Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

CsK2 Creative Commons License 2019.05.21 0 0 125257

Az utóbbi 15 évben csak francia autók voltak a családban, pedig nem a márka volt a szempont, hanem az ár/érték/kényelem/felszereltség alapján mindig PSA lett a vége. Azt senki nem vitatja, hogy a kategória legjobb dízelei a francia motorok, és a kényelem - felszereltség is nagyon jó az árkategóriához képest. Nem jellemző a rozsdásodás és a törésteszteken is kiválóan szerepelnek. Elrettentésként mindig az elektronikai problémákat szokták emlegetni (lásd lejjebb is), pedig - a saját tapasztalatom szerint - csak hozzáértő szerelőhöz kellene vinni. Ha lenne... Sokszor durrbele módon, 'tapogatózással' javítanak (cserélnek) mindent, pedig a rettegett CAN busz inkább segít(ene) a hibakeresésben, ha van megfelelő műszerezettség. Szóval, én bátran merek ajánlani egy jó állapotú ráncfelvarrott 307 SW-t.

Előzmény: archlinux (125252)
wyatttthoearp Creative Commons License 2019.05.21 0 0 125256
Szia, néha ellenkező irányba indul el az ablak, vagy teljesen lehúzza magát pedig csak résnyire szerettem volna.
Előzmény: Papalac (125255)
Papalac Creative Commons License 2019.05.21 0 0 125255

Mit jelent a hektikus?

Lehet:

- ablakemelő kapcsoló

- ablakemelő motor

- bowden szőrösödés

- szorul az ablak.

 

Lehet, hogy csak tanítani kell vagy levenni pár percre az akksit.

Előzmény: wyatttthoearp (125254)
wyatttthoearp Creative Commons License 2019.05.20 0 0 125254
Sziasztok! Van egy 2006-os 1,6 literes benzines 307sw, amelynek a vezető oldali ablaka elég hektikusan működik. Szétszedtem, megnéztem, de semmi szemrevételezéssel megállapítható hibát nem találtam. A másik apró nyűgöm, hogy a kuplung szett csere óta, a műszerfalból zörgés hallatszik, csak 1500 és 2200 közötti fordulatokon. Balszerencse, hogy városban csak ebben az intervallumban használom. Esetleg volna tippetek, mit, hogyan, merre keresgéljek?
Köszönöm előre is.
bocios2 Creative Commons License 2019.05.20 0 0 125253

Èn személy szerint annyit fűznék hozzá, hogy ha meg van adva neki a kellő gondoskodás, akkor nagyon is megbízható. 

Most egy 307cc (2.0 benzin 180PS) a második 307esem, összesen a 4. francia autóm!

Előző pedig 307 SW (2.0 Hdi 107 PS) szóval a konkrét típussal kapcsolatban nem tudok tanácsot adni, szakember sem vagyok, 

de elég sok mindent olvasni a neten az biztos. De ez más márkákra is igaz!

 

Ha nincs elhanyagolva nem kevésbé megbízható, mint bármi más. 

 

Családban van egy tényleg nagyon elhanyagolt 1.4 benzin kombi 307 -es, sajnos 

csak annyit van vele foglalkozva amennyi tényleg muszáj. Olajcsere + tankolás. 

Bármi más csak akkor van cserélve, javítva, ha valami bedöglött. (Munkásautó)

Jól bírja szegény, de egy megszorult vízpumpa (ami már jól hallható volt, de mondjuk senkit sem érdekelt) 

miatt elszakadt a vezérmű szíj (remélem jól értettem a dolgot... nem értek hozzá különösebben!). 

Rendbe lett téve, azóta is teszi a dolgát, minden működik, ami meglepő, mert még takarítva sincs :) 

 

Ha nálad jól lesz tartva, ahogy én tartottam eddig az összes franciát, rendben lesz az!

Előzmény: archlinux (125252)
archlinux Creative Commons License 2019.05.19 0 0 125252

Köszönöm a tippeket, eszerint próbálok eljárni. :)

 

A konkrét típus megbízhatóságával kapcsolatban valakinek van kiforrott véleménye? Azt is örömmel veszem. :)

Előzmény: hayabusa123 (125251)
hayabusa123 Creative Commons License 2019.05.19 0 1 125251

Amit szoktam mondani, magyarországon, vásárolt, vezetett, szervízkönyvel, rendszeresen, karbantartott, autót vegyél, gyakorlott autószerelővel vizsgálatasd át. Nem vagyok francia autópárti, annak ellenére, hogy kizárólag francia autóim van, de költségvetési szempontból is ez a legjobb választás. 

