Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dciclio Creative Commons License 2020.01.20 0 0 71323

Szerintem forgasd át külső levegőre, és utána húzd le a csatit. Én így csináltam, és nekem utána nem párásodott. A belső levegő nem jó, mert csak a párás levegőt kergeti.

Előzmény: Bakos Zsolt (71322)
Bakos Zsolt Creative Commons License 2020.01.20 0 0 71322

Sziasztok!

 

2004-es, 1.5 DCI Thaliám fűtőmotorjánál a fogaskerék zajongott, ezért ebben a topikban azt tanácsolták, hogy a pollenszűrőnél húzzam szét a csatit és akkor csak kívülről fogja szívni a levegőt, de így a belső levegő keringetés funkció nem fog működni. Ezt így van már vagy 3 éve. Azóta minden okés volt vele, habár egyre nagyobb párásodást tapasztaltam, főként a szélvédőnél. Most már ez a folyamat egyre elviselhetetlenebb, hiába a pollenszűrő csere nagyfokú a párásodás (a klímám csöve kilyukadt nem működik).  Lehet a levelgőváltó zsalu belső keringetésre való "átállása" lehet a hiba oka? Hogyan lehet ezt letesztelni nagyobb megbontás nélkül, mivel az autó kint áll az utcán?  Ki lehet-e iktatni a zsalut? Olvastam már olyan hozzászólást, hogy rossz minőségű uton a zsalu lezárhat és csak belülről szívja a levegőt. 

 

A válaszokat előre is köszönöm.

 

Baki. 

dciclio Creative Commons License 2020.01.20 0 1 71321

Sziasztok!

1,5 dci 65 lovas Thaliám van. Résolaj mérést csináltam, az 1-es és a 3-as esetében nagy a résolaj. Nehezen indul, de ha beindult, akkor kimegy a világból is.

Sikerült vennem bontásból 4 db injektort hozzá. sajnos nem tudom, hogy melyik milyen állapotú. Résolaj méréssel akarom majd kiválogatni egyesével.

Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélem új tűzkarikával, akkor indíthatom-e rögtön, vagy kellene diag program, és átírni az injektoron lévő kódot az ECU-ban.

ECU átírás nélkül be tud-e indulni vagy nem?

Programot letöltöttem neten. XP-s laptopot majd kerítek valahonnan, de kábelt még nem vettem.

 

4728ITI Creative Commons License 2020.01.20 0 0 71320

Persze. Ha kopott a csapágy és ki van engedve a kézifék, még a földön állva, jól megrángatva felül a kereket, úgy is érezni a kottyanást.

Előzmény: Ajven1985 (71319)
Ajven1985 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 71319

A körülményeket nem tudom, de ha nincs behúzva a kézifék, akkor lóghat a kerék? G.

Előzmény: 4728ITI (71318)
4728ITI Creative Commons License 2020.01.19 0 0 71318

"mikor én néztem, akkor lógott"

Egy kopás nem szokott magától megjavulni, főleg ha már hangja is van. A hőmérséklet változás nem okoz ekkora hibát. Inkább elhiszem hogy a szerelő behúzott kéziféknél ellenőrizte a lógást.

Előzmény: Ajven1985 (71317)
Ajven1985 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 71317

Sziasztok!

 

Sajnos nem tudom most megnézni mert anyósomé az autó aki 400 km-re van, de azt mondták neki a szerelők, hogy nem lóg, nincs baja a csapágynak, az egyetlen hiba, hogy a fékmunkahenger folyik, ezért azt cserélték. Furcsa nekem, hogy mikor én néztem, akkor lógott és hangot is adott az autó, most meg "semmi baja". Ezért kérdeztem, hogy a hőmérséklet változásra elmúlhat-e vagy mi lehet ez a furcsa jelenség... Találkoztatok már ilyennel? Köszi. G.

Előzmény: ivókút (71312)
joci2659 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 71316

nem hüvelyes

Papalac Creative Commons License 2020.01.19 0 0 71315

Úgy tudom hüvelyes a motor.

