Keresés

Részletes keresés

BE200 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 3378

Szia Ákos !

Ámulok és bámulok ezen a gyönyörűségen :)

No meg persze egy picit (de csak egy ici-picit) irigykedem :D 

Üdv

Sanyi

Előzmény: a_hollo (3374)
Roglin7 Creative Commons License 2017.05.29 0 0 3377

A nemjóját ezeknek a "fritzekenek"...mondjuk kicsit gyanús volt a háttérben a másik nagyállomás sarka, de hát miért ne lehetne valakinek itthon is jó dolga. :)

 

R.

Előzmény: a_hollo (3376)
a_hollo Creative Commons License 2017.05.29 0 0 3376

Szia Roglin,

 

Én is irigykedek a Porsche Traumwelt-re, mert ott láttam, nekem sincs meg :-)

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: Roglin7 (3375)
Roglin7 Creative Commons License 2017.05.29 0 0 3375

Szia Ákos!

 

Klassz darab, ismertem ezt a változatot de nekem nincs meg! Irigy is vagyok... ;)

 

R.

Előzmény: a_hollo (3374)
a_hollo Creative Commons License 2017.05.29 0 0 3374

Sziasztok,

 

Még egy érdekes példa magyar feliratú Märklin állomásra:

 

 

Üdv,


Ákos

Előzmény: Roglin7 (3373)
Roglin7 Creative Commons License 2017.05.26 0 0 3373

Szinte biztosra vehetően igen, a gyárban kerültek fel a magyar feliratok. Láttam olyan Carette paklikocsit amin 4 különböző nyelven -köztük magyarul is- litografált felirat állt, amit ugye itthon utólag nem lehet rátenni, de láttam Spanyol feliratos Märklin állomást is...

A nagyobb piacokat jelentő országok pedig nem csak "feliratokat" kaptak, hanem konkrétan készült más festéssel készült mozdony és vagon az adott piacra, de pl. az Angol, Francia, Holland, svájci és az amerikai piacra az adott ország jellegzetes mozdonyiból is gyártott természetesen a Märklin.

 

R.

 

 

Előzmény: mozgópostás (3370)
a_hollo Creative Commons License 2017.05.26 0 0 3372

Sziasztok,

 

Barkácsoló kedvű topictársak részére van némi eladó PV alkatrészem:

  • Előre mozdony tető, kasztni, alváz
  • Előre motor pajzslemez, állórész tekercs, fogaskerekek
  • Előre mozdony kerekek
  • Előre kocsi alváz

A karosszéria elemek többnyire átfestendő állapotban vannak, da van olyan is, ami kopott, de még használható.

Ha valakit érdekel valami, emailben elér. Ha másra lenne szükségetek, érdeklődhettek nyugodtan, megnézem hogy találok-e.

 

Üdv,

 

Ákos

pg54 Creative Commons License 2017.05.24 0 0 3371

Nekem is pont ilyen van. Vagy tíz évvel ezelőtt csináltam belső berendezést és világítást bele...

Előzmény: Roglin7 (3366)
mozgópostás Creative Commons License 2017.05.24 0 0 3370

Bizony, bizony, ráadásul ez a régies kifejezés nem is az ördögtől való!

http://mek.oszk.hu/00000/00060/html/082/pc008290.html

 

S akkor még Dogma kolléga kedvéért egészítsük ki a székely mondókát:

:

A sör nem ital,

A medve nem játék,

A Deák nem Tóth,

A Paya nem Marklin.

:)

 

Egyébként tényleg a gyárban kerültek fel magyar feliratok? Nem a magyar kereskedők tették rájuk?

Előzmény: Zoli1949 (3369)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.24 0 0 3369

Szia!

Ezért különlegesen szép  a magyar nyelv. Igazán nyelvtanilag helyes is lehetne a felirat, ha nem lenne az a fránya hasonulás. ( A nagyobbik fiú unokám most tanulja )

Zoli

Előzmény: Roglin7 (3366)
Dogma3 Creative Commons License 2017.05.24 -1 0 3368

Hú...a hozzászólásaidból ítélve igen elborultelme lehetsz...huuh :-/ :-D

Előzmény: mozgópostás (3359)
Roglin7 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3367

Ami a Deák és a Tóth kocsikat illeti Ákos elég jól leírta a lényeget...