Előzmény: archlinux (125250)
archlinux Creative Commons License 2019.05.19 0 0 125250

Sziasztok!

 

1.6-os benzines 109 LE-s 307 kombit nézegetek használtan mint költséghatékony B terv, 2007 körüli évjáratokat. Az az igazság, hogy megbízhatóság szempontjából elég rossz híre van a kocsinak, de azt olvastam, hogy a gyártás utolsó éveiben sokat javult ezen a téren. A népítéleten is ez jött le nekem. Ti hogy látjátok, egy jobb állapotú darabra érdemes beruházni?

 

Persze a 308 kombi/sw kézenfekvőbb lenne, annak a megbízhatóságát mindenhol dicsérik, csak nekem az külsőre egyáltalán nem tetszik, illetve belül is jobban bejött a 307 (világosabbnak, átláthatóbbnak éreztem). És persze a 308 egy kategóriával drágább is...

 

Előre is köszönöm.

 

 

bocios2 Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125249

Ismét köszi a tanácsokat ránézek jobban, de amúgy nyugodtan vezetek, azon ne múljon, hogy finoman kell indulnom (mert hát csak 1-ben van a gond..). 

Ha így elmegy még sokáig, akkor OK. 

 

3-ba pályán húzattam úgy ~ 6200 körül, nekem már az a hang is nagyon-nagyon tetszik. :)

Pláne, hogy a másik autónk egy 5008-as 2.0 Bluehdi motorral amit inkább családi utazásokra használunk, szinte csak hosszú utakat megyünk vele.. 

utána átülni a CC-be, jót lehet autózni ezzel a RFK motorral. 

2.5x annyit eszik, mint az 5008-as, de ez már csak ilyen.

 

szasza0211 Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125248

Ohh pedig ott kezd igazán virgonc lenni!

😀

Előzmény: Papalac (125247)
Papalac Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125247

7000-nél adja le a 180 pacit, de kinek van szíve annyira pörgetni? Még nem nyomtam 6000 fölé 😁

Előzmény: szasza0211 (125245)
Papalac Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125246

A váltó kicsit alulméretezett ehhez a motorhoz. Egyesben inkább nagyot mozdul a motor és valami verődik. Vagy féltengely vagy a kipufogó. Érdemes megnézni a kipufogót, a hátsó híd felett megy el a cső. Kézifék behúzva, egyesben finoman fel a kuplungit, hogy verődik-e valami. Ilyenkor látni a sebváltón, hogy mekkorát mozdul. Ezek a váltók előbb utóbb búgnak kicsit. Szerintem nem érdemes vele foglalkozni. 

Előzmény: bocios2 (125244)
szasza0211 Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125245

Hát ennek pont az lenne a lényege hogy nyomod neki

7000 fordulaton gyönyörű hangja van 😉

Előzmény: bocios2 (125244)
bocios2 Creative Commons License 2019.05.17 0 0 125244

Köszi a tanácsokat! Ez egy 2004-es RFK (2.0 177 PS) motoros cc.

Van némi probléma a váltómmal sajnos. Ezért gondoltam, hogy valahol ez összefügg.

Nemrég le volt szedve a váltó, mert nem teljesen tiszta, hogy mi a gond vele és már akkor felmerült, hogy 

esetleg "csak" féltengely rossz. Közben láttuk, hogy a váltót tartó bakok / csavarok nincsenek a helyén 

és nagy gáz adáskor illetve emelkedőről való induláskor olyat mozdul a váltó, hogy a féltengelyek rendesen karistoltak. 

Ezt orvosoltuk a tartók cseréjével és pótolva lett minden hibás csavar, felfüggesztés, stb .

 

Aztán szépen vissza lett minden téve, az említett búgás ami most már úgy figyeltem meg, hogy lassú gurulásnál hallani időként. 

Kanyarban mintha picit hangosabb lenne (ez biztos), de van hogy az egész nem is jön elő. Ez hetekkel a váltó leszedés-visszaszerelés után jött elő. 

 

A váltóval később úgyis kell foglalkoznom akkor úgyis sorra kerül a féltengely, hogy az említett váltó elmozdulás milyen károkat okozott. 

Persze leszedéskor már megnézték, akkor azt mondták, hogy semmi szemmel látható gond nincs.

De mivel ez második autó, keveset használom, bár szeretném rendbe tenni mihamarabb még nem tűnik senki szerint sem sürgősnek ez az egész csak 

1-esbe óvatosan kell menni akkor minden oké, utána a váltó csendes és teszi a dolgát minden más sebességbe. 

Szervízben fel is lett ugye emelve, fura mód ott akármennyire is meg lett hajtva semmi de semmi hangot nem ad semmi. 

