Ja mégvalami:)
Házilag hogyan lehet felragsztani fóliát az ablakra? Nagyon L lehet bénázni?
Mert nicsen annál rondáb mikor hólyagos, repedezett, leválik stb..
Vagy kényetelen vagyok fóliaszerelőhöz menni és lepengetni neki is egy somó pénzt és akkor tuti jólesz :(
Helloo!
Lenne pár újabb kérdésem:)
-hogyan lehet zsírozni a zsírozópontokat( toom olyan ketyere kéne hozzá de 6000 ft :( )
szerelőhöz meg nem akarom vinni ilyennel...
-Nem tudom, hogy valakinek meg van-e csinálva a padlója de mint asszem már mondtam meg szeretném csinálni aluminium lemezzel('buszpadló','taposó lemez'). Csak azt nem tudom, hogy mi a fenével kéne alatta kibélelni vagy beszigetelni, mert ugye Léggé beázik a kicsike:) és ha ott van az alu lemez a padlón alatta meg a vas akkor azok elég mókásan kimarják egymást az eső hatására, legalábis alatta szétrohad, vagy nem?
-Az előzőnek lehet hogy ez lenne a megoldása..:)
Ahogy hallotam nem csak az én Trabeszom ázik (ez széria) de hogyan lehet ezt megoldani?? Nincs valami cucc amivel normálisan be lehet szigetelni?
-Ha másik ülést akarok betenni előre akkor az "új" ülésekhez kapok sínt is tehát azt elvileg csak fel kell csavarozni szóval max 1-2 fúrás és kész... vagy ez egy nagyon NALYÍV' :) gondolat volt?
Hegeszteni kell hozzá valami közdarabot?
vagy hogyan müxik ez?
most ennyi jutott hirtelen eszembe..:)
Előre is köszi
Chaberrr
u.i.: Zölalma-> mail ment!
Köszi a gyors választ! De lenne még valami! Tibke most küldd nekem v.kék tükrőzőfoliát.na mármost az lenne a kérdésem hogy akkor
1. feltegyem az első ablakokra is?
2. felteszem a hátsőra is ,de nem gond ott a fütőszál? Nem olvad le a folia ha bekapcsolom??
gondolkodtam en ezen a 'nyolcvanig harmasban' dolgon. hat az enyem akarhogyis van, de hetvenig mertem csak tekerni. nem akarom meghalasztani, de mar ott is olyan hangja van, hogy kilazulnak a tomeseim.
Hali!
Chaberr, úgy néz ki, megmarad a jeladó. Ha érdekel, jelentkezz!
TudatLan,
)...emelkedön felfele (pl. BAH csomopont befelé vezetö oldal) 60-65 km/h hörüli nekirugaszkodás estén 4.ben, ha nyomok egy padlogázt, elkezd rángatni, fulladozni, kigyullad az átfolyásmérön az összes led, és pánikszerüen lelassul a gép. 3asban no problem.
Érdekesen hangzik... Lehet, hogy hülyeséget mondok, de én ezt nem venném nagy hibának. Emelkedön, ilyen sebességnél nem bírja a negyediket a gép, egyszerüen erötlen. Egy tipp: lehet, hogy az eltömödött hátsó kipuf. dob fojtja meg a gépet. Tessék csak pörgetni, úgy 80-ig még mindenképpen bírnia kell hármasban :-) és az az eltömödésnek is jót tesz.
Fájó szívvel kényszerűségből meg kell váljak kedvenc trabimtól sürgősen.
Talán van itt akit érdekel(inkább egy trabirajongónak adnám)
83-as, 6 voltos sárga.
2002.szept.27-ig műszakizva.Garázsban tartott.
Jó állapotban van semmit nem kell rajta javítani.
(megbízható! - 2x voltam vele Velencében(az olasz!) 3x az Isztrián, Semmi gond nem volt vele!)
A motor felujított, kb 4000 km. Könnyen megy 100-al, pöccre indul.
6/12 átalakító +magnó. Keveset futott gumik (Debica)
Új hátsó dob, és féltengelycsuklók.
A fogyasztás 5,5l.
Nos akkor elsőkézből osztom meg veletek az infóimat amit a fóliásoktól kaptam. Az első üvegre igenis raknak fel, a rendőrök pedig azért nem szólnak érte mert nem tudják hogy a fóliások oda is felraknak vmit, az oldalsó elsőket pedig egyszerűen letekerik ha a zsernyákok közelébe érnek, vag igazoltatják őket. A hátsókba nem kötnek, az bármilyen sötét lehet, a hátsót pedig akkor engedik lefóliázni, ha kistehergépkocsinak van vizsgáztatva. ( :-) ez elég poén egy BMW-nél!) DE nem is szólnak érte mindig csak ha nagyon szívózós napjuk van. Pl. az 50% szűrésűért az első két ablakon csak a vizsgán szólnak, a rendőrök nem, mert nincs fényszűrés mérőjük.
Na röviden ennyi.
Egyébként meg szerintem megéri felrakni kb 5000 ért az első ajtókra is aha annyira sötétnek akarsz látszani, ha szólnak akkor meg IJ. 5000 nem nagy pénz egy kis hűvösért! Szerintem
Hali!
Holnap megyek Pestre 3 napra es olyan boltok cimei erdekelnenek, amelyek Trabikkal foglalkoznak. Pl. spoiler, egyeb extra cuccok. Ha tudtok cimeket, legyszi segitsetek. Thnx!
Segítsetek nekem ha tudtok!
Lyukas a kipufogóm. Kellene egy megbízható cím, ahová vihetem, és nem feltétlenül azzal kezdik, hogy csere.
Kellene egy ablakmosó motor, mert letört az a kis pöcök, amivel a cső a motorhoz csatlakozik. Vagy meg lehet valahogy fabrikálni?
A verdámban Alfa Romeo Arna ülések vannak (jó a Sprinté is).Három ajtós véltozaté.Megfelelően kemény, jól tart és elég sportos.
Az olajról:az 1:40-es 91-es keverékkel füstölt az autó és nagyon gyenge volt, a motorgenerál ellenére.Ezt még mosóbenzinnel sem csinálta!
Egy barátom felvilágosított,hogy abban centrifugázott fáradtolaj van adalékolva és petróleummal előoldva (vajon miért füstölt?).Tankoltam 95-öst és Sprint 2T-vel kevertem 1:50-re(már JASO FC).A sebesség ugyanolyan gázpedálállásnál kb 10 km/h-val nőtt.Országuti forgalomban 80-90 km/h-ás sebesség mellett szárazra ég a kipufogó.Füstölni csak hidegen-szivatóval-füstöl.Emelkedőn megszűnt a csörgés is.Ezek saját tapasztalatok, hogy másnál is beválik-e......Sziasztok!
Csak a foliákkal kapcsolatban egy kérdés: akor az hogy lehet hogy már nem egy kocsin láttam világoskék vagy zöld tükrözőfóliát az első ablakon is? Mondjuk bizonyos szögből átlátni rajtuk kicsit!!
"hogy futkoz egy csomó hullaszállitó az úton"
úgy hogy más a rendelet, és más a valóság :)
Műbizonylatot csak a Közlekedési Felügyelet által elfogadott szabályos árnyalatú fóliára adnak, de felragasztani bárki felragaszt bármit.
Rosszul fejeztem ki magam - asszem.
Riasztó van (vagy lesz) a járgányomban. A belsőtérérzékelő miatt úgysem tudnak bejutni riasztás nélkül. Viszont ha betörik az üveget az apró darabokra hullik. Ki a francnak van kedve még ezek után takarítani is :(
A fólia szépen egyben tartja az üveget.
Egyépként, ha a magnóra mennek, akkor nem szarakodnak a hátsó szélvédő kiszedésével! Beqrják az ajtóüveget és kitépik a magnót. A fólia pontosan ez ellen véd :))
Elöször is köszönet(asszem jopinak:)) a karbi leírásért -amig rájöttem, hogy a 28H1-1et nagy 'H' val kell irni!!!!, már minden bajom volt, hogy miért nem jön le???!!
Ülés-téma: 5 ajtós Volvo 360 ülés tökéletesen belemegy (a magasítónak használt két db 30*30as zárszelvényből az egyik nem lesz merőleges az autó hossztengelyére, de ez SZVSZ esztétikai hiba max.)
Olaj: ajánlottátok aZ Auchanban található ?Genium2T-t, félszintetikus, olcsó olaj. Ezen kívül kipróbáltuk még a Castrol TT-t, jónak tünik, bár kissé (hidegen) jobban füstöl töle a gípezet. (lehet, hogy az ásványi olaj nehezebb, mint a félszint??) Castrol TTS: @rva drága és érezhető különbség nem lett felfedezve, a dobozán csuda megnyugtató dolgokat irnak: 15000es fordulat, tartós, nagy hőterhelés-tűrés....ez valószínüleg 2ütemü versenyolaj lehet... Mol,shell 2T= szutyok, a 2ütemü olajak páriái, nem volt szimpatikus (na jó, az ára igen:)))
Volna 1 probléma( a többi között): emelkedön felfele (pl. BAH csomopont befelé vezetö oldal) 60-65 km/h hörüli nekirugaszkodás estén 4.ben, ha nyomok egy padlogázt, elkezd rángatni, fulladozni, kigyullad az átfolyásmérön az összes led, és pánikszerüen lelassul a gép. 3asban no problem. Mintha elmenne a benzin-lev. arány??? Túldusul??? Szegény lesz a keverék??? Mi a fász lehet/okoz6ja ezt? Kérnék szépen 1 kis segítséget a Trabi tudoroktól.
Köszi és sziasztok.
Fölöslegesebb dolgot ki sem tudnál találni, attól tartok. Nekem olyan könnyen nyomták be gumistól a hátsó-oldalsó ablakot, hogy még. Szép egyben ott volt az ablak az ülésen a gumikerettel együtt...
Vagyis ha (fel)törés ellen akarod védeni, akkor a rögzítését is meg kell változtatni. :o(((
én is igy tudtam as rendeletet, csak akor nem tudok hogy futkoz egy csomó hullaszállitó az úton!! Akkor ami az első és a hátsó ablakra feltehető, az 70%os áteresztőképességű???
Hali, ippeg most csináltam egy fóliázással kapcsolatos anyagot, idecopyzom a megfelelő részt, oksa? szóval:
A fóliák a Közlekedési Főfelügyelet által engedélyezettek, és H-jelű pótalkatrészként műbizonylattal rendelkeznek. Természetesen rendeletek szabályozzák a fóliák fényáteresztő képességének minimális mértékét, illetve a sötétebb fóliák felragasztási helyeit.
Személygépjárműveknél az első két oldalsó és hátsó szélvédőjére csak egy 70%-fényáteresztő képességű fólia szerelhető. Tehergépjárműveknél csak az első két ajtóra vonatkozik ez az elvárás. Az első szélvédőre csupán fényvédő csíkot lehet ragasztani megadott szélességben.
(ez a 70% nagyjából a színezett üvegnek felel meg, csak a hővédelme jobb, itt a többi, hogy lehessen mihez viszonyítani)
5% - sötét, vad elegancia, nincs belátás
20% - sportos, de nem vad optika, gyenge belátás
35% - diszkrét, elegáns megjelenés, közepes belátás
50% - enyhe, áttetsző árnyalás, könnyű belátás
70% - színezett üveg hatású
trabira asszem 20 rugó körül van tokkal vonóval, Trim-line a fólia neve, azt hiszem 3M-es.
csövi!
Ja, a lapátkerekes jeladó müszer. Ha elzárod a benzincsapot, akkor nem folyik ki sok nafta. Beszerelés pofonegyszerü, 2 csavar rögzíti (ha jól emlékszem), csak arra figyelj, hogy ugyanabba az irányba álljon majd az új is, meg hogy a rácsatlakozó benzincsövek jól rögzüljenek (csöbilincs recommended).
Más... :-(((
Most müszakizna a járgány. Nemrégiben lett kicsit megpiszkálva az önindító, mert nem önindított. Látható volt, hogy felújításra érett, de a szerelö szerint még müszakiig jó lesz, akkor úgyis meg kell jobban vakarni a gépet.
Ennek örömére, pont mielött vittem volna felkészítésre (másik szerelöhöz), az önindító úgy gondolta, hogy olyan hatvanas tempónál rácsatlakozik a fogaskoszorúra. Ennek következménye, hogy az önindító széthullott, és eltört a fötengely (!). Az egyéb javításokkal együtt már akár 100e Ft fölé is felmehet a müszaki ára, ennyit egyszerüen nem ér meg :-( tehát megy alkatrésznek. Nem ajánlgatom, mert a Trabi-listán már lefoglalták a nagy részét az autónak, de kisebb vackokat talán még ki tudok szedni. Akit érdekel, mail nekem. (Lehet, hogy átfolyásmérö jeladó is marad.)
Nah megnéztem az átfolyásmérőt..
Müxik a két drót összeérintésével.
Egyébként Zöld, fehér , barna( nem kötöszködés csak gondoltam mást is érint)
De msot akkor mivan?
ki kell cseélnm ott azt a kis bigyulát?
Amiből kiállnak drótok?
kb mennyi?
és hogyan lehet beszerleni?
nem folyik L a benzin?
vagy a benzincsapot Lzárva okés lesz?
Előre is köszi bye!!
Előre is köszi bye!!
( azért kétszer mert az elöbb nem mondtam) :)
Hi all!
Köszi a válaszokat!:)
Megyek és megvizsgálom az átfolyás mérőt..
Közben mégegy dologra lettem figyelmes:
A bal hátsó lengéscsillapító ahol kibújik a sárvédőből( hátsó torony?) na mind1 szóval ott a ugye úgy van hogy,: alátét|Gumi|Alátét|csavar
na most a csavar+csavaros rúd( gondolom lengéscsillapító rúdja, az fel le jár és fura kattogó hangot ad( mikor gödörkön hajtok át:)..
De csak a bal hátsó..A többi az a gumipogácsán ileszkedve marad...
mi lehet a gond?
meg kell húzni?, tönkrement a lengéscsillapító, vagy a rugó szar?
DAN: Mindenképpen akrillal,nekem a Lesonalt és a Sikkenst ajánlották...Neolux és Tikkurila nem ajánlott...az előző gépem azzal volt fújva,1 év alatt lemattult....Sárvédőből inkább vegyél gyárit,az se baj,ha bontott,csak hibátlan legyen! A magyart állítólag nehéz feltenni. Ja igen, ne sziloplaszttal tedd fel, hanem pl. Araldittal...