Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Meghalgattam a wav-ot tényleg eltüntek a mélyek, kozepe, doboz lett és a minősége olyan mintha egy 8bit 22khz -es sampler szólna. Equalizer beállításokra reagál? Off, Bass Boost, stb?
Tisztán digitálisan tudnál felvenni róla USB-re wav -ba, vagy mp3-ba? Gondolom anno nem igy lett mert hallani a billentyüzet zaját is.
Tudom hogy nem sok az esély de mikori firmware van rajta? Probáltad a CN34_v111.zip -et? Egy gyári visszaállítást (Factory Reset) és utána egy firmware updatet megprobálnék, hivtalaos szervízek sokszor nem érzik feladatuknak automatikusan updgardelni lehet a tied is bár járt szervízben nem updatelték. Egy probát megér talán, ha ovatosan körültekintően csinálod vesziteni valód nincs.
Még csak annyit! Úgy gondolom a hogy a cég politikájáról sok mindent elmond az a tény is, hogy nagyfokú udvariatlanság a japánok részéről is, hogy (angol) levelemet ugyan át vették, de válaszra sem méltattak. A japán etikett súlyos megsértése ez! Én a levelemben a legnagyobb tisztelettel írtam és a vezetőjüket is a sama - Tiszteletteljes megszólítással neveztem meg, úgy gondolom többet érdemeltem volna a semminél?! Én csak egy senki vagyok és csak egy Kawai CN 34-t vettem, nem több milliós zongorát. Fejétől büdösödik a hal, szokták mondani. Sajnos elkövettem két óriási hibát az egyik, hogy a Tutto-val foglalkoztam és vásároltam, a másik, hogy 35 év Yamaha hangszer tapasztalatom után, nem Yamaha CLP-t vettem. Soha az életben nem volt hibás Yamahám, igaz mind kísérőautomatikás volt, de nem hinném, hogy a digitális zongoráik rosszabbak lennének!
A youtube videón valóban van némi kamerazaj, de sajnos a torzulás is ott van. A másik felvételen az újabb azaz a rosszabb hang részekben, sajnos valóban így szól a hangszer most és nem csak felvétel hiba.
Az biztos ha akkor amikor kipróbáltak a Tutto-nál egy ugyan ilyen CN34-t, így szólt volna, biztos, hogy nem veszem meg!
Mikor Miskolczi úr mikor itt volt és felnyitotta a hangszer tetejét ki kellet mennie az autójához addig csináltam fotókat a belsejéről.
Így ezt elküldtem egy Kecskeméti cégnek, kik hangszereket javítanak, és Ők hosszas keresgélés kutatgatás után annyit írtak: "Ez egy tipikus modern technikával szerelt, és egyben javíthatatlan megoldás.Tehát a tápegységet leszámítva két modult látunk: main board és egy audio board. Ebből következik hogy a hangpanel kompakt, megbonthatatlan, alkatrész szintjén történő javítás gyakorlatilag lehetetlen. Továbbra is az a gondom hogy Kawaival nincs együttműködésem."
A Tutto-nál mikor levélben rákérdeztem tudnak-e szerezni alkatrészt és mennyi lenne, mégy csak nem is válaszoltak erre!
A youtube videón én azt hallom, mint ha egy rossz hangú kamera felvétel lenne, de ha ez a hiba, hogy serceg alatta egy kis alapzaj és ez a hangszerből jön, akkor nem tudom ezt hogy nem hallják vagy mérik ki. Az wav felvételen sztereo/mono felvételek váltakoznak, azon semmi különöset nem hallok csak még enyhébb alapzajt ami a felvételi körülmény ugyanolyan velejárója is lehet.
Mondjuk ciki a helyzet, mert elteltek az évek és már hülyén nézne ki újból reklamálni, de én tuti hogy addig ütöttem volna a vasat még nem görbül!