A kettőt semmiféleképpen nem említeném egy lapon, és helytelennek tartom a kettő keverését. Tehát a Deák az nem Tóth! Még ha fel is használta a régi szerszámokat a gyártáshoz a Deák. A minőségbeli különbségen túl a Deák több Tóth vagont nem gyártott, pl. rakoncás, magas oldalfalú, viszont csinált olyanokat amik a Tóth választékában nem szerepeltek pl.: fényszórós, cirkuszi, barnaszén szállító, zárt fedett magas fékezőházas kocsik, ráadásul a boroshordós kivitele is más mint a Tóthé volt. Egyébként nem ritkábbak véleményem szerint a Deák kocsik, csak Tóthal ellentétben ezek többsége külföldre került.

Én kicsit úgy érzem mint a régi Marklin és mondjuk a Paya, Märklin stílusú replikái közti különbséget. Képen hasonló, de a valóságban azért van különbség, minőségben és kivitelben is sajnos...aki külföldön ismeri a két gyártó termékét az pontosan tudja ezt, ők sem hülyék...a kép alapján persze a külföldi kezdő is bedőlhet...

 

R.

Roglin7 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3366

Szia Zoli!

 

Részben igazad van, valóban egy német motorvonat, melyen egyébként gyárilag van az ÁRPÁD MÁV felirat. A Märklin gyár készített magyar exportra dolgokat - már a századforduló környékén is! -, pl. magyar feliratos állomásokat, vasúti jelzőt, vasúti átjárót stb. Természetesen a "német" holmikra egyszerűen magyar felirat került a gyárban, tehát azért külön magyar mozdony vagy egyéb nem készült, csak a felirat került rá magyar nyelven. Íme egy példa a 30'-40'-es évekből: Bauhaus stílusú állomás - egyébként hibásan írva - "Podgyász" felirattal...

 

Előzmény: Zoli1949 (3364)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3365

Szia Kari!

Nagyon szép!

Az enyém nem is hasonlít rá, de az akkori eredti szerelvények hosszában is volt szórás. Ezek a rozsdátlanítás utáni képek. Egyenlőre félre van téve.

 

 

 

Előzmény: karikaV43 (3363)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3364

Szia Zsombor!

Köszönöm a hírt. Én is láttam, de igazán nem hozott lázba. Elvakult vagyok a magyar dolgokkal kapcsolatban, mint a sörösló ( ez utóbbit szívesen kifejtem privátban, de itt nem akarok nyelvészkedni ),  ezért a Märklin nem igazán érdekel. Főleg nem ennyiért. Nyilván, ha ajándékba nekem adnák elfogadnám. Nem vagyok szakértő -e témában, de egyáltalán nem biztos, hogy az Árpád felírat is a gyárba került rá. Szerintem az akkori magyar piac nem volt akkora, hogy a gyárban erre rámozduljanak. Ezenkívül  még jellegében sem hasonlít az Árpádra. Ez egy normál régi sínbusz.

Természetesen ez ügyben cáfolható vagyok, amit várok is. 

Üdv: Zoli

Előzmény: Törölt nick (3358)
karikaV43 Creative Commons License 2017.05.23 -1 0 3363

Mellette egy H0-ás Nohab :)

Előzmény: Zoli1949 (3361)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3362

Vethetünk rá esetleg egy pillantást ? Akár több szemszögből is ? :)
Üdv

Előzmény: karikaV43 (3360)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3361

Kedves Urak!

Itt az ominózus H0 méretű V55 mozdony . Nekem nagyon tetszik.

Kari!

Amennyiben nem okoz nagy gondot, légy szíves a Hargitád fényképét feltenni, vagy elküldeni a privátomra. Az enyémnek a futóműve   0-ás nyomtávú és  egy teljesen roncs állapotú gépkocsi ablaktörlőmotor hajthatta. A kaszninál hajlok arra, hogy I. méretű lehet, de nagyon a határon. Készen mindenképp 0-ás lesz belőle, mert a kaszni szélességi és magassági méretén is egy kicsit módosítani fogok. A lényeg, hogy a Pannónia forgózsámolyok megfelelően tudjanak majd fordulni.

Üdv: Zoli

karikaV43 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3360

Nekem I-es Hargitám van.

Előzmény: Zoli1949 (3357)
mozgópostás Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3359

Ebben a hozzászólásban sem csalódtam, mint egy angol hajóágyú! Köszönet!

Előzmény: a_hollo (3354)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3358

Ezt most speciel magam színeztem. A Hargitára és az Árpádra nagyon kíváncsi leszek ha megvalósul ! :)  Bár most van egy Marklin 0-ás Árpád a Vaterán.

Előzmény: Zoli1949 (3357)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3357

Szia!

