Egyébiránt Luther Márton az italokkal kapcsolatban megjegyzi:
A bor dicséretes dolog, és szó esik róla a Szentírásban, a sör pedig emberi hagyomány. máshol azt mondja: Aki nem kedveli a bort, a nőt, az éneket, az egész életében balga marad!
"De hogyan is lehetséges, hogy a kenyérben és a borban jelen van az Isten? A keresztény felekezetek tanításai között is van eltérés: a római katolikus egyházban átlényegülés azaz transzszubsztanciáció történik, vagyis a pap átváltoztatja a kenyeret és a bort Krisztus testévé és vérévé. Az ősi latin liturgia Hoc est corpus meum - ez az én testem mondata beivódott a népi tudatba is, gondoljunk csak a hókusz-pókusz kifejezésre, és a mesékben a varázspálca használatakor hangzó csengőszóra, mintha csak a ministráns csengőjét hallanánk. Az átváltoztatás a nagy misztériuma a katolikus misének, ugyanakkor kiváltsága és elválasztó pontja is a többi felekezettől."
Nahát, hogy ezek az apostagok milyen méltatlanul nagy feneket kerítettek a klf táplálkozási előírásoknak, troll: Tartózkodjatok a bálványoknak áldozott dolgoktól (Lev 17:3-9), a vértől (17:10-12), a fúlvaholt állattól (17:13-16), és a paráznaságtól (18:1-25); melyektől ha megóvjátok magatokat, jól lesz dolgotok. Legyetek egészségben...!
Nem véletlen, hogy csúfolkodók székibe ülve ("a bor csúfoló" - mondja az Íge) gúnyolódsz az erjedetken szőlőlén. Hiszen Jézus figyelmeztetett, hogy aki óbort kóstolt, nem kévánja az újat, mert azt mondja: jobb az ó. Jézus az óbort csak annyiba vette, hogy a farizeusok romlott, korrupt, erjedt tanitását jelképezze véle, ám a tiszta, erjedetlen szőlőlét (oinos neos) tanálta alkalmasnak a saját tiszta tanítását jelképezni. Tudják ezt a veszendők, troll...?
Köszönöm szépen, kedves vagy. Hígember munkásságát már régóta figyelem, akkor sem tudtuk egymást meggyőzni. És már akkor sem értettem, hogy egy ilyen banális dologból mint a bor, miképpen lehet teológiai alaptanítást csinálni. Vagy akár üdvösségből kizáró tényezőt. Sajnos eddigi tevékenységét elnézve ezt már sosem fogom megtudni, hacsak nem más nicken majd. És pont ezért kérdeztem rá EGW családi hátterére. Hiszen kell ahhoz valami személyes tapasztalás, hogy valaki ennyire vehemensen támadjon egy bizonyos dolgot. Úgy vettem észre, hogy van egy gyakorlati előfelvevés (miszerint az Úr tiltja a borivást), és ennek rendelnek alá minden mást, ehhez hajlítják az Igét. No mindegy, jó Hígember olvtársunk hadd trollozzon továbbra is, nem ezért szeretjük.
És még valami: Reisinger János beszédei voltak azok, amik először segítettek nekem elgondolkodni az Igén, és kritikusan szemlélni a bevált tanításokat. Én ezért nagyon hálás vagyok neki (és külön hogy ingyér küldtek nekem kazettákat amikor kértem). Viszont már akkor feltűnt nekem, hogy milyen méltatlanul nagy feneket kerít a klf táplálkozási előírásoknak.
Ja, mily' hülyék voltak ezek a zsidók, hogy a friss, erjedetlen szőlőlét újtömlőkbe tezétték, ahelyett, hogy óborrá vegyítették volna, úgy-e, trollok gyöngye...?
Neki a troll, a Te Rendkívül Okos Levelet Leíró rövidítése!
Kisebbségi érzését próbálja így szerényen leküzdeni, mert befolyásoltsága ráutalja a kortársai eszére;-)
Tényleg higgadtan beszéljétek meg, hogy az állítólagos Jézus Krisztus, aki a Fiú titulusa léttére, egyidős az Apjával, és a eljövetelét Immánuelként megjósolták, de ennek ellenére Joshua ben Jozef létére szaporította-e a bort vízből, újtömlökbe!
Nagyon érdekel a végkifejlet!
Nem igen írogatok ide, de érdemes Hígemberre odafigyelni, amit a borhamisításról tud ókori szinten, vagy miért csömörlött meg a nagyanja csirkepaaprikástól, amiből tiniként még repetázott.
Majd óbort vegyítőknek, nem? Bizony, aszonta, hogy az erjedetlen, tiszta, egészséges, éltető szőlőlét (oinos neos) újtömlőbe illik tenni, hogy megmaradjon: ne induljon erjedésnek. Óborra aszonta, még csak ne is nézzük (kévánjuk)...