Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2279
Látod, pedig ugyanannyiba került és ráadásul a szürkemetál volt:-)))
Na de mire belerakatod egy legmodernebb motorba a gázszettet, ami ugye egy T-jet motor lett volna, na a buksztárcádat kinyithattad volna asszem...
Előzmény: Daty (2275)
DSz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2278

Na annál a Ladánál mindent lehetett érezni!

A zsugor moci úgy rázta a karosszériát, mint a fene! :)

Előzmény: Daty (2273)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2277
Amúgy a dízelt át lehet állítani gázosra?
Persze, motorcserével :-)
Előzmény: Daty (2270)
DSz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2276

".........esteleg gázra!:-)
Mert ugye manapság az a legkifizetődőbb.
Amúgy a dízelt át lehet állítani gázosra?"

 

Hát gazdaságosabb a gáz, bár ugye kb 10%-al többet is fogyaszt belőle az autó. Gázról: hiába zuhantak ugye nem is oly rég az üzemanyagárak ~70-80 Ft-ot, a gáz stabilan maradt ugyanannyi.

 

Arról még nem hallottam, hogy diesel autót lehetne gázosítani. Szerintem nem.

Előzmény: Daty (2270)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2275
Na basszus, hogy miért nem benzineset vettem!:-)
Előzmény: Mauzliman (2272)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2274

Nem minden autóban és nem minimum 10%-ot. Egyes hazug gyártók esetén és szerencsére maximum 10%-ot.

 

Számomra nem ez a csalás az elfogadott, és a gyár ne egy csaló értéket adjon meg végsebességnek, fogyasztásnak, bármilyen paraméternek. Ennyi erővel az autó hosszával is csalhatnának, meg a férőhellyel is.

 

 

Bár te nem hiszed el, hogy a gyár nem valós értéket adna meg.... vagy az csak a fogyasztásra igaz? :-)

Majd szólj, ha 90-es tempónál (valós, szóval óra szerint 100) 4 litert fogyaszt az autód ;-)

 

Tényleg normális szerinted, hogy csal az autó sebességmérő órája? Így van jól?

Mert szerintem nem.

 

Én még nem vezettem, sőt nem is ültem beépített GPS-szel rendelkező autóban. Vajon ott ki merik írni a tényleges, GPS szerinti sebességet, hogy a polgár tudja, tényleg mennyivel halad?

 

Előzmény: Daty (2268)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2273
Na jó, annyira tényleg nem furcsa, hisz a Ladánál is lehetett érezni, ha figyeltél rá!:-)
Előzmény: DSz (2271)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2272
Nem lehet, csak a benzinet gázosítani.
Előzmény: Daty (2270)
DSz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2271

"Nekem a gázpedál nem mozdul, de fura az Albi után....."

 

Nem lehet az olyan furcsa! :)  Nekem nehezebb a dolgom! Én felváltva vezetem/vezettem az öreg OFF gépekkel (Lada 2105 1,6 zsugor, Skoda Favorit) a Lineát. Na az öreg szoci gépek után furcsa a Linea igazán! :)

Előzmény: Daty (2267)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2270
Hát...nekem ez a havi 8.000 egy kicsit sok, az autónál meg úgy tervezem, hogy max 6-8 évig lesz meg, de még akkor is messze leszek a 200.000 km-től, tehát remélem turbó stb csere nem szól közbe, és majd cserekor gondolkodok, hogy a következő is dízel legyen e, vagy álljak vissza benzinre, esteleg gázra!:-)
Mert ugye manapság az a legkifizetődőbb.
Amúgy a dízelt át lehet állítani gázosra?
Ha igen, az mennyiben van?
Előzmény: imitto27 (2264)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2269

Leszabályozásig még nem pörgettem - egyrészt mert még új az autó, másrészt mert nincs értelme, mint leírtam.

