Az utóbbi 15 évben csak francia autók voltak a családban, pedig nem a márka volt a szempont, hanem az ár/érték/kényelem/felszereltség alapján mindig PSA lett a vége. Azt senki nem vitatja, hogy a kategória legjobb dízelei a francia motorok, és a kényelem - felszereltség is nagyon jó az árkategóriához képest. Nem jellemző a rozsdásodás és a törésteszteken is kiválóan szerepelnek. Elrettentésként mindig az elektronikai problémákat szokták emlegetni (lásd lejjebb is), pedig - a saját tapasztalatom szerint - csak hozzáértő szerelőhöz kellene vinni. Ha lenne... Sokszor durrbele módon, 'tapogatózással' javítanak (cserélnek) mindent, pedig a rettegett CAN busz inkább segít(ene) a hibakeresésben, ha van megfelelő műszerezettség. Szóval, én bátran merek ajánlani egy jó állapotú ráncfelvarrott 307 SW-t.
Sziasztok! Van egy 2006-os 1,6 literes benzines 307sw, amelynek a vezető oldali ablaka elég hektikusan működik. Szétszedtem, megnéztem, de semmi szemrevételezéssel megállapítható hibát nem találtam. A másik apró nyűgöm, hogy a kuplung szett csere óta, a műszerfalból zörgés hallatszik, csak 1500 és 2200 közötti fordulatokon. Balszerencse, hogy városban csak ebben az intervallumban használom. Esetleg volna tippetek, mit, hogyan, merre keresgéljek?
Köszönöm előre is.
Amit szoktam mondani, magyarországon, vásárolt, vezetett, szervízkönyvel, rendszeresen, karbantartott, autót vegyél, gyakorlott autószerelővel vizsgálatasd át. Nem vagyok francia autópárti, annak ellenére, hogy kizárólag francia autóim van, de költségvetési szempontból is ez a legjobb választás.
1.6-os benzines 109 LE-s 307 kombit nézegetek használtan mint költséghatékony B terv, 2007 körüli évjáratokat. Az az igazság, hogy megbízhatóság szempontjából elég rossz híre van a kocsinak, de azt olvastam, hogy a gyártás utolsó éveiben sokat javult ezen a téren. A népítéleten is ez jött le nekem. Ti hogy látjátok, egy jobb állapotú darabra érdemes beruházni?
Persze a 308 kombi/sw kézenfekvőbb lenne, annak a megbízhatóságát mindenhol dicsérik, csak nekem az külsőre egyáltalán nem tetszik, illetve belül is jobban bejött a 307 (világosabbnak, átláthatóbbnak éreztem). És persze a 308 egy kategóriával drágább is...
A váltó kicsit alulméretezett ehhez a motorhoz. Egyesben inkább nagyot mozdul a motor és valami verődik. Vagy féltengely vagy a kipufogó. Érdemes megnézni a kipufogót, a hátsó híd felett megy el a cső. Kézifék behúzva, egyesben finoman fel a kuplungit, hogy verődik-e valami. Ilyenkor látni a sebváltón, hogy mekkorát mozdul. Ezek a váltók előbb utóbb búgnak kicsit. Szerintem nem érdemes vele foglalkozni.
Semmi baja, rendbe üzemel. Hideg indítás után van egy kis alapjárat ingadozása (~30-40 1/min), motoron is látni/hallani, hogy ilyenkor kicsit jobban beremeg, ezen kívül semmi (kopp-kopp-kopp) de ha arrébb gurulok vele megszűnik.
Faceliftes 1.6 HDi 9HX 90LE, diaggal az alábbi hibákat sikerült kiolvasni, ami számomra érdekes, mi lehet az oka?: - BSI-ben F000 Motorkiszolgáló egység, nem működő egység CAN hálózaton - BSM-ben F000 Motorkiszolgáló egység néma a CAN hálózaton (gondolom ez a kettő összefügg, de az is lehet, hogy szoftver hiba?) - Szervókormány elektroszivattyú C1210 Hiba járó motor (Hiba nincs jellemezve) C1208 Hibás járműsebesség adat (pozitív zárlat vagy szakadás) - Befecskendezés P1351 Előizzító relé (táplált relé és soha nem táplált gyertyák), lehet hogy rossz a relé, a BSI kiadja a parancsot, de nem izzít? - ABS P0606 Vezérlőegység hiba (átmeneti, nincs jellemezve)
Főtengely szíjtárcsa környékén volt bibi úgy néz ki, belül a tárcsa gumi gyűrűjénél. Emiatt cserélték kuplunggal együtt azt is. Ha fennáll továbbra is majd a hiba, akkor már a jeladó lesz célkeresztben, de mechanikai - kopás - jele is volt a tárcsának. De köszi, észben tartom azt is.
