Keresés

Részletes keresés

dippepe Creative Commons License 2011.01.25 0 0 2471

A levegő egyenletes szétosztása miatt nem aggódom a kis sebesség és a túlméretezés miatt. Amennyiben mégis probléma lenne vele, egyszerű mérésekkel kideríthető, mely csövek/cső darabok problémásak és javítható a légáramlás. Másfelől a spiro csövek felülete spirálisan megvezeti a levegőt, tehát mindenképp elég nagy lesz turbulencia. Éppen ezért nem is használnék sima falú csövet.

Bár elképzelhetőnek tartom, ahogy te is mondtad, hogy a 4 belső cső közötti rész hatásfoka csökkenne. Tehát egy mérés + esteleges hatásfok javítás mindenképp szükséges a befejezés előtt!

 

Kondenzvíz szempontból a függőleges elhelyezés ideális lenne + a gravitáció is javítja elvileg a légáramlást. Mit szóltok a függőleges megoldáshoz?

 

A lemezes egyelőre nekem is szimpatikusabb a mérete miatt. Árban sem több, mint a csöves. Viszont a csövest szinte el sem lehet rontani :)

 

Egyébként nálunk már 2 éve üzemel egy primitív cső a csőben megoldás: 2x100mm alu flexi cső 3m hosszan 2cm-es hungarocell dobozba csomagolva + 2db számítógép venti. Egyszerű kísérlet volt egy hirtelen támadt ötlet nyomán, az alábbi konklúziókkal:

  • a flexi cső ellenállása irdatlan nagy és lehetetlen a kondenzvíz problémát kezelni
  • 1db venti kevés, mert a nyílászárokon szív/fúj a cső helyett, tehát a 2 venti kötelező a rendszerbe
  • csőbe bele van kötve a páraelszívó, de ha nincs bekapcsolva a nyomó oldali számítógép venti, akkor a kajaszag szétterjed a lakásban
  • a hungarocell zajos, de cserébe olcsó, könnyen szerelhető (tehát a venti hangját már előtte le kell csillapítani)
  • a rendszer üzemeltetése arra elegendő, hogy ~35m2 (fürdő+konyha-nappali) páratartalmát szinten tartsa, és a napi 3-4 szellőztetés helyett 1-2 elegendő
  • jó lenne valahogy a kondenzvizet kezelni -> egyelőre a "megoldás", hogy a kifújó ventit szinte folyamatosan járatom
  • a páraelszívó 2. és 3. fokozata már sok a fürdőszobai számítógép ventinek :) ezért be kellett rakni egy visszacsapó szelepet
  • a számítógép ventik (egy 5 és egy 12V-os) egy-egy nokia töltőről mennek (3,6V), ennek ellenére fürdés/toalett használat után 10-15 perc alatt rendbeteszi a levegőt
  • a fürdőszobába mindenképp kellene szűrő a kifújó ventire
  • előbb kellett volna ezt a topicot megtalálni :)

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2467)
peterch Creative Commons License 2011.01.25 0 0 2470

   Szia !

 

   Szerintem ha kicsit visszaolvasol, akkor ralelsz a Lexanos kivitelezesi modjanak is.

   Nalam a 125-os csoben 202m3/h a legszallitas. A PVC csovet nem ajanlanam. Tul jo hangvezeto., de nem jo hovezeto ( azert a falvastagsaga nem tized mm-es mint a Lexannak ) .

 

   Udv , Peter.

 

Előzmény: Gzuci (2468)
peterch Creative Commons License 2011.01.25 0 0 2469

   Szia !

 

   Megtisztelo szamomra,hogy ram gondoltal a kivitelezesre.  Termeszetesen nagyon szivesen megepitem.:)

   Volna viszont par kerdesem. Az rendben, hogy folyamatos legcserere tervezed, de hol tudnad elhelyezni? Hideg terben(ahol akar minuszok is lehetnek), vagy meleg terben, ahol nem csokken a homerseklet 0C°ala. Valamint tudod, hogy en a magas, karcsu es fuggolegesen szerelt hocserelok hive vagyok, ezert az is erdekelne, hogy mekkora helyed van, ahova feltudnad szerelni ilyen formaban. Elmeleti meret " maximalis "( csak a rekuperator merete )160cm x 60 x 40cm, magassag x szelesseg x melyseg.

