A mondat értelmezése valóban az, hogy "környei" = "Környe felőli". Mint ahogy a Bécsi kapu sem Bécsben található, hanem az egykori, Bécs felőli közúti kapcsolat mentén, egy másik városban (történetesen a közelmúlt óta Budapest névvel illetettben).
Ki volt az az okos, aki ilyen állomásra DS55-öt tervezett rugós váltók helyett
Hadd idézzem magamat 2007. februárjából:
"Felsőpályás híd (788+40) előtt (790) 30-as sebességkorlátozás kezdődik. A híd mögött nem biztosított útátjáró, nemsokára Franciavágás pápai váltókörzetéhez érünk. A (kp. felé nézve) bal ívben fekvő állomás két teljes hosszúságú átmenővágányos, használatban lévő első átmenője U betonaljas (szórványos TU cserékkel), a második az átmenő fővágány. A harmadik, rövid átmenő a jobboldalt fekvő teleptől érkező iparvágány folytatása, U betonaljakon, ez is mutatja időnkénti használat jeleit. Az állomás területén alsóbbrendű aszfaltút halad keresztül mindkét váltókörzet közelében, rossz beláthatósággal. Ezért fénysorompós útátjárókat (787+20, 782+85) alakítottak ki, fedezésüket a nyíltvonal felől egy-egy fény bejárati jelző, az állomási vágányok felől fény fedezőjelzők biztosítják, mégpedig a közutak helyzete miatt egyéni kijárati jelzők helyén telepítve. A berendezések kezelését forgalmi szolgálattevő látja el. Franciavágás rendszeresen produkál kismennyiségű teherforgalmat, ezért Pápától idáig egyelőre lesz vasúti (tehervonati) közlekedés, de a vonal folytatására egészen Környéig az enyészet vár. A környei bejárati jelző előtt (779+80) végetér a 30-as lassú."
Ki volt az az okos, aki ilyen állomásra DS55-öt tervezett rugós váltók helyett, amikor nagyobb állomásokon (Szombathelyi igazgatóság,ha nem tévedek) meg még hagyományos bizberek? Pl. 17-es Zszentiván (kizárva) és Nkanizsa (kizárva) közötti szakasza sokkal fontosabb lett volna. De ha nem tévedek, akkor a 10-esen.
Szereljék le és vigyék el az említett szakaszra! Ha netán újra is indulna a személyforgalom(nem valószínű) , akkor ITF lenne Pápai és Kisbéri keresztekkel.
Apropó! Mi lett a leszerelt D55-ökkel? Azokat felhasználják valahol? Zszentiván, Ukk és a már emlegetett Franciavágás (ha leszerelték)??? Pl. a 17-esen kifejezetten jól jönne.
Sok a kereszt, a forgalom jellege (késő gyorsok, terhesek...) miatt a keresztezési helyek néha spontánok, tehát szükség van minden állomásra, de helyi teherforgalom nincs olyan rengeteg, így elég lenne, ha egy állomáson egy ember ücsörögne a nap legnagyobb részében, ezért érdemes lenne megcsinálni az egészet valamilyen biztberrel, mert azért minden állomásra műszakonként két váltókezelőt ültetni elég drága mulatság.
Maximum? Jelenleg sokkal kevesebb! Tapasztalatból (nem saját, de közeli hozzátartozó példájából) tudom, hogy a minimálbér alatti összeg jár csak jóval! Akkoriban 6x volt a minimálbér a munkanélküli meg 38, függetlenül attól, hogy a kereset közelebb volt a 200-hoz, mint a 100-hoz bruttóban!
Komolyabbra fordítva a szót azt kéne meglépni ,h munkanélküli segély max. a minimálbér lehet, nem több egfillérrel sem akkro se ha 20 gyerek van akkor se halmozottan kátrányos a helyzete, és kötelező legyen közmunkát vállalni.
Nem a munkanélküli segély a gond (önmagában nem sok), hanem a szociális juttatások halmozása. Kéne egy felső határ a különböző jogcímen felvett összegeknek, ideértve a családi pótlékot is!
Jobban is kifejthetném, de nem akarok egyhetes hallgatásba burkolózni...
Ok, ez így már más. Egyébként mikor 4 hónap után kirágtakaz első munkahelyemről engem elzavartak a munkaügyi központból azzal, h nincs még 180 nap munkaviszonyom így semmi sem jár.
Még komolyabbra fordítva a szót, 25év folyamatos, nem minimálbérrel bejelentett munkaviszony és 30-40MFt befizetett szja után én nem szeretném, ha véletlenül kirúgnának akkor 60 ezer Ft minimálbért adjanak nekem. Akikre te gondolsz azok szociális segélyt kapnak (25/hó) és nem munkanélküli segélyt.
