Az Eroica-n mai állás szerint a következő csapat indul: Assan Bazajev, Allan Davis, Valerij Dmirtijev, Enrico Gasparotto, Max Iglinskij, Mirko Selvaggi, Alexander Vinokurov.
Murciai kör (3-7.): Alexander Djacsenko, Valentin Iglinskij, Josep Juffre, Roman Kirejev, Bolat Raimbekov, Paolo Tiralongo, Andrey Zeits. A direktor Dimitrij Szedun
Monte Paschi Eroica Toscana (6.): Vinokurov, Davis tesók, Assan Bazajev, Maxim Iglinskij, Andrej Grivko, Enrico Gasparotto A direktor feltehetően Alexander Shefer lesz
Párizs-Nizza (7-14.): Oscar Pereiro, Alberto Contador, Daniel Navarro, Benji Noval, Jesus Hernandez, David de la Fuente, Maxim Gurov, Dimitrij Fofonov. Direktor: Giuseppe Martinelli
Ugyanaz a dizájn, mint a csapatmez. A bringa gyári színe feltehetően a kapkodásnak tudható be, de szerintem ez piros teljesen passzol a bajnoki mezhez. A fehér részeket be kell sárgítani és tökéletes. :-)
Bizonnyal nem véletlen, hogy a sárga trikó ilyen jól illik a csapat szereléséhez. Eltekintve attól, hogy pár számmal nagyobb, mint kéne, szinte elveszik benne.
Volta ao Algarve 5. szakasz, Laguna - Portimão 17.2 km ITT
1 Luis Leon Sanchez (Spa) Caisse d'Epargne 0:21:32 2 Alberto Contador (Spa) Astana 0:00:13 3 Sebastien Rosseler (Bel) Team RadioShack 0:00:16 … 121 Benjamin Noval (Spa) Astana 0:03:33 122 Maxim Gourov (Kaz) Astana 0:03:44 126 Daniel Navarro (Spa) Astana 0:04:02 127 Andriy Grivko (Ukr) Astana 0:04:22 132 Jesus Hernandez (Spa) Astana 0:05:37
DNS David De La Fuente (Spa) Astana
Az összetett végeredmény
1 Alberto Contador (Spa) Astana 19:57:48 2 Luis Leon Sanchez (Spa) Caisse d'Epargne 0:00:30 3 Tiago Machado (Por) Team RadioShack 0:00:32 … 58 Daniel Navarro (Spa) Astana 0:08:19 72 Andriy Grivko (Ukr) Astana 0:14:52 113 Jesus Hernandez (Spa) Astana 0:28:34 129 Benjamin Noval (Spa) Astana 0:46:02 130 Maxim Gourov (Kaz) Astana 0:46:24
Nos, kiderült, hogy a spanyol időfutam-bajnok mennyivel jobb a portugálnál.
Alberto Contador pontosan 6 hónapja és 26 napja fejezte be legutóbbi versenyét (a mindenféle bemutatóversenyeket mégse vegyük figyelembe), azt megnyerte. :-) Ez alatt a majdnem hét hónap alatt sok minden történt, voltak jó és rossz hírek, sok minden változott, viszont emberünk versenyzői kvalitása maradt a régi. Ezt azt hiszem egyértelműen leszűrhetjük a portugáliai történésekből. A Kazah állam olyan csapatot épített köré, melyben jól érzi magát, és amelyben megbízik, szóval minden adott egy sikeres szezonhoz. A csapat további eredményeit annak fényében kell értékelni, hogy mindent Contador győzelmének rendeltek alá, és jó munkát végeztek.
Contadornak a következő a Párizs-Nizza (röpke két hét), ahol ezek után nem nagyon lehet más a cél, mint a győzelem. Erre minden esély megvan, bár, mint látható, Leon Sanchez sincs épp rossz állapotban.
