Keresés

Részletes keresés

M47-1239 Creative Commons License 2011.05.08 0 0 27911

Mi a fene! M63-as?! :D

 

"Mivel a Dácsiát nem sikerült életre kelteni, a szerelvényt a tervezett tolatás helyett az M63 320 Szergej segítségével húzták vissza Eger-Rendezőre."

RhB Creative Commons License 2011.05.07 0 0 27910

Műszakváltásra tódulnak a dunakeszi járműjavító dolgozói. A rossz bölcsődei ellátás miatt sokan a gyerekeiket is kénytelenek magukkal vinni a munkába. :-)))

 

1047 005-2 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27909

"Ne várd el , hogy legyen valóság tartalma olyan írta a cikket aki a legelső hülyeségre bedöl :O("

 

 

Akárcsak itt:

 

 

http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4787:az-elterelt-orszagut&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Előzmény: Ambzso (27907)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27908

A szöveget én írtam. Mielőtt elküldtem a szerkesztőségnek, az RCH topicban rákérdeztem, hogy kik viszik a gépet. Ott Szolnokot írtak, így ez került bele. A hibáért elnézést kérek.

Előzmény: GaGe (27884)
Ambzso Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27907

Szia!

 

Ne várd el , hogy legyen valóság tartalma olyan írta a cikket aki a legelső hülyeségre bedöl :O(

 

Aki meg tudd valami pontosat az meg lesz.rják :O(

Előzmény: GaGe (27884)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27906

Urak, két apró megjegyzés a friss Extrával kapcsolatban.

 

A 48. oldalon "Ócsa állomásra érkezik 2003 telén Budapest felől érkezik egy még ötkocsis személyvonat" alá(fölé)írású képen a vonat Dabas állomásra érkezik.

 

A selejtezett gépekről szóló írásban a "2195...Alsónyék és Bátaszék között 3 óra 50 perckor egy kukoricát szállító....", itt pedig a dátum hiányzik.

M41 2180 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27905

2180 - egy fotónk volt a gépről, de azt meg nem ítéltük publikálásra alkalmasnak

 

És esetleg arra alkalmas lenne, hogy az én képernyőmön megjelenjen?? :)

Évek óta vadászok a 80-asról fotót a 93-95 közti időszakból amikor ózdi beós gép volt és még én is ott laktam.

 

Más: A magasfogadós balhé komoly amit a személykocsis topikba írtál? Lesz valami szervezve? Jöhet mail-be is a válasz.

 


Előzmény: braun (27902)
gw Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27904

Egy kicsit árnyalnám a "Karlovy Vary - a "másik" állomás" cikket.

 

Igaz, hogy 3 vonal menetrendi végpontja az alsóállomás, de ettől még nem elágazó, igazából egy keresztbemenő vonal fut itt keresztbe, csak megtörik itt menetrendi szempontból.

Karlovy Varyt igazából 1870-ben érte el a vasút, amikor is megépült a Bustehradi Vasút Karlovy Vary-Chodov szakasza, azaz a jelenlegi főpályaudvar is. Valóban 1898-ban épült meg a Mariánské Lázněba vezető vonal, már az osztrák államvasutak vonalaként.

Az állomáson majdnem felerészben a jelenleg a Viamont által üzemeltett 149-es vonalon futó Regioshuttle RS1-esek járnak, bár tény, hogy hétköznap a 810-esek és 814-esek vannak szerény többségben (kiegészítve hozzájuk való mellékkocsikkal futó mozdonyos vonatokkal), hétvégén piros Desirókkal szinesítve.

A Vogtlandbahn helyi jelenléte igazából a cseh Viamonté, az ő szineikben járnak be Karlovy Varyba 2003 (nem 2000, akkor még csak a Sokolov-Kraslice vonal végéig, a határállomás Kraslicébe jutottak el) óta az RS1-esek.

 

Végül a fűtőház a szebb napokban:

Felek Ferenc Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27903

"Felfelé nem kérdezünk.

Lefelé nem tájékoztatunk."

 

:-)

Előzmény: Nohabf (27895)
braun Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27902

Nagyon vártam a kedvencemről a 2180-asról egy kilencvenes évekbeli képet de nem sikerült keresni úgy tűnik. Viszont a 2165,2201-ről 2-2 is összejött. Volt még ott más gép is ami miskolci volt. Pl hogy került oda a 2176-os aminek soha semmi köze nem volt a miskolci vf-hez?

Egy adott fűtőáz kapcsán a következő módon lehet anyagot gyűjteni, illetőleg cikket írni:

- fogja magát a szerző és levágtázik és beszélget néhány ottani emberrel, plusz kap helyi vasútbarátoktól infót, anyagot, fotót, amivel dolgozhat (ez volt miskolc kapcsán)

- komplett, kulcsrakész anyagot kap, amit vagy egy helyi viszonyokat jól ismerő emberke írt meg, vagy egy kolléga talált ott valakit, aki szívesen mesél, adatot közöl (ilyen volt pl a celli fejezet)

- a huszonegyedik századi módszer, elektronikus úton gyűjtünk anyagot (pl sm volt ilyen)

 

Egyik sem ad tökéletes megoldást, persze a legideálisabb nyilván a középső lenne, de ilyen ember nagyon-nagyon kevés van. Kritikusból persze annál több, de ezzel meg nincs baj, mert lehetőségeinkhez képest igyekszünk tanulni belőlük.

 

2180 - egy fotónk volt a gépről, de azt meg nem ítéltük publikálásra alkalmasnak

Előzmény: M41 2180 (27901)
M41 2180 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27901
Az Extrával kapcsolatban (ha már így benne vagyok az írásban) általánosságban véve meg vagyok elégedve. Különösen a miskolci gépek érdekeltek. Ki lehetett volna térni rá, hogy mi okból szűnt meg a 92-es vonal miatt abszolut létjogosult ingázás. Ez máig rejtély sokunk előtt. Nagyon vártam a kedvencemről a 2180-asról egy kilencvenes évekbeli képet de nem sikerült keresni úgy tűnik. Viszont a 2165,2201-ről 2-2 is összejött. Volt még ott más gép is ami miskolci volt. Pl hogy került oda a 2176-os aminek soha semmi köze nem volt a miskolci vf-hez?
Meg van egy-két hajmeresztő mondat amit már megszokhattunk...
Pl: Miért volt kerek pályaszáma miatt a 2200 meghatározó gép a 90-es, 2000-es években?
A nyolcvanas években még nem volt kerek szám a 2200?
Miért a száma tesz meghatározóvá egy gépet? Mi az hogy meghatározó? Esetleg megbízható az üzemkészsége, ereje stb miatt és nem az orrára festett szám miatt...
A 2181 leállítása előtt ózdi és nádaskai fordát járt nem újhelyi volt.
Voltak még értelmetlen mondatok, pontatlan képaláírások nyelvtani helytelenségek de sok lenne felsorolni... Viszont az összkép tettszett.

És a végére egy kérdés: Szergejekről jelent már meg könyv?
Előzmény: M41 2180 (27900)
M41 2180 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27900
Nem kell ezen fennakadni most az a ''trend'' hogy egyvágányú pályán a nemzetközi ''gyors'' vonatok beilleszkednek a vidéki elővárosi rendszerbe. Erre példa a páratlan Corvonus is. 64 km zötykölődés Pécs-Barcs között. És az a poén hogy nemzetközi utasok használják még így is. Multkor kiraktak a HŽ kocsiban egy fülkéből mert le volt foglalva Pécs-Bécs közt végig.
Visszatérve a Citadellára azt felejtették ki hogy némely peron a 25-ös őrségi szakaszán nem éri el még a négy kocsihosszt se... Ezért aztán jött a vjv parancskönyv miszerint az utasokat kedvesen át kell invitálni az első két kocsiba, és szólni kell a vezérnek hogy onnan fognak emberek szállingózni. Na ez már szerintem is felháborító!!!
Utaznék a Déliből Bajánsenyéig oszt' cseszegetnének Zegen hogy nem jó kocsiba ülök holott az egész vonat végig megy. Nevetséges.
On
Előzmény: fggeri (27881)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27899

Sőt mi több, Mo-i engedéllyel és alkalmas vonatbefolyásolóval felszerelt is van közöttük.

Előzmény: drnyulas (27896)
drnyulas Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27898

Talán növekedne - vagy legalább egy kicsi megmaradna - a klf. IH szerkesztőségek népszerűsége, ha így az indulás után 6 évvel túllépne a lelkes amatőr színvonal, és a profi nagyarckodás kettősségén.

Amivel lehetne változtatni a dolgokon, az a szakmai szempontokból és nyelvhelyességileg lektorált cikkek lennének. És a nagyobb odafigyelés!

Sok egyénileg szimpatikus, tehetséges munkatársa van a Szerkesztőségnek, de bizony a munka színvonala nagyon sok kívánnivalót hagy a fenti két szempont alapján maga után.

De ez csak egy - szintén laikus - vélemény.

Előzmény: Felek Ferenc (27887)
drnyulas Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27897

Erre gondoltam.

