Ma csodalkoztam: autopalyan utolert egy szep 3-as BMW, lehuzodtam, hogy megelozzon, de nem volt nagy a sebessegkulonbseg, igy beszorultam volna egy teherauto moge. Ezt eszrevehette a BMW-s, es lassitott, beengedett maga ele, es csak utana elozott meg.
Persze, lehet, hogy nem kellene csodalkoznom, hiszen nem magyar rendszamu volt.
Tegnapelőtt volt az a baleset, amiben életét vesztette egy kiskölök. Erre ma (május 1.) délután négy óra:
Keresztúri úton a város felé menet utolértem egy új tipusú 626-os diesel Mazdát. Nemsokkal késöbb mindketten utolértünk egy Daewo-t, ami beszorult a 61E busz mögé (ami természetesen 42-vel haladt lakott területen kívül.) Végül jött egy helyzet, Daewo megelőzte a buszt. A következő helyzetnél diesel Mazda "elaludt", én viszont kiléptem és megelőztem őt is meg a buszt is. Ezek után gyakorlatilag elég sűrű szembeforgalom volt, ám egyszer csak a szembejövő sávban villogni dudálni kezdett egy Lada: A Mazdás ember kijött az olajkályhával buszt előzni, és így frontálisan majdnem összeütközött a Ladával. Mákja volt, de éppenhogy megúszta (néztem a tükröt) de nem érte be ennyivel: megpróbált engem is megelőzni. Az nem zavarta, hogy a vasúti felüljáró alá bekanyarodó útból semmit nem látott, azon viszont meglepődött, amikor onnan szemből kikanyarodott egy másik csuklós busz. A baj az volt, hogy láttam, hogy nagyon be akar férni elém, de az első kereke még nem volt egy vonalban az én hátsó kerekemmel, magyarul nem volt ideje befejezni az előzést. Erre próbáltam lassítani, hogy hátha befér még a szerencsétlen, ám addigra neki is leesett a tantusz, így ő is lassított. A busz meg csak jött szembe. Mivel nem akartam balesetet, ismét ráléptem a gázpedálra, így be tudott húzódni az "árnyékomba" és megúszta a balhét. De még ez sem volt elég. Az Egis piroslámpájánál álltunk, (a sorban én voltam a hatodik) vált a lámpa, Mazdás-olajkályhás "emberünk" lazán átmegy a szembejövő sávba, és elhajt az éppen induló sor mellett, "fütyülve" záróvonalra, zebrára, a 3 betorkoló útkereszteződésre.
A Kerepesi útnál beállt az Örs-felé forduló belső sávba. Én mentem volna tovább a Szentmihályi út felé, de mivel mindketten piroslámpát kaptunk, átnéztem az autóba. A következőt láttam: Egy kis kopaszodó szemüveges könyvelő-kinézetű figura úgy 50 felé, a magassága úgy százötven cm körül lehetett, (a kormány felett éphogy kilátott) a hátsó ülésen egy harmincöt körüli "anyuka" kezében egy alvó egy év körüli gyerekkel. (A gyereknek épphogy volt haja.) Az autóban egyébként szemmel láthatóan békés vasárnap délutáni hangulat uralkodott. Ebből csak arra tudok következtetni, hogy máskor is így vezet az Istenadta barma. Ami addig nem baj, amíg saját magát nyírja ki, de ha ott ül mögötte a "család" azért lehetne "cseppet" körültekintőbb. Szerény véleményem szerint.
Üdv:
Hunter
Dehogy tette jól! Ha Strassburg-ba ment, akkor inkább meg kellett volna tolni, hogy gyorsabban odaérjen! Leszorítani! Ilyen baromságot. Még itt ragad! ;-)))
Erről van itt szó :)) Csak kerülj a közelembe az úton, én úgy de úgy leszoritalak, letollak, meg mutogatok, átlövök valami kéziágyúval hogy öröm lesz nézni :))))))))))))
QuadCam nekem se az OMV se a Shell benzinnel nem volt gondom, nem az OMV mint cég tehet arról hogy a kiadott kútoknál vizezik a benyát, hanem a sokköcsög kút tulaj, meg akik ott vannak.