Ùton viszont 1-esben rendesen karistol és jó hangos a váltó ha az ember jobban megnyomja.. aztán többi sebességben megint minden oké. 

 

Finoman indulok így minden oké, eltekintve az új, halk búgástól. 

 

(Nem vagyok szakember, szóval bocs, ha valami marhaságot írtam, de ahogy a szerelőnél volt a 

kocsi kb. így értettem. )

Előzmény: Papalac (125243)
Papalac Creative Commons License 2019.05.17 0 0 125243

A jobb féltengely keresztül megy a hátsó motortartón. Esetleg ott kell megnézni nem súrlódik-e. A féltegely kanyarban szokott zajongani.

Előzmény: Papalac (125242)
Papalac Creative Commons License 2019.05.17 0 0 125242

Amíg nem állandósul, addig nem kell vele foglalkozni. Nem fog szétesni 😀

Előzmény: bocios2 (125241)
bocios2 Creative Commons License 2019.05.17 0 0 125241

Köszönöm, elsőre akkor a féltengelyre gondolnék, mivel egy előzetes váltó probléma miatt az nincs teljesen jól. 

Szóval arra majd rá kell jobban nézni és javítani / cserélni.. 

 

Előzmény: Papalac (125240)
Papalac Creative Commons License 2019.05.16 0 0 125240

Kezdődő kerékcsapágy vagy féltengely. A toronycsapágy inkább kattog a kormány tekerésekor.

Előzmény: bocios2 (125239)
bocios2 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 125239

Sziasztok!

 

2004-es 307cc esetében, időként a kormány balra tekerésekor pont olyan búgó hangot hallok a jobb első kerék felől, 

mintha a csapággyal lenne valami gond. Simán egyenesben semmi, jobbra kormányzáskor semmi.. 

balra kormányzáskor is csak akkor hallom ha lassan gurulok. Illetve akkor sem állandó a dolog.

Búg, mintha valami szorulna.. Toronycsapágy vagy esetleg lehet a féltengely is?

 

Köszönöm.

Üdv.

 

 

Matrix2006 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 125238

Semmi baja, rendbe üzemel. Hideg indítás után van egy kis alapjárat ingadozása (~30-40 1/min), motoron is látni/hallani, hogy ilyenkor kicsit jobban beremeg, ezen kívül semmi (kopp-kopp-kopp) de ha arrébb gurulok vele megszűnik.

Előzmény: Smíró (125237)
Smíró Creative Commons License 2019.05.15 0 0 125237

A kérdés az lesz: mi a baja az autódnak? Semmi, csak kiolvasáskor ezeket a hibákat dobja?

Előzmény: Matrix2006 (125236)
Matrix2006 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 125236

Faceliftes 1.6 HDi 9HX 90LE, diaggal az alábbi hibákat sikerült kiolvasni, ami számomra érdekes, mi lehet az oka?:
- BSI-ben
F000 Motorkiszolgáló egység, nem működő egység CAN hálózaton
- BSM-ben
F000 Motorkiszolgáló egység néma a CAN hálózaton (gondolom ez a kettő összefügg, de az is lehet, hogy szoftver hiba?)
- Szervókormány elektroszivattyú
C1210 Hiba járó motor (Hiba nincs jellemezve)
C1208 Hibás járműsebesség adat (pozitív zárlat vagy szakadás)
- Befecskendezés
P1351 Előizzító relé (táplált relé és soha nem táplált gyertyák), lehet hogy rossz a relé, a BSI kiadja a parancsot, de nem izzít?
- ABS
P0606 Vezérlőegység hiba (átmeneti, nincs jellemezve)

Smíró Creative Commons License 2019.05.11 0 0 125235

Szasz Sbojan!

 

Főtengely szíjtárcsa környékén volt bibi úgy néz ki, belül a tárcsa gumi gyűrűjénél. Emiatt cserélték kuplunggal együtt azt is. Ha fennáll továbbra is majd a hiba, akkor már a jeladó lesz célkeresztben, de mechanikai - kopás - jele is volt a tárcsának. De köszi, észben tartom azt is.

Előzmény: sbojan (125231)
CsK2 Creative Commons License 2019.05.10 0 0 125234

Szerintem a féklámpánál nincs olyan vezeték, ami "gyújtás" nélkül áram alatt lenne. Meg úgy általában, amíg "alszik" a rendszer, csak a létfontosságú részek kapnak feszültséget. Eső után nézz be a műszerfal alá bal oldalt, és a motortérben lévő dobozkába, ahol a motorvezérlő is van, nincs-e nedvesség valahol. Egyébként a szélvédő alatti szigetelés elöregedése miatt a tűzfal szigetelés el szokott ázni, és ott be tud folyni a víz a vezetékeken akár a BSI-be is. Én arra keresném a hibát.

