Látod, pedig ugyanannyiba került és ráadásul a szürkemetál volt:-))) Na de mire belerakatod egy legmodernebb motorba a gázszettet, ami ugye egy T-jet motor lett volna, na a buksztárcádat kinyithattad volna asszem...
".........esteleg gázra!:-) Mert ugye manapság az a legkifizetődőbb. Amúgy a dízelt át lehet állítani gázosra?"
Hát gazdaságosabb a gáz, bár ugye kb 10%-al többet is fogyaszt belőle az autó. Gázról: hiába zuhantak ugye nem is oly rég az üzemanyagárak ~70-80 Ft-ot, a gáz stabilan maradt ugyanannyi.
Arról még nem hallottam, hogy diesel autót lehetne gázosítani. Szerintem nem.
Nem minden autóban és nem minimum 10%-ot. Egyes hazug gyártók esetén és szerencsére maximum 10%-ot.
Számomra nem ez a csalás az elfogadott, és a gyár ne egy csaló értéket adjon meg végsebességnek, fogyasztásnak, bármilyen paraméternek. Ennyi erővel az autó hosszával is csalhatnának, meg a férőhellyel is.
Bár te nem hiszed el, hogy a gyár nem valós értéket adna meg.... vagy az csak a fogyasztásra igaz? :-)
Majd szólj, ha 90-es tempónál (valós, szóval óra szerint 100) 4 litert fogyaszt az autód ;-)
Tényleg normális szerinted, hogy csal az autó sebességmérő órája? Így van jól?
Mert szerintem nem.
Én még nem vezettem, sőt nem is ültem beépített GPS-szel rendelkező autóban. Vajon ott ki merik írni a tényleges, GPS szerinti sebességet, hogy a polgár tudja, tényleg mennyivel halad?
"Nekem a gázpedál nem mozdul, de fura az Albi után....."
Nem lehet az olyan furcsa! :) Nekem nehezebb a dolgom! Én felváltva vezetem/vezettem az öreg OFF gépekkel (Lada 2105 1,6 zsugor, Skoda Favorit) a Lineát. Na az öreg szoci gépek után furcsa a Linea igazán! :)
Hát...nekem ez a havi 8.000 egy kicsit sok, az autónál meg úgy tervezem, hogy max 6-8 évig lesz meg, de még akkor is messze leszek a 200.000 km-től, tehát remélem turbó stb csere nem szól közbe, és majd cserekor gondolkodok, hogy a következő is dízel legyen e, vagy álljak vissza benzinre, esteleg gázra!:-) Mert ugye manapság az a legkifizetődőbb. Amúgy a dízelt át lehet állítani gázosra? Ha igen, az mennyiben van?
Leszabályozásig még nem pörgettem - egyrészt mert még új az autó, másrészt mert nincs értelme, mint leírtam.
Végsebességét még nem próbáltam, ha pedig gyorsulni kell, akkor váltani is kell, amikor 4000 körül elfogy a kraft. Az sem biztos egyébként, hogy ötödikben ki lehet pörgetni a leszabályozásig, bár eléggé (qrva) rövid a váltója - sok autó van, ami a maximális sebességet nem a legnagyobb sebességi fokozatban éri el.
Bár a LINEA szerintem nem ilyen, de mint mondtam, még nem próbáltam.
Ha nem szabályoz le 4.000-nél, akkor hol szabályoz le? Neked is 5.500-nál? Nekem a gázpedál nem mozdul, de fura az Albi után, hogy ha leveszem a gázt, és a váltógombon tartom a kezemet, akkor az előrefelé mozdul kicsit, motorféknél, de gondolom, ez normális, hisz más autókban is tapasztaltam.
Meg aztán elég akciósan is vettük, elég akciós hitellel :D Nem merném leírni, mennyi volt és akkor még nem volt válság, ő sem volt demóautó...enélkül én se vettem volna újat. Persze most átkényszerülök valami régibe, de a benzin mellett már kitartok (te is írtad meg osztom is, dízelt haszáltan venni az indián álmoskönyv szerint nem jó...), bár a néhai "zöldséges dízel merci" mocijában 5 tulaj után is bíznék (van a cégnél egy 650.000 km-t futott, hengerfejtömítésen kívül a motor csak olajcserében részesült eddig, most lassan fel akara a gazdája újíttatni az önindítót, mert hidegben már nehezen forgatja...)
Ha kicsit visszaolvasol lálhatod, ezt is számoltam, mikor a tjet mellett döntöttem...lehet hogy havi 8 ezerrel többet tankolok, de az alkatrészlistában egy húzós tétel van, a turbó - ami az mjet-ben is ott van. Persze nem vitatom mások döntését a dízel javára, de a vége úgyis az, hogy ugyanannyiba van, csak a tjet megy is, meg fűt is hamar :D
Kíváncsiságból rákerestem az adagolórendszer alkatrészeire, mibe kerülnek:
Nagynyomású szivattyú: 370 kHUF
Adagolócsúcs: 131 kHUF (ebből 4 kell, ha kell)
Szerintem nem érte meg a fejlesztés a 20 évvel ezelőtti technológiájú adagolók-porlasztócsúcsokhoz képest, ha a fogyasztást nézem legfeljebb pár száz ccm-vel nagyobb motor kellett hasonló teljesítményhez (ld. a korábbi eszmecserét a Regata 1.9 TD-ről)
Károsanyag kibocsátásban biztosan jobbak ezek a motorok.
Vagy nem... ugyanannyi üzemanyag elégetése ugyanolyan hatásfok mellett nem sokat változtathat az emissziós értékeken, de ezt a kérdést csak ugatom (mint a többit is)
Az enyém nem szabályoz le 4000-nél csak ott az a lendület, amit addig adott, teljesen elfogy. Tehát ott erősen visszafogja a teljesítményt.
Ha gyorsulni akarok, felesleges 4000 fölött várni, hogy bármi történjen, vissza kell váltani.
Tehát az a fordulatszámtartomány, ahol érdemi gyorsulásra, teljesítmény leadásra képes, 2ezer párszáztól 4000-ig tart. De ha nem csak egy sebességfokozatban akarom kigyorsítani, hanem többet gangolva, nem érdemes 4000-ig pörgetni, hanem az alatt kell váltani, hogy a következő fokozatban megint csak a nyomatékcsúcs környékére essen a fordulat - ami nem 1750-nél van, az tuti vicc. Jóval feljebb.
Holnap megint szerviz:
Lassú tempó, derékszögű kanyar, pl. utcasarok, gyorsításnál furán mozog a talpam alatt a gázpedál, oldalirányba billeg - és nem a lábamtól.
Tapasztaltatok már ilyet? A munkafelvevő hangjában egy csepp csodálkozást sem hallottam.....
Aki dízelpárti, annak kissé idegen lesz az 1,3-as Multijet vezetése, mivel a tempós haladás érekében kénytelenek vagyunk néha 4000-es fordulatszámon autózni. Mintha egy benzines aggregáttal lenne dolgunk!
Ezekez az adatokat én is olvastam, de általában a max.teljesítményt a max fordulaton szokták leadni a motorok, ezért gondolom, hogy a Linea már 4.000-nél leszabályoz!