Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2021.10.28 -2 0 49091

Itt parkolhatnak a mopedautók? Ha jobban odafigyelnek, pont beférek a vonalak közé.

Malaguszti Creative Commons License 2021.10.26 0 0 49090

Van egy elektromosom is kíváncsi vagyok arra mit lépnek...

Előzmény: kiggyo (49089)
kiggyo Creative Commons License 2021.10.26 0 1 49089

Elég komplex algoritmussal dolgoznak a biztosítók, bele van keverve az adott típus baleseti statisztikájától kezdve minden.

Ez a 400Ft azért valljuk be lófing, ezért nem érdemes háborogni.

 

A nagyobbik gond akkor lesz ha a megmaradt egyszem biztosítónak se lesz kedve velünk vergődni és felnyomja az árat mint a többi.

Előzmény: nyemcsok75 (49088)
nyemcsok75 Creative Commons License 2021.10.26 0 0 49088

Mintha hengerűrtartalmat is néznék! 500 a lieger 400 az aixam.  Vicc. 

Előzmény: Malaguszti (49087)
Malaguszti Creative Commons License 2021.10.25 0 0 49087

A múlthéten, járt le a kötelezőbiztosítás, a Ligierre 4916 forint
Most jött az Aixamra is csekk , ez meg 4508 forint... ugyanannál a biztosítónál.
 Ez meg hogy lehet? Az aixam ebben is jobb? 408Ft-al kevesebb..

nyemcsok75 Creative Commons License 2021.10.25 0 0 49086

A kormányból a műanyag embléma érdekelne. Mérgembe mikor cserben hagyott a váltón a variátor tárcsa ököllel bele vertem a kormány közepébe. És a műanyag tört.

 

WooDoo Creative Commons License 2021.10.19 -2 1 49085

Találtam a garázsban a lomok között néhány Aixam alkatrészt. A lehajtás valószínűleg az 500.4-esből maradhatott meg, mert az 500-as váltóhoz nem volt jó. Van még egy kormány, egy váltó bowden, két első lengőkar, meg 3 kissé kopott röpsúlyház. Egyben szeretném eladni. Ha valakit érdekel, mondjon rá egy árat.

woodoopilot(kukac)gmail(pont)com

WooDoo Creative Commons License 2021.10.17 -4 2 49084

Elszámoltam, kb. 160 Ft-ért "tankolok" naponta, mert átlagban 40 km-t megyek a Ligierrel.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az elektromos áram a lakosság részére jelenleg erősen dotálva van, a gázolajat meg világpiaci áron adják, plusz még extrán adóztatják is.

 

Előzmény: WooDoo (49083)
WooDoo Creative Commons License 2021.10.15 -4 4 49083

Amikor elkezdtem mopedautózni, még 3e Ft-ba se került egy tankolás, mielőtt elektromosra váltottam, már kb. 5e Ft volt egy tank gázolaj. Most naponta kb. 100 Ft-ot "tankolok" a konnektorból, de Debrecenben még sok ingyenes töltő van, akár azokon is tölthetnék. De sokkal kényelmesebb otthon "tankolni"...

 

WooDoo Creative Commons License 2021.10.07 -5 2 49082

Hollandiában minden van hozzá, de a magas szállítási költség miatt lehet a végén nem lenne olcsóbb, mintha itthon veszed. Legutóbb én is itthon vettem a Ligier fékbetéteket, akkor itt volt a legolcsóbb:

 

https://alkatresz-mopedauto.hu/index.php

 

Ez meg a holland webshop:

 

https://www.minicar-parts.nl/en

 

 

Előzmény: vidam 2801 (49081)
vidam 2801 Creative Commons License 2021.10.07 0 0 49081

Udvozletem!

Segitseget szeretnek kerni, Ligier X too tarcsafek dugattyu porvedo, ill a feknyereg porvedokre lenne szuksegem. Tudja esetleg valaki, hol lehet beszerezni?

Koszonettel:Vida M

oljeg12 Creative Commons License 2021.10.06 0 0 49080

Sziasztok! Hétfőn megyek Kecskemétre és nem tudom, hogy milyen parkolójegyet vegyek mopedautóra. Ebben kérem a segítségeteket. Köszönöm a segítő válaszotokat.

nyemcsok75 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 49079

Tanulmány . Kész a manuális váltós tanulmány akocsi. Hát... Van benne állati jó dolog is. Városba szokatlan. Városon kívül meg szédületes! 

