GP WORLD : RESEARCH : DRIVERS : F1 : PROFILES
TEAM DRIVER 1 DRIVER 2 DRIVER T STATUS
Ferrari M.Schumacher R.Barrichello L.Badoer Under re-development.
McLaren M.Häkkinen D.Coulthard A.Wurz Under re-development.
Williams R.Schumacher J.P.Montoya M.Gené Under re-development.
Benetton G.Fisichella J.Button M.Webber Under re-development.
BAR O.Panis J.Villeneuve D.Manning Under re-development.
Jordan H-H.Frentzen J.Trulli R.Zonta Complete.
Arrows J.Verstappen E.Bernoldi J.Herbert Under re-development.
Sauber N.Heidfeld K.Räikkönen TBC Under re-development.
Jaguar E.Irvine P.de la Rosa T.Scheckter Under re-development.
Minardi T.Marques F.Alonso A.Piccini Under re-development.
Prost J.Alesi L.Burti J.Cochet Under re-development
I've uploaded the new driver pages which have been updated to the current line-up and with new ability ratings. Overall the ratings have risen to give the game a little more interest and to increase the ability variance between the skillful and the not so skillful driver. No new driver heads have been developed yet and at the present state, Tomas Scheckter is still the Jaguar test driver. For the time being, I've decided to go with Andrea Piccini and Jonathan Cochet as the test drivers for the Minardi and Prost teams. The reason is because these two drivers are young and have the same nationality as their current teams. Stéphane Sarrazin (also French) and Christijan Albers (Dutch) have been added to the Non-F1 drivers list. And as you would expect, I've also added Scott Dixon to the Non-F1 driver list. Although he may hold a New Zealand passport, he was infact born as an Australian. Therefore it would be wise to class him as an Aussie in GPW - even if Scott calls himself a Kiwi.
I'd like to welcome "Phat Rat" to the project. He has produced some very impressive 2001 liveries which will most likely turn out to be the carset we will implement into the patch. Could Phat Rat please email me at contact@gpworld2001.com regarding this issue? Thanks.
Yes, I'm still busy with my degree so I'm not devoting as much time to the project as before. However I am willing to release some of the project's workload to project helpers. So if your interested, please email me at contact@gpworld2001.com and we'll see if we can arrange something suitable.
And last and least, I have had no response from Gunther Roskams regarding his claim that I "used" him. It's very much behind me now so you've lost your chance to have your say Gunther.
Keresem a vinyót:-)))
Mellesleg ha tényleg ilyenek a car-handling-ok, akkor várhatóan még a williams-el is szép munka lesz megverni cipészmihályékat. A minardiról nem is álmodok 6-7 évvel rövidebb idő alatt. Most már tényleg meg fogja érni beszerezni a vinyót.
Erről beszéltünk már az előbbiekben, hogy ha eljutsz a csúcsra (szinte) verhetetlen leszel.
Nekem a Sauberrrel a 2.évben a következő kondiciókkal sikerült egyéni és csapat VB-t nyerni.
Car Handling: 56%
Motor: Ferrari Works (3 bonus)
Gumi: Bridgestone Partner (3 bonus)
Olaj: Shell Customer
Ehhez még vegyük hozzá, hogy olyan pilóta lett a bajnok, akit az első évben csapata kirúgott idény végén.
Sajnos a játékgyártók igyekeznek minél szélesebb körben terjeszteni munkájukat (lefordítva:zsírosra akarják keresni magukat)ehhez úgy gondolják a kulcs a gyors sikerélményhez való hozzájuttatásban van.Pedig szvsz éppen az ellenkezője lenne az igaz;kit érdekel akkor a game, amikor 2 mp-t versz körönként az ellenfelekre? Hogy a F1-ből merítsek példát, anno, mikor a Mc laren kenterbe verte az egész mezőnyt és csak az volt a kérdés: Senna vagy Prost nyeri az éppen aktuális versenyt, a cirkusz népszerűsége óriásit apadt. El is követtek mindent, hogy az erőviszonyokat kiegyenlítsék-sikerrel.Tehát a cél az lenne, hogy izgalmas versenyeken dőlne el a címek sorsa, de még az is sokkal szimpatikusabb lenne, hogy évekig csak pontokért küzdhessek kisebb csapatokkal a nagyok ellenében, majd a több éves eredményes és kemény munka után csatlakozhatnék az elithez...