Március Vuelta Ciclista a la Region de Murcia (márc. 3-7.): Juffre Monte Paschi Strade Bianche, Eroica Toscana (márc. 6.): Vinokurov, Grivko Paris – Nice (márc. 7-14.): Contedor, Pereiro Sio Tirreno-Adriatico (márc. 10-16.): Grivko, Bazajev, Gasparotto, Vinokurov Milano-Sanremo (márc. 20.): Grivko, Bazajev, A. Davis, Gasparotto, Vinokurov Volta Ciclista a Catalunya (márc. 22-28.): Contador, Juffre Critérium International (márc. 27-28.): Pereiro Sio Gent – Wevelgem (márc. 28.): Grivko KBC-Driedaagse De Panne-Koksijde (márc. 30. – ápr. 4.): Bazajev
Április Ronde van Vlaanderen (ápr. 4.): Grivko, Bazajev Vuelta Ciclista al Pais Vasco (ápr. 5-10.): Pereiro, Contador, Juffre Paris – Roubaix (ápr. 11.): Grivko Presidential Cycling Tour of Turkey (ápr. 11-18.): Vuelta a Castilla y Leon (ápr. 14-18.): Liège – Bastogne – Liège (ápr. 17.): Vinokurov, Grivko Amstel Gold Race (ápr. 18.): Grivko, Pereiro, Bazajev Giro del Trentino (ápr. 20-23.): La Fléche Wallonne (ápr. 21.): Grivko, Pereiro Tour de Romandie (ápr. 27. – máj. 2.):
Május: 4 Jours de Dunkerque / Tour du Nord-pas-de-Calais (máj. 5-10.): Giro d’Italia (máj. 8-30.): Bazajev, Vinokurov Tour de Picardie (máj. 14-16.): Tour of California (máj. 16-23.):
Június: Skoda-Tour de Luxembourg (jún. 2-6.): Critérium du Dauphiné Libéré (jún. 6-13.): Tour de Suisse (jún. 12-20.): Pereiro Route du Sud (jún. 17-20): Nemzeti bajnokságok (jún. 24-27.):
Július: Tour de France (júl. 3-25.): Grivko, Contador, Vinokurov Clasica Ciclista San Sebastian – San Sebastian (júl. 31.):
Augusztus: La Poly Normande (aug. 1.), Tour de Pologne (aug. 1-7.), Paris-Corrèze (aug. 4-5.), Vuelta a Burgos (aug. 4-8.), Tour de l’Ain (aug. 10-14.), Vattenfall Cyclassics (aug. 15.), Tour du Limousin (aug. 17-20.), Eneco Tour (aug. 17-24.), GP Ouest France – Plouay (aug. 22.), Châteauroux Classic de l’Indre Trophée Fenioux (aug. 29.), Vuelta a España (aug. 28. – szept. 19.)
Szeptember: Coppa Placci (szept. 4.), Tour du Doubs – Conseil Général (szept. 5.), Giro della Romagna (szept. 5.), Grand Prix Cycliste de Québec (szept. 10.), Grand Prix Cycliste de Montréal (szept. 12.), Grand Prix de la Somme – Prix du Conseil Général (szept. 17.), GP d’Isbergues – Pas de Calais (szept. 19.), Tour de Vendée (szept. 26.), Világbajnokság (szept. 30. – okt. 3.)
Október: Paris-Bourges (okt. 7.), Coppa Sabatini (okt. 7.), Giro dell’Emilia (okt. 9.), Paris – Tours (okt. 10.), G.P. Beghelli (okt. 10.), Milano – Torino (okt. 13.), Giro del Piemonte (okt. 14.), Giro di Lombardia (okt. 16.), Chrono des Nations – Les Herbières Vendée (okt. 17.)
1 Francesco Ginanni (Ita) Androni Giocattoli 4:48:15 2 Francesco Gavazzi (Ita) Lampre-Farnese Vini 3 Daniele Pietropolli (Ita) Lampre-Farnese Vini … 27 Paolo Tiralongo (Ita) Astana 58 Valeriy Dmitriyev (Kaz) Astana 0:04:03 59 Roman Kireyev (Kaz) Astana
Két Lampres között nevető harmadikként Francesco Ginanni nyerte a versenyt, győzelmét pedig azon nyomban Franco Ballerininek és családjának ajánlotta. Az Astana szolidan szerepelt a versenyen, Tiralongo tudta tartani a lépést a 45 fős főmezőnnyel, Dmitrijev és Kirejev már jelentős hátránnyal ért be.
Mirko Selvaggi bukott és combtörés valamint agyrázkódás gyanújával kórházba szállították, de szerencsére egyik gyanú sem igazolódott be.