Igazán ha azt veszem, hogy az Aralnál még a helyzetjelző izzómat is kicsrélték egy jatt százasért és mindig van levegő, jó a mosójuk, csinosak a lányok :) akkor egyértelműen ez a nyerő. Viszont én sem mindig ide járok, hanem ami uútba esik van Bp-n 4 kút ahol rendszeresen tankolok, több helyen megismernek már :)
Nekem az Aral vagy a MOL kutak jönnek be, de inkább az Aral. Van is kártyám, csak nem használom, mert azért nem fogok hülye egyenlegekkel szórakozni, hogy literenként 2 Ft-ot "nyerjek". Van shell kártyám is, na arra szoktam McDonalds-os "zsömlét" "felíratni" mert egy "zsömléért" majdnem annyi pont jár, mint egy tank benzinért (értékarányos, nem? :(( ) egyébként az autóm nem is "szereti" a Shell-t és a kiszolgálás is elég furcsa.. (pl. _rendszeresen_ nincs "levegő" stb.)
Én vhogy úgy érzem, hogy az Araltól jobban pörög a gép, mint a Shelltől.
Üdv:
Hunter
Velem pont fordítva történt ugyanez...:))) mióta az OMV-nél tankolok, 10 litert fogyaszt a gép, a Shellnél sosem sikerült 12 alá vinni a fogyasztást... full Budapesten belül, kb. 1/5 táv dugóban araszolgatva.
GanXstaZolee: hát a Shellnél magával a benzinnel eddig még nem volt gondom, máshol annál inkább. Előfordult, hogy megnevezni nem kívánt kúttársaságnál 3x egymás után vizet tankoltam! (OMV:)
Sziasztok agressziv BMW-s társaim!
Hosszú ídő után újra irtam magamnak egy jó kis válogatás cd-t:) Ugyhogy mostanában megint full hangerőn hallgatom a zenét és persze nyitott tetővel:) Ezért mostanában megint egyre több megvető pillantást vetnek rám autóstársaim:)Ujra "agressziv" lettem:)
Még valami: én a benzinkuton nem húzom fel úgy magam mint ti:) Csak lazán elindulok a kútról,ahogy Madonna teszi az uj klippen:):):)
Üdv:)
Hehe, minek jársz ilyen suxxos Shell kúthoz? amikor látom hogy nincs hely vagy várni kellene, azonnal húzok tovább úgyis van a köv 1km-en belül legalább 3 benzinkút... faxxom fog várni :)
MathiasR: na velem pont ma történt egy ilyen. Tatabányai Shell kút, van 6 db oszlop ebből egy db-on van sima 98-as (vépoverrészing az orrvézésig). Gurulok be, ott áll 2 dobozos teher, ilyen Ducato típusú, az egyik utánfutóval. Első épp kezdi a tankolást. Mindez lezajlott úgy 5 perc(!) alatt. Bemegy fizetni. 10 perc(!!) után még mindig sehol. Nagynehezen előkerül, húzogatja a gatyáját a pocakján, kényelmesen sétikál az autó felé. Nagynehezen bekászálódik (na itt kezdtem begurulni...), indít, 2-vel csorog kifelé. Mögötte álló nagynehezen elindul, beáll, szarakszik a tanksapkával, majd tölt. Újabb 5 perc. Beslattyog fizetni, aztán csak nem akar előkerülni. Végre megjelenik, az előző f@sz stílusában, csak 2x olyan lassan elvánszorog a tragacsáig, nézegeti az elejét, aláhajol ("ha most lemosod az ablakot, megitatom veled a vödör ablakmosót"), húzgálja a bajuszát ("menny már a retekbe!"), majd nagynehezen beül és "elhúz". Na, itt már lila volt a fejem, mert mindennek tetejébe qrvára siettem (mint mindig:) ráadásul 2 óra alvás után az ember nem mindig olyan veszettül toleráns. Készülök beállni, erre szőke picha a szénnéoptikaituningolt japán csodaautójával (nem buzuki, de nem ismertem fel) úgy gondolta, hogy ha már szépen lemosatta a meseautót, ugyanazzal a svunggal beáll elém egyenesen a mosóból. Na itt lett elég, nyomtam egy padlót és sivító gumikkal, üvöltő dudával bevágódtam a kút elé. Mikor kiszálltam ő is ezt tette és elkezdett kiabálni, hogy hogy képzelem én ezt? Elküldtem a jqannyába, de szó szerint csak nem ilyen finoman. Nem hazudok, mert nagyjából nézegettem az órát, 35 percet(!!!!!!) töltöttem a kúton! Ebből az én tankolásom 3 perc volt fizetéssel együtt. Mennyen mind a f@szba...
..olyan volt, hogy beállt a mosó bejáratába az Istenadta barma, és elment mosójegyet venni, miközben én, aki előre megvettem a jegyet miatta vártam 10 percet (pisi-kaki-kávé-szendvics) mert nem fértem be mellette a mosóba..
_Természetesen_ még "őurasága" volt megsértődve amikor meg mertem kérdezni, hogy "Valami baj van az autóval?"
(Kresz alaptétel: Út/utcatorkolatban, gépkocsibehajtóban/gkfeljárón megállni tilos..)
..majdnem verekedés lett a dologból..
Helló!
Először csak olvasgattam itt, aztán rájöttem, hogy kikívánkozik belőlem a dolog:
(van itt több ember is, aki ismer mása topicból) tán valakit érdekel, hogy egy újabb érv nekem, hogy miért jobb vidéken élni....(o:
Természetesen vannak ellenpéldák, de itt (Pécsen) a buszosok és a taxisok nagyságrenddel kulturáltabban vezetnek, nekem rendszeresen megköszönik, ha kiengedem a buszöbölből, nagyon ritkán jönnek ki féktávon elém, s úgy általában sokkal nyugodtabb a morál.
Ezzel szemben viszont az agresszív bármilyen "úrvezetők" itt is megvannak, egy csomó majom eldönti magában, hogy neki lakott területen kívül is jár a belső sáv 65-tel, van olyan kereszteződés, ahol másnaponta kijön elém a füstös csodájával féktávon belül az istenbarma, azaz a civil autósok már fölzárkóztak a fővároshoz.)o:
Bocs, ha hosszú voltam!
Hunter Kartács!
Olyan még nem volt veled, hogy a benzinkútnál az előtted álló bemegy fizetni, aztán eszik egy pizzát, vesz egy újságot, elolvassa, kimanikűröztet, daueroltat, s ha kijövetelkor fínoman rákérdezel, még ő van fölháborodva?
Velem volt. S az ilyenre kissé gerjedek. Mondjuk nem bunyózok, de beballagtam hozzá, és megkértem, talán húzná el a f@stalicskáját a retkesbe, aztán tőlem kieheti az egész hűtőt.
Bár én nem vagyok oly magas, de rezeg a mérlegen a mázsás léc, s siheder koromban kajak-kenuztam meg súlyemeltem, s egyesek szerint ez láccik....
De a lelkem lágy, ha föl nem húz egy ilyen ... @@@@@....(o:
Na, ennyit tettem hozzá....
Elfelejtettem a lényeget. Egy ütközésnél nem az autó tömege, hanem lendülete számít. A lendület pedig az autó tömege szorozva a sebesség négyzetével. Ez azt jelenti, hogy egy Corsanak 100-as tempónál kétszer akkora lendülete van mint egy S mercinek 50-nél! Az ominózus tesztben a merci 40-nel, a corsa 50-nel haladt, (ha 56-tal ment volna egyforma lett volna a lendületük).
KOccanásnál meglehet, de ez frontális ütközésnél ez így messze nem igaz. Anno volt egy törésteszt az autósmagazinban, melyben egy S600-ast küldtek szembe egy Corsaval. A Corsa-t az ütközés során mindössze két méterrel tolta vissza a merci és elég szépen horpadt mindkét jármű. Valóban, nem olyan mintha betonfalnak hajtana, rosszabb! Mert ugye a betonfal nem jön szembe;)
Van egy ismerősöm, aki két éve a gyorsforgalmin frontálisan találkozott egy S40-es Volvóval (az ugye egy nem túl nagy autó). Ő egy Terranoban ült, mely nem mondható kis terepjárónak. A volvóst kivágták a kocsiból (illetve csak az ajtó nyílt nehezen), nem történt különösebb baja. Barátomnak azonban leszakadt a lépe és az egyik veséje.
Ez nem feltétlenül van így, mivel a nagyobb tömegből adódóan szinte lesöpri a másik autót a nehéz terepjáró. Ha egy hozzá hasonló nagyságúval csattan, az tényleg kellemetlen, de egy kis autót simán letol. Az ő mozgási energiáját csökkenti az ütközés, de nem olyan, mintha betonfalnak hajtana.
Volt már róla szó néhány autós topicban.