M.Ince Creative Commons License 2021.10.03 -1 0 49078

Tisztelt fórumozók! Nekem az a véleményem, hogy csak javításró, karbantartásról essen itt szó. Ismerve a hazai hatóságok hozzáállását, tartok tőle, hogy esetleges átalakításra utaló fórumos üzenetekre hivatkozva, szigorításokat kapunk egyszer a nyakunkba. (Magán-beszélgetésekben persze sok mindenről lehet elmélkedni. Állítólag még szólásszabadság van)

WooDoo Creative Commons License 2021.09.27 -7 3 49077

A váltó fődarabnak számít, a cseréje engedélyköteles az autóknál, de lehet a segédmotor kategóriában éppenséggel legális, de gyanítom inkább nem publikálja senki, abból nem lesz baj.

 

Nem tudom mióta olvasod ezt a fórumot, voltak itt komoly csatározások is a hatóságokkal. Én is meglepődtem, amikor egy rendőr ismerősöm felhívott, hogy az elődje íróasztal fiókjában talált kinyomtatott index fórum hozzászólásokat, amiken az én nevem volt. Nem az itteni, hanem az igazi nevem...

Előzmény: kiggyo (49076)
kiggyo Creative Commons License 2021.09.27 -1 1 49076

Hát ez olyan tyúk vagy a tojás esete. Ha senki sem oszt meg információkat akkor senki sem fog kapni és marad a topik ami, azaz 1-2 segítőkész ember viszi csak a hátán. 

Számomra furcsa mitől nem tud itt rendes barkács közösség létrejönni (mint sok más topicban), először az érintettek életkorára tippeltem de aztán rájöttem ez sem akadály máshol.

 

Mindenesetre ha meggondolod magad pár kép biztosan jól jöhet az utókornak, hátha tanul belőle más is.

Engem nem érint már, én villanyosítottam, és a variátorral is elvoltam 10 évig.

 

 

Előzmény: Sándor P (49075)
Sándor P Creative Commons License 2021.09.26 0 1 49075

Az a helyzet,hogy nem szeretném reklámozni,mert amikor az átalakitásról érdeklődtem,nem igazán volt olyan ember,aki segitett volna .Aki már ült ilyen váltós masinában ,az tudja milyen jó a variós ,irányváltós megoldáshoz képest.Halkabb,csendesebb,kisebb a fogyasztása,a gyorsaság nekem nem lényeg,csak városban járok vele,de gyors is,ha kicsit pörgeten.Viszont az első lengéscsillapitók nem túl jók,most azokat cserélném.Remélem nincs nagyon összerohadva.

WooDoo Creative Commons License 2021.09.26 -5 0 49074

Én is gondolkodtam egy váltós megoldásról, furcsa módon pont egy elektromos átépítés kapcsán.

Van egy Honda villanymotorom, rendkívül kicsi, kb. 60 mm széles, és 300 mm körül van az átmérője. A benzinmotor és a váltó közé van beépíteve az Insightban. 15 kW körül van a teljesítménye, és kb. 80Nm a nyomatéka. Kispolszkiba építve láttam először, gyorsan is vettem egyet, de aztán nem lett belőle semmi. A terv az volt, hogy hibrid lesz az Aixam, egy Daihatsu váltóra akartam rászerelni az Insight villanymotort, plusz valami könnyű benzinmotor is lett volna, ami röpsúlyos kuplunggal hajtotta volna a nyeles tengelyt. De nekem bőven elég, amit tisztán elektromosan meg tud tenni egy mopedautó, nem kínlódtam a hibridizálással...

 

Ha már szóba hoztam az elektromos témát, most néztem, hogy bőven összejött a 15e km futás egy év alatt. 8700 km-rel vettem a Ligiert, most meg 26200 km-t mutat az óra. Pedig a Covid miatt alig kellett iskolába vinnem a gyereket, ami naponta fix 2x14 km.

