Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Nem ismerem az Alfákat, de kizártnak tartom, hogy az említett módon ne lehessen megoldani a rádió installálását.
A korábbiakat kiegészítendő:
A vásárolt, ú. n. „univerzális” rádiókhoz adnak rádióspecifikus csatlakozó(kat), így az SWM Android 8802-höz is. Az egyik a hangszórók bekötési lehetőségére, a másik a tápellátás, kormányvezérlés, tolatókamera stb. csatlakoztatási lehetőségére szolgál (1a. sz. kép).
A rádió autóhoz való kapcsolatának megvalósításához szükséges a kocsispecifikus ISO kábel (3a. sz. kép), illetve ahhoz csatlakoztatható hangszóró és tápegység vezetékköteg (fekete, illetve barna, 4a. sz. kép).
A gépkocsi kábeleihez az ISO megfelelő dugaszait kell csatlakoztatni.
Ha valami mégsem lenne a fenti módon kivitelezhető, akkor a bizosítéktábla szivargyújtó biztosítéka helyére egy biztosítékadaptert (5. kép)
betéve, és a rádió áramfelvételének megfelelő kiegészítő biztosítékkal ellátva, a műszerfal mögött csak a +12 V-os vezetéket felvezetni, s forrasztani a piros ACC vezetékhez. A sárgát mindenképpen állandó +12 V-ra kell kötni, mert egyébként minden korábbi beállítást elfelejt a készülék.
Megjegyzés: ez akkor célszerű, ha a szivargyújtó csak gyújtáskulcs 1-es állásában kap feszültséget. Amennyiben állandóra van kötve, akkor a korábbi helyzet áll elő!!!
Köszönöm, ez így már világos számomra. Kormányon nincs multimédia bizbasz, csak a tempomat gombjai, és úgy érzem ez rendjén is van így. Nem egy forma 1-es autóra van szükség :) Talán az lesz a legjobb ha majd ha sikerül leszűkítenem 2-3 darabra a keresésem eredményét, akkor belinkelem ide és majd a hozzáértők megmondják a véleményüket :)
A bekötésről mellékelek egy képet. Mint ahogy a példa is mutatja, jó, s nem is felejti a beállításokat a készülék, de az AKKU megsínyli, mivel a fejegységnek egyébként is van egy nyugalmi áramfelvétele, amely a piros vezeték állandó 12 V-ra kötésével tovább emelkedik.
A rádióhoz adott vezetékkötegen minden, az optimális bekötéshez szükséges vezeték megtalálható.
Van egy vastagabb sárga, amelyre B+ van írva, és egy vékonyabb piros, amelyen ACC felirat található. Az ISO kábelköteghez adott (5 színű / piros, fekete, kék, narancs, citrom/ vezetéket tartalmazó) fekete csatlakozóval össze kell kötni (lehetőleg forrasztani, vagy gyors csatlakozóval megoldani) a megfelelő színeket. Amennyiben így történik, akkor a gyújtáskulcs kivételekor a rádió nyugalmi tápellátása a sárga vezetéken biztosított, ezért nem felejti el a beállításokat, míg a gyújtáskulcs elfordításkor a piroson megkapja a hiányzó tápot, s a készülék bekapcsol. Ez esetben nem kell tartani az AKKU lemerülésétől, mert egy átlagos autó össz nyugalmi áramfelvétele általában 7-10 mA (riasztót nem számítva!). Egyébként általában 80-100 mA-ig normálisnak tekinthető, de a fölött már vizsgálódni kell!!!
Köszi a választ. Igen lehet hogy én is veszek inkább egy Wifi-set ha már a Bluetooth-os nem működik vele. Esetleg tudod hogy hogy lehet teljesen kikapcsolni a fejegységet? Nekem az állandó 12v-re van kötve és azt mondták hogy jó lesz úgy, nem fogja lemeríteni az akksit, mégis ma reggelre teljesen lemerült mivel csak készenléti állapotba tudom rakni a fejegységet, kikapcsolni nem és emiatt gondolkozok hogy a szivar gyújtóból kéne váltakozó 12v-t szerezni. Valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?
Az az autóspecifikus fejegységek az adott típus/modell komfortfelszereltségétől függően tartalmazzák az eltérő gyári kialakításokat/csatlakozókat. A készülékek megfelelő kompatibilitásának eléréséhez speciális illesztőkábelek és tartozékok szükségesek. A néven kívül, ezért is lényegesen drágábbak a fenti fejegységek.
A speciális kábelek (pl. az ISO és hangszóró csatlakozást szolgálók sem) – néhány kivételes esettől, forgalmazótól eltekintve – nem tartoznak a multimédiás egységek alapfelszereltségéhez.
Lehet olyan eset, amikor az utólagosan beépíthető fejegység esetén kisebb-nagyobb kompromisszumok kell kötnie a tulajdonosnak. Az is előfordulhat, hogy nem is lehet kiváltani az utólagosan beépíthető multimédiával a gyári készüléket.
Az ú.n.univerzális fejegységek beszereléséhez mindenképp szükséges a típus specifikus beépítőkeret (Márkától/ típustól/modell függően a párezer forinttól több tízezer Ft-ig terjedhet), a fent említett kábelek ára csupán 2-3 Ft-os tétel.
