Új ötletem van.Kaptam én egy 51-es simson főtengelyt.Azt is bele lehet faragni a gépbe.Kicsi a súlya.A hajtókart kicserélem mustangéra mivel a simsoné pár mm-el rövidebb.A sonkákból csak 1.5-1.5 mm-t kell leszedni.Egyedül az a baj hogy a kuplunglánckerék felfogatás beljebb van és kisebb az átmérője.Ezt persellyel kell megoldani.
Leginkább egy váltómechanizmus kéne,annak is főleg az az alsó lemez része.Félek hogy ha veszek egy másik blokkot abban is úgy szét van kopva.Olyan lenne jó amit lehet látni hogy tényleg ép.Próbáltam felhegeszteni egyet,de ívvel nem annyira jó ilyen vékony lemezt felrakni.
-még mindig van egy csomó mustang alkatrészem eladó - (kb 2-3 motornyi)telók,blokkok,ülés,első telók kormánnyal ..stb stb. -az egyik muszti 1 óra után műküdőképes - (darabokba is) nálam már csak a helyet foglalja.
Pára apróságra van szükségem csak.Még előtte megpróbálok szerezni egy másik blokkot,ha nem sikerül akkor szólok.Kéne egy főtengely,egy váltó léptetőszerkezet,egy kipufogókönyök,egy primer kis fogaskerék.De még nem tudom mi lesz,mert lehet a kipufogót az ülés alá vezetem mint a régi gyorsasági versenymotorokon.A fötengely átmérőjéből le akarok szedetni jó két centit,az öreg által említett krossz cz módosítás mintájára.A csepel főtengelyre kéne egy kuplung fogaskerék,amit lehet faragni.Ugyanis ott lehet ékkel biztosítani az elfordulás ellen.Viszont a váltószerkezet elég tré.A lemez széleit elnyalogatta a mozgó része.
Említettem minap hogy érdekes módon az egész cucc elfér a gyári dekni alatt.Nem is lehetne észrevenni hogy micsoda technika lapul alatta.Másfelől a gépen nem lesz berugókar.Még a tengelye sem lesz ott.Sőt a fogaskereke se lesz ott.Sőt a blokkon a helye sincs meg már :D
Ha nem akkor max. betolja mint én. Úgy se lesz napi használatban. Jut eszembe: átrendeztem a pincét, a mustang meg a babetta átkerült az ETZ meg a Schwalbe társaságába. Ha egy kicsit összepakolok akkor befér egy asztal és kezdődhet a piros mustang blokkjának szétrobbantása.
Ha legközelebb valaki megy csináltatni azt a kedves emberkét megkérhetem hogy csináltasson egyet nekem is? Kifizetem az árát postával, mindennel együtt. Csak a közelünkben nincsen ilyen szaki, csak egy gépműhely, de az nagyon drága. (a mustang szívócsonk felbővítését 3000-ért vállalta volna)
na látom Gergő barátunk is feltévedt :) igen hát nem volt olyan egyszerű meg csináltatni a csészéket de nem is volt olyan nehéz csak sokat kellet szaladgálni a dolgokért...:)
nah 45,97 mm-er a csésze felső részének a külső átmérője, a vastagsága 2mm, az egész magassága megegyezik a mustangéval, az alsó rész pedig egy az egyben a mustangé.
Na mindegy, igazából annyira nem lényeges, mert egy simson poharam van, meg megvan ugye mindkét mustang pohár is, úgyhogy beszélek az esztergályossal és megkérdezem mit tud vele kezdeni! Azért köszi az infót!
Egyébként lehet, hogy nem lenne hülyeség ilyet gyártani, mint átalakítókészlet egyik elemét :-D
Én is ugyanígy mentem el az esztergályoshoz. Mondjuk nekem drágábban csinálták, valószínűleg az anyag más jellege miatt, mert én nem sima szerszámacélból készíttettem.
Ha tudnál róla valami skiccet méretekkel, és belső csapágy ívvel, akkor tudnék róla egy értelmes műszaki rajzot csinálni, és ha legközelebb másvalakinek kéne, akkor nem kéne újra feltalálnia, mint ahogy azt ti tettétek.