Kb egy hete kértem egy kis infót, hogy mire kell figyelni ha az ember 406-os vásárlásra adja a fejét. Nos azóta beszereztem a vonatkozó "darabot" egy 2.2 HDI kombi személyében (2001-es évjárat, Olaszországból).
Már látszik, hogy lesz vele némi barkácsolnivalóm, de összességében - úgy tűnik - rendben van a kocsi, azért remélem nem kell vele többet bíbelődnöm, mint az eddigi autó(i)mmal.
Azonban rögtön lenne egy pár apróság, amiben esetleg tudtok tippet adni.
Pl. ha lenne valaki ki tudna segíteni egy kezelési útmutatóval (olasz nyelvűt kaptam a kocsihoz), netán beszkennelve, az nagy segítség lenne.
Nyilván az első javítások között egy vezérműszíj csere lesz. Ehhez jól jönne néhány tipp, vagy hasznos ötlet, ha valakinek van benne tapasztalata (nem vagyok teljesen analfabéta az autókhoz, láncos és szíjas autókkal is dolgoztam már, de ehhez a motorhoz még nem volt szerencsém).
Jó lenne egy hibatároló olvasás és törlés.
Továbbá olyan apróságokra lenne szükségem, mint pl a csomagtérben a csomagrögzítő háló rögzítő füle, vagy pl. az ajtók gumikéderét rögzítő patentok némelyike el van törve, vagy a hamutartó nem marad lecsukva, ellenben az üzemanyag betöltő fedél nem marad kinyitva (le van törve a rugó ami kilöki az ajtót). Ezek apróságok, amik nélkül prímán lehet élni, de jó lenne ha lenne rá megoldás.
De az első a vezérmű szíj. Szóval ha van valakinek bármilyen kapcsolódó infója bármelyikhez, akár megbízható szervíz (Bp-en), vagy olcsó alkatrészforrás, az nagy segítség lenne.
Heló! Segítségeteket kérném. Olyan problémám van,hogy nem mutatnak a mutatók a mműszerfalon, se a kis display ami a kilométer állást mutatja. A víz hőfokjelzője mutat,de a többi sajnos nem. Ha jól láttam akkor a biztosítékok jók. Valakinek van valami ötlete? 1998-as évjárat 2.1 TD Peugeot 406. Köszönöm szépen. Üdv Patrik
Ez kizárt.Nem húztak le a kutasok..?Vagy lyukas a tankod :)
Volt hogy majd egy évig nem volt vizsga a kocsimon mert egy másikat is használtam..Ezzel meg feljártam a telekre,hegyi földút egyes-max kettes seb. fokozat néha futóval, napi szinten 800 km átlagával 8,5 litert evett.Terepjárótól ez nem is rossz.. :))Sohasem sikerült többet letuszkolni a torkán..
Majd írd már meg légyszi hogy mi volt, mert rohadtúl kiváncsi vagyok.
Szeretném a segítségeteket kérni, mivel nem jutottam semmire önerőből az alábbi hibákkal kapcsolatban.
Nemrég vettem egy 2003-as 406-ost, 2 literes HDI-s Peugeotot. Nagyon jónak tűnik az autó, de van egy-két apróság ami kellemetlen. Egyrészt a rádió kb. 1 óra használat után elveszíti az FM sávokat és onnantól kezdve nem is találja meg őket újra, olyan mintha folyamatosan olyan sávra lenne tekerve, ahol nincs adás, pedig beállítottam manuálisan is olyat ami biztos, hogy jó (másik rádió szól rendesen). Másik probléma, szintén a rádióval, hogy a sebességfüggő hangerő szabályozás nem működik. Nem tudom, hogy összefügg-e a két dolog.
Kicsit másabb jelenség, hogy amikor hidegen indítom az autót egy sípoló hang hallatszik, miután a motor elindult. Simán gyújtás ráadásánál még semmi. Hibaüzenetet nem ír ki és csak egy pittyenés van mindig. Ha melegen indítom, vagy még hidegen leállítom és újra elindítom, akkor semmi.
Egyszer csinált olyat, hogy az olajszintet minimum alattinak jelezte, pedig nem volt az. Akkor levettem az aksiról egy fél napra, utána az megjavult és akkori indításnál nem is pittyent.
Ha van valakinek ötlete, hogy ezek mitől vannak, illetve hogy összefüggenek-e, nagyon megköszönném a segítséget.
Több mint 10 litert fogyasztott a kocsim, 200km város, és 100km országút alatt. Agip tech (valami ilyesmi) gázolajat tankoltam. Becsapott a számláló, nem szereti ezt a fajtát az autó, vagy csak simán megbolondult a szerkezet? Eddig sima Agip-ot tankoltam. Ajánlotta a kutas ezt a drágább nyálat. Nem kellett volna. A sima Agippal kijön 6.5-l -rel ugyanígy. 2002, 110-le HDI. Ma ÖMV-nél tankoltam.
Üdv mindenkinek! Azért van még viszonylag keveset futott benzines 406. Az enyémben 155000 km van és 2002 05 havi.(valós végig vezetet sz.könyv 2007-ben vettem 116000 km-el,) igaz, hogy megvétel után fél évvel céges autót használok, vagy feleségemét így visszaszorult a 3. helyre. Azóta garázsban várja , hogy néha használjuk is. :)
Behozza az árát (alkatrészek)azon, hogy 30-40%-al képes kevesebbet kajálni mint a benzines társa.Nem mindegyikben van kettőstömegű, és amúgysem akkora mumus(lehet találni jóárasítva kuplungot:) mint mondjuk 10 éve.Lehet hogy szerencsém van, de csak azért mert dízel, még nem kellett(többet) költenem rá,illetve egyszer 4 izzítógyertya ennyi.Viszont az tény hogy egy benzines kultúráltabban ketyeg.Bár a Pug még így is sokkal halkabb, mint mondjuk a vele egykorú dízel Ww-k, és akkor a füstöt már nem is említem..
Végig vezetett szervizkönyv, kereskedőtől van akinek kötelező garanciát vállalni. Ha kiderül hogy mókolt az autó, brutál pénzbírság, esetenként börtön ( ha mondjuk összetöröm magam és kiderül a csalás a vizsgálaton, akkor jó eséllyel rávarrják, függetlenül attól hogy ez vezetett-e a balesethez ), és bevonják a kereskedői engedélyét. Itt nem viccelnek ezzel.
Amit néztem az 1.8RS - 112 paci, 2.0ST - 136, és 2,2es TS4 - 160 LE. Van még pár verzió, de ezek a legjellemzőbbek, ergo ezek közül lehet valamivel 200e km-en innen találni értelmes példányokat.
Hát igen. Az 1.8as elmegy nekem városon kívül akár 6 literrel is, ha nem az Alpokban autózom de városban volt rá példa, hogy ment 10 fölé is. Ez ilyen. :)
Viszont egy benzinmotor valamivel egyszerűbb(nincs adagoló, kettőstömegű...).
Egy jó kis HDI-t kell venni amivel baj sincs, meg megy is, és nem is éhes!A rozsdára kell odafigyelni szerintem.Kilómétertől független ki lehet fogni megkímélt darabokat. Asszem Fez írta még régebben hogy látott már egymillás kilóméterrel dízeleket (406-ra írta)...Chipmentes normál állapotút kell keresni állítólag.Egy diag sokmindent elárul az autóról.
Egyébként ízlések és pofonok.. Ha rohadtul tele lennék tuti összkerekes autóim lennének, 3 lityis benzinmotorral minímum..Az igények külömbözőek.A komprumisszumot mindenkinek magának kell megkötni..Próbálj ki egy 3ezer V6 ot is, azt amelyik tetszik abba ülj bele.
A kilométerről meg annyit, hogy a gyártást vagy 12 éve befejezték. Biztos ki lehet fogni mondjuk egy 2004-es modellt 170 ezerrel, de én azért gyanakodnék.
Nekem egy 1.8-as 2002-es van. Szerintem ennél kisebb motor(1.6) már kerülendő a benzinesből. Az 1.8 elmegy, de úgy gondolom, hogy a 2 literes az optimális.
Szerintem, ha egyenletesen jár a motor, nem ingadozik a fordulatszám, vagy akad fent akkor már jó. :) Amire érdemes szerintem odafigyelni, hogy mennyire olajos a motor. Hajlamosak "olajosodni", de az enyém például tök száraz, sehol semmi folyás pedig már túl van a 400 ezren(6FZ-s).
Nem Magyarországon élek. Itt ami van dízel az jellemzően 350e km felet van, benzines meg 170-től értelmes áron. Szóval a kérdéseimre a válaszok még érdekelnének. :)
csak egy kérdés.... Miért Benzin? nekem 2.0Hdi van kisebb fogyasztással.. csak kiváncsi vagyok...
amugy ha már nézelödsz és biztos PUG406 ot veszel akkor csatlakozz FBon a csoportunkhoz ahol 406os tömkelege van .. ott sztem találsz eladot igaz lehet h nem benzines van de dizeles asszem van elado pár db :)
Vásárolnánk a közeljövőben egy facelift benzines 406-ost, amolyan mindenesnek. Érdekelne hogy mire figyeljek a vásárlásnál, vannak-e évjáratok, motorok amik kerülendőek? Tippeket minden mennyiségben. :)
Szerintem fent van a mostani dátum is. Lényegtelen, mert minden ugyanaz mint tavaly. Bográcsozás, borivás, egymás hülyítése, baromkodás végkimerülésig.
Akinek van kedve a 406-osok közül, jöjjön nyugodtan. Valószínű, hogy én is a 406-tal megyek. Még nincs eldöntve.
Helló, lesz Györkönyben 405 találkozó idén? Csak mert a honlapon http://www.peugeot405klub.hu/ még a 2015-ös esemény van csak fenn... Ha igen, pontosan mikor? Van egy 1989-es évjáratú 405-ünk, és szívesen elmennénk.
Hali,nekem is ugyan ze volt a problémám.Egyszerű a javítás kiveszed a kapcsolót lepattintod a tetejét ugyan olyan gumi nyomó lapka van allatta mint egy tv távban.Alkohollal megtisztítod és már mehet is össze.Üdv.
Ez az én szép kis Coupe-m volt, de GT lett.... (gazdasági totálkár, 1 éves volt) Elég nagyot fejeltem azért az A oszlopba, de a szélvédő már nem tört ki, ajtók nyíltak, miközben az elejében elment minden :((
Így kell viselkednie egy korszerű új autónak - gondolom, a lufi nyitáshoz nagyobb csatt kellett volna.
Amibe oldalról belementem, azt rátoltam egy betonoszlopra, egy kiflibe hajlott vasdarab lett belőle.
Sajnos ő sem sérült meg, pedig egy pár csonttörést megérdemelt volna a rohadt parasztja, még biztosítással is buktam miatta vagy fél milliót 2004-ben :((