Előzmény: GaGe (27890)
drnyulas Creative Commons License 2011.05.06 0 0 27896

Tudtommal viszont - ami persze nem biztos - a szlovéneknek van 4 (3?)áramnemű mozudonyuk.

Előzmény: kemenyadam (27889)
Nohabf Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27895

Szabad tudni hogy ki volt a szerencsés?

Előzmény: vöri_ae (27893)
grandemas Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27894

Szerkesztőségi ülés.

 

 1. napirendi pont: XX kolléga megbírálja a szerkesztőséget, ill. a tulajt.

 

 2. napirendi pont: XX kolléga búcsúztatása....-:)))))))))))))))

Előzmény: vöri_ae (27893)
vöri_ae Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27893

Egyvalaki lázad, aki tegnap óta nem munkatárs.

Előzmény: 1116001 (27892)
1116001 Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27892

Jól láttam/olvastam, hogy lázadás van a szerkesztőságen belül a tulajjal szemben?

Intersziti Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27891

"A cikket ezek után nem volt kedvem elolvasni"

 

Nekem ez tett ma be:

 

"A brüsszeli villamosalváz. Jól látszik a forgóváz helye" 

 

Isten bizony, én nem látom. Nem csak azért, mert nem forgóvázas villamos, hanem mert ez éppen az ajtós, vagyis befüggesztett rész alváza...

Előzmény: rg7 (27888)
GaGe Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27890

Ha lesz Hódos felett drót, az 25kV lesz, és 4 vágány felett (2 személy + 2 teher).

3kV -al már nem villamosítanak a szlovének.

Előzmény: kemenyadam (27889)
kemenyadam Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27889

Attól függ mennyire a nyár végén. Ha jól emlékszem aug 20 körül lett hivatalosan beüzemelve a rendszer (vagyis meg-megindulgatott a villamos üzem). A hálózatott viszont még előtte feszültség alá helyezték és volt pár próbamenet, amely el is ment a határpontig (erről van is kép a 25-ös topicban), de ettől függetlenül Hodos felett nincs drót (és a Mávnak nincs is 3 kV áram alatt működő mozdonya).

Előzmény: drnyulas (27886)
rg7 Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27888

http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4932:hidon-a-bacsi-arany&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

 

A laikusokra is gondoltak: itt készül az INOVA

 

Ááááá....!! 

 

A cikket ezek után nem volt kedvem elolvasni, így a statisztikából nyugodtan vonjátok le az oldalletöltésemet.

 


Felek Ferenc Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27887

Megvan az Extra, lesápadtam az bevezető szövegtől, nekem a Leó és Praire számok nagy kedvenceim. Legalább a Truman/Hruhcsov dízel (MÁV 411,/520) is megérdemelt volna egy kiadást...

 

Más. Az egyetlen, nevemmel illetett fotó nem az enyém... Elnézést kérek a fotó készítőétől és az olvasóktól... Amiket én küldtem, nem kerültek be. A vésztői fotó Szatmári Sándortól.

 

 

Felső sor: Bcs. 2127+057 - Gyula, 2127

Középen: Gyula, 2128 - Vésztő, 2128

Alsó sor: Szeged Rókus, 2136 - Bcs. 2138

drnyulas Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27886

Köszi!

Akkor tavaly nyár végén Bajánsenyén nézdegélve a pályát csak véletlenül találkoztam villanygépekkel?

Előzmény: kemenyadam (27877)
drnyulas Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27885

Viszont:

"Szegény atomtudós nehézvízzel főz!"

Előzmény: Törölt nick (27876)
GaGe Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27884

Gratulálok az aktuális számhoz.

 

Címlapon Hercules, mondom, megveszem, biztos lesz benne 4-5 oldal teknikai leírás stb. Erre van egy fél oldalnyi szöveg, meg 6 kép.

 

Aztán az állítás, hogy szolnoki vezérek járnak rajtuk. Ezt a marhaságot ki találta ki?

 

Szegedi RCH dolgozók jártak rajtuk, szentesi pilótával.

 

Szolnokiak Szolnoktól vitték Taurussal. Győriek Hegyeshalomtól a belépőket.

 

Jó lenne ellenőrizni a cikkek valóságtartalmát, mielőtt közlésbe mennek.

_Nyuszi Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27883

Arrafelé nem tengelyszámlálók vannak?

Előzmény: V63-017 (27879)
fggeri Creative Commons License 2011.05.05 0 0 27882

Fedvény: érthető, hogy az őriszentpéteri gépcserét elvetették.

Előzmény: fggeri (27881)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!