Ha a Tutto ezzel kérkedik hogy mennyire pompásak a Kawai zongorái és más márkát egyenesen lebecsülnek, hogy senki nem foglalkozik ennyi éve csak a digitális zongora fejlesztéssel és tökéletesítéssel, amitől olyan jók a Kawaiok állítólag szerintük az elektronikus hangszerfejlesztés szegmensében (mert ugye régebben orgonákat, szintiket is gyártottak), akkor ezt meg lehetett volna a fogyvédnek is mondani, hogy azt vegyék figyelembe amit az eladó ténylegesen ad és igér, valamint hogy a szervizeltetést nem oldotta meg elfogadhatóan, sőt hogy a német cég is így küldte vissza és ottani jogorvoslatban is kérnéd a segítséget, hogyan old meg a helyzetet. Nem vagyok jogász, ezt csak a saját véleményem alapján írom, de ha valamit hagynak elsikkadni, azzal tényleg nehéz mit kezdeni.
Így a nyakadon marad egy drága hangszer, amit már látván látva is rühellni fogsz, mert kicsapódnak tőle a fehérjék is, úgy megutáltad. :)
A tényleges hibát te érzed, s ha már veszett fejsze az ügy amúgy is, még akkor is dönthetsz úgy, hogy letojod a garanciát és egy műszerésszel megcsináltadod privát a cuccot, mert akkor legalábbis esélye volna hogy megjavuljon a hangszered és használni tudd, mivel eladni ezután meg már nem igen lehet így.
Szóval nem tudok jobbat, de hogy a Miskolci se veszi fel, meg a Tutto is elhajt, ezen én se tudok elmenni!
Még annyit, hogy tisztába vannak a Tutto félék hogy nyugodtan megtehetnek bármit, mert tudják, hogy elveszik az ügy és a türelmed a jogi útvesztőkben.
A jövőbe mindenki eldöntheti, hogy bekockáztat és vesz egy olyan "márkát" aminek nem megoldott a magyarországi javíttatása, mert érdektelen a forgalmazó, nagykereskedő a gyártó meg, a forgalmazóra mutogat!!!
Ha igaz hogy ennyire ritkán romlik el egy hangszerük, akkor miért nem voltak nagyvonalúak és cserélték ki a hónapok alatt húzódó problémák végett?
A fogyasztóvédelem azt mondta, hogy Magyarországon 1 év a kötelező és azonfelül adható. Mivel 5 évet adott a Tutto 4 év az grátisz! Számon kérhető lenne tőlük, ha már adták, de nekem kellene bizonyítani a hibát. Most kb. egy igazságügyi szakértői vizsgálat 200.000,-Ft lenne!!! Utána bírósági úton perelhetném??!! Évek, ha megnyerem és a végrehajtási macera. Ezért mondom, hogy 1 + 4 év csak csali és kamu garancia. Még rendesen ki sincsen töltve a garancia levél, ráadásul senki belesem írt semmit, hogy már kétszer javították! Magyarországon ezt nyugodtan megcsinálhatják!!! Ha meghallgattad az osztott.com-on levő hanganyagot, TE mit mondasz csak képzelődőm vagy valóban silány a különbség a régi és a mostani hang között?
Kawai ES100-as a bátyámnak volt, amit már eladott avégett, hogy néhány billentyű lejjebb állt. Mivel idegesítette bele néztünk a hangszerbe, és a billentyűk végénél kb. 1x1 cm-es fekete gumira és kátrányra emlékeztető lapkák vannak. Ezek a lapkák némelyike, trehányság, vagy konstrukcióhiba végett, de feltúródtak, így a billentyűk orra fel és ezzel a végük efelé ereszkedtek.
Nem mondom, hogy túl drága hangszer, de ilyen dolgokra oda figyelhetnének. Ha egy billentyűben mm-ek vannak az bosszantó és a játék élményét is rontja!
Ami az én Kawai CN34-t illeti az több mint bosszantó!
Most lesz 3 éve hogy megvettem és a Tutto, 5 év azaz 60 hónap garanciát adott, mint általában amit náluk vásárolsz!
