Az AL-től származó infók alapján (az értékesítőnk mondta, a garázs vásárlásakor) a garázsok eladásáig azok tulajdonosa maga az AL marad, így azok után a közös költséget ők fizetik... Ettől persze még korántsem biztos, hogy "összeállnának" velünk.
Az az igazság, hogy akkor fognak egyáltalán foglalkozni ezzel az egésszel, ha összefogunk.
Arra lenne szükség, hogy konkrétan megbeszéljünk egy találkozót, és a dolgok menetét felvázoljuk. A közös kts. mértékének csökkentését nem hiszem, hogy a 3 év letelte előtt elérhetjük, bár lehet, hogy csak meg kellene próbálni.
A holnapi napon megpróbálok beszélni az értékesítőnkkel, akinek ugyan már semmi köze az ügyünkhöz, de amennyire precíz és segítőkész, biztosan elmondja az alternatívákat.
Aki úgy gondolja, hogy próbáljuk meg, jelezze. Oksa?
Nekünk sincs kocsibeállónk, de sztem ha olyan időpontban van, mi is ott lennénk egy ilyen gyűlésen. Merthogy valszeg az egész háznak se tesz jót, hogy heteken-hónapokon át hol megfagy, hol ismét felenged az alagsorában a víz. Plusz egy ilyen lakógyűlésen felhatalmazható a közös képviselet, hogy _jelentősen_ bővítse a ház hulladékkapacitását (akár több kukával, akár gyakoribb szeméztszállítással), csináltassa meg az A lépcsőház előtt a kitaposott füvet, stb. Ja és lehetne módosítani a házirendet is (szankcionálni a tiltott helyen dohányzókat, a szemetet a kuka mellé rakókat, az ebet az udvarban sz@ratókat, stb.). Szóval én úgy látom, összegyűlt már annyi dolog, hogy ne legyen elhamarkodott egy lakógyűlés.
Ha megnézed a kábeltévés szavazás eredményét, láthatod, hogy a garázsok több mint fele elkelt!
Lehet azonban, hogy nálunk is akkor fogják levinni a garázs közös költségét, ha már majdnem mind el van adva. Hiszen most a fele garázsra csak fele annyi pénz jön be.
Most nem tudom fejből az adatokat de szinte száz százalékig biztos, hogy 50 % + 1 kell bármi elfogadásához. És ráadásul nem a létszám hanem a tulajdoni hányad a döntő!:-( Így a gk. beállóknál semmit sem fogtok elérni mert tudtommal a beállók nagyrészét nem tudta értékesíteni az AFM és így nem fgotok töbségbe kerülni semmiképp sem. És az az érzésem, hogy a nem gk. beállóval kapcsolatos kérdésekben is nehéz lesz bármikor össze hozni a 50+1 % tulajdoni hányad egyöntetűségét!:-(
Az adásvételi szerződésekben azt írtuk alá, hogy 3 évig az AFM a közös képviselő. A közös költség az adásvételik aláírásakor még nem volt ismert, sőt arról se adtak semmilyen tájékoztatás, hogy hogyan fogják kiszámítani. Egyetlen fix összeg szerepelt, az, hogy az AFM havonta mennyit kér a közös képviseletért. A többi tételről csak a birtokbaadáskor adtak tájékoztatást.
A rendkívüli közgyűlés összehívását támogatom, hogy a gk-beálló közös költségét csökkenteni tudjuk. De előtte nézzük meg az SzMSz-t, mert ha a lakók 50%-a kell a határozatképességhez, akkor nincs sok esély a sikerre. Aki nem gk-beálló tulajdonos, az minek jönne el?
Ha viszont a gk-beálló tulajdonosok 50%-a számít, akkor meg az lesz, amit a Vésőház Kft akar, hiszen sok gk-beálló valszeg még eladatlan.
A közös képviseletben három évig nem lehet vita, azonban a takarítást, karbantartást stb. a garázsban nem mint közös tulajdonban lévő területen, hanem a garázstulajdonosok elkülönített tulajdonrészében végzik. Hangsúlyozom, a garázs olyan, mintha hetvenhárman vettünk volna egy nagy, közös, egyszobás lakást. Nos, erre emlékeim szerint nem vonatkozik, sőt nem is vonatkozhat semmilyen ilyen jellegű megkötés - mint ahogy a lakáshoz sem volt kötelező takarítónénit lízingelni tőlük... :)
A garázs havi közös költség díjával azért nem fogtok érdemben eredményt elérni, mert a lakás adásvételi aláírásával egy időben elfogadtuk az ahhoz kapcsolódó közös képviseleti megbízási szerződést is, ami pedig, ha emlékeim nem csalnak, tartalmazza a közös költség díját.