 

A fogyasztás 10 kWh/100km, ami rezsicsökkentett áron kb. 4 Ft/km. Ha 4 literes gázolaj fogyasztással számolok, és 400 Ft-os literenkénti árral, akkor egy diesel mopedautó üzemanyagköltsége kb. 16 Ft/km. Az üzemanyagon tehát spórolok évente 180e Ft-ot, ami lehet annyira nem tűnik soknak, de ha azt nézem, hogy 420e Ft volt az akku, akkor az 2,5 év alatt meg is térül. Plusz megspóroltam 3 olajcserét, egy variátorszíjat, és nem kopott el semmi a variátorban, mert az sincs benne. A kisebb szervizigény mellett extra bónusz a csendesebb, és vibráció mentes utastér. A fűtés is azonnal működik, amint elfordítom a kapcsolót, igaz télen akár felére is csökkenhet a hatótáv, ami nyáron is csak max. 80 km. Ez sokaknak riasztóan kevésnek tűnhet, de amint a példa mutatja, 15e km-t simán elmentem így is egy év alatt. 

 

Régebben mindig azt mondtam az érdeklődőknek, nem azért járok villanyautóval, mert olcsóbb mint a diesel, hanem annak ellenére. De úgy tűnik már 15e km/év futás esetén is kijön a matek, ha ügyesen vásárolunk. 2007-ben egy 3 éves 500.4 Goldot vettem 750e Ft-ért, ahoz képest nem is tűnik drágának a Ligier Be Sun, ami kb. 1M Ft volt a hazaszállítással együtt. Plusz 420e Ft volt az akku, aminek a beépítéséhez azért kellett egy kis szakértelem, de nem egy ördöglakat az sem. Regadót nem kellet fizetnem, az elektromos járművekre az 0 Ft, és most már kaphatunk zöld rendszámot, amivel sok helyen ingyen lehet parkolni.

 

Nagyon megkedveltem ezt az elektromos mini teherautót, nem sírom vissza az 500.4-est, pedig abban Z482-es motor volt, hosszú váltóval, nagy variátorral. 2x olyan gyors volt, elment a világ végére, de ma már nem tudnék jó érzéssel beleülni, pedig nem vagyok Greenpeace aktivista...

Előzmény: kiggyo (49073)
kiggyo Creative Commons License 2021.09.26 0 0 49073

Erről a váltós átalakításról szívesen vennének itt többen részleteket ha nem titok. 

Előzmény: Sándor P (49070)
Sándor P Creative Commons License 2021.09.26 0 0 49072

Van még egy,úgyhogy ez feleslegessé vált,na meg új lengéscsillapitókat szeretnék előre.És nem olcsó.

Malaguszti Creative Commons License 2021.09.26 0 0 49071

Így most már be tudod tolni ha lemerül az akku.

Előzmény: Sándor P (49070)
Sándor P Creative Commons License 2021.09.26 0 1 49070

Üdv,váltós átalakitásból maradt egy 50km-futott secunder variátor,és eladnàm.50 000ft ot szeretnék érte.Helyileg Sarkad,Békés megye.Facebook-on is elérhető vagyok,Sándor Petrovics néven.Tudom hogy nem adás vétel a csoport,de hátha érdekelne valaki Nem drága,tudom az új árát,én fizettem ki.További szép napot a mopedeseknek.

Bakancs4 Creative Commons License 2021.09.25 0 0 49069

Ha az Ac alatti négyszög fejű csavart ki veszem és az adagoló tiszta gázolajjal ki mosom elég lehet neki?

 

Szerintem az a négyszögfejű csavar a hűtővíz leeresztését szolgálja . A hiba jellege valóban üzemanyagellátási zavarokra utal , nekem sincs jobb ötletem mint a szisztematikus takarítás . Bár találkoztunk már törött nyakasszelep-rugóval is .

Ha hirtelen gázadásra nem pörög föl akkor nem kap rendesen anyagot . Ha állandó fordulatszámon tapasztalunk megtorpanásokat , kihagyásokat akkor valahol levegőt szív be , ez utóbbit úgy lehet behatárolni , ha az elfolyó ágat ( vagy akár a szívócsövet ) átlátszóra cseréljük .

 

Vodka83 Creative Commons License 2021.09.25 0 0 49068

Sziasztok! 

Nem rég lettem moped tulajdonos. És máris probléma van a Z402-és blokk gázolaj rendszerével. 