 

Végsebességét még nem próbáltam, ha pedig gyorsulni kell, akkor váltani is kell, amikor 4000 körül elfogy a kraft. Az sem biztos egyébként, hogy ötödikben ki lehet pörgetni a leszabályozásig, bár eléggé (qrva) rövid a váltója - sok autó van, ami a maximális sebességet nem a legnagyobb sebességi fokozatban éri el.

Bár a LINEA szerintem nem ilyen, de mint mondtam, még nem próbáltam.

 

 

 

Előzmény: Daty (2267)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2268
Ne húzz már állandóan ezzel az "óra szerinttel"!

Minden autóban csal minimum 10%-ot felfelé az óra, de még mindíg ez az elfogadott, és nem a GPS-es sebességmeghatározás.

És szerintem akinek köze volt, van , vagy lesz autóhoz, ezt mindenki tudja!

Előzmény: KAti (2258)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2267

KAti!


Ha nem szabályoz le 4.000-nél, akkor hol szabályoz le?
Neked is 5.500-nál?
Nekem a gázpedál nem mozdul, de fura az Albi után, hogy ha leveszem a gázt, és a váltógombon tartom a kezemet, akkor az előrefelé mozdul kicsit, motorféknél, de gondolom, ez normális, hisz más autókban is tapasztaltam.

Széles utat!

Daty
Előzmény: KAti (2257)
imitto27 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2266
Meg aztán elég akciósan is vettük, elég akciós hitellel :D Nem merném leírni, mennyi volt és akkor még nem volt válság, ő sem volt demóautó...enélkül én se vettem volna újat. Persze most átkényszerülök valami régibe, de a benzin mellett már kitartok (te is írtad meg osztom is, dízelt haszáltan venni az indián álmoskönyv szerint nem jó...), bár a néhai "zöldséges dízel merci" mocijában 5 tulaj után is bíznék (van a cégnél egy 650.000 km-t futott, hengerfejtömítésen kívül a motor csak olajcserében részesült eddig, most lassan fel akara a gazdája újíttatni az önindítót, mert hidegben már nehezen forgatja...)
Előzmény: KAti (2265)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2265

Persze, olvastam :-)

 

Én ezzel úgy vagyok, új autót nem veszek, annyira nem vagyok gazdag. Az új dízel így kilőve.

Arról nem is szólva, éves 20 ezres futás alatt nem hozza be soha az árkülönbözetet - kivéve ha olyan akciósan sikerül venni, mint most Daty.

Főleg pedig úgy, hogy majdnem annyit fogyaszt mint egy benzines, csak éppen a drágább gázolajból.

 

Használt autóban pedig dízelt venni ismeretlentől,.... soha. Túl nagy a rizikó.

Egyszer már beugrottam egy 10 éves TD-be, 12 éve, van róla tapasztalatom bőven.

Nagyon jó volt vezetni - amikor épp ment. Amit meg megspórolt, többszörösen ráköltöttem a szervizben.

Előzmény: imitto27 (2264)
imitto27 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2264
Ha kicsit visszaolvasol lálhatod, ezt is számoltam, mikor a tjet mellett döntöttem...lehet hogy havi 8 ezerrel többet tankolok, de az alkatrészlistában egy húzós tétel van, a turbó - ami az mjet-ben is ott van. Persze nem vitatom mások döntését a dízel javára, de a vége úgyis az, hogy ugyanannyiba van, csak a tjet megy is, meg fűt is hamar :D
Előzmény: KAti (2263)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2263

Kíváncsiságból rákerestem az adagolórendszer alkatrészeire, mibe kerülnek:

Nagynyomású szivattyú: 370 kHUF

Adagolócsúcs: 131 kHUF (ebből 4 kell, ha kell)

 

Szerintem nem érte meg a fejlesztés a 20 évvel ezelőtti technológiájú adagolók-porlasztócsúcsokhoz képest, ha a fogyasztást nézem  legfeljebb pár száz ccm-vel nagyobb motor kellett hasonló teljesítményhez (ld. a korábbi eszmecserét a Regata 1.9 TD-ről)

 

Károsanyag kibocsátásban biztosan jobbak ezek a motorok.