Még egy fontos kérdést nem tudok eldönteni. Ha egy fejegységre kiírják hogy melyik autó modellel kompatibilis, akkor azt másik autóval nem is lehet minden tekintetben használni, beépíteni? Mert sajna amihez én keresek, több fejnél is azt látom hogy vagy relatíve régi az android rajta, vagy 800x480-as a felbontás, vagy 1GB rammal van, még jobb amikor mindez együtt :) Szóval mit is jelent amikor egy fejegységnél megadnak autó típusokat?
Mert ha nem kéne ezt figyelembe venni, akkor lehet bevállalnék egy drágább darabot, ismerős jön haza néhány hét múlva Kínából, hozatnék vele, talán ott még olcsóbb mint az ebay, ali stb, és még a vám+áfa dologgal sem kellene törődni :D
Pénz, döntés kérdése! Magam részéről nem cserélném, mert nem látok olyan lényeges különbséget, hogy megérje az említett árkülönbséget. Akkor már valami, navigációs és egyéb lehetőségeket biztosító multimédiás fejegységet tennék a helyére. Autóspecifikus esetében: Navi 950 IntelliLink.
Szubjektív vélemény:
A gyári berendezésekkel nem igazán szimpatizálok (beleértve az árukat is!), inkább univerzális fejegységeket használtam/használok - töredékáron-, amelyek még multikormány esetén szükséges kiegészítő elektronika árával sem közelítenek a gyárihoz.
Mint említettem, a készülék „asztalon” van, ugyanis a beépítő keret még nem érkezett meg. Az OBD-n kívül minden funkciót ellenőriztem, és napi használatban van. Ezek alapján mondtam, hogy – eddig – stabil működést tapasztaltam.
A Hondában levő Eincar esetében először Bluetooth-s kütyüt használtam, de elég gyakran volt párosítási probléma, ezért cseréltem wifi-sre (wifi mini OBD). Ez utóbbi mellett szól még a kis méret, vagyis nem nagyon nyúlik túl az aljazaton.
Hali. Nekem is most lett egy SWM Android 8802. Vannak már személyes tapasztalataid ezzel a típussal? Nekem pl nem lehet csatlakoztatni az OBD 2-es Bluetooth eszközt mivel bug-os maga a Bluetooth és manuálisan nem lehet bekapcsolni. Csak ha pl telefonról csatlakozol rá azt látja.
Az általam említett készülékek mindegyike alkalmas a kérdéses információk megjelenítésére. Szükséges kiegészítő kütyü Bluetoot-os vagy Wifi OBD (jelenleg wifist használok, mert jobbnak tartom (volt Bluetoot-os is), illetve Torque szoftver.
Nekem a Hondában több éve Eincar készülékem van, s kezdettől fogva korrekt a működése. Jelenleg egy SWM Android 8802-t fogok a Kia Rióba szerelni. Ez utóbbi jóval olcsóbb, de "próbapados" tapasztalataim alapján stbil, készüléknek látom, s minden jelenleg kívánatos funkcióval rendelkezik (beépített navigáció, tolatókamera bemenet, telefon kihangosítás stb). A többi pedig már csak az installált app-okon múlik.
Egyébként a 2016-2017. év legjobbjainak minősített 7”-os – elfogadható árú, Ebay-on elérhető, nem márkaspecifikus – Androidos fejegységek típusai a következők:
Megnéztem, jól néz ki, csak a keret hiányzik a szemnek :) Mindenképp észben tartom a márkát és keresek még cikkeket is. Teljes értékű az android rajta, esetleg amióta nálad van, kapott frissítést?
Sziasztok segítségre lenne szükségem vettem egy toyota avensis veros-t és szeretnék bele egy androidos multimédiát. Gondom pedig az lenne hogy én most a rádión tudom meg nézni a pillanatnyi üzemanyagfogyasztást és az átlag fogyasztást is. Létezik olyan eszköz ami kezeli ezeket az információkat és ha igen akkor melyek azok? Választ előre is köszönöm. Üdv
Köszi a tippet. A tiédről egy pontos típust mondanál? Mióta használod és volt-e bármi gond vele? Akksit nem szívja? :) Gyújtás után mennyi a boot idő? Mondjuk a gari elég macerás lehet, kínai telókat használok már évek óta, de nem fűznék nagy reményeket a kínába visszaküldéshez.
A Pumpkin jó ahogy tudom, több teszt van fent a Youtube-on, az enyém Joying arról tudom hogy szuper, a többit nem ismerem . Nézzed hogy melyiknek van honlapja pl: Joying.com-on van 20 féle autó fejegység, különböző árakon, az enyém egy 170dollár körüli termék, meg nézzed hogy melyik mer adni rá 2 év garit, remélhetőleg amelyik ad, az el sem fog romlani .
2010-es Subaru Foresterbe szeretnék androidos 2 dines fejegységet. Mivel sajnos teszteket nem találok ezekről a termékekről, így csak a már tulajdonosokat tudom kérdezi. Elég sok noname kütyü van ebay-n és ali-n, de ilyen lutrira nem adnék ki tízezreket. Szó szerint noname, még márkanév sincs nagyon sok ilyenen :) Tehát kinéztem pár márkát, amikről szeretném megkérdezni hogy mik a tapasztalatok. Xtrons, Eincar, Pumpkin, Eonon. Ezekről mik a vélemények?