Komolyabbra fordítva a szót azt kéne meglépni ,h munkanélküli segély max. a minimálbér lehet, nem több egfillérrel sem akkro se ha 20 gyerek van akkor se halmozottan kátrányos a helyzete, és kötelező legyen közmunkát vállalni.
Mindjárt lenne munkahely, közmunkát meg lehetne adni. Csak témánál maradva a vasúthoz mehetnek pl. előmunkás vezetésével pályakarbantartásra, talpfacserét meg hasonlókat meg lehet oldani külön végzettség nélkül is, eg előmunkás kell, aki felügyeli a csapatot, vagy ha az nem akkor lehet menni a páylatest meleltt gazt írtani szemetet szedni, megállókat és állomásokat takarítani (pl. a vágányok közé dobált csikkeket meg szotyihéjakat meg ilyesmiket). Ugyanúgy mehetnek köztereket meg hasonlókat is gondozni, takarítani, sőt akár Volánhoz, MÁV-hoz is voantokat takarítani, graffitiket lemosni stb. Ha nme is egy millió, de rögtön lenen elég sok munkahely, és nem lenne olyan ,h az egyszeri kátrányos megélhetési gyerekgyártásba fog, mert ugye végzettsége még 8 általános sincs, munkát ha kap is max. minimálbérest, de nem éri meg neki elmenni dolgozni, mert segélyként többet kap a focicsapatnyi gyerek után. Ha még az az őrültséget is bevezetik ,h gyerekszám alapján plusz szavazat akkor pedig itt nagyon csúnya világ lesz.
Ha jobban belegondolok, lehet, hogy még kevés is az az 1 millió ember . . . én minden utcasarokra állítanék egy rendőrt / közterületfelügyelőt / polgárőrt / településőrt vagy valami ilyesmit, közbiztonság növelés céljából, meg a gátakat is csinálni kellene, a vasúti űrszelvényeket bozótolni, szóval lehet, hogy még nem is lenne elég a munkanélküli.
Nem is annyira sci-fi szerintem, amit leírtam. Mert az ellátatlan falvak és a kirúgott Volán-dolgozók miatt van esély némi Líbiára, de hát az még egy 50%-os mellékvonalmániába is belefér. Pár hulla, na és aztán? Kondoros megmarad. Az sem sci-fi, hogy alakul néhány magántársaság, akik regionális vasutakat üzemeltetnek. Az sem sci-fi, hogy pályáznak - a pályázatukat nem kötelező pozitívan elbírálni. Az sem sci-fi, hogy működnek, amíg tudnak, mert ha esetleg mégsem tudnának, akkor nem működnek.
"A Volánok személyzete az utcára kerül. Az eszközök el lesznek adva, a befolyó pénzek a "Vasúti alap" nevű számlára lesznek befizetve. Mindezzel párhuzamosan a MÁV csoportnál csak a fővonalak maradnak."
Ha már álmodozunk / sci-fizünk, ide beszúrnám azt, hogy én megvizsgálnám, hogy a jelenlegi viszonyoknál milyen lenne az ideális hálózat térképe (nem a trianoni csonka ország megmaradt csonka vasútja szempontjából) és végeznék némi korrekciót, ha kell új fővonalak építésével. Mellé azokon a helyeken ahol a Volán szolgáltatott, és nincs vasútvonal én nekiállnék újakat építeni, de rengeteget: mint régen, a lehető legtöbb helyre abban a hiszemben hogy ha úgysincs volán, akkor lesz rá igény, ráadásul ezzel piacot kapcsolok be a vérkeringésébe a vasútnak. Rengeteg olyan település van ma (nem tanya, meg 200 fős falu, hanem ~5000 főnél nagyobb település) ahol nincs vasút. Na, én oda vinnék. Hogy utóbbi kinek a kezén lenne, nem tudom, én valahogy nem vagyok oda az önkormányzati vasutakért, de akár ott is lehetne. Hogy miből és ki? Munkanélküliek, részben közmunka, 400000 új munkahely.