   Az arat csak a konkret meretek es szigeteles vastagsag utan tudnek irni.

 

   Udv , Peter.

Előzmény: wwonka (2465)
Gzuci Creative Commons License 2011.01.25 0 0 2468

A lemezes illetve lexanos hőcserélők hogy épülnek föl, házilag elkészíthetők? ezekről van valami leírás, ábra esetleg?

Ezek szerint ha ennyire nem fontos az anyaga a hőcserélő csöveknek akkor lehetne PVC csövekből is?! Ha 110 lefolyócső lenne a belső cső annak  kb.400ft métere. Peter ha jól tudom 300m3/h körüli levegőt szállít 125 ös csövön. akkor  az előbb említett 120m3/h nak elég lenne egy 110 es nem?

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2467)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.01.25 0 0 2467

"mondjuk egy 315-ös csőbe 4db 100-t raknék, így ~7-8m lenne azonos tudású rendszer hossza, és azt függőlegesen is el lehetne helyezni, esetleg a tető csúcsában elférne."

 

A külső (vastag) csőben a levegőt annyira egyenletesen kellene szétosztani, hogy annak lehetőleg minden pontja (a belső csövek teljes felülete) egyenletesen át legyen szellőztetve, ami kezdőnek nem egyszerű feladat (szerintem még a gyakorlottabbak is inkább kerülik az ilyen kétséges kimenetelű dolgokat). Ha nem sikerül egyenletesen átszellőztetni ezt a hülye formájú üreget, azzal a hőátadó felület egy része nem fog részt venni a hőcserében.

Szerintem megbízhatóbb az "egy csőben egy cső" megoldás, a szerkezet hosszát meg hajtogatással lehet csökkenteni, csak ügyelj arra, hogy a lakásból kifelé távozó (lefelé hűlő) levegőből kicsapódó pára patakocskája merre fog folyni a cső alján: a víz mindig a melegeb irányába folyjon (a távozó levegővel ellenkező irányba), így nem fagyhat meg.

 

Én inkább lemezes hőcserélőt készítenék, azzal szerintem kevesebb a (méret/hőszigetelés/mechanikai/kondenzvíz/stb) probléma.

Előzmény: dippepe (2466)
dippepe Creative Commons License 2011.01.25 0 0 2466

Engem nem zavar, ha nem vagy szakember, de az eddigi hozzászólásaiddal tiszteletet vívtál ki nálam (de szerintem másoknál is). Ugyanez vonatkozik peterch-re is :)

Ezért is hivatkoztam régebbi hozzászólásaitokra.

 

Egy pici házikót tervezünk építgetni, ezért jött most elő ez a hővisszanyerő téma.

A legegyszerűbbnek mindenképp a peterch-féle megoldás tűnik, de sajnos méretileg problémás. Volt egy olyan gondolatom, hogy mondjuk egy 315-ös csőbe 4db 100-t raknék, így ~7-8m lenne azonos tudású rendszer hossza, és azt függőlegesen is el lehetne helyezni, esetleg a tető csúcsában elférne. Árban sem lenne vele gond, de az elhelyezése még így is kérdéses.

Viszont nem tudom, hogy a függőleges elhelyezéssel lennének-e problémák a gravitációs légáramlás miatt.

 

 

Az anyagvastagságos példádon sokat gondolkoztam, és lehet benne valami. Amire nem gondoltam, az a levegő hőátadó képessége. Hiába növelem egy szint után a cső/lemezek hőátadó képességét, nem hoz érdemi javulást. Éppen ezért a cső a csőben megoldás esetén sokkal kevésbé számít a vastagság, mint a lemezesnél.

Megnéztem este elég sok gyári hőcserélő képet, adatot, és biza' elég vékony anyagból van mindegyik. Szerintem a lemezesnél 0,1-3mm falvastagság esetén igazad lehet az anyag minőségével kapcsolatban ("józan határok között", ahogy mondtad).

Tehát ha jól gondolom, 1mm műanyag vs 1mm alu vagy 0,1mm műanyag között hatalmas lesz a különbség. Gondoljunk pl. tejfölöspohár falára és mondjuk egy bankkártyára (ki lehet próbálni mondjuk egy radiátoprra rakva). Ez 50-80cm hosszúságnál szignifikáns hatásfokkülönbséget eredményez, de pl. egy 60m talajkollektornál vagy hosszú cső a csőben megoldásnál már gyakorlatilag semmit nem számítana.