Így utólag azt mondom ez csak beetetés!!!
1 év után (sajnos nem előbb) kezdet a hangszer furán viselkedni. Zizegett, a hangszórókból még akkor is, ha nem volt hangerő rajta. A zizegés enyhe kifejezés, mert mid ha mintha hegesztő lett volna benne úgy búgót, vagy pattogott. A 440Hz -es"A" billentyű néha szól, néha nem. A sustain pedál néha nem reagált semmire. A hangja elkezdett torzulni eleinte 20-30 perc elteltével, de a végén szinte azonnal torz volt ahogy bekapcsoltam.
Rengeteg levél után röpke 5 hónapra kijött szerelő (M. P.) és kicserélte a CPU-t. Az Autio panel csak azért nem cserélte ki, mert éppen otthon "felejtette"!!! Őt azóta nem láttuk telefont fel nem vette, levélre nem válaszolt.
Ígéret volt a panel cserére csak nem valósult meg sohasem.
Teltek a hónapok lassan az évek levelek mentek Tutto, Japán Német raktárba mindenki ígér és nagy nehezem megtörtént a kiszállítás a Németekhez javítás céljából.
1 hónapon belül itt hon is volt újra a Kawai. Az első pofon akkor ért mikor felcipeltük a nejemmel az emeletre összeraktuk, és majd bekapcsoltam. A hangja ugyan az maradt, mint volt!
A Kawait úgy csomagoltuk be mint ha új lenne az eredeti dobozába és a hangszerre belül a csomagolásba: Német, Angol nyelven levelet hagytunk a szerelőnek. Kértem nézzék át a 440Hz -es"A" billentyűt és az Autio panel (hang panelt) mivel rossz a hangja. A billentyű kijavították, de a hang maradt.
( Megjegyezném! Mikor elmentem szétnézni és a Tuttohoz tévedtem, ott kipróbáltam egy ugyan ilyen típusú Kawait. A vásárlásnál azért döntöttem ennél a típusnál többek között, mer szép volt a hangja. Mikor meghozták újonnan az enyémet és bekapcsoltam korán sem voltam elragadtatva a hangjától. Annak tudtam be, hogy más a helység akusztikája és hónapok teltek el mire megérkezett hozzám. Mikor ezt Rák Csabának telefonon említettük Ő azt mondta, hogy állítgatni kel az effektekkel és jobb lesz. Szerintem ez a hangszer gyári hibás lehetett?!)
Újra írtam, még Japánba is ajánlott levelet, amit át is vettek, csak ép válasz nem érkezett rá. Igen udvarias és türelmes voltam, de hülyének néznek.
Még videó felvételt is küldtem nekik, mert nem értették mi a probléma. Az hogy torz a hangja!!!
Volt egy felvételem még a kezdetekben a hangjáról és készítettem most is egyet külső mikrofonnal, ezeket össze vágtam egymás mellé és halható a torzulás mértéke. Egy jó, egy rossz és így tovább.
Jól halható a különbség a régi és mostani hangja között!
Úgy gondolom mindenki eldöntheti, hogy jogos-e a felháborodásom?! Közel 500.000,-Ft nekem nem volt kevés egy még 2 év jótállása rendelkező hibás hangszerért.
Akkor ES100-ad is volt vagy a CN34-ednek süllyedtek meg a billentyűi, de azt meg nem is használtad, akkor most ez hogy van???
Tény hogy Miskolczi P.-nek van egy stílusa, meg a Tuttós tulajnak is jó beszélőkéje, de hogy még a németeknél sem tudtál sikert elérni (+ még ha jól tudom a japán Kawai anyacégnek is írtál?) egy garanciális hangszerrel, hát erről tényleg jó volna tudni a részleteket!