Tegyük fel, hogy a közösségi közlekedésre fordítható pénzek összmennyisége nem változik. (Lehet, hogy még ez sem egy realista megközelítés, mert akkor volna az, ha a csökkenést feltételezném. De maradjunk optimisták.) A helyközi buszközlekedés Magyarországon teljesen leáll. A vasúttal ellátatlan területek autóval nem rendelkező polgárai majd úgy segítenek magukon, ahogy tudnak, elvégre a megszületésükkel önként azt választották, hogy részt vesznek az "élet" nevű küzdelemben. A Volánok személyzete az utcára kerül. Az eszközök el lesznek adva, a befolyó pénzek a "Vasúti alap" nevű számlára lesznek befizetve. Mindezzel párhuzamosan a MÁV csoportnál csak a fővonalak maradnak. Hogy mit tekintünk fővonalnak, arról nem térképek vagy utasítások döntenek, hanem egy erre a célra felállított parlamenti bizottság. A leválasztott vonalakat, minden odatartozó eszközzel együtt, ideiglenesen átveszi a Vagyonkezelő. Pályázat kerül kihirdetésre regionális (magán)vasutak létesítésére, de előtte a fővonal-leválasztó bizottság elvégzi a regionális vasutak "regionalizációját". Pályázni egy-egy régióra lehet. A magánvasút üzemeltetője tevékenységébe bevonhatja az önkormányzatokat (tetszőleges konstrukcióban), megkapja az adott régió vasúti eszközeit és személyzetét (kötöttségek nélkül, tehát szakszervezet nem játszik!), pályázhat állami pénzekre és pályázhat pénzekre a "Vasúti alap"-ból. Ezek után úgy és addig működik, ahogy és ameddig tud.
300 méter nem sok, és az is megoldás lehetett volna ha már a busz nem megy közelebb, h építenek egy normális járdát.
Békéscsabán volt olyan kereszteződés a Trefort sulinál ,ami forgalmas 4 sávos úton ment át, rendszeresen jártak át gyerekek ott és csak zebra semmi más. Sok baleset rötént, több gyereket sőt tanárt is ütöttek el ott, mire végre jelzőlámpákat szereltek fel. Egy körforgalom jobb lett volna, de ne legyünk telhetetlenek, a semminél ez is több.
Kisebb településeknél ,ahol forgalams út megy át pl. Csorváson ott is próbáltak megoldástk eresni ,de csak rontottáka hleyzetet azzak, h telerakták szlalompályával, azaz forgalomalssító útszűkülettel, de úgy, h 50-nél is épp ,h csak be tudod venni, baromira veszélye,s mert ha nem sikerül megdobja az autót és irányíthatatlanná válik. Egy kamion jó ha 30-al be tudja venni.
Kondoroson okosabban oldották meg. Felstzereltek jelzőlámpát, gombnyomósat, a gyalogos ha át akar menni gombot nyom és másodperceken belül kap egy zöldet, addig piros lámpával megfogják a forgalmat. Ha az autósok betartják a piros lámpát akkor remekül működik. Erre pedig van megoldás rendőri jelenlét esetleg egy fényképezős lámpa. Megugye jelenelg 100 ezer ft egy piroson áthajtás büntetése, ez elég visszatartó erő.
Mint már írtam, csak egy vidéki helyközi buszt ábrázoló képet kerestem, a szöveget nem olvastam. A képpel a topiklakók többségének elképzelését illusztráltam volna a közösségi közlekedésről azokon a vidékeken ahol nem vezet fővonal.
A "ahogy busszal utaznak vidéken" alatt mit értel? Elolvastam a linkelt cikket, elsőnek megütötte a szemem, hogy 300 méterért új megállót építenek, mondom mi ez, a gyerek nem tud ennyit gyalogolni? De a hozzászólásoknál látszik, hogy a legközelebbi megállóig nincs járda + forgalmas út mellett kellene menni, ráadásul rendszeresen, sok gyereknek, úgyhogy érthető a gond. Én ebben nagy gondot nem látok.
Félreértettétek, a képet szántam illusztrációnak ahogy busszal utaznak vidéken. Illetve elqrtam(nem kicsit, nagyon), mert nem olvastam el a szöveget így nem tudtam hogy helyijáratról van szó. Lényeg hogy zsitvicával az élen a topiklakók többsége a helyközi buszközlekedést preferálják én meg a párhuzamos buszvonalak bezárását és a mellékvonali vonatok sűrítését, fejlesztését. Kisemberként ennyit tehetek hogy ideírom a véleményem, na meg utazom teljesárú jeggyel a vonalakon, de remélem Völner Pál egy véleményen van velem.
Nem értem, egy városi közlekedési problémának mi köze a vicikhez???
Meg azt sem, hogy az amúgy a vidéki volánok közül helyijáratban az egyik legmagasabb színvonalú társaság eddig miért nem indított járatokat? Na meg az egyetem és az önkormányzat miért nem rendelte meg már régen ezeket???
Egy kertivasutat tudok elképzelni, ami ráhord a buszra. Könnyen telepíthető és szükség esetén könnyen áthelyezhető. De akkor már nem is kell busz, menjen az a kertivasút a nagyvasúti állomásig, illetve a város fontosabb tereihez.