DE! Az azért durva, hogy 1998 világbajnoka - Fisichella - 2001-ben a Ferrari tesztpilótája lesz
-Az azért előfordulhat még világbajnokként is, hogy anyagiakban nem tud megállapodni a csapatfőnökével a pilóta, a többi jó team-nél meg nics hely a futó szerződések miatt, gyengébbekhez meg nem akar menni, így 1 évet kihagy...
Beszéltünk arról, hogy össze kéne gyűjteni a tapasztalatokat a fejlesztő srácnak. Nos, amikor erőltetni kellene, akkor nem jut semmi az eszembe, de majd jegyzetelek:) DE! Az azért durva, hogy 1998 világbajnoka - Fisichella - 2001-ben a Ferrari tesztpilótája lesz...
az és a legpoénabb az hogy a
-kerékcserét eltaktikázó (Rass Brawn megsértődne)
-esőbe hillnél gyengbben vezető (M.Scumi sétődne meg)
M.Schumacher előtt nyert !! :)) Egy kerékcsere + Itermediate gumik rullla
The current progress of the project is approximately 75% complete. We hope that by mid-May we we will be able to release the near-complete version of the GP World GPW 2001 Patch.
Hát ebből megint csak azt a következtetést tudom levonni, hogy a tulajdonságaik szerint fognak teljasíteni a technikák (autók=Williams,gumik=Michelin,stb...)
Ha jól megy Imolában a Williamsnek(amit szívből remélek) a játékban is 3 kb egyenlő képességű csapat fog versenyezni a címért.(és ha minden jól alakul-hála a korrekt dátumú szerződéseknek- pár évig ez az állapot remélhetőleg fenn is marad...)
Persze lehet, hogy túl idealista vagyok, de a remény hal meg utoljára...
GP WORLD : HOME : NEWS : 12/Apr/2001 : Jork Wierdsma : Progress News
Just until recently, I realised that I haven't updated the news for a while. So I'm sorry that I left many of you in the dark.
So what's been happening then? Well, DJ (our patch programmer) is (or will be) running some tests to check that our new initiative, which will be implemented into the patch, will be compatible with the GPW game engine. This new initiative will hopefully allow us to have a larger list of Non-F1 drivers (with in-game sounds and correct helmets for every driver). Not only that, DJ also needs to test whether we can add test drivers to those teams that didn't have test drivers in 1998. So hopefully DJ can finish the tests over the next week and then begin a full assault on the patch programming. :o)
Elsewhere in the project, "barrybumhead" is making excellent progress with the car liveries. Although they're not as good as the liveries we see created for GP3, they are still of a respectable quality that will allow the GPW player to identify each team on the race screen in the game. I myself have continued to work on the images for the patch and they are almost finished. All I need is to update a few more F1 pictures and then create the remainder of the driver head and helmet images.
The website hasn't seen much action lately (apart from the forum) but I do plan to review the car performance/reliability and handling percentage statistics after the San Marino Grand Prix this weekend. Judging by the performance of Williams and Michelin in Brazil, the 2001 season both in reality and Grand Prix World could prove to be very competitive. :op
Like you, I am also anxiously waiting for the release of this patch. So in terms of a time frame, I hope that we will have something solid released by either the end of April or in the first two weeks of May. I cannot guarantee that this will be the case as many of you have already seen the release date slip by at least three months. I apologise to all the people who have heard this time and time again. :o(
Már nem nagyon érdemes update-elni,ugyanis május elejére ígérnek 1 2001-es nagy generált. (lásd lejjebb)Ebben a jelenlegi legfrissebb(és nagyon valósághű) adatok lesznek megtalálhatóak.
Csekkold a
http://home.gpworld2001.com/). címét, illetve annak a research részlegét.
Egyetértek TomTom-mal; mindenki, akit érdekel a téma szedje össze a kérdéseit a 2001-es verzióval kapcsolatban és küldje el emilben. Ebből megbeszélés útján összeállítunk 1 vegleges verziót és elküldjük a Wierdsma gyereknek. Jó lesz így?