Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Nem irigyli, de szerintem nem is kellene irigyelnie normális esetben. De nem tudom feltűnt-e neked, hogy Kecskemét helyiben az utóbbi években nem nagyon fejlesztettek, viszont helyköziben meg minden évben megy a sok-sok új autó. El kéne gondolkodnia a volánnak és ha nem akarja, akkor szépen visszaadni a helyi járatot, nem kötelező nekik csinálni.
Az volt a király mikor kb másfél éve egyszer valamelyik 255-s (talán BPF-08x volt nem tuti) állt be Pécsett a gyorsjárathoz Kecskemétre, először mondom fasza ezzel remek lesz az út... Aztán egy Pécs határában történt karamboltól eltekintve jó volt az út, sokkal elviselhetőbb mint az Unionon :) (Kozármislenynél belénkkanyarodott egy waresz, pont alattam a keréknek ment neki, nézek ki, látom jön a wartburg... jön... jön... még mindig jön :)) Bár azért amikor néha a nagy Volvo jön annak jobban örültem (egy ideje kocsival járok, nagyon nehezen bírtam már azt a ~4 órát...
Amúgy ha menetrendszerintibe volt, akkor Isten kegyelmezzen annak, aki végigutazta a távot vele. Nem értek abszolút hozzá, de nem szeretnék ezzel több száz kilométert utazni! :D
Jó, jó itt Győrben, el vagyunk halmozva credokkal, meg egyéb csodagépekkel, de azért mégiscsak jó érzés néha kunságos kékbuszt látni ;-) (soltvadkerti vagyok, és Győrben tanulok közlek szakon).
Pár hónapja készült - nem túl jó - hangulatkép Győrből. Őkelme a KPY 605-ös, őszintén szólva engem meglepett, nem tudom, mi járatban lehetett errefelé... .
Én nem irigylem senkitől sem (főleg, hogy Szegeden jobb a járműpark:-PP), csupán megjegyeztem, hogy az a környék már teljesen el lesz látva új buszokkal, míg más Kecskemét környéki települések felé továbbra is kocogó vackok járnak... Sajnálom, ha most megsértődsz.
Szerinted honnan kellene tudnom, hogy csoki hol lakik? Ebből a mondatából ítélve te megmondanád hogy szegedi? "Én állandóan csak Volvokat meg az MJT-t látom ezeken a járatokon"
Elnézést, hogy nem követem figyelemmel a topicot és a lakóit...
Mint ahogy előzőleg írtam, ha nincs is pénzük új buszokra, akkor is szét kéne nézni a környező volán társoságoknál hátha van egy-egy leselejtezett jó állapotban lévő busz. Vagy esetleg Ausztria v. Németország, esetleg Svájc fele is lehetne kacsintgatni a nem leharcolt buszok iránt. :)
Vagy tegyék Hetényegyházára az egyik emeletes Ikarust- ha jól tudom E99(?). Múltkor láttam Szeged-Kecskemét-Budapest járaton, meg Kecskemét-Salgótarjánon. Na ide mehetne cserébe a Volvo csuklós... :D
Szerintem ne vitatkozzunk ezen, a tény az tény. Ballószög, Helvécia és Hetény eléggé el van látva jó gépekkel. Adják nekünk hetényieknek a 244-et és a 604-et, de akkor esetleg fejleszteni kellene a városi vonalakat is, nemde!? Mert hiába vagyok hetényi, azt jó szemmel nem lehet nézni, hogy a városban meg ismét visszafejlesztenek... Én nem is tudom, hogy a közeljövőben van-e csak egy kicsi esély új helyi járatos gépek beszerzésére. Szerintem nagyon kevés, és itt lóg ki a lóláb...
Szerintem mielőtt beszólsz valakinek, nézz utánna mit is beszélsz.. Csokibá biztosan irigyeli 100 km-ről a Kunságos Volvókat.. Megnézném őket egy Szeged-Kecskemét járaton :P
Két kéziváltós van errefelé. A másik egy felújított, belül zöld kapaszkodókkal. És ha igaz, hogy városban, rövidtávon sokat fogyasztanak, akkor érthető, hogy miért rakták ide. Te legalább bevallod, hogy irigy vagy. Nem baj az :D
Ha kicsit utánaszámolsz, Heténynek így lesz 4 db Volvoja (604, 244, 241, 240) És egy darab kéziváltós 280-asa (051). Én osztom Csoki bácsi véleményét, hogy periféria túlságosan ki van szolgálva és megvallom őszintén egy kicsit irígy is vagyok. :)
Hetény aztán tényleg ki van szolgálva azzal a két volvóval amik persze nem nonstop 15 vagy 29. Nézd a többi buszt is. Széthullófélben lévő kéziváltós, meg egyéb érdekességek. Neked ezek a legjobb gépek? Azért fáj, hogy idejön a másik két volvo is, mert így kevesebbet ülsz rajtuk, ugye?
Helvécia, Hetényegyháza, Ballószög már így túlságosan ki van szolgálva, a legjobb gépek pörögnek arrafelé... Én állandóan csak Volvokat meg az MJT-t látom ezeken a járatokon, vagy valamelyik E94, esetleg egy felújított 415.
Amúgy a Hunyadiváros-iaknak mondom, hogy augusztus felé ujjá épül a "Mátyás ki. krt. 43" elnevezésű megálló. Úgy fog kinézni mint egy igazi XXI. századi buszmegálló.(Így nem kell kacsásat játszani egy nagyobb eső után)
ui: a múltkori fejtörőnek volt hatása mert a BRG-nél kicserélték a kiírást így most már tényleg az átnevezett névtábla került ki. :))
Majd sok pénzért megcsinálják mint a GVM 005-t. Nem hogy inkább vennének kocsikat, ha használtan is, de lenne már valami fejlődés. Most hogy a Volvok "mennek" Heténybe, el lehet mondani, hogy igen fejlesztettünk Hetényegyháza felé. Ennek így nem találom értelmét.
Igaz, hogy nagyon öreg és sok km-es motorokról van szó.Amikor a 318-ban volt még az ominózus motor, volt bizony, hogy -12 celsius fokos hidegben sorra megmakacsolták magukat a járgányok és láss csodát a 318 indult.Nem szeretnék vitatkozni senkivel csak a véleményemet szeretném megosztani veletek!Nem az új gépekkel kell összehasonlítani, hanem a vele egy korosztájú masinákkal! Remélem 20 év múlva itt leszünk még és majd beszélhetünk a mostani "csoda" volvókról..... már ha még meglesznek 20 év múlva!
308-a Volán leglassabb, legpiszkosabb tragacsa, jó ha 40 km/h-val tudunk vele döcögni.
318-a Volánairlines fapados járata volt, 29-en III.Béla körúton egyik vezére (míg hetényi volt a gép) erőteljesen nyomta neki, sztem mentünk vagy 70-el vele.
Szval a nyakamat tenném rá, hogy 2 különböző motorról van szó!
Nemhiszem, hogy ilyen 20év körüli kocsiknál egyáltalán beszéhletünk-e olyanról amelynek jó a motorja. :) Hidd el nekem, hogy ezek a kocsik a napi soksok kilométertől és a hajtástól rendesen ki vannak már készülve, ebben az ügyben véleményem szerint ne nyissunk vitát. Az meg hogy egy motor mondjuk kevesebbet fogyaszt az nem jelenti azt, hogy az ahhogy te fogalmaztál "nagyon jó".