Szerintem a féklámpánál nincs olyan vezeték, ami "gyújtás" nélkül áram alatt lenne. Meg úgy általában, amíg "alszik" a rendszer, csak a létfontosságú részek kapnak feszültséget. Eső után nézz be a műszerfal alá bal oldalt, és a motortérben lévő dobozkába, ahol a motorvezérlő is van, nincs-e nedvesség valahol. Egyébként a szélvédő alatti szigetelés elöregedése miatt a tűzfal szigetelés el szokott ázni, és ott be tud folyni a víz a vezetékeken akár a BSI-be is. Én arra keresném a hibát.
Egy 2003-as 307 1.6-al van olyan gondom, hogy esős időszakban indító kulcs nélkül üzemi állapotba kerül az autó. visszajelzőfények aktívak, klíma és a felső kijelző is aktív, a rádió fej is táp alá kerül; illetve a riasztó is hajlamos beindulni ilyenkor. Ami oldani tudja ezt az állapoto, az a fékpedál benyomása, ekkor megszűnik ez a "üzemben" állapot, és elsötétedik minden, mint normál kulcs nélküli állapotban.
Valakinek hasonló tapasztalat? Gondolom féktől kaphat tápot ázás miatt. én a 3. féklámpára gyanakszom.
ja még egy dolog nyugtalanít. A turbó geometria szabályozónál van egy kis olajfolyás, nem tudom, hogy ez valaminek az előjele lehet, vagy nem kell neki túl nagy jelentőséget tulajdonítani?
A turbónak nincs semmi gondja, nem lóg a tengely nem olajos, csak egy kis korom látszik a csigaházon. Gyorsításkor pedig ha a turbónyomás felépülésekor veszem el a gázt (váltok pl.) akkor szisszenő, (lefújó) hang hallatszik.
Nem'tom, rájöttél-e már, mi okozta a problémát, de nekünk egy eléggé hasonló esetünk volt valamikor a tél vége fele. Ment a kocsi, a párom beállt a parkolóba, igaz, itt ő állította le a motort, majd fél perc múlva indítani szeretett volna, mert "kicsit" rosszul állt be. És ekkor már nem indult a kocsi. Minden lámpa világított, ment az önindító motor is bőszen, de ennek ellenére még jelét sem adta a motor annak, hogy azt bármi megforgatná, azaz a bepöccenés minimális jelei sem mutatkoztak.
A kihívott Autóklubos szerelő méricskélt aksit (aminek semmi baja nem volt) meg ezt-azt, rádugta a laptopját a kocsira, de az nem tudott kapcsolatot teremteni vele. Komputer hiba, mondta.
A kocsit másnap bevontattuk a helyi PUG szervizbe, ahol kemény pénzeket elkértek a diagnosztikáért, és állítólag valahol a CAN-busz (tudom, neked már nem ez van) kábelezésében szakadást találtak. Ami akár még érintkezhetett is volna alkalmanként, így egy hol van, hol nincs hibát produkálva. Szerencsénkre mi nem jutottunk el ebbe a stádiumba, hanem már az első jelre kénytelenek voltunk elmenni a szervizbe, mert a kocsira nagy szükségünk volt.
No, ezt csak, mint a tiédhez hasonló tapasztalatot írtam le.
Total ineo ecs 5w30 ment bele mindkét alkalommal. Eloszor azert mert megvasaroltam, és alap az uj szűrő és olaj, bármit mondjon a sz.konyv. aztán gyorsan elszaladt 10e km és egy autószerelő ismerős felesketett, hogy soha nem megyek többbet 2 olajcsere között, így esett a masodik.
Ja, és még annyi, hogy ugye rosszul értelmezem, hogy nem a fekete olaj miatt volt 25 ezernél 2x olajcsere? Mert olyan intervallumon belül erős városi, napi használatnál ildomos cc 10-15 ezrenként olajat cserélni. Én évente cserélem, kb. 15-20 ezrenként, de nem amiatt, mert fekete az olaj. Akkor 2-3 ezrenként cserélhetném...