A kétszarvú üreges az villanyos szerintem. Az akusztikus archtop az, ami ér valamit, a villanyos jazzgitárok már nem voltak igazán komolyak. Jó még a normál fémhúros akusztikus is, nejlonost nem láttam.
a szegedinek van kétszarvú üregese is ,ezekszerint 3 féle vót?nálam vót ,olyasmi mint amin a santana játszik /jelképesen ill. formára/csak belül teljesen üreges.
Ja,tényleg!a magyar rokoni kapcsolatra hivatkozva szervezhetnétek egy Magyarországi Django beerfest-et ,tök bulilenne a benkóék meg izzadnának milyen is a swing,há?szerintem a vidám zenélésre még itthon is vevők az emberek,vagy mindenki depressziv ebben az országban?de ha nagy lenne a bukta a végveszélyre előállítanátok a Benkő Danit teljes testi valójában ruha nélkül sweet georgiát játszva az izzasztó pellanatba,na?no meg egy kis hagymás zsirosdeszka vörösboros kolával,mokusvizzel meg minden./csak lángost ne áruljanak mer arra azt mondják a külföldiek milyen sz.r a magyar pidza-/föleg ha kézzel adják//-ne vedd komolyan
Szegedi jazzgitár. Az egyféle van akusztikusban: archtop, jó esetben faragott tető (60-as években mindenképpen), f lyuk, rétegelt oldal és hát, fix pálca a nyakban(ha ki nem spórolták), rózsafa fogólap, nagy bazi műanyag pozíciójelölésekkel, vizonylag rövid menzúra, nyitott fej. Könnyűek, és jó öreges jazz hangjuk van, ha meg vannak csinálva rendesen. Az enyém igen királyul szól.
Attól hogy a rokona, még nem kell ugyanúgy gitározzon. Nekem egy csomó rokonom meg ősöm orvos, aztán én meg mégse.
a normál szegedi az melyik,mer ez cutaway tipusu vastagtestü?talán vastag-ill. a vékonyhoz képest vastag-amolyan archtop styl-de jo a hangja-és olyan könnyű mint a pihe-frankón
bacsikot egy kicsit hallgattam jól nyomja de amit halgattam az nem djangostyl
-a felvételen igazi füstös-biztos távoli rokonok voltak-lehet még indiából---nevedd komoyan
Annyit, hogy Bacsiknak emiatt nagy volt a respektje Franciaországban, ezért viszonylag könnyen érvényesült kinn. (Mármint, hogy nem kellett kapaszkodnia, meg bizonyítania, mielőtt engedték volna játszani, hanem megkapta a bizalmat rögtön. Aztán meg nem is vesztette el.:))
A Magyar jazztörténet című könyvben, Simon Géza Gábor.
A Patkányról meg megtudtam, hogy a háborút szerencsére megúszta, és1946-ban még biztosan itthon volt, volt is egy gitárpárbaja Bacsikkal (ezen a bulin föllépett a 8 éves Tommy Vig is). Bacsik a rivális Tabányi zenekar gitárosa volt (Patkány a Martiny-é).
Azt egyelőre nem tudom, Horváth Sándorral mi van, talán külföldre ment, vagy a háború vitte el, majd utánanézek, van itthon egy csomó könyv ebben a témában. Viszont most tudtam meg, hogy Bacsik Elek viszont rokona volt Django-nak, úgyhogy talán mégis van valami magyar vonal, és nem véletlen a Hungaria című szám.
Az enyém 1964 márciusi, és 180-200000, ha van olyan megszállott, aki megveszi. Viszont picinyég föl van újítva (ében fogólap és húrláb és a nyakban két ében pálca, mahagóni húrtartó, bőgő felfüggesztés, eredeti fényezés és kulcsok, meg keménytok, direkt ehhez a típushoz alakítva).
A normál szegedi 10 és 30 között van, állapottól függően.
Az 1942-es Heten, mint a gonoszok fő slágerének hanglemezkiadása is erre a koncepcióra épül, hiszen a ligeti hintáslegény dalát a Száll a hintát, a vásznon és a hanglemezen is Sárdy János énekelte. A filmet azonban nem csak Sárdy neve tette érdekessé és népszerűvé, hanem a német Michael Jaryé is, aki zeneszerzője és Martiny Lajos mellett hangszerelője is volt a gyermekzenekarról szóló mesének. Ebben a filmben tűnik fel első ízben a muzsikuskollégái által „Nagy Patkány” becenévvel illetett Horváth Sándor, aki korának legtehetségesebb és legbravúrosabb technikával játszó gitárosa volt. Az összeállításban jócskán szereplő Chappy lemezeken is ő gitározik: érdemes megfigyelni Django Reinhardt stílusára emlékeztető boszorkányos játékát!
szevasz tzuiop!ezen a linken olvastam róla, de máshol is irták hogy állitolag ő teljesen tudott úgyis játszani mint a djangó.azért is kérdeztem nincs e valakinek infoja mert engem is érdekelne.
Pénteken, 21 h-tól HOT CLUB OF HUNGARY koncert a VERA Jazz Caféban(Dohány-Osvát sarok). A '30-as, '40-es évek legnagyobb slágerei, húros hangszereken(bőgő,gitárok,hegedű)és tangóharmonikán. http://hotclubofhungary.hu
Mi zenélünk,szervezgetünk, stb. szóval mostantól talán minden héten játszunk egy bulit Pesten!:) Ha kérdeztek, akkor válaszolok szívesen. Nagypatkány úrról nem hallottam sokat. Te honnan hallottál róla? Van felvétel is tőle?
Az egy dolog, de mi lesz majd, ha a bop, cool, modern és fúziós stílusokat kell bemutatni? Szerintem a BDB simán megfázik majd Coltran-el, és akkor a Weather Reportot nem is említettük :-) Muhaha.
Tegnap előtt Tommy Emmanuell volt oly kedves és eljátszotta a Nuages-t nekem a ráadásban! (Ugyanis tudja, hogy Djangofan vagyok és szóltam neki a 2. sorból amikor a hevedere nagyon le akarta ejteni a gitárját!:))
Azért nem látszik, mert nem minden pengetőben van mélyedés, valószínűleg az övében sincs. Tzuiop kolléga brutális (ha jól emlékszem, 4,5-es) teknőc pengetőjében pl. nincs. Ez a fajta recés kerek kifejezetten Wegen specialitás.
Köszike ;) a Gipsy Picking könyvben is le volt fotózva a helyes pengetőtartás, de pont az nem látszik, hogy melyik "oldalán" tartja a pengetőt :) de valóban így a logikusabb, legalább a billiárdgolyó stabil legyen ;)