Inkább másik szerelővel tömítést cseréltetni.

 

Előzmény: joci2659 (71314)
joci2659 Creative Commons License 2020.01.19 0 1 71314

Sziasztok.

Lenne egy  kérdésem hozzátok kinek mi a tippje?

Van egy 2001-es 1.4-es 8szelepes benzines renault thaliám.

A következők a tünetek.Nehezen indul aztán ha beindul rángat durrog majd minden helyre áll normálisan jár.kipufogón büdös gőz szerű füst jön.

Az autót elvittem ,,szerelőhöz,, cserélt hengerfejpakolást mondtam neki elviszem felsikoltatni ő azt mondta nem kell jó lesz az autó.szóval pakolást cserélt elhoztam tőle jártam vele kb 2hetet majd megint ugyan ez a tünet. elvittem másodszor is hozzá montam neki szedje le a hengerfejet elviszem szakműhelybe megcsináltatom. El is vittem felsíkolták ,új szimeringek szelepek becsiszolva lenyomás próbázva tehát a hengerfej tökéletes lett.visszavittem szerelőhöz iígy rakja össze.szólt kész az autó mehetek érte.elhoztam az autóval mentem 5kmr majd másnap reggel nem indult be csak nagy nehezen mint előzőleg.kiszedtem a gyertyákat és látom hogy a 3.hengerben áll a fagyálló.szerintetek mi lehet?blokk szét lenne repedve?

4728ITI Creative Commons License 2020.01.18 0 0 71313

Erre nem is gondoltam, de teljesen igazad van.

Előzmény: ivókút (71312)
ivókút Creative Commons License 2020.01.18 -1 0 71312

Ja, az más. Meg kell emelni, ha így mozgatod és kotyog, be kell nyomni a féket. Ha abbahagyja csapágy...

Előzmény: Ajven1985 (71310)
4728ITI Creative Commons License 2020.01.18 0 0 71311

Szia!

Ha felemelt autónál kotyogást érzel, úgy ahogy írod, akkor az bizony csapágy hiba. Azon csak a csere segít.

Előzmény: Ajven1985 (71310)
Ajven1985 Creative Commons License 2020.01.17 0 0 71310

Szia! Nem, úgy értem, hogy fent és lent fogom a kereket és úgy próbálom "billegtetni" , tulajdonképpen a tetejét befelé az alját kifelé mozdítva és fordítva. G.

Előzmény: ivókút (71309)
ivókút Creative Commons License 2020.01.17 -1 0 71309

"Létezik, hogy a hideg idő miatt összehúzódott egy kicsit a csapágy és megszűnt a hiba?" Szerintem biztos nem! Akkora hőmérsékletkülönbség nem lehet, hogy az érezhető lógás/ kotyogás eltűnjön. A tengely irány a ki-be irányt jelenti?

Előzmény: Ajven1985 (71294)
Ajven1985 Creative Commons License 2020.01.17 0 0 71308

Sziasztok!

 

A világért sem szeretnék türelmetlennek tűnni, csak hátha elkerülte a figyelmet ez a kérdés. Van tapasztalatotok? Köszi. G.

Előzmény: Ajven1985 (71294)
csakovacshu Creative Commons License 2020.01.17 0 0 71307

Az alapjárati motor már nyáron cseréltem, mert egy tisztítás után az eredeti nem akart jó lenni. Azóta az alapjárati motor tökéletesen működik!

Tegnap is csinálta, akkor a 4db gyújtótrafót sorban lehúztam a csatit egyesével, hogy nem e az egyik hibás, de mind a négy jónak tűnik! 

Előzmény: Papalac (71306)
Papalac Creative Commons License 2020.01.17 0 0 71306

Én azért kivenném és megnézném az alapjárati motort. Lehet, hogy elkoszolódott, olajos.

Ilyen nedves időben a trafók azoktak rosszalkodni..