A billentyűzete kiváló nagyon engedelmes gyorsan reagál minderre. Fejhallgatón szépen szól, de saját hangja gyatra. Tutto-val már harcoltam annyit, hogy bele untam. Az audo panel lehet a hibás, Németországot is megjárta, szerintük jó, szerintem nem! 3 évből 2 itt állt. Még a doboza is megvan minden ami benne volt.
Szia! Megmondom az őszintét, hogy úgy megutáltam a Kawai-t, hogy legszívesebben eladnám. Szinte nem is használtam csak itt áll. Nekem a CN-34 csalódásvolt!
Ha valakit nem zavar, hogy 2-3 hónap múlva le süllyednek azok a billentyűk melyek többet vannak használva, akkor nem rossz a hangja?! A billentyűk alatt egy fekete gumiszerű anyag van ami, feltúródhat és ettől lejjebb esnek a billentyűk. Elég gagyi megoldás. Kawai es-100-as legalább is így van megcsinálva. És mindig nyitva a kérdés, hogy ha elromlik, ki fogja megjavítani? Tutto nem igyekezik a vevő érdekeit képviselni!!!
Ez tulkép az említett P70 mai sokadik utódja. Azért én a Rolandot preferálnám, meg megnézném ezt az új kis Kawai ES110-et, de sajna ő is árban 200 fölött van. Ennyi gyakorlatilag a lélektani alsó határ ha újban kell gondolkodni.
Hát, ha Bécs közelebb volt :) Amúgy pedálsor nélküli, csak állvánnyal szállított FP-30-ra lett volna egy speciális ajánlatunk. Azonban egyet kell, hogy értsek a zenetanárok véleményével, miszerint a rögzített pedálsor sokkal jobb a kezdőknek, mint a szabadon jövő-menő, amit a rutinos zongorista persze már a lábával tud idomítani. :) Az egy másik kérdés, hogy adott tanterv szerint a pedál használatára hanyadik évtől kerül sor.
Egy pedál 3-5000Ft csak a sustein. A többi hót felesleges is digitálisra. Az FP30 később is jó lesz, de azon felül már a fél milliós mulatságok kezdődnek, úgyhogy "visszább az eke szarvát még"! :D
Végül Bécsben vettük meg a Förstl hangszerboltban, és ott egyértelműen mondta a pasi, hogy nem érdemes megvenni a pedált kezdőnek. Kb. 5-6 év zongorázás után lehet értelme, de utána meg már valószínűleg profibb hangszerre is fog ácsingózni aki ennyit zenélt, tehát ő nem ajánlja. Állványt vettünk hozzá. Még a letakarásán gondolkozom, hogyan lehetne portól/mancsos kezecskéktől megóvni. :)
A P70 lassan egy 20 éves idejétmúlt hangszer. Ha használtan akartok hangszert, én a Roland FP4-et ajánlanám, ha újonnan, akkor a Roland FP30-at és egy jó zongoratanárt!
Persze kérdés a ráfordítandó összeg, amiről nem nyilatkoztál!
Otthoni tanuláshoz mindenképpen érdemes megvenni a komplett FP-30 szettet (hangszer + állvány + pedálsor). Bár az első időszakban nem sokat jelent a pedál megléte, később a rögzített profi pedál nagyon fontos. Állvány pedig mindenképpen kell, tanuláshoz a sima X állvány igen kényelmetlen, a pedálkezelés miatt az ember állandóan beveri a térdét, a hangszer sem igazán stabil rajta. A kérdés második felére válaszolva: nálunk van még néhány tavalyi beszerzésből megmaradt FP-30, jó áron és természetesen 2 év hazai garanciával. Ha érdekes lehet a dolog, a mail címem publikus, az itteni fórumos adatlapomon megtalálható.
Gyereknek vásárolnánk digi zongorát (valszeg Roland FP30). Érdemes (mikor érdemes) pedált is venni hozzá? Ahogy néztem, Szlovákiában valamivel (15-20e Ft) olcsóbb a zongora. Kint vásárolt termék garanciáját csak ott lehet érvényesíteni? Köszi