna-e esetleg, ott keresztezni?
Mert, ha már az első +állónál elmondják angolul. hogy mire száll6 vissza, ha negyed órát vártál az indulásra (:DD), akkor erre is oda lehetne figyelni.
Igaz,volt kellemes benyomásom is. A kereszt után felszállt 2 ellenőr(tudom, ha feljebb van akereszt, nem tudnak átszállni :D). A hátsó kocsiban kapásuk is volt, + némi vita, ezért 1eskével nem tudtak lefelé menni. De, ha ez hosszú időn keresztül folyamatosan m1, 100%-os j1gyel utazást lehet elérni. A fogas a legjobban elenőrizhető vonala a legjobb KéVénak, és összese 2, azaz kettő ember elég hozzá.
Nosztalgia motorkocsi? Az meg mi a manó? 30 esztendeje élek a Fogas mentén, Fogas-történelmileg úgy érzem, képben vagyok, de az 1920-as sínautón kívül 1973-ig (tehát a mai állapotokig) NEM volt motorkocsija Fogasunknak.
Nade értem én, mire gondolsz. Viszont engedd meg, hogy 2 évszámnot figyelmedbe ajánljak: a 30-as pszú mozdony és a 40-es rowan pót 2003/2004-ben lett felújítva, ez idő tájt újult meg az 56/66-os. Majd 2004-ben követte az 51/61, és 2006-ban az 54/64.
Most 2007-et írunk, és mostanság nyirbálják meg a BKV eddigi valóban brutális panamáit (ld. VJSz, GJSz, autóbusz-üzemigazgatóságok, etc, etc...).
Mivelhogy az új menedzsment Jézus Krisztusról lehet, hogy még hírből sem hallott, ezért ama tanítását sem ismerik, hogy: "ne vágd ki a konkolyt, mert lehet közte búza is".
Arra van pénz, munkaerő és idő, hogy a nosztalgia motorkocsit felújítsák, amit eddig egyszer kiállítottak, egyébként meg a kocsiszínben porosodik, de arra nincs, hogy egy mindennap utasokat szállító szerelvényt felújítsanak. Szép...
Volt szerencsém 7-eshez és 3-ashoz. A következő képeket lőttem rajtuk: Szokták ezeket a kocsikat egyáltalán takarítani? Hónapok óta ilyen mocskosak, ráadásul ragad a padló ezektől a kiöntött üdítőktől illetve hányásnyomoktól.