A javításán dolgozunk, de lehet kapni szerintem Ürömön is. Ha ott nem kapsz, akkor tudok Neked szerezni máshonnan, én is tartalékoltam két darabot.
A javítós projekttel úgy állunk, hogy két dolgot kell még benne helyettesítenünk, aztán gyakorlatilag vadonat új lesz a vezérlés, mai technikával, régi házban.
Na most már megnéztem az autóban és a ruszki EPCben is.
Mégiscsak más az SL ülése - ez a sokoldalú vasdarab csak hasonlít a tiedhez, az SL-ben ez nem egy alátét, hanem egy feszítő, ami egy kis horonyban van a tengely végén, és ez rögzíti a tekerőt.
És ahogy néztem, be is ugrott mit kell vele csinálni - kb 60 fokkal elfordítva a kilógó szárnyak a tekerő megfelelő kivágásaiba esnek, és így a tekerő lehúzható.
De köszi a segítséget, ez adta meg a lökést a megoldáshoz.
Érdekes lenne tudni egyébként, mi vezette a mérnököket ehhez a megoldáshoz, a jóval kézenfekvőbb csavaros megoldás helyett, mint ami W108-ban van... csak arra tudok gondolni, hogy ebben az esetben még véletlenül sem tud kilazulni a tekerő, mert nincs ami kilazuljon :-)
Ahogy nézem a képeket, nálam a patentos fog játszani... akkor indul a keresgélése.
Visszarakni már egyszerübb volt, vagy annak is van valami trükkje?
Nekem sajnos a tekerő kupak alatt nem a a 10-es csavar figyel, hanem az a jellegzetes "radioaktivitás" jelre emlékeztető sokszögletü (alátét? feszítő?) vaslap, ami a Te képeiden is több helyen megjelenik, és ahogy látom nálad az egyszerü krómfedél alatt van.
Érdekes, mert nálam gyárinak tünik ez a megoldás, még a tekerőkupak fekete bakelitje is ehhez a sokszögü vasdarabhoz van kiképezve belülről.
A holnap pont nem jó, Bécsbe megyek és szerintem egész nap nem leszek:-( Akartalak ma hívni, de annyira elvagyok havazva "jön a szezon" hogy teljesen kiment a fejemből.
Hogyan lehet az első ülések háttámla dőlésszögét állító tekerőjét levenni?
Csavart nem láttam rajta, a kupakját kipattintva pedig mintha egy lemez fogná a tengelyhez, de érzéssel való feszegetésre nem engedett.
Bár W107-hez kellene a tanács, de gondolom ugyanígy müködik W115, W108, W116 esetében is. Azért akarom levenni, mert végre sikerült megszereznem a krómozott borításokat az ülések oldalára, de azokat csak a tekerő levétele után lehet felrakni.
Überkirály. Szerintem holnap úgyis megyek Bp-re a szőnyegtekercsemért, ha nem gond, akkor beugranék ezekért az apróságokért. Telefonon kereslek. Köszi szépen.
Az! És tényleg. Kér, hogy maga a kartervédő nincsen meg, csak ez a két szottyadt konzol... Mindegy, felszerelem, hátha egyszer belefutok egybe. A 123-as kupéra is tettem, le is ér mindenhol. :)))
Más: Van egy köbmter ablakemelő szerkezetem, második szériás autókba. Vannak sínek is, meg minden, ami az ablakhoz kell. Fehér üvegekkel együtt. Nem kell valakinek? Én nagyon nem kívánom őrizgetni, legfeljebb tavasszal odaadom a vasgyűjtő gyerekeknek.
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy ez a konzolszerűség mi a fityfenét rögzíthetett? Biztosan gyári cucc, mert ugyanolyan böszme módon van meghegesztve, mint a szervópumpatartó és a kis köténylemezen ki van hagyva a csavarok helye gyárilag. Mármint ha a konzolt le szeretné valaki szerelni, akkor nem kell szétbombázni hozzá a kocsi elejét.
Amúgy a hűtő alatti összekötőgerendára van két darabból rácsavarozva és a motor felé menő részén van valaminek lukulusz hagyva.
Csináltam még régebben pár képet róla, de semmit nem találtam a funkcióról. Talán valami kezdetleges kartervédő kialakítás volt? A két elemnél fogva az autót fel lehetne emelni...