És szerinted nálunk mi számít luxusszolgáltatásnak a garázsban???????
A takarítás?
Felhívom a figyelmeteket, hogy a rendkívüli közgyűlés összehívására elég mindössze a tulajdonosok 10%-a, ami jelen esetben 14,5 fő. (kivéve ha egy lakás többségi tulajdonban van.)
Egyetértek, hogy a padlózat helyzete garanciális probléma és szerintem írásban be kellene jelentenünk az igényünket a hiba kijavítására. Lehet ez egy többünk által aláírt levél vagy mindenki külön bombázhatja őket az igénnyel.
Én már jelentettem be közös területtel kapcsolatos garanciális hibákat, abból egyet javítottak ki, a többi ugyanolyan állapotban van 1 hónapja. Fogom még üldözni őket a javítások érdekében, de a hozzáállás azt hiszem érzékelhető.
Ezen persze nem csodálkozom, mert kinek is érdeke a közös tulajdonú területek hibáinak javítása?
Az AFM képviseli a lakókat, tehát nekik kellene számonkérni ezeket a javításokat a Garanciális Irodán. Az építtetőtől (Vésőház Kft.) pedig ki vette át a közös területeket? Minden bizonnyal a Garanciális Iroda.
A három szereplőnek ki a tulajdonosa? Ugyanúgy az AL, tehát semmi érdeke nem fűződik az AFM-nek a Garanciális Irodával szembeni kemény fellépésre, a Garanciális Irodának pedig a Vésőház Kft-val való pereskedésre.
A lakók meg elég sokan vannak ahhoz, hogy megosztottak legyenek.
Nem véletlenül kötötték hozzánk az AFM-t 3 évre!
Persze, lehet, hogy vannak még csodák és mondjuk 2 hét múlva szemétszag már elképzelhetetlen lesz a lépcsőház-előterekben.
A negyedévenkénti takarítás pedig mérhetetlenül felháborít.
Megjegyzéseim:
1.) Jó lenne, ha a garázs után az AFM-nek fizetett havi apanázsról tudni lehetne, hogy abból pontosan mennyi a közös költség, és mennyi a fenntartási/takarítási díj. 2.) A közös költségről alapvetően nem, de számítási módjáról esetleg el lehet vitatkozni.
3.) A fenntartás-karbantartás-takarítás díja viszont teljes egészében vitaalap lehet, ugyanis jelenleg rá van kényszerítve a garázstulajdonosokra a szolgáltatás, adott áron, adott színvonalon. Nomármost, itt külön tulajdonról van szó, épp úgy, mint a lakások esetében. Innentől kezdve pont olyan a dolog, mintha jó pénzért a lakásunkat is ők takarítanák és tartanák karban, meglehetősen kifogásolható színvonalon. Ilyen lusta takarítónőt pedig nyilván otthon sem tűrne el senki - tehát itt sem kellene.
Mindezeknek megfelelően célszerű lenne, ha mint garázstulajdonosok részletes be- és elszámolást kérnénk az AFM-től, mi a 73 garázsbeálló után éves szinten beszedett 3800 x 73 x 12 = 3.328.800 Ft sorsa, mennyi ebből a közös költség, a közüzemi díj, a karbantartás (fénycsőcsere stb.), és a takarítás ára. Amennyiben az elszámolás nem tetszik, a közös költségen és a közüzemi díjon felül bármi vita tárgyát képezheti.
Egyébként a vizet is el lehet söpörni, sőt, gumilapokkal is el lehet tolni, javaslom az AFM-nek, hogy egy-egy nagyobb eső idején küldjék el tanulmányi útra valamelyik közeli aluljáróba a takarítószemélyzetet, ott megtekinthető a teljes munkafolyamat.
Azt pedig megfontolásra javaslom, hogy a padlózat nem megfelelő kialakítását - merthogy nem a lefolyókba, hanem éppen ellenkező irányba folyik a víz - garanciális hibaként jelentsük be és kérjük a javítását. Végtére is van egy 150 millió forint körüli összértékű szép nagy "közös szobánk", nem várható el, hogy a padlója olyan legyen, amilyennek lennie kellene?
