Csak a hitét másra akarja erőszakolni, ez itt a gond. Egyébként nincs baj azzal, ha isteni akarat elleninek tartja az orvostudomány beavatkozását és hitelesen belehal a tüdőgyulladásába.
Máriát is mesterséges megtermékenyítésben részesítette a magasságos árnyéka, így ez teljesen keresztényi, hisz Jézus sem jöhetett volna a világra, ha nem mesterségesen termékenyítette volna meg Isten Máriát....
Mi az állításod? Hogy az egyház ismerte a megtermékenyülés folyamatát és a magzat egyedfejlődését? Ennek van nyoma? Egyáltalán a természettudományhoz képest hogyan, mikor és milyen forrásból?
A válasz nem pont ugyanaz. Csupán az 1-es kérdéssel kapcsolatosan egyezik. Másfajta módok leginkább személyes lelkiismereti kérdésként merülnek fel. Pl. nem egyértelmű a válasz az apa megfelelő módszerekkel kinyert spermiumainak az anya petevezetékébe juttatását illetően. Az a katolikus aki úgy ítéli meg, hogy ez helytelen, az megtagadhatja ezt a módszert.
(a bűnök az ítéletekből eredeznek - a jó és a rossz emberi szétválasztásából. Halálunk pillanatában a saját ítéleteinkkel fogunk szembesülni a mindig és mindenkor szerető és megbocsájtó Isten magához hívása közepette. Vagy ítéleteink miatt nem engedjük magunkat hozzá, vagy az Istenről alkotott hibás - ítélt - kép az, ami miatt nem merünk hozzá menni.)
Nemrég bárány embriót növesztettek mesterséges környezetben és még 1-2 évtized és anyaméh nélkül is lehet majd ivarsejtekből gyerekek gyártani korlátlan mennyiségben. Az lesz az érdekes helyzet mindenkinek, egyházaknak és 'fogy a magyar' aggódóknak is.
"egy megtermékenyített petesejtet - vagy annak osztódással létrehozott, és elkülönített példányát - bűn-e szándékos akarattal megsemmisíteni?"
Az egyházaknak nem egy megtermékenyített petesejtett kellene védelmeznie, hanem a megszületett embert.
Érdekes módon nem nagyon tiltakoznak a háborúkban halomba gyilkolt emberek miatt.
Talán az egyházaknak is elkellene olvasni az evangéliumokat és akkor felismernék, hogy Jézus soha nem a meg nem született embriókkal foglalkozott, hanem a világban ott élő emberekkel. Azoknak az életével, bajaival.
Az abortusz kérdésében elég tiszta a katolikus egyház hozzáállása és így a szembenálló világi vélemény is világos. A válasz is pont ugyanez mint ebben a kérdésben.
Az 1-es kapcsán említem csak meg, hogy ezt a kérdést kizárólag az abortusz letisztázását követően lehet csak megvitatni. Amíg ez a vitázók számára kérdéses, addig kár bármilyen szót is vesztegetni rá.
Javaslom, hogy a topiknyitó közölje ebben határozottan az állásfoglalását, s innentől tisztábbak lesznek a nézőpontok. Vagy pedig nyisson egy topikot arról, hogy egy megtermékenyített petesejtet - vagy annak osztódással létrehozott, és elkülönített példányát - bűn-e szándékos akarattal megsemmisíteni? (Némileg hasonló ügy az, amikor azt kérdezem: Bűncselekmény-e az életmentés, ha az emberek egy csoportját a tengeren hajóból a vízbe lököm, de egyet megmentek közülük?)
" a mesterséges fogantatás nem egy eredeti fogantatási módszer, a gyermek Isten áldása, akinek nem adatott ebből, az ne akarjon az isteni elrendelés ellen mesterségesen tenni."
Ebből az elmebeteg logikából az következik, hogy aki megbetegszik annak ne adjunk gyógyszert, mert az is isten elrendelése elleni mesterséges beavatkozás.
Hagyjuk, hogy a beteg gyógyuljon meg magától, vagy haljon meg.
Csak kell-e erről vitatkozni? Vagy jehovistákkal a vérátömlesztésről, vagy más. Én sem hasonlítom össze vizipókot Jézussal a felületi feszültség kapcsán, mert nem ütköztetem a vallást és a természettudományt. Ugyanezt elvárom fordítva.
Ennél rosszabb, hogy ez a politikán át beszivároghat az állam működésébe, jogszabályokba, költségvetésbe és sikerül majd nem vallásos emberek életébe durván belepiszkítani. Ha már más kárára ötletelünk akkor a katolikus papok kasztrálása legyen inkább téma.
Sajnos a topiknyitóba nem került be a másik oldal érve. Álljon ez most itt, bár a magam részéről ilyen nyitás után nem szeretnék az egyoldalú vitába belebonyolódni, főképp nem igazságot tenni a kérdésben.
Szóval a "másik" oldal két érve:
1) a lombikbébi program már csak olyan, hogy létrejön jópár embrió, azokból néhányat beültetnek, míg a többit elpusztítják, esetleg fagyasztják, ami gondolom gyakorlatilag ugyanaz. A programmal együttjáró embrió pusztítás nem szimpi néhány embernek.
2) a mesterséges fogantatás nem egy eredeti fogantatási módszer, a gyermek Isten áldása, akinek nem adatott ebből, az ne akarjon az isteni elrendelés ellen mesterségesen tenni. Mondják néhányan.