Ebből kiindulva viszont a lexan megoldás kérdéses számomra. Annak milyen vastag a fala?

 

Az eloxálásra első sorban azért gondoltam, mert az én értelmezésem szerint a hideg oldalra hőt sugároz a hőcserélő fala. Ezek szerint ilyen kis hőmérséklet különbségnél nincs értelme hősugárzásról beszélni?

 

Közben támadt egy másik gondolatom. A gyári hőcserélők egy része 62g-as "cellulózból" van. Ez nagyjából a csomagolópapírnak felel meg. Vajon csomagolópapírból megépítve milyen problémák vetődnének fel?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2462)
wwonka Creative Commons License 2011.01.25 0 0 2465

Szia Péter!

 

Most érkezett olyan stádiumba az építkezésem, hogy lassan döntenem kell a szellőztetőrendszeremről.

Sokat kérdeztem már tőled és itt MekkEleket és téged tartalak a legkompetensebb embereknek a témában, de gyakorlati megvalósítás miatt hozzád fordulok inkább a kérdésemmel:

Mivel már többször felmerült a lexan alapú hőcserélő, de még nem építette meg senki, de mindenki kíváncsi rá (többek között én is), tudnál-e nekem építeni egyet (árakat írhatsz ide is vagy privátban).

A szükségletem 100-120m3/óra folyamatos légcsere a lehető legjobb hatásfokkal ( természetesen ésszerű anyagi keretek között).

 

Válaszodat előre is köszönve:

Péter

 

ps: Kedves Mekk Elek, ha vállalod, téged kérnélek fel elméleti szakértésre, persze, csak ha vállalod :-)

Előzmény: peterch (2461)
kissg78 Creative Commons License 2011.01.24 0 0 2464

Sziasztok.

 

Ha jól gondolom, akkor gazdaságos egy saját cső a csőben légcserélőt építeni?

 

pl 200/125, akkor 1 m-re 0,125XPí=0,39, így ha 100W átadással számolok, akkor a 21 m-n 8,19w átadott hő, vagy hogyan számoljak tovább?

 

hogyan számoljak az óránkénti lég m3,

külső belső levegő hűmérséletkülönbséggel?

a külső csőben mekkorának kelleni a légcserének a belsőhöz képeset?

 

vagy ugyanakkorának?

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

 

quint Creative Commons License 2011.01.24 0 0 2463

Vezessük be a jósági tényezőt, ami itt A*t (hőátadó felület szorozva a tartózkodási idővel). A Tiéd attól nagyon kellemes, hogy ellenáramú és ez a szorzat lényegesen magasabb, mint a legtöbb gyáriban :)

Előzmény: peterch (2461)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.01.24 0 0 2462

Elöljáróban: én nem vagyok szakember, csak amolyan mekkelek.

Tehát szerintem: A hőcserélőknél a felület mérete számít elsősorban. Jószan ésszel felfogható határok között minden más tényező szerintem csak néhány százalékban befolyásolja a hatásfokot.

Egy extrém példa: van két egyforma hőcserélőnk, az egyik 0,1 mm vastag eloxált vörösréz lemezből készült míg a másik 1 mm vastag polisztirolból. Szerintem a kettő között a hatásfok különbség nem lenne több 10-20 százaléknál, annak ellenére, hogy a kétféle hőátadó felület hővezetése között kb tízezerszeres (!) a szorzó, bármily hihetetlen is. Ennyire sokat számítanak az egyéb tényezők (pl a levegő-felület hőátadási tényező).  

Úgyhogy

1: szerintem aki nem a felület növelésével próbál jelentősen hőcserélő hatásfokot növelni, az a lehetlennel próbálkozik.

2: szerintem józan határok között majdhogynem mindegy, hogy milyen anyagból van a hőátadó felület és milyen vastag.

(lásd: a világ egyik legjobb hatásfokú hőcserélője is műanyagból készült, míg a legrosszabbak többsége a műnyagnál elméletileg 25-ször jobb aluból van)

 

"Mennyivel javulna szerintetek a hatásfok, ha eloxálnám a hőátadó felületet?"

