Próbálkozom még, hogy lehet az autót olyan országba átregisztrálni, ahol megy a full Connected Drive. Anglia és Németország van terítéken. Angliában tudtam hitelkártyát regisztrálni az account-hoz, amit létrehoztam, de amikor azt mondtam neki, hogy az alvázszám egy Angliai Connected Drive account-hoz tartozik, visszajelzett, hogy magától nem tudja átrakni, küldjek vissza egy PDF-et az angol supportnak, hogy tényleg ezt akarom. Mivel ott kamu angliai címet kellene megadni, ezt már neccesnek érzem, így félbehagytam.
A német account-nál az a baj, hogy nem fogadja el a magyar hitelkártyámat (3-al is próbáltam), a nélkül meg értelmetlen átregisztrálni (márha sikerülne egyáltalán), mert még a próba-szolgáltatásokért (1 hónapos RTTI pld.) is kell 1 EUR-t fizetni. Itt még egy német haver hitelkártyája jöhet szóba, amit esetleg megpróbálok...
Van egy sanda gyanúm, hogy az autó nem különbözik hardware-sen egy némettől, csak szoftver-oldalon van korlátozva, amit a fenti átregisztrálás megoldhat...
Éppen Németországban vagyok az 530i-mel, néhány releváns tapasztalat:
- A TMC egész hasznos, és akitivizálódik, ha átlépem a magyar-osztrák határt. Néha téved, szóval jó lenne az RTTI, de a semminél több.
- Németországban a HUD-on megjelenik az elsőbbségadás kötelező, illetve STOP-tábla is, utóbbinál csilingelés is jelzi, hogy következik. Itt a menü is aktív lesz, ahol a riasztás távolságát lehet állítani (otthon ez le van tiltva). Gondolom, az engedélyezés GPS-alapú.
- Németországban előkészíti a következő sebesség-korlátozást párszáz méterrel a hatálybalépés előtt. Az aktuális sebességhatár mögött megjelenik az új szürkével. Hasznos előre tervezés...
- Voltam akkora esőben, ahol a front-radar azt mondta, hogy akkor most ő feladja. Bődületesen zuhogott mondjuk... Ahogy lejjebb hagyott az intenzitása, visszatért a működés
- A Start-Stop semmivel nem lett inteligensebb itt sem :)
- A német autópályán, komplett dugónál, valamiért hajlandó magától is újra elindulni, nem kell a gázra lépni még hosszabb álldogálás után sem- de ezt nem mindig csinálja, még nem sikerült kitalálnom, mikor megy, és mikor nem. De volt olyan szakasz, ahol bekapcsolt tempomat és sávtartó mellett semmit sem kellett csinálnom, amíg dugóztunk (közel fél óráig), csak néha megütögettem a kormányt, ha sírt a megfogásért. Mellettem néztek erősen, mikor mindkét kezemmel hadonásztam - a lábamat már nem akartam kitenni az ablakon :)
Összességében nagyon meg vagyok elégedve eddig a járgánnyal, tökéletes autópályázó-autó és a segédrendszerek is szuperek. 1-2x sikerült időben sipolnia, mielőtt belezúgtam valakibe előttem, aki váratlanul fékezett, míg másfelé néztem..
Kérdés, hogy a szériagyártás már teljesen felfutott? 1x megtaláltam a WLAN opciót a konfigurátorban, de soha többet, nem tudom, véletlenül tették-e bele, vagy még szimplán nem érhető el.
Nyilvan valamit valamiert :) Asszem ha olyat akarsz ami van a BMWn belul csak ahhoz a modellhez nem kinaljak az 2300 eur, ha teljesen sajatot akarsz akkor 4300.
Szerintem a külső nem fog hamar elfáradni, de ez izlés kérdése is lehet. Ebben a szegmensben biztonságra játszanak a gyártók, nincsenek komoly módosítások.
Sajnos a szinnel kapcsolatban az a meglátásom, hogy ebben a méretosztályban óvakodnak a gyártók a harsányabb szinektől. Ez nem csak a BMW-re, hanem másik márkák hasonló méretű autóira is jellemző. Van 83 fajta szürke (túlzok persze), de semmi kirívó...
A mediterrán-kék talán az egyetlen, ami nem a fekete/fehér/szürke kategóriából jön, ráadásul az az M-csomaghoz is kérhető, ahol aztán tényleg csak néhány szín van.
Én SportLine+Jatoba metál fényezést választottam (sötétbarna, fényre majdnem fekete), és meg vagyok vele elégedve.
Ma voltam egy BMW kereskedésben, nagyon tetszik az új ötös belülről.
DE! Nem tartatok tőle, hogy a külső dizájn borzasztó hamar elfárad?
Az értékesítő tolta a marketinget evolúcióról, konzervatizmusról stb., de nekem és -gondolom sokaknak- fontos a külcsín is.Mellesleg hiányolok pár ütős színt is: Monte Carlo kék, Le Mans kék.
Megnéztem közben, mi újság a Carplay-el, és érdekes módon ez egy 300EUR-ért aktiválható szolgáltatás a Connected Drive shop-ban. Szóval ahol nincs Connected Drive, nem lesz Carplay sem (szerintem).
Nekiálltam regisztrálni magamat az angol Connected Drive oldalon, meg leszedni az angol Apple Store-ból a teljes Connected szoftvert, de az utolsó lépésben, mikor a VIN-t kell hozzáadni jelezte, hogy ha másik országban fut Connected Drive szolgáltatás, azt deaktiválja.
A BMW szalon nem tudta megmondani, mi lesz, ha az autót átregisztrálom Angliába (esetleg még a szervíz-hívások is átmehetnek oda), így pedig félek kicsit nekiállni, így ez a project on hold...
Csak nekem tűnik kissé fapadosnak a gyári zenejátszó szoftver? A beépített HDD-re töltött albukok között nem vált, előről kezdi a számokat (menüben kell váltani), engedi többször feltölteni ugyanazt, valamint néhány albumot nem rak össze, hanem az összes számot egyesével albumnak veszi, alig bírok váltogatni. És hogy a rákban tudok számokat törölni? :)
Némi fogyasztási tapasztalat 530i esetében: reggeli hideg-indulás, napi 50km megtétele közben, tartva a forgalom ritmusát, néha kilőve a lámpától, sebességkorlátozás +15-el menve, 70% autóút, 30% dugó: 7,5l /100Km. Egész kellemes...
(és NEM eco-pro-val, hanem komfort és sport módot használva)