Vagy nem... ugyanannyi üzemanyag elégetése ugyanolyan hatásfok mellett nem sokat változtathat az emissziós értékeken, de ezt a kérdést csak ugatom (mint a többit is)

 

 

 

 

KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2262

:-)

 

 

Előzmény: Mauzliman (2261)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2261
Na ja, KAti meghozza az ihletet az íráshoz:-DDD
Előzmény: DSz (2260)
DSz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2260
Látom felébredtetek! :)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2259
Magyarországon a megengedett, autópályán 130, azt meg tudja, elég az:-))))))
Előzmény: KAti (2258)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2258

170? Persze, óra szerint.

 

Előzmény: Mauzliman (2252)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2257

Az enyém nem szabályoz le 4000-nél csak ott az a lendület, amit addig adott, teljesen elfogy. Tehát ott erősen visszafogja a teljesítményt.

Ha gyorsulni akarok, felesleges 4000 fölött várni, hogy bármi történjen, vissza kell váltani.

Tehát az a fordulatszámtartomány, ahol érdemi gyorsulásra, teljesítmény leadásra képes, 2ezer párszáztól 4000-ig tart. De ha nem csak egy sebességfokozatban akarom kigyorsítani, hanem többet gangolva, nem érdemes 4000-ig pörgetni, hanem az alatt kell váltani, hogy a következő fokozatban megint csak a nyomatékcsúcs környékére essen a fordulat - ami nem 1750-nél van, az tuti vicc. Jóval feljebb.

 

Holnap megint szerviz:

Lassú tempó, derékszögű kanyar, pl. utcasarok, gyorsításnál furán mozog a talpam alatt a gázpedál, oldalirányba billeg - és nem a lábamtól.

 

Tapasztaltatok már ilyet? A munkafelvevő hangjában egy csepp csodálkozást sem hallottam.....

Előzmény: Daty (2255)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2256
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=195187&aloldal_id=14

Olvasd el, itt is 4000-et írnak...


Aki dízelpárti, annak kissé idegen lesz az 1,3-as Multijet vezetése, mivel a tempós haladás érekében kénytelenek vagyunk néha 4000-es fordulatszámon autózni. Mintha egy benzines aggregáttal lenne dolgunk!
Előzmény: Daty (2255)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2255
Wáá!

Király!
200LE!
Örülök, hogy ezt választottam!:-)

Jól van na, csak húzlak!:-)

Ezekez az adatokat én is olvastam, de általában a max.teljesítményt a max fordulaton szokták leadni a motorok, ezért gondolom, hogy a Linea már 4.000-nél leszabályoz!

Vagy nem?

Tapasztalatok?


Széles utat!

Daty
Előzmény: Mauzliman (2252)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2254
Nem baj, hogy sok volt, de legalább tanulságos!:-)
Előzmény: KAti (2248)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2253
200 LE=Nm:-)))
Előzmény: Mauzliman (2252)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2252
Daty,

én úgy tudom, ott adja le a maximum lőerőt, a max nyomatékot meg 1750-nél.

Fiat Linea



Adatok

Motor: dízel sor 4

Lökettérfogat: 1248 cm3

Teljesítmény: 90 LE @ 4000 rpm

Nyomaték: 200 LE @ 1750 rpm

Végsebesség: 170 km/h

Gyorsulás 0-100km/h: -

Átlagfogyasztás: 4,9 l/100km
Előzmény: Daty (2250)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2251
Beri!

Értem hát, és köcce!:-)
Előzmény: berigazek2 (2226)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2250
Szia Petrvs!

Akkor én nem jól tudom, hogy a max fordulata a Lineának 4.000?

Várom mielőbbi válaszodat!

Vagy bárkiét aki rendelkezik a fenti információval!

Ugyanis én mindenhol azt olvastam, hogy 4.000.

Vagy nem jól olvastam?


Széles utat!

Daty
Előzmény: petrvs (2225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!