Tehát kellene szereznem egy indító motort is, vagy a régi zöld is megteszi? Ugye jól értettem a hanggenerátor másik végére kell az indítómotort felszerelni?
Aki létrehozta a dögös Hammond triót és swingelt bigband módra.
Második aki ezt védjegyévé tette és másolták a jazzisták, rockerek: Jimmy Smith (persze a The Champ után ez a Wild Side) aki behozta a bop-ot és bizonyan keményen megtolta a B3-at, példaképet adva a ksőbbi rockereknek.
Harmadik: Booker T Jones aki rockos egyszerűséggel hozott dögös témákat.
Negyedikként bejött Jon Lord aki az előbbieket kiegészítve klasszikus ízt behozott.
Ötödikként a szélsőséges fúziós Keith Emerson több jazz, több rock, több klasszikus.
Majd bejött a latin feeling: Walter Wanderley. Lorddal keverve Santana jön ki az egyenletből.
Egy franciás: Eddy Louiss a Smith iskolától elszakadván a modernebb irány felé mutat.
A többiek -több százan máig-, akiket nem soroltam föl szintén kíválóak, de szerintem besorolhatók a hivatkozott "hammond oktatási miniszterek" valamelyik iskolájába.
És most nem ejtenék szót a szintén kíváló, nemrég hivatkozott, de polka hammondistákról, akik a zene fejlődéséhez nem sokat adtak hozzá.
A hanggenerátor mechanikája ugyanaz, mi más lenne? Tehát szerintem egyszerűen helyettesíthető a kerek motor a kockamotorral. Viszont ne felejtsd el, az magától nem indul. Kell a generátor túloldalra az indítómotor. Előbb nézd meg hogy megvan-e ott a főtengelyen az a fogaskerék amire az indítómotor ráhúz indításkor?
Tehtube mester! Szerinted az L100-asomon nagyot dobna egy M3 kórus-vibrátója? 888800000 szaktársnak potom pénzért van egy ilyen eladó darabja. Ki lehet cserélni a zöld motort 1az1-ben a kocka motorra? Üdv: oj
Bár azt hiszem nem az ilyen muzsikáért rajongunk --De ez is Hammond-- <a href="http://youtube.com/watch?v=5MFdDG9ZqVw" target="_blank">Egy rövid életút (Bob Kames)</a>
Elhunyt Bob Kames, aki hosszú karrierje alatt kétszer ért el nagy sikert: egyszer még 1949-ben, leendő feleségének írt szerelmes számával, majd 1982-ben a Kacsatánc feldolgozásával. Több, mint hetven lemezt rögzített, ő volt az egyik legsikeresebb Hammond-orgonista Amerikában. (forrás: Http://quart.hu )
Szia, nincs ideális távolság, csak jól szóljon. Persze, sokkal több a basszus 3-5m-ről, de az meg távol van a finom hangokhoz, nagy a teremhang, meg egy lakásban lehet hogy nem is áll rendelkezésre ekkora tér.
A lényeg, a kismotor szór. A shift line-t én középre tettem, minnél távolabb a motortól, trafótól, frekiváltótól.
Szóval a "bass pedal switch pusher" még véletlenül sem az volt amit kerestem, hanem a Z alakba hajlitott laposvas ami nyomkodja azt a kis csapot:-( Azért nem adom fel!:-) Szerintem ezek a jószágok egy anyával rögzítették ezt a kapcsoló-nyomkodót:-)
Említettem már, hogy érdemes volna Nálad egy mágneses mező bevizsgálást véghez vinni. Valahol, -úgy emlékszem- olvastam, hogy a lezli-hammond ideális távolság legalább öt lépsnyi távolágra van. Ráadásul, ha a vibrato shiftline a bal oldalon van, akkor meg pláne! 60-150mH tekercsek vannak benne, nagyon jól irányított (tengely irányban!) érzékenységgel. Egy jó gitár pick-up 10-18mH-is. Elgondolhatod, hogy legalább két-háromszor érzékenyebbek ezek a tekercsek. Tehát minél messzebb a tekercseidet a mágneses mezőktől!:-)
Közben találtam egy merőben új brummtalanítási módszert!
