Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A nemjóját ezeknek a "fritzekenek"...mondjuk kicsit gyanús volt a háttérben a másik nagyállomás sarka, de hát miért ne lehetne valakinek itthon is jó dolga. :)
Szinte biztosra vehetően igen, a gyárban kerültek fel a magyar feliratok. Láttam olyan Carette paklikocsit amin 4 különböző nyelven -köztük magyarul is- litografált felirat állt, amit ugye itthon utólag nem lehet rátenni, de láttam Spanyol feliratos Märklin állomást is...
A nagyobb piacokat jelentő országok pedig nem csak "feliratokat" kaptak, hanem konkrétan készült más festéssel készült mozdony és vagon az adott piacra, de pl. az Angol, Francia, Holland, svájci és az amerikai piacra az adott ország jellegzetes mozdonyiból is gyártott természetesen a Märklin.
Ezért különlegesen szép a magyar nyelv. Igazán nyelvtanilag helyes is lehetne a felirat, ha nem lenne az a fránya hasonulás. ( A nagyobbik fiú unokám most tanulja )
Ami a Deák és a Tóth kocsikat illeti Ákos elég jól leírta a lényeget...
A kettőt semmiféleképpen nem említeném egy lapon, és helytelennek tartom a kettő keverését. Tehát a Deák az nem Tóth! Még ha fel is használta a régi szerszámokat a gyártáshoz a Deák. A minőségbeli különbségen túl a Deák több Tóth vagont nem gyártott, pl. rakoncás, magas oldalfalú, viszont csinált olyanokat amik a Tóth választékában nem szerepeltek pl.: fényszórós, cirkuszi, barnaszén szállító, zárt fedett magas fékezőházas kocsik, ráadásul a boroshordós kivitele is más mint a Tóthé volt. Egyébként nem ritkábbak véleményem szerint a Deák kocsik, csak Tóthal ellentétben ezek többsége külföldre került.
Én kicsit úgy érzem mint a régi Marklin és mondjuk a Paya, Märklin stílusú replikái közti különbséget. Képen hasonló, de a valóságban azért van különbség, minőségben és kivitelben is sajnos...aki külföldön ismeri a két gyártó termékét az pontosan tudja ezt, ők sem hülyék...a kép alapján persze a külföldi kezdő is bedőlhet...
Részben igazad van, valóban egy német motorvonat, melyen egyébként gyárilag van az ÁRPÁD MÁV felirat. A Märklin gyár készített magyar exportra dolgokat - már a századforduló környékén is! -, pl. magyar feliratos állomásokat, vasúti jelzőt, vasúti átjárót stb. Természetesen a "német" holmikra egyszerűen magyar felirat került a gyárban, tehát azért külön magyar mozdony vagy egyéb nem készült, csak a felirat került rá magyar nyelven. Íme egy példa a 30'-40'-es évekből: Bauhaus stílusú állomás - egyébként hibásan írva - "Podgyász" felirattal...
Köszönöm a hírt. Én is láttam, de igazán nem hozott lázba. Elvakult vagyok a magyar dolgokkal kapcsolatban, mint a sörösló ( ez utóbbit szívesen kifejtem privátban, de itt nem akarok nyelvészkedni ), ezért a Märklin nem igazán érdekel. Főleg nem ennyiért. Nyilván, ha ajándékba nekem adnák elfogadnám. Nem vagyok szakértő -e témában, de egyáltalán nem biztos, hogy az Árpád felírat is a gyárba került rá. Szerintem az akkori magyar piac nem volt akkora, hogy a gyárban erre rámozduljanak. Ezenkívül még jellegében sem hasonlít az Árpádra. Ez egy normál régi sínbusz.
Természetesen ez ügyben cáfolható vagyok, amit várok is.
Itt az ominózus H0 méretű V55 mozdony . Nekem nagyon tetszik.
Kari!
Amennyiben nem okoz nagy gondot, légy szíves a Hargitád fényképét feltenni, vagy elküldeni a privátomra. Az enyémnek a futóműve 0-ás nyomtávú és egy teljesen roncs állapotú gépkocsi ablaktörlőmotor hajthatta. A kaszninál hajlok arra, hogy I. méretű lehet, de nagyon a határon. Készen mindenképp 0-ás lesz belőle, mert a kaszni szélességi és magassági méretén is egy kicsit módosítani fogok. A lényeg, hogy a Pannónia forgózsámolyok megfelelően tudjanak majd fordulni.
Ez a V 55 télen H0 méretben, igen szép kidolgozásban volt a Vaterán. ( legalább is a fényképek alapján )
El is kelt szép áron. Nagyon büszke lennék magamra, ha olyan kidolgozásban 0-ás méretben el tudnám készíteni. De nem is tervezem, mert nagyon sok buktatója van. Elsősorban az ismertsége. Ezért inkább marad az Árpád és a Hargita. Ezeknél nem láttam még igényesen kidolgozott H0, főképp 0-ás modellt.
Köszönöm szépen a Deák termékismertetőt. Hatalmas lökést adtál ezzel egy fémtartályos boroshordós replika elkészítéséhez. A hordót ( ami vörösrézből van mélyhúzva ) már régen megvettem az általam sokszor emlegetett boltban, csak nem tudtam, hogy mihez való. Igazán a kidolgozása fogott akkor meg.
Az ismertető segítségével azonosítható az ebay-ra feltett fahordós is.
Ha fogtál már a kezedben Deák ls Tóth kocsikat, akkor élőben szerintem te is fel fogod ismerni. Ha kép alapján szeretnéd felismerni, akkor szerintem a típusokból érdemes elindulni.
A Tóth kocsik nagy részéről találsz képet egyik topiktársunk magyar játékvonatos honlapján:
Ilyen felépítményt még nem láttam, "Kéttengelyes boroshordós fékbódéval ", de ezt a boroshordó kialakítást sem. Ezen kívül itt négy feliratos táblának kéne lenni.
G. Zsolt topiktárssal egyetértek, hogy a ez valószínűleg Deákéknál a gyártás befejezése előtti
" amink van még, azt szereljük össze valaminek " időszakból való. A fényképek jól mutatják ezt, például a "hordó ászkok " össze - vissza dőlése, vagy az egyik lépcső ferde szegecselése. Hasonló pontatlan megoldásokat a saját szemetekkel is láthatjátok az általam oly sokat emlegetett "Játékudvar "- ban még meglévő Deák kocsikon.
Illetve még egy lehetőség van, valaki ügyes kezű Deák alkatrészekből a saját kedvére készített egy replikát, ami most piacra került. Ez igazán nem volt olyan nagy ördöngősség.