Volta ao Algarve 4. szakasz, Cacela - Tavira 169km
1. Sebastien Rosseler (Bel) RadioShack 4:12.46 2. Mickael Delange (Fra) Omega Pharma-Lotto 0:00:20 3. Irmanol Erviti (Spa) Caisse D’Epargne … 19. Alberto Contador (Spa) Astana 88. David De La Fuente (Spa) Astana 122. Andriy Grivko (Ukr) Astana 123. Daniel Navarro (Spa) Astana 126. Jesus Hernandez (Spa) Astana 0:03:44 136. Maxim Gourov (Kaz) Astana 143. Benjamin Noval (Spa) Astana
DNS Sergey Renev (Kaz) Astana
Az összetett
1. Alberto Contador (Spa) Astana 19:36:03 2. Tiago Machado (Por) Team RadioShack 0:00:15 3. Levi Leipheimer (USA) Team RadioShack 0:00:28 … 55 Daniel Navarro (Spa) Astana 0:04:30 70 David De La Fuente (Spa) Astana 0:10:39 71 Andriy Grivko (Ukr) Astana 0:10:43 108 Jesus Hernandez (Spa) Astana 0:23:10 135 Benjamin Noval (Spa) Astana 0:42:42 137 Maxim Gourov (Kaz) Astana 0:42:53
Ahogy egy hegyi befutó és egy időfutam közötti szakaszon lenni szokott ma is el tudott menni egy jó szökés. Az már kicsit meglepőbb, hogy a megfogyatkozott Radioshack elengedte egy emberét a kalandra, de végül is megérte, mert az új csapat első győzelmét szerezte meg Rosseler.
Az Astana tette a dolgát, kontroll alatt tartották az eseményeket és védték a kapitányukat. Szergejről nincs információ, miért nem indult el.
Van igazság abban, amit írsz, de szerintem ha lehet használni a 740 grammos vázat, akkor használni is fogják. Lesz olyan szerencsétlen vízhordó, akit ráültet a mérnök és a marketinges, aztán ha szerencséje lesz, nem esik szét alatta. Valahol meg kell húzni a vonalat...
Annak az egykilós csökkentésnek, amit javasolsz mi lenne a gyakorlati értelme? Nem 6,7 lenne a határ, hanem 5,7. Ugyanúgy menne a panasz, hogy lehetne könnyebb is.
Nem akartam senki savazni, viszont ha így ment át, akkor elnézésed kérem.
Megnéztem a VB-képeket és igazad van, legalább is nagyon hasonló (ha nem ugyanez) volt és már a Vueltán is használta. (az más kérdés, hogy akkor mitől 2010-es modell, de ezt hagyjuk)
A kérdésedre, miszerint miért nem balhéztak miatta számos válasz létezik, pl. nem vették észre (bár ez nem dicsérné a VB ellenőreit) Valószínűbb, hogy nem akartak felhajtást meg óvásokat, viszont azt se, hogy elterjedjen a megoldás, ezért most év elején akarnak rendet tenni. Az Astana részéről több célzás is volt, hogy az UCI-nak valami nem tetszik a Specialized gépein, tehát biztos, hogy nem a héten értesültek a problémáról. Hacsak nincs baj a sima országúti géppel is, de azért az elég nagy gáz lenne a gyártóra nézve…
Ez mára megváltozott. Nem azt mondom, hogy rá kell ülni arra a gépre, ami most a súlyrekorder - 2,89 kiló, ha jól tudom - hanem azt, hogy ésszerű könnyítéssel, a fejlesztéseket figyelembe véve lehetne 1000-1200 grammal lejjebb vinni a határt. (A korlát egyébként azért van, mert anno az volt az indoklás, hogy ne a nagy cégek legyenek monopolhelyzetben a fejlesztéseket illetően. Ennek az a háttere, hogy ha emlékeztek, milyen aerodinamikus vázzal ment Indurain vagy Ullrich a 90-es éve közepén, akkor értitek, mire gondolok. Egy kisebb cégnek akkor erre nem volt pénze, így hoztak pár szabályt, ami azóta rég túlhaladott. Az NDK-NSZK válogatott is márkamilliókat költött egy-egy FES típusú váz fejlesztésére. Vagy két éve Bos egy egymillió dollárt érő Koga-Miyata vázon nem nyert, mert rossz volt a formája.) Én sem vagyok az ész nélküli könnyítés híve, de észre kéne venni, hogy nem tartható sokáig a dolog. Az amatőrök simán tudnak építeni egy 5,5 kilós kerékpárt, ami biztonságos, a Transalp maratont is bőven kibírja. Nem kell attól félni, hogy "túlfejleszt" a mérnök, mert ezeket tesztelik bőven, mielőtt el merik adni. Ugyanis annak híre meg, ha egy cég termékei elhervadnak, és akkora verseny van, hogy hosszú távon egyszerűen nem éri meg szart gyártani. Nemrég nézegettem a kormányszárak, nyeregcsövek, kormányok súlyadatait, és meglepődtem, hogy olyan hiperkarbon