Giro d’Italia 5. szakasz, Savigliano - Cuneo (TTT) 33 km
1 Liquigas - Doimo 0:36:37 2 Sky Professional Cycling Team 0:00:13 3 Team HTC - Columbia 0:00:21 4 Team Katusha 0:00:27 5 Astana 0:00:38 6 Cervelo TestTeam
Szása ma a saját kárán tanulta meg (ahogy Armstrong a 2000-es Touron), hogy a csapatidőfutamon a leggyengébb emberhez kell igazodni. Teljesen szétszedte a csapatot a véghajrában, igaz végig látszott rajta, hogy nincs teljesen magánál, se lát, se hall. Nem hiszem, hogy bármilyen szemrehányás illethetné Stangejt, amíg bírt ment, nem ügyetlenségből szakadt le.
Kíváncsi leszek, mire lesz képes Basso és Vino az igazán komoly emelkedőkön, a visszatérésük óta nem igazán alkottak maradandót ezen a területen… Mindenesetre most a Liquigas három-négy napig dolgozhat elöl, ami miatt nem fognak könnyet ejteni az Astana vízhordói.
Annyit még hozzátennék, amit most Vino is nyilatkozott, hogy nagyon örül neki, főleg, hogy ez az első alkalom, hogy indul a Giron és már rajta is van a rózsa. Eddig nagyszerű a visszatérése, és a csapat is odateszi magát. Azt hiszem velük nem lesz gond. Innen már nem lehet sikertelennek nevezni ezt a Girot, de természetesen reméljük a legjobbakat :)
Nehéz kérdés. Három nap után pláne. Vino jó erőben van, és eddig remekül mozgatta a csapatot, de hogy ez mire lesz elég a hegyekben az jó kérdés. Szerintem ő sem tudja, ezért hajtott rá erre a mai részsikerre. A Rosa megvan, ha csak néhány napra is, de már nem kell eredménytelenül hazamenni.
Evans peches, de erős, és ott van Scarponi, Garzelli, Basso, Karpecs, Millar, ... még nem mutattak semmit, de ott vannak és figyelnek. Várják a Monte Grappát, a Zoncolant, a Kronplatzot, a Gaviát, a ...
Ez itt most egy talált siker, örülni kell neki. Hogy a vége mi lesz, hogyan bírja a kegyetlen harmadik hetet, azt most képtelenség megjósolni. Szