Szerintem forgasd át külső levegőre, és utána húzd le a csatit. Én így csináltam, és nekem utána nem párásodott. A belső levegő nem jó, mert csak a párás levegőt kergeti.
2004-es, 1.5 DCI Thaliám fűtőmotorjánál a fogaskerék zajongott, ezért ebben a topikban azt tanácsolták, hogy a pollenszűrőnél húzzam szét a csatit és akkor csak kívülről fogja szívni a levegőt, de így a belső levegő keringetés funkció nem fog működni. Ezt így van már vagy 3 éve. Azóta minden okés volt vele, habár egyre nagyobb párásodást tapasztaltam, főként a szélvédőnél. Most már ez a folyamat egyre elviselhetetlenebb, hiába a pollenszűrő csere nagyfokú a párásodás (a klímám csöve kilyukadt nem működik). Lehet a levelgőváltó zsalu belső keringetésre való "átállása" lehet a hiba oka? Hogyan lehet ezt letesztelni nagyobb megbontás nélkül, mivel az autó kint áll az utcán? Ki lehet-e iktatni a zsalut? Olvastam már olyan hozzászólást, hogy rossz minőségű uton a zsalu lezárhat és csak belülről szívja a levegőt.
1,5 dci 65 lovas Thaliám van. Résolaj mérést csináltam, az 1-es és a 3-as esetében nagy a résolaj. Nehezen indul, de ha beindult, akkor kimegy a világból is.
Sikerült vennem bontásból 4 db injektort hozzá. sajnos nem tudom, hogy melyik milyen állapotú. Résolaj méréssel akarom majd kiválogatni egyesével.
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem új tűzkarikával, akkor indíthatom-e rögtön, vagy kellene diag program, és átírni az injektoron lévő kódot az ECU-ban.
ECU átírás nélkül be tud-e indulni vagy nem?
Programot letöltöttem neten. XP-s laptopot majd kerítek valahonnan, de kábelt még nem vettem.
Egy kopás nem szokott magától megjavulni, főleg ha már hangja is van. A hőmérséklet változás nem okoz ekkora hibát. Inkább elhiszem hogy a szerelő behúzott kéziféknél ellenőrizte a lógást.
Sajnos nem tudom most megnézni mert anyósomé az autó aki 400 km-re van, de azt mondták neki a szerelők, hogy nem lóg, nincs baja a csapágynak, az egyetlen hiba, hogy a fékmunkahenger folyik, ezért azt cserélték. Furcsa nekem, hogy mikor én néztem, akkor lógott és hangot is adott az autó, most meg "semmi baja". Ezért kérdeztem, hogy a hőmérséklet változásra elmúlhat-e vagy mi lehet ez a furcsa jelenség... Találkoztatok már ilyennel? Köszi. G.
Van egy 2001-es 1.4-es 8szelepes benzines renault thaliám.
A következők a tünetek.Nehezen indul aztán ha beindul rángat durrog majd minden helyre áll normálisan jár.kipufogón büdös gőz szerű füst jön.
Az autót elvittem ,,szerelőhöz,, cserélt hengerfejpakolást mondtam neki elviszem felsikoltatni ő azt mondta nem kell jó lesz az autó.szóval pakolást cserélt elhoztam tőle jártam vele kb 2hetet majd megint ugyan ez a tünet. elvittem másodszor is hozzá montam neki szedje le a hengerfejet elviszem szakműhelybe megcsináltatom. El is vittem felsíkolták ,új szimeringek szelepek becsiszolva lenyomás próbázva tehát a hengerfej tökéletes lett.visszavittem szerelőhöz iígy rakja össze.szólt kész az autó mehetek érte.elhoztam az autóval mentem 5kmr majd másnap reggel nem indult be csak nagy nehezen mint előzőleg.kiszedtem a gyertyákat és látom hogy a 3.hengerben áll a fagyálló.szerintetek mi lehet?blokk szét lenne repedve?
Szia! Nem, úgy értem, hogy fent és lent fogom a kereket és úgy próbálom "billegtetni" , tulajdonképpen a tetejét befelé az alját kifelé mozdítva és fordítva. G.
"Létezik, hogy a hideg idő miatt összehúzódott egy kicsit a csapágy és megszűnt a hiba?" Szerintem biztos nem! Akkora hőmérsékletkülönbség nem lehet, hogy az érezhető lógás/ kotyogás eltűnjön. A tengely irány a ki-be irányt jelenti?
Ma azt tapasztaltam, hogy indítás után az alapjárat nem 750-re áll be hanem 500-750 között ingadozik és ilyenkor szokott jönni a megtorpanás, ha elindulok vele. Alapjárati motort kb fél éve cseréltem és már előtte is megvolt ez a jelenség!
Én egyszer kimértem, kb. 7 liter a tartalék (nálam), ami városban 60-70 km, hosszú távon 90-100 km. Azért jobb ha van egy 5 literes tartalék a csomagtartóan.
A mostani hideg ködös időben a Renault Thalia 1,4 (16V) azt csinálja, ha hidegen megyek 1km és utána leállítom az autót és 5 perc után újra indítom, és mikor indulnák vele, megtorpan, gázadásra nehezen akar felgyorsulni, mintha lóerő vesztés lenne. Gyújtótrafók teljesen jók, de ez a hiba random, hol előjön hol nem. Inkább az ilyen időben jön elő (pl nedves, ködös időben is). Lehet hogy a MAP sensor egy pillanatnyi időre rossz jelet ad az ecu felé és ez a hiba jön elő? A műszerfalon semmilyen hibajelzés nincs és a tárolóban sincs.
Valakinek volt ilyen problémája és mi volt a megoldás rá?
Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Családi Thalia hátulról fémes hangot ad. Felemeltük, megmozgattam a kereket tengely irányban és eléggé lógott. Gondoltam én csapágy csere és probléma megoldva. Elvittük szerelőhöz, aki mindösszesen annyi hibát állapított meg, hogy a fékmunkahenger folyik, ezért azt cserélték, de furcsa mód a szerelő előtt a hang megszűnt. A szerelő is azt mondja, hogy a kerékcsapágy rendben van. Létezik, hogy a hideg idő miatt összehúzódott egy kicsit a csapágy és megszűnt a hiba? Vagy hogy létezhet ez? Nagyon bosszant. Előre is köszi. G.