Dadog, nem veszi a fordulatot, le fulladozik ha hirtelen vissza ejti a fordulatot. Az ülepítő poharas szűrőt ki takarítottam, porlasztókat másikra cseréltem. Ac ki iktatásával flakonról be indult, de még így se jár szépen. Folytatnám az Ac és adagoló ki takarításával. Mire figyeljek oda? Mi lehet ami szét ugrik, ha ki veszem a nyomó elemeket? Ha az Ac alatti négyszög fejű csavart ki veszem és az adagoló tiszta gázolajjal ki mosom elég lehet neki? Az Ac nem egy bonyolúlt szerkezet, de azt is szét szedném át mosnám.

Valamiféle citromlé színű, gázolaj szagú folyadék volt az ülepítő pohárban egy kis hehéres "kocsonya" társaságában. 

Kovács Gyula65 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 49067

Köszönöm a segitséget további szép estét

 

M.Ince Creative Commons License 2021.09.13 0 0 49066

Bocsánat! Elnéztem, én a primer váltóról írtam. A katalógus szekundernél is 0,6 és 1,2 mm-t ír. Ez azt szabályozza, hogy az ékszíj a tengelyre merőleges síkban legyen. Sajnos megint próba a vége. Vagy az "elveszett" megtalálása.

 

Előzmény: M.Ince (49065)
M.Ince Creative Commons License 2021.09.13 0 0 49065

Sajnos ezt így látatlanban, nem lehet megmondani. Minden kocsié más, és egyéni. Csak próbálkozással lehet a jót kiválasztani. A Microcar alkatrészkatalógusa két méretet ad meg: 0,6 ; és 1,2 mm. Ez nem jelenti, hogy az egyik, a másik, vagy mindkettő együtt jó lesz. Lehet, hogy egy harmadik méret lesz a jó. Ez az alátét első közelítésben azt szabályozza, hogy milyen közel kerül a két kúpos tárcsa egymáshoz, következésként mennyire megy ki a tárcsák széléhez az ékszíj. (Ez adja meg a kocsi végsebességét. Ebbe persze a többi alátét vastagsága is belejátszik.  A többire is 0,6-ot és 1,2-őt ad meg. A variátor gyártójának katalógusában viszont erre a legbelsőre nincs méret adva, a rugó alattira 0,5 ; 1 ; illetve 1,5 mm-t ad meg. A rugó felettire 0,68-at és 1,21-et. Bonyolítja a helyzetet a röpsúlyok súlya, és a rugó erőssége. A variátorcserénél a sajátomat is sokszor szétszedtem, alátétet cseréltem, álló helyzetben ellenőriztem, mikor jónak tűnt, jött a menetpróba. Ettől egyszerűbb, ha sikerülne megtalálni az "elveszett" alátétet. (Most úgy rémlik, hogy még szabványos csavaralátéteket is esztergálgattam a próbákhoz.)

Előzmény: Kovács Gyula65 (49063)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.09.13 0 3 49064

Úgy látom kissé elmaradtam a beszámolóval a találkozóról . A szokott formában zajlott , jól is sikerült , bár én a házigazda szerepében mulasztottam : szalvétáról és kicsivel több innivalóról  illett volna gondoskodnom .

Örülök , hogy eljöttetek , és külön köszönöm azok munkáját akik a főzést intézték .

A távrekorderek ismét a zalaiak lettek : a kék Microcar Virgo Nemeshetésről , illetve Zalaegerszeg mellől a bátyám a zöld Microcar Lyraval . Ez utóbbinak nem volt teljesen eseménytelen a hazaútja , mert az utolsó 10 km-es kifogyott belőle az üzemanyag -- ide úton Balatonföldváron tankolt , majd lejött Doromlásra ( Bogyiszló ) , bejött Szekszárdra , visszament Doromlásra és a kék Virgoval együtt visszaindultak Zalába . A szintjelző optimistább volt , szerinte még haza kellett volna érni -- hát nem ért haza olyan egyszerűen .

Előreláthatólag 2022 május végén-június elején jövünk össze újra .

Előzmény: Bakancs4 (49044)
Kovács Gyula65 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 49063

Sziasztok segíts éget kérnék microcaron mc2 válto csere volt és elveszett a táv tartozó ami a válto és a variátor között volt valaki megtudják hogy hány miliskel  közé? Segítségeteket köszönöm

M.Ince Creative Commons License 2021.09.10 -1 0 49062
Előzmény: toncsibá1949 (49061)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!