A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A K16-osnál , én is nagyon észreveszem , ha pár tizeddel laposabb főleg az első gumi . Nekem az egyiken van nyomás szenzor , azon néha megnézem hogy mit mutat , hogy tényleg lapos , vagy csak beképzelem... De ha nem mutatná a nyomást , akkor is hamarabb észrevenném , mint ahogy bejelezne . Rajta volt a motoron vételkor , nem mondom hogy zavar mert ott van , de ha nem lenne , egy fillért nem adnák érte hogy legyen . Nálam a gyorsváltó is ez a kategória .
Ez érdekes, hogy nem tűnik fel, hogy lapos a gumi. Ha 1-2 tizeddel a gyári alsó határ alá csökken, már érzem, hogy kanyarban be akar bicsaklani. Pedig én nem vagyok nagy kanyarvadász, de határozottan romlik a vezethetőség....
"Ha az enyémben nem volt gyárilag, de raknék bele ilyet, akkor fel lehet programozni az 1250 GS-re?"
Igen, ahogy tux is írta, lehet hozzá kapni retrofit csomagot. Azzal nem vagyok tisztában, hogy magát a funkciót csak a BMW szerveren keresztül a központból lehet engedélyeztetni, vagy elég csak simán installálni a vezérlőegységet (2021 évjárattal bezárólag), és feltanítani rá a szenzorokat egy GS-911-el, vagy Motoscan-el.
"Ja, és gondolom kéne vezérlőegység is!"
Az attól függ, hogy mikori gyártású a motorod. 2022 elejétől változott a rendszer. Megszűnt a külön vezérlőegység, valahogy egybe vonták a Keyless-el, és a szenzorok is változtak. Az új szenzorokat a LID technologies szállítja, és nem kompatibilis a két rendszer egymással.
Viszont újból lehet két garnitúra kereket feltanítani.
Az 1250GS-ben nem volt eredetileg. Abban az időben extra volt, és sokan nem tudták, ezért nem kérték külön. Én betetten utólag, kb. 500 EUR volt. A vezérlő, a szenzorok, a szoftvercsere. Van ilyen retrofit csomag, a felnire ragasztandó cimkék is benne vannak.
Meg lehet kenni a kardánt is, ha már kiszeded, Ahhoz, hogy levedd a váltót, meg úgyis kiszeded. Meg hát a szöghajtásban lévő csapágyakat is érdemes cserélni, ha már kiszeded. Az első kettő nagyobb, az kb. örök.
Akkor a hétvégi motorkozmetika keretében pöttyintek oda egy kis zsírt.... :)
Ja nem.... ahogy elnézem, nem kevés munka....
Felmerült a kardán bordás kötéseinek a rozsdásodása is korábban újabb gépeknél, az 1150-nél ahhoz bontani kell a kardántok kúpcsapágyait - akkor egy füst alatt ezt is el lehet intézni?
Eléggé. Úgy lehet hosszú távon megelőzni, hogy időnként szét kell húzni, és meg kell kenni a tengelyt (mittomén, én az 1100R-en 30 ezer után megcsináltam, és már nem nagyon volt benne kenőanyag). Főleg, mert nem mindig lehet kapni, cserélni sem egyszerű, meg még drága is (most éppen 250 euro körül van).
Ha új szenzort mellett döntesz az elemcsere helyett, és nem az Ali-ról szeretnéd, akkor a Schrader 3141M szenzort vedd, és ha nem küllős felnid van hanem öntött, akkor kell hozzá a Schrader 5081M csavar is.
Ez már az újabb, könnyebb szenzor, nem a "banán" alakú, de kompatibilis az 1200 LC-vel.
Az ára kb a gyári alkatrész árának a fele, de ők voltak a beszállítók amíg ezt a fajta szenzort használta a BMW.