Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
Háát, nem volt még sisakod? Az első kettő után jössz rá, hogy mik az elvárásaid, mit is szeretnél. Az FJR-re nem árt olyan sisakot venni, amit eleve nagy sebességre terveztek, mert a szélvédelme fejmagasságban nem az igazi, menni viszont nagyon megy. Nekem shoei xr1000 van és bejött. (Tehát a sportosabb-drágább kategória a jó.) Hosszú autópályázáshoz így is füldugó javasolt.
Szóval a riasztó kilőve. Sok kereskedőtől kértem ajánlatot. Bár többen mondták, hogy nincs értelme! Milyen márkájú bukósisakot érdemes venni? Hallottam, hogy van olyan is, amiben gyárilag benne van a beszélgetős szett. Vagy érdemes inkább itt is kikerülni a gyárit? Keressek szaküzletben?
Ehhez én nem értek, nem látom sok értelmét a motorokon a riasztónak, más, aki mondjuk nem "falun" lakik mint én, az biztosan másként vélekedik. Azt tudom, hogy a főnököm pár hónapos Q7-es Audija nem indult valamelyik nap, mert a műholdas izékéje leszívta az akksit - lenullázva ezzel néhány más elektromos kütyüt is.
Köszönöm a válaszokat. A továbbiakban is a segítségeteket kérném: mit gondoltok a gyári riasztó beszereléséről? Olvastam, hogy nem nagyon ajánlják, mert nem jó belenyúlni a motor elektronikájába! Mit tudtok erről? Köszi a segítséget.
A 90-es évek elején amerikai motoros újságokból fordítgattam cikkeket a laktanyában haveroknak, mert éppen piszkosul ráértem. Ott voltak kipufogós cikkek is. Nos, az nem olyan egyszerű, hogy hangosítasz rajta. Mindaz, ami benne van, a legfinomabb kanyarulatig ki van számolva. Hogyan oltják-erősítik egymást a hullámok, mi csillapít és hogyan - ez egy mérnöki munka. (Vence and Hines volt az alappélda. ) Csak úgy furkálni nem érdemes. Ráadásul az elektronikát is hozzá kell faragni, hogy legalább ne rontson a teljesítményen. Azt pedig csak a gyári csövekhez tudod rendesen belőni. (Azért ha megvan, megnézném/hallgatnám az eredményt) Ja, és akkoriban egy Finszter Csaba nevű srác is elkezdett foglalkozni sportkipufogókkal, azóta is azt csinálja: www.finster.hu
Nekem is Z6-om van már másodszor, szerintem nagyon jó vízen is (legalábis a gyárilag szerelt Brigstone-hoz képest). Én is tizenötnél dobtam le.
Egy kérdés: szeretnék egy picit hangosabb kipuffantót jövőre, mert a gyári hang gyönyörű, de életveszélyesen halk. Nem gondolnék most sok tízezerre másik dobok formájában, de talán ismertek olyan mestert aki (később visszadugózhatóan) meg tudná fúrogatni a dobjaimat? (ha nagy butaság amire gondolok akkor se kíméljetek..:-))) tsááá
Üdv az FJResek között. A novemberi SBK éppen egy fjr-tesztet közöl, de a Bob által javasolt lapon is találsz ilyet. Az én gépemet gyárilag Metzeler Roadtec Z6-os gumival adták, én egy készletet már leamortizáltam, de másodszorra is azt vettem, mert nekem bejött. (Van, ami jobban tapad, bár ezzel sem volt gondom - viszont 17e km-t kibírt, ami szerintem nem rossz teljesítmény!) Ha van még kérdésed, csak írd be ide...
Sziasztok FJR lovagok. Dzsozy vagyok, 31 éves. Hamarosan én is új mocival megyek túrázi. Tudtok egy jó weboldalt, ahol magyar nyelven vannak az FJR-ről bővebb tesztek és leírások? Gumitesztek is érdekelnek! Milyen gyári gumival szerelik fel? Milyenre érdemes lecserélni ha sokat járok vizes úton? Köszi a segítséget!
Végre egy rendes teszt a Superbike magazinban. Van ugyan ebben is egy pár baromság (a szubjektíveket hagyjuk, de miért írják, hogy az oldaldobozokért külön kell fizetni????) Mindenesetre érdemes elolvasni!
Visszatértem Madridból, a mostani hétvége kivételével nekem bármikor jó a meeting. Most hétvégén ui. motorozok, ha jó idő van... erdélyben 1 kicsit:-))
Megnéztem a MotoGuzzit.. mintha egy FJR-t és egy Honda PanEuropean-t gyúrtak volna össze.. szép egy jószág, annyi szent.. Nem is tudtam, hogy van nekik ilyen..
Igazad is van.. amúgy.. A MotoGuzzi.. hát.. nemtudom.. valahogy azt nemtudom elképzelni.. Azthiszem - remélem - én most megérkeztem már motorügyileg.. Volt chopperem, cruiserem, sport-túra ugye.. de valami mindíg hiányzott.. pont a sok túrázás miatt.. hogy alsóbb rendű utakra is letudjak menni.. és ne kelljen szívnom a fogam a rosszminőségű aszfalt miatt.. mrt ugye azt az FJR nem érdemli meg.. hogy olyanon menjen.. ahhoz túl jó moci.. a fene.. ha megtehetné az ember hogy egyszerre több motorja legyen.. tuti állna egy FJR a garázsomban :)
Most kaptam az infókat.. Két barátom ism eladja az FJR-t :( Ugyanolyan okokból kifolyólag mint én.. azért bajez... mármint hogy az ember ilyen gyarló, hogy csak jó sok kipróbálás és személyes benyomás után tudja, hogy melyik motor kell neki.. vagy épp nem kell.. Mennyivel egyszerűbb lenne egyből tudni, hogy mire van szükségünk.. nem?! :)) (na és mennyivel olcsóbb is..)
Az oldal átvevése egyszerű lesz, majd összeülünk és odaadom az anyagokat. A levelező fórum is ugye készen van a Yahoon.. azt is átadom.. Ott lehetőség van fórumra, képek feltöltésére és még sok egyéb másra.. Persze hogy az maradok :) Sosem adtam volna el, ha nem vágynék kicsit kalandosabb túrázásokra is..
FJR-klubot átveszem, persze. A domain-ek már megvannak, hogyan lehet az anyagot átvariálni rájuk? Meg valami fórumot - külön mailcímet ilyesmit csinálnék. Te ugye maradsz tiszteletbeli tag?
Hát.. kedves barátom a benzingőzben.. Amikor átirattam a motort, és megrendeltem a Varát, azonnal belecsapok a lecsóba szervezés ügyileg... Szólok itt is a Túra-motoros topicban.. Utánanézek mindennek, mit érdemes megnézni, szállás.. ilyesmi.. Az FJR-klub-ot átveszed? Jelentkeztek már páran, érdemes lenne összefogni megest..
Megnéztem most én is.. és tényleg... 4 millió a sima FJR és 4,5 az AS ... ez ezért már sok(k).. Én 3,6-ért vettem mindne extrával együtt anno.. Szerintem a 3 millió jó ár érte.. neki is és nekem is.. Majd akkor örülj, ha már megvan a Honda-m :) Amúgy onnantól le sem lehet robbantani majd a nyeregből :) Tavaszra egy Skóciai kastélytúrán gondolkodom erősen.. Lehet megkellene szervezni?! :)
Huhh, örülök, hogy rendeződnek a dolgok. Ha már reszketsz az elvonási tünetektől FJR-ileg, akkor szóljál, cserélünk 1 kicsit:-)))) Szerencsére most felment az ára rendesen, a kereskedőnél 4.285.000-ért volt kiírva legutóbb, míg én pl. 3,5-ért vettem márciusban. Így talán könnyeb jó áron eladnod.