cuccokat adnak el, amik súlyban a 95-ös Dura és Record nyeregcsőnek felelnek meg... Aztán rájöttem, hogy azért van ez, mert nem lehet 6,7 kiló alá menni. Egy versenyzőnek eleve olyan technika van a segge alatt, ami a legjobb, legkönnyebb, legpontosabban működő. De nem a legtartósabb, mert az nem számít. Ha Armstrong szétkoptat egy láncot a hegyen, másnapra fent van az új. Ha Cancellara alatt elkopik a titán fogaskoszorú a keresztbeváltás miatt, másnapra ki van cserélve a hajtásrendszer. NEM az számít, hogy meddig működik, hanem az, hogy milyen jól. (Bodrogi ment olyan lánccal 48 km-es kronót, ami 100 km-re volt hitelesítve.) Alattam 3 éve működik egy 135 grammos SLR nyereg, és volt, hogy 16 kilós hátizsákkal, monitval romboltam át a városon 107 kilósan, és ezen ültem. Hidd el, bírják azok az alkatrészek, amik ésszerűen vannak kitalálva. Létezik 800 grammos kerék, mégsem mennek vele a profik, mert az oldalmerevsége nem olyan, hogy kibírja az 1000-1600 wattos támadásokat a sprintben vagy a hegyen. (A 2001-es Touron lehetett látni, hogy Jalabert a hegyre fölfelé állandóan matatott hátul a féknél. A fék gyorszárát nyitotta ki fölfelé, mert hajlott alatta a Shimano 16 küllős "szupermerev" kereke. Nem sokat, csak annyit, hogy ha nem volt nyitva a fék - ez kb. fél centit jelent - akkor hozzáért a felnihez. Nem is erőltették sokáig ezt a koncepciót a japánok.) Szóval nem a mérnökök döntenek el mindent.
apróság, de ha valamivel nem vagy tisztában, fölösleges mást savazni miatta... A TÉNY az, hogy a VITATOTT MEGOLDÁS ugyanilyen volt tavaly Cancellara gépén. A tavaly is érvényben lévő szabály miatt pedig ugyanígy megkérdőjelezhette volna az UCI, hogy szerkezeti elemként funkcionál-e, vagy sem. Ha van időd, nézz utána a tavalyi gépnek, ha nem boldogulsz, szívesen küldök róla nagyfelbontású saját fotókat a kerékpárról, amiből látni fogod.
Miért? Mert a mérnökök mindig átlépik azt a bizonyos határt. Mert nem az ő életük múlik rajta.
Miért volt három éve hogy sorozatban törtek le a kormányszárak menet közben? Mert valaki pár grammal "túlfejlesztett"...
Miért nem bírta Hincapie gépe azt a bizonyos Roubaix-t? Mert valaki "túlfejlesztett"...
Miért halt meg kis híján Voigt tavaly? Mert valaki "túlfejlesztett" a szuperkereket...
Ha nem lenne a súlykorlát hetente törne össze egy "túlfejlesztett" bringa, mert egy kicsit nagyobb terhelést kapott, mint azt a számítógép előtt a mérnökbácsi elképzelte.
700 gramm 54-es méretben, az nagyonhű!!!
Nagyon Az. Lesz is sok technikasznob vevő rá. De hogy Hushovd az életbe nem versenyezne ilyen sz@rrá könnyített csilivacakkal, még ha lehetne se, az tuti. Mert ha a 70-es sprintben kap egy picit nagyobb terhelést, mint azt kimatekozta a mérnök, akkor fújhatja. Ha meg lejtmenetben, akkor mehet a peloton temetésre...
Faszság. Az UCI-ban ott ül néhány hülye, akik nem tudják elképzelni, hogy lehet fejlődni gyártásban is - lásd Obree. Nem attól megy gyorsan Contador é Cancellara, hogy szabálytalan a bringa. Ez a Saxo új váza: http://www1.cervelo.com/en_us/engineering/project-california/
700 gramm 54-es méretben, az nagyonhű!!! A Scott (Cavendish) szuperkönnyű váza 800 gramm fölött van. Érdemes Sastre fejét nézni, mikor megemeli:) De hiába, mert 6,7 kilónál nem lehet könnyebb a gép! Miért?
Azért érdekes, hogy az új vázat augusztusban fogják bemutatni a boltokban. Gondolom Hushovdt zöld trikójával akarják reklámozni. Alig 8000 euró...
A tény az, hogy amivel gondjai vannak az UCInak, az egy zsírúj fejlesztés. Nemcsak az Astana nem használhatja, hanem a Saxo Bank sem. Azért most jött elő a probléma, mert most először versenyzett volna valaki a géppel (Cancellaraék Ománban normál mezőnyverseny-bringákkal mentek az időfutamon) A gyártó és a csapat is tudta, hogy gond van, most nem kéne úgy tenni, mintha meg lennének lepődve. Megrizikózták, hogy hátha benyeli az UCI a gépet, és nem jött be.