Ennek nem kéne gondnak lenni. A gépkocsi beálló a budai újépítésű házakban 800-és 1300 ft körüli összegű közös kts-el bír. A Riversideban 1500, és ez a legmagasabb, amit találtam.
DE! Mindez elhanyagolható tényező atekintetben, hogy a közös képviseleti irodával folytatott mai többszöri beszélgetésem során kiderült, hogy negyedévente fogják feltakarítani a garázst. Addig csak "söprögetnek" havonta egyszer.
"És a víz? " kérdeztem én, aki minden alkalommal a nyakába húzza a nadrágját a 30-i hóesés óta, amikor beszáll az autóba.
"Azt nem lehet elsőpörni."
Ezt mondjuk gondoltam, csak azt nem, hogy akkor nincs megoldás. Számottevő víz egyébként már csak az én környékemen van, de mi lesz ha jön a tavasz, meg a sok eső?
Ez engem nagyon bosszant. Garázstulajdonosok? Vélemény?
A gk-beálló közös költséggel kapcsolatban nézd meg az 1135 és 1140 hozzászólásokat. Azért ilyen magas az összeg, mert a ház közös területein felmerülő költségek egy részét is a beálló tulajdonosokra terhelik, azaz lakóként az ember mindenért kétszer fizet :-(
Ha ez nem lenne benne a gk-beálló közös költségben, akkor kb felét kellene fizetni a jelenlegi 3800 Ft-nak.
Megkaptam a szerződést a Fővárosi Csatornázási Művektől. A teendő (általános esetben):
- beikszeled, hogy tulajdonos vagy,
- kitöltöd a hiányzó adataidat (anyja neve, születésed helye, ideje)
- beírod, hogy 2 darab mellékóra van a lakásban (esetleg leelenőrzöd, hogy helyesen írták rá az óráid sorszámát). Vigyázat, az erre kihagyott hely el van rejtve a szövegben, a második oldal 1.) bekezdésében,
- aláírod, és
- bedobod a közös képviselő postaládájába, mert a társasháznak is alá kell írnia.
>Az Angyalföldinél azt mondták, hogy ez mindem lakáson rajta van mert a Raffaisen a projektfinaszírozó.
Hmmm. Az adásvételi szerződés 2 (3) pontjában ez szerepel:
Eladó szavatol a lakás birtokbaadáskori per-, teher- és igénymentességéért
Tehát az albetéten már nem kellene szerepelni a projektfinanszírozónak, hacsak az R-bank még nem zárta le a projektet az AL-lel és nem töröltette az egész ingatlanra vonatkozó jelzálogjogát.
>Azzal biztattak, hogy egyszer már beadták a törlési kérelmet azok esetében
>akiknek szintén semmi közük nincs a fenti bankhoz, de azt a földhivatal valamiért
>vissza dobra, továbbá hamarosan újra be lesz adva.
Ilyen amatőr lenne a bank, hogy nem tud egy megfelelő törlési kérelmet beadni???
Nekem van kint a matrica, de csak 2006. év elejétől fizettem elő. Azelőtt megvettem egyenként. Írták, hogy ragasszam ki mert megkönnyítem a kézbesítést. Hát, ha ilyen a könnyített, milyen a nehéz... Ez lett volna az első szám ... Szerencsére nekem az Orczy tér, mint már az előbb írtam, nem gond. Amúgy nem a város közepe, ahol egyébként is jön - megy az ember. Meg nem is egy túl elit környék ...
Elzarándokoltam az Orczy tér 1-be, ami szerencsére nem volt nagyon nehéz, kb 100 méterre van a munkahelyemtől. :-))
Megkaptam a lefóliázott, megcímkézett múlt heti HVG-met.
Tájékoztattak, hogy a Magyar Posta Rt. ugyan egy cég, de külön kézbesítő van az újságokra, aki "hajnalban" jön és az nem tudott bejutni, az "igazi" levélkézbesítő meg igen.
Beszéltem a közös képviselettel. Abban maradtunk, hogy megadom a gondnok telefonszámát a Posta Hírlap Üzletág ügyfélszolgálatán, aztán majd egymás között elintézik a bejutás módját.
Megadtam, megköszönték, megígérték ...
Most lesem a fejleményeket. A 2. szám valószínüleg megint itt lesz az Orczyn, de reménykedem, hogy a jövő héttől egyenesbe kerül a dolog.