Vastag, nagy, meleg a lezli basszusa ha baloldalt egyből az orgona mellett van. Kb 10cm-re. Még kis hangerőn is mint egy masszírozógép. De a lassú sebességnél derekas brumm jött. Ha hátrébb húztam a lezlit és 45°-al elfordítottam, lényegesen csökkent. Szóval a lezli kismotorjai rászórnak a hanggenerátorra!
Most áttettem a jobboldalra és távolabb a lacit. Itt gyakorlatilag mexűnt a búgás és még elfogadható a basszus, de sajna azért kevesebb. Meg nekem mindig balról jött a hang, zavar már jobbról :-) Keresem az optimális helyzetet.
Hamár mokolsz , figyelmedbe ajánlom a padlószönyegeket árusitó boltokban /pl TTL/ lehet kapni 30x30cm es 5mm es "padlószőnyeg" kockát, melynek a hátoldala ragasztó felülettel van ellátva , ezekből csikokat levágva , az elhasználodott
Én azért nem eröltetném ezt a cérnás megoldást, mert ötletnek nem rossz, de csak akkor, ha külföldre eladod az orgonádat. Az ilyen megoldások szoktak a leg kellemetlenebb helyzetekben cserben hagyni..... sajnos van benne tapasztalatom:-(
A filckocka újító akcióm legújabb fokozata: nem textil csíkot tekerek a filc köré, mert túl vastag és szörnyű macerás, hanem cérnát. Közönséges cérnából 4-5 hurok kell, vastagság és elkopottság szerint, majd csomó, és kész. Ez azért mérföldekkel egyszerűbb, mint a szegecselés, persze lehet, hogy kicsit rövidebb ideig tart ki. majd a gyakorlat megmutatja. Mindenesetre ahhoz bőven elég, hogy a billentyűk egymáshoz ütődésének idegesítő zaját megszűntesse.
Engem az érdekelne, hogy a kapcsoló tüske háza hogyan van rögzítve az alaplemezhez. Alulról egy anyával van odafogatva, vagy esetleg ráperemezve (sajtolva) a réz házacska. Ezek a rosszabbik megoldások. Vagy az alaplemezben menet van kiképezve, és a meghibásodott tüske házat, csak ki kel tekerni, és egy újat a helyére tekerni, és akkor nem kell szétszedni az egészet! Érdekelne, hogy mennyire voltak "szervízbarátok" a hammondnál:-)
Én biztos, hogy nem voltam, mert mindíg nagyon odafigyeltem erre. Viszont beugrott, hogy amikor elhoztam az orgonát belgiumból, egyszer beragadt az egyik pedál kontakt. Ott megmókolták, de úgylátszik eddig tartott:-(
Szegény Clara Rockmore-tól lett ennyire off a topic?:-)
Ma befejeztem az orgona zajtalanítását teljes sikerrel. Azért van egy gyanúm, hogy valaki "vuduzza" ezt a hangszert, mert ma még a hangerő pedál alatti "D" hang tüskéje beragadt, és nem is nagyon akarta abbahagyni a szólást. Azért sikerült kicsalogatnom a tüskét alaphelyzetbe, és a nejem körömreszelőjével igazítottam a formáján. Aztán egy fél csepp olaj, és a pedál lemez hajlítása segített a dolgon. Egyelőre bízom benne, hogy működő képes marad. Bár, ha itthon adja meg magát megint, nagyon nem fog meghatni:-))
Örülök ennek az off dolognak, mert egyik szívem csücske ez a theremin hangszer.
Nagyon ügyes volt a lány, és szerintem eredeti lehetett a hangszere, mert ebből több tíz ezer darabot gyártottak annak idején, még anno Lenin is! Bár ez egy balkezes példány volt. Fender gitárból is van ilyen, ebből miért ne lehetne:-)
De ne feledkezzünk meg a theremin kornázatlan királynőjéről Clara Rockmore-ról, aki a hangszer feltalálójának nagy és elérhetetlen szerelme volt.
Lev Szergejevics Tyermen (Theremin professzor) halála előtt egy nappal 97éves korában adott koncertet Clara Rockmoreral.