Ez a V 55 télen H0 méretben, igen szép kidolgozásban volt a Vaterán. ( legalább is a fényképek alapján )

El is kelt szép áron. Nagyon büszke lennék magamra, ha olyan kidolgozásban 0-ás méretben el tudnám készíteni. De nem is tervezem, mert nagyon sok buktatója van. Elsősorban  az  ismertsége. Ezért inkább marad az Árpád és a Hargita. Ezeknél nem  láttam  még igényesen kidolgozott H0, főképp 0-ás modellt.

Üdv: Zoli

Előzmény: Törölt nick (3355)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3356

Szia Ákos!

Köszönöm szépen a Deák termékismertetőt. Hatalmas lökést adtál ezzel egy fémtartályos boroshordós replika elkészítéséhez. A hordót ( ami vörösrézből van mélyhúzva ) már régen megvettem az általam sokszor emlegetett boltban, csak nem tudtam, hogy mihez való. Igazán a kidolgozása fogott akkor meg. 

Az ismertető segítségével azonosítható az ebay-ra feltett fahordós is. 

Üdv: Zoli

Előzmény: a_hollo (3354)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3355

Előre :)

a_hollo Creative Commons License 2017.05.23 0 0 3354

Szia Sanyi,

 

Ha fogtál már a kezedben Deák ls Tóth kocsikat, akkor élőben szerintem te is fel fogod ismerni. Ha kép alapján szeretnéd felismerni, akkor szerintem a típusokból érdemes elindulni.

A Tóth kocsik nagy részéről találsz képet egyik topiktársunk magyar játékvonatos honlapján:

 

http://magyar-jatekvasut.mindenkilapja.hu/gallery/26262362/renderimages/26262616/toth

 

A Deák kocsik régen fent voltak a honlapján, itt egy másolat:

 

https://drive.google.com/file/d/0B3mjJNNHhVyLWUFPMTVWTjVYYklHQzlLbkMxbXVUeGpsd3Vr/view?usp=sharing

 

Érdemes összehasonlítani a stílusjegyeket is. Szerintem ez alapján te is elég jól be tudod azonosítani őket.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: BE200 (3352)
BE200 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3353

Én csak a csövekről tudok nyilatkozni, azoknál biztos, hogy a rendszerváltás előtti, sokkal jobb volt. 

Előzmény: karikaV43 (3351)
BE200 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3352

Szia Ákos !

 

Amennyiben megfelezzük a számokat, akkor is bőven 6000 feletti a darabszám.

Én még mindig, a magyar oldalakon feltűnő mennyiséget keveslem. 

Talán csak nem ment az összes exportra ?! 

Tényleg ott lehet a "kutya elásva" amit írtál, hogy sokan 

össze keverik (én is keverném ha látnám) a különböző gyártmányokat. 

 

Te, hogyan/miből tudod felismerni ? 

 

Üdv 

Sanyi

Előzmény: a_hollo (3347)
karikaV43 Creative Commons License 2017.05.22 -1 0 3351

Lakatos volna az eredeti szakmám,bár csak a 80-as évek végén tanultam,de szerintem most jobb az acél minősége.

Eleve más technológiával gyártanak,persze a régi anyagokat annyira ismerem,csak amennyit dolgoztam vele.

Előzmény: BE200 (3346)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3350

Szia!

Ilyen felépítményt még nem láttam,  "Kéttengelyes boroshordós fékbódéval ", de ezt a boroshordó kialakítást sem.  Ezen kívül itt négy feliratos táblának kéne lenni.

G. Zsolt topiktárssal egyetértek, hogy a ez valószínűleg Deákéknál a gyártás befejezése előtti  

" amink van még, azt szereljük össze valaminek " időszakból való. A fényképek jól mutatják ezt, például a "hordó ászkok " össze - vissza dőlése, vagy az egyik lépcső ferde szegecselése. Hasonló pontatlan megoldásokat  a saját szemetekkel is láthatjátok az általam oly sokat emlegetett "Játékudvar "- ban még meglévő Deák kocsikon.

Illetve még egy lehetőség van, valaki ügyes kezű Deák alkatrészekből a saját kedvére készített egy replikát, ami most piacra került. Ez igazán nem volt olyan nagy ördöngősség.

Üdv: Zoli

Előzmény: mozgópostás (3348)
mozgópostás Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3349

Fiúk (gondolom lányok itt sincsenek), itt a jó kis sines kínálat, odakint úgy tűnik nem kell senkinek:

http://www.ebay.de/itm/Penzverde-PV-PeVe-Ungarn-16-Stk-schone-Spur-0-Gleise-schone-Ruckbauware-/352062917243?hash=item51f895ca7b:g:Qd8AAOSwblZZDcWw

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!