Előzmény: Kekezsolti (125233)
Kekezsolti Creative Commons License 2019.05.10 0 0 125233

Sziasztok!

 

Egy 2003-as 307 1.6-al van olyan gondom, hogy esős időszakban indító kulcs nélkül üzemi állapotba kerül az autó. visszajelzőfények aktívak, klíma és a felső kijelző is aktív, a rádió fej is táp alá kerül; illetve a riasztó is hajlamos beindulni ilyenkor. Ami oldani tudja ezt az állapoto, az a fékpedál benyomása, ekkor megszűnik ez a "üzemben" állapot, és elsötétedik minden, mint normál kulcs nélküli állapotban.

Valakinek hasonló tapasztalat? Gondolom féktől kaphat tápot ázás miatt. én a 3. féklámpára gyanakszom.

 

Köszi a válaszokat!

 

Topacsenkó Creative Commons License 2019.05.10 0 0 125232

ja még egy dolog nyugtalanít. A turbó geometria szabályozónál van egy kis olajfolyás, nem tudom, hogy ez valaminek az előjele lehet, vagy nem kell neki túl nagy jelentőséget tulajdonítani?

A turbónak nincs semmi gondja, nem lóg a tengely nem olajos, csak egy kis korom látszik a csigaházon. Gyorsításkor pedig ha a turbónyomás felépülésekor veszem el a gázt (váltok pl.) akkor szisszenő, (lefújó) hang hallatszik.

Fentiekre tud valaki valamit mondani?

 

Előzmény: Topacsenkó (125230)
sbojan Creative Commons License 2019.05.09 0 0 125231

Szeva Smíró!

 

Nem'tom, rájöttél-e már, mi okozta a problémát, de nekünk egy eléggé hasonló esetünk volt valamikor a tél vége fele. Ment a kocsi, a párom beállt a parkolóba, igaz, itt ő állította le a motort, majd fél perc múlva indítani szeretett volna, mert "kicsit" rosszul állt be. És ekkor már nem indult a kocsi. Minden lámpa világított, ment az önindító motor is bőszen, de ennek ellenére még jelét sem adta a motor annak, hogy azt bármi megforgatná, azaz a bepöccenés minimális jelei sem mutatkoztak.

A kihívott Autóklubos szerelő méricskélt aksit (aminek semmi baja nem volt) meg ezt-azt, rádugta a laptopját a kocsira, de az nem tudott kapcsolatot teremteni vele. Komputer hiba, mondta.

A kocsit másnap bevontattuk a helyi PUG szervizbe, ahol kemény pénzeket elkértek a diagnosztikáért, és állítólag valahol a CAN-busz (tudom, neked már nem ez van) kábelezésében szakadást találtak. Ami akár még érintkezhetett is volna alkalmanként, így egy hol van, hol nincs hibát produkálva. Szerencsénkre mi nem jutottunk el ebbe a stádiumba, hanem már az első jelre kénytelenek voltunk elmenni a szervizbe, mert a kocsira nagy szükségünk volt.

No, ezt csak, mint a tiédhez hasonló tapasztalatot írtam le.

Előzmény: Smíró (125166)
Topacsenkó Creative Commons License 2019.05.09 0 0 125230

Total ineo ecs 5w30 ment bele mindkét alkalommal. Eloszor azert mert megvasaroltam, és alap az uj szűrő és olaj, bármit mondjon a sz.konyv. aztán gyorsan elszaladt 10e km és egy autószerelő ismerős felesketett, hogy soha nem megyek többbet 2 olajcsere között, így esett a masodik. 

Előzmény: Smíró (125229)
Smíró Creative Commons License 2019.05.09 0 0 125229

Ja, és még annyi, hogy ugye rosszul értelmezem, hogy nem a fekete olaj miatt volt 25 ezernél  2x olajcsere? Mert olyan intervallumon belül erős városi, napi használatnál ildomos cc 10-15 ezrenként olajat cserélni. Én évente cserélem, kb. 15-20 ezrenként, de nem amiatt, mert fekete az olaj. Akkor 2-3 ezrenként cserélhetném...

Előzmény: Topacsenkó (125225)
Smíró Creative Commons License 2019.05.09 0 0 125228

A dízelben az olaj hamar(abb, mint a benzinesben) feketedik a csere után. Milyen olajat használsz?

Előzmény: Topacsenkó (125225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!