Szerintem mindannyian zavarba jönnénk, ha tudnánk, hogy hány embernek van kulcsa a házunkhoz... Én inkább nem is akarom tudni.. Már az is sokkolt, hogy simán ki tudom nyitni az összes ajtót kulcs nélkül... Ha a postás meghúzta volna, a HVG a postaládákban lenne. Ne EZ a gáz...
Ja, ennyit a magyar postáról... Az az érdekes, hogy nekünk azokat a lapokat, amikre elő vagyunk fizetve, nem postán kézbesítik, hanem saját terjesztői hálózattal. És eddig valahogy mindig (értsd már októberben is) tudták kézbesíteni... Biztos az a nagy gond, hogy mindenkinek van kulcsa a házhoz, csak az egyetlen szerencsétlen hírlapterjesztős postást hagytuk ki, hogy aztán anyázhassunk... Vagy az is lehet, hogy mindenki álkulccsal jön be, de a posta cég-policyje olyan, hogy ilyen csúnyaságot ők nem tesznek. Esetleg az történt, hogy jött a zölddzsekis, meghúzta az ajtót, nem nyílt, meghúzta mégegyszer, akkor se nyílt, így visszafordult... Sztem mondjátok le az előfizetést és vegyétek meg az újságárusnál, az a tuti... Mert lehet, hogy 1-2hónap múlva kiküldik egyben az összeset, de speciel a HVG nem az a lap, amelyik még hónapok után is izgalmas bír lenni...
ERSTE-s hitelem van, nincs eddig gond, vagy nem vette észre a bank. Szerintem sorállás van, és amint a Raiff jelzálog jogát törlik első helyre kerül a mi ügyfelünk. :-)
He-he. Nekem is vidám perceket szereztek ezzel az üdvözlőkártyával! :-) Neked van kimatricázva, hogy HVG előfizető? Mert éppen erre hivatkozva reklamáltam, hogy hiszen itt már van előfizető, akkor hogyafenébe nem találnak ide. Ja, és az van a paparíon, hogy átvehetem a lapot az Orczy téren. Na ez kicst csúnya. Akkor már az Árpád hídon is megvehetném??? Nekem korábban is voltak ilyen kézbesítési gondjaim, akkor a következő, esetleg rákövetkező, sőt erre következő héten együtt kihozták a hiányzó példányokat.
A Magyar Posta Rt. Hírlapüzletág egy ( szabályosan postán feladott és Postaszolgálat bélyegzővel lebélyegzett ) levelezőlap szerüségen közölte velem az alábbiakat:
A(z) HVG című 1 megjelenési számú lapot a mai napon ( 2006. január 6. ) az Ön részére nem tudtuk kézbesíteni, mert nem rendelkezünk kapukulccsal.
Kérjük, hogy a lap biztonságos kézbesítése érdekében a megjelölt problémát szíveskedjen megoldani. Közreműködését köszönjük.
A levelezőlapot ma dobta be a postás a levelesládámba, amibe a HVG-t nem tudta, merthogy nem rendelkeznek kapukulccsal ...
Van egy Postaszolgálatos postásunk, aki be tud jönni, meg egy Hírlapüzletágos
, aki nem ???
Isten hozta Abszurdisztánban !!!
Van közületek valaki, akinek valamilyen előfizetéses újság rendben megérkezett ?
A lakásomat albetétesítették a Földhivatalnál. Még semmit nem jegyeztek be, minden széljegyen van . És itt jön egy bökkenő.
Az első széljegy a Raiffaisen bank jelzálogjoga.... Hangsúlyozom ez a lakáson van.Tudni kell, hogy nekem semmi közöm nem volt a Raffaisanhez, így tehát nem miattam került oda.
Az Angyalföldinél azt mondták, hogy ez mindem lakáson rajta van mert a Raffaisen a projektfinaszírozó. Azzal biztattak, hogy egyszer már beadták a törlési kérelmet azok esetében akiknek szintén semmi közük nincs a fenti bankhoz, de azt a földhivatal valamiért vissza dobra, továbbá hamarosan újra be lesz adva.
A következő a kérdésem:
Van olyan akinek szintén első helyen szerepel (és így elsőként is jegyzik be természetesen) a Raiffaisen jelzálogja, de nem a Raiffaisentől vett föl hitelt illetve egyáltalán nem vett fel hitelt?