Előzmény: csakovacshu (71305)
csakovacshu Creative Commons License 2020.01.17 0 0 71305

Ma azt tapasztaltam, hogy indítás után az alapjárat nem 750-re áll be hanem 500-750 között ingadozik és ilyenkor szokott jönni a megtorpanás, ha elindulok vele. Alapjárati motort kb fél éve cseréltem és már előtte is megvolt ez a jelenség!

 

Valaki találkozott ilyen hibával?

Előzmény: csakovacshu (71298)
kulesevics Creative Commons License 2020.01.17 0 0 71304

Köszi. Bár fűtött garázsból indul ( kb 22 fok) ezért volt furcsa.

Előzmény: jakuza80 (71303)
jakuza80 Creative Commons License 2020.01.17 0 1 71303

Mehet bele.

Télen természetesen többet fogyaszt, főleg amíg nem melegszik be.

Mindegyiknél más. Az enyémben új korában mindig akkor villant fel, amikor még volt benne kb 15 liter.

Előzmény: kulesevics (71285)
4728ITI Creative Commons License 2020.01.16 0 0 71302

Én egyszer kimértem, kb. 7 liter a tartalék (nálam), ami városban 60-70 km, hosszú távon 90-100 km. Azért jobb ha van egy 5 literes tartalék a csomagtartóan.

Előzmény: Papalac (71287)
4728ITI Creative Commons License 2020.01.16 0 0 71301

A zselésedés nem az etanol miatt van, hanem a benzin olefin tartalma miatt.

Előzmény: kulesevics (71299)
Papalac Creative Commons License 2020.01.16 0 0 71300

Amelyikre E10 van írva. A kisebb alkoholtartalmút prémium benzinként forgalmazhatják.

Előzmény: kulesevics (71299)
kulesevics Creative Commons License 2020.01.16 0 0 71299

De ez csak a 95 benzin? Vagy a 98/100-as is zselésedni fog?

Előzmény: Papalac (71289)
csakovacshu Creative Commons License 2020.01.16 0 0 71298

A mostani hideg ködös időben a Renault Thalia 1,4 (16V) azt csinálja, ha hidegen megyek 1km és utána leállítom az autót és 5 perc után újra indítom, és mikor indulnák vele, megtorpan, gázadásra nehezen akar felgyorsulni, mintha lóerő vesztés lenne. Gyújtótrafók teljesen jók, de ez a hiba random, hol előjön hol nem. Inkább az ilyen időben jön elő (pl nedves, ködös időben is). Lehet hogy a MAP sensor egy pillanatnyi időre rossz jelet ad az ecu felé és ez a hiba jön elő? A műszerfalon semmilyen hibajelzés nincs és a tárolóban sincs.

 

Valakinek volt ilyen problémája és mi volt a megoldás rá?

 

Kösz előre is.

 

 

almaata66 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 71297

Értem, köszi.

Előzmény: Murva84 (71296)
Murva84 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 71296

Szia. 

Mint minden autónál, csak baloldalt van. Hogy jelezze hátulról az autó bal helyzetét. 

De lehetséges hogy mas típusoknál mimdket felén van. A Thalián jobboldali lámpába megvan a foglalat helye de nincsen kivágva az égő helye. 

Előzmény: almaata66 (71295)
almaata66 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 71295

Sziasztok, 1-es Thalia-ban a hátsó közáró csak bal oldalon van ugye? vagy kiégett a jobb..

Ajven1985 Creative Commons License 2020.01.15 0 0 71294

Sziasztok!

 

Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Családi Thalia hátulról fémes hangot ad. Felemeltük, megmozgattam a kereket tengely irányban és eléggé lógott. Gondoltam én csapágy csere és probléma megoldva. Elvittük szerelőhöz, aki mindösszesen annyi hibát állapított meg, hogy a fékmunkahenger folyik, ezért azt cserélték, de furcsa mód a szerelő előtt a hang megszűnt. A szerelő is azt mondja, hogy a kerékcsapágy rendben van. Létezik, hogy a hideg idő miatt összehúzódott egy kicsit a csapágy és megszűnt a hiba? Vagy hogy létezhet ez? Nagyon bosszant. Előre is köszi. G.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!