 

Az eloxálás által okozott felületi érdesség kis mélyedéseiben a levegő szerintem inkább állna, mint folyamatosan cserélődne, az álló levegőt pedig hőszigetelésnek nevezzük :)

(habár nem tudok összehasonlító mérésekről - hőátadási tényező)

 

Nagyon nagy a különbség közöttük, ezért ne keverd egymással a hőVEZETÉSt és a hőSUGÁRZÁSt. Az utóbbira egyértelműen hat az eloxálás: egy eloxált alumínium felület valóban sokkal jobban elnyeli a sugárzott hőt, mint a csillogó. A baj ott van, hogy a hőcserélő belsejében nem sok dolog sugároz hőt.

Előzmény: dippepe (2460)
peterch Creative Commons License 2011.01.24 0 0 2461

   Szia !

 

   Valoban Spirocsobol van az en rendszerem, de a meretek 200/125mm a hossz az stimmel.

   Szerintem amennyiben 1m2 hoatadofeluletre nem szamolsz 100W-nal tobbel alapbol, akkor nem nagyon fog kozrejatszani az anyag milyensege es vastagsaga (itt a 0,2 es a 0,5mm-re gondoltam es az aluminium FeZn lemezre). Sokkal fontosabb kerdes, hogy hogyan lesz uzemeltetve. Ha folyamatos lassu legcsere es neha maximum, akkor az elobbiek nem szamitanak, mert csak egyszer kell a rendszer tomeget felmelegiteni.  Vesztesegek a szigetelesen keresztul vehetok allandonak.

   Amennyiben idokozonkent fogod csak hasznalni, akkor inkabb egy Lexanos ellenaramut epits meg. Az elhelyezes ebben az esetben lehetne melegebb helyen, igy a vesztesegek is kisebbek lesznek es az anyag felmelegitese sem von el sok plusz hot.

 

   Szerintem.

 

   Udv , Peter.

Előzmény: dippepe (2460)
dippepe Creative Commons License 2011.01.24 0 0 2460

Sziasztok!

 

Végigolvastam a topicot, és elég meggyőzőnek tűnt, hogy érdemes lehet házilag elkészíteni egy hővisszanyerőt. Azt még nem tudom, hogy cső a csőben, vagy pedig ellenirányú lemezes lesz-e, viszont pár kérdés felmerült bennem:

 

Cső a csőben megoldás esetén mennyivel javulna a hatásfok, azaz mennyivel lehetne kisebbre méretezni a hőátadó felületet, ha:

  • a belső cső anyaga alu lenne, nem horganyzott
  • a cső falvastagságát 0,2mm-re csökkenteném a gyári csövek ~0,5mm-es vastagságáról (mindenképp merevcsövet választanék a takaríthatóság végett)

(Ha jól emléxem, a peterch-féle az horganyzott 200/150 cső a csőben volt és hosszra kb. 21m.)

 

 

Mennyivel javulna szerintetek a hatásfok, ha eloxálnám a hőátadó felületet?

Mekk Elek Ezermester dobott fel egyszer egy táblázatot, hogy elméletben a hőfelvétel/leadás csodatényezői:  

  • alufólia: 0,15 / 0,05 
  • Eloxált alumínium: 0,14 / 0,84

Elméletben ez szép, de ugyebár sokféle eloxálási módszer van. Ha jól értettem, két lényeges pontja van. Az egyik, hogy a felületet növelik általa, másik része pedig a színezés - a mi esetünkben , gondolom, feketére.

Az eloxálást házilag is kivitelezhetőnek látom, csak abban nem vagyok biztos, hogy a gyakorlati végeredmény jelentősen hatékonyabb lesz-e.

A másik kérdés számomra, hogy az eloxált felületen mennyire ül meg a por, és milyen nehéz takarítani.

 

Létezik jó minőségű,  kis fogyasztású(60m3 környékén max 20W felvétel), nagy légszállítású(>400m3 - itt a teljesítmény másodlagos) radiál/félradiál ventilátor 50eFt alatt?

 

Minden segítséget előre is köszönök!

 

Gzuci Creative Commons License 2011.01.20 0 0 2459

Igazán jó hőkamerás felvételeket minél nagyobb külső-belső hőmérsékletkülönbségben és napfelkelte előtt lehet csinálni. A napsütés nagyon nem szerencsés.

Előzmény: nemnyaralo (2458)
nemnyaralo Creative Commons License 2011.01.20 0 0 2458

Ha augusztusban direktben sütné a nap, lehet hogy nagyon más értéket adna mint a környező hőmérséklet, de bent szerintem nem lesz melegebb az az üvegfelület, amit leragasztasz vele.

Előzmény: topikolos (2456)
Gzuci Creative Commons License 2011.01.20 0 0 2457

Úgy tudom a fekete szig szalag vagy matt feketére festett felület 0,95 emissziós értékkel igen pontos értéket ad.

Előzmény: topikolos (2456)
topikolos Creative Commons License 2011.01.20 0 0 2456

Valóban látszik. Elviekben az emissziós értéket ha átállítom adott felületre, akkor ezt korrigálni kellene, de most próbálgatom, és ugyanúgy látom a szembe szomszéd házát a hőképen, csak eltolódnak a hőmérsékleti értékek. (kinti felvétel)

Amikor az oktatáson erre rákérdeztem, nagyon bizonygatta az előadó, hogy minden felületnek csak a saját sugárzását érzékeli a kamera.

 

Ha viszont leragasztom fekete szalaggal, akkor azzal is becsapom, nem? Hiszen akkor meg majdnem az összes sugárzást elnyeli, és az a saját hőmérsékletét növeli... (?)

Előzmény: Gzuci (2454)
kneissl Creative Commons License 2011.01.20 0 0 2455

Itt van pár emissziós érték a doksi végén

 

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/100000-124999/100980-an-01-hu-Infra_homero_IR260_8S.pdf

 

És nekem tökéletesen mutatja az infrahőmérő ahogy egyre hidegebb az ablaküveg felülete a tokhoz közeledve.

Abszolút értékban is jó számot mutat, mivel a külső és belső hőmérsékletekhez tudom hasonlítani a felületen infrával mért értékeket.

Előzmény: Gzuci (2451)
Gzuci Creative Commons License 2011.01.19 0 0 2454

Próbáld ki ha egy üveggel szemben állva kamerázol és valaki elmegy mögötted látszódni fog a sziluettje. a környezetet látod benne, ragassz  egy fekete szigetelő szalagot az üvegre az lesz a valós érték.

Előzmény: topikolos (2453)
topikolos Creative Commons License 2011.01.19 0 0 2453

Hőkamerával nem volt pedig ilyen gondom, szépen mérte az üvegfelület hőmérsékletét is. Ott ha nagyon akarom, az emissziós tényezőt is állítgathatom...

Előzmény: Gzuci (2451)
hhx Creative Commons License 2011.01.19 0 0 2452

Ilyen páratartalom mellett még nem kellene penészedni a falaknak, kivéve, ha hőhidas (az, hogy a külső falak sarkánál jelenik meg, erre utal), vagyis egyes helyeken jelentősen alacsonyabb a hőmérséklet, és így helyileg magasabb lesz a relatív páratartalom. Ilyen hőszigetelés mellett ez elég furcsa, meg kellene nézni, hogy milyen hőmérséklet-különbségek vannak a falon. (Szerintem megéri pár ezer forintot rászánni egy egyszerű infrahőmérőre, és félméteres hálóban végigmérni a falat) Ha jelentős különbségek vannak, akkor a hőszigeteléssel valami nincs rendben. Ha nem, akkor a páracsökkentés irányába célszerű elmozdulni (gépi szellőztetés, párátlanító stb.)

A tablettás párátlanítók nem sokat érnek

Előzmény: Krisz_GII (2439)
Gzuci Creative Commons License 2011.01.18 0 0 2451

A tárgyak infravörös sugárzás-hőmérséklet mérésekor bejátszik egy bizonyos emissziós érték ami  függ a tárgyak anyagától, színétől is. Akkor lenne igazán pontos a mérés ha tudnánk az anyagok emissziós tényezőjét és ezt be is állítanánk a hőmérőn. Gondolom a lázmérőn az emberi bőrhöz, szövetekhez van beéllítva.

Vannak bizonyos tárgyak amik visszaverik az infravörös sugárzást pl. üveg.

tehát ablaküveget infrahőmérővel, hőkamerával nem érdemes nézegetni. olyan mint ha tükröt fényképeznénk.

Előzmény: XPS epito (2450)
XPS epito Creative Commons License 2011.01.18 0 0 2450

19°C-ig tudtam mérni, hirtelen nem találtam hidegebbet.

Ott a szolgálati Testo infrásomhoz képest +/- 0,5°C eltérés volt.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2448)
kneissl Creative Commons License 2011.01.17 0 0 2449

Nem.

Túl alacsony hozzá a hőmérséklet, kívül van a méréshatáron.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2448)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.01.17 0 0 2448

Az egyszerű infrás (fülbedugós) lázmérők nem használhatók 10-12 fok körüli felületi (fal) hőmérsékletek mérésére?

Ha van ilyen valakinek próbálja már ki, nekem csak higanyos lázmérőm van. Mondjuk a legjobb lenne a mért értéket összehasonlítani egy infrás hőmérővel mérttel

(infrásom van, de nincs mivel összehasonlítani ;)

Előzmény: kneissl (2447)
kneissl Creative Commons License 2011.01.17 0 0 2447

Egy infrahőmérővel meg lehet mérni a felület hőmérsékletét, nekünk is 60% körül van a páratartalom, és a 14 fokos felületeken jelentkezik a penész.

(Az ablaküvegen meg a páralecsapódás)

Előzmény: Krisz_GII (2443)
XPS epito Creative Commons License 2011.01.17 0 0 2446

Krisz!

 

Egyszerű a képlet, hőhidad van azokon a helyeken, ahol megjelenik a penész.

Gondolom kűlső falsarokban és az ablakok felett van ez.

 

Több út áll előtted:

Szigetelés javítás (ez a jobb)

Túlfűtés (ezzel kb. 17°C fölé emeled a hideg helyeken is a felületi hőmérsékletet és nem lesz pára kicsapódás)

Levegő keringtetés ( ua. mint fent)

Párátlanítgatás ezekben a sarkokban (ez a legrosszabb)

 

Előzmény: Krisz_GII (2443)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.01.17 0 0 2445

A magas páratartalom többnyire túl gyenge szellőztetésre utal. Ha ez nem túlzásbavitt spórolás eredménye (minden lyukat eltömítünk, hogy ne szökjön a meleg, majd folyamatosan panaszkodunk a sok párára) és nem vadiúj a házad (nedvesség a falakban), akkor miféle a szellőztetésed: gyári szellőzőrések az ablakokban, elszívó ventilátor a fürőben/klotyóban/konyhában, satöbbi.

 

A penészfoltok hol vannak? (mennyezet/sarok/padló)

Formájuk? (pl viszonylag keskeny csík vagy csak amorf paca)

Hány fokos a szoba levegője a penészfolt közvetlen közelében?

Előzmény: Krisz_GII (2439)
beest Creative Commons License 2011.01.16 0 0 2444

Nézd meg Aeroco cuccait. Talán nem olyan drágák.

 

http://www.aereco.hu/ventilation.php?bat=bind&vent=vhyb&trai=tind

Előzmény: Krisz_GII (2443)
Krisz_GII Creative Commons License 2011.01.16 0 0 2443

Ebben igazad lehet. Azonban érdekes, de nekem a vizes helyiségekkel és a padlófűtéses helyiségekkel nincs semmi vagy nagyon kicsi probléma. Probléma csak a 3 (ház sarkán elhelyezkedő) szobával van igazából! Ott jelentkezik a penészedés....

Előzmény: Törölt nick (2442)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 2442

Nem hiszem, hogy minden szobába kellene, a vizes helyiségek önmagukban hatalmas javulást hoznának. Ne becsüld alá a teljes szellőztetőhöz szükséges anyag és munka költséget. Sok buktatója van a kivitelezésnek is, amik esetleg csak a tél közepén a legnagyobb hidegekben fognak problémát okozni, de akkor nagyot.

Ez a szellőztető egy kompakt, bárkinek vállalható megoldás.

Mondom mindezt azután, hogy én magamnak csináltam meg ;) Nekem a végösszeg profi géppel, kb 850 Eft lett + négy-hat nap munka.

Itt leírtam mindent: http://www.passziv.net/forum/showthread.php?t=16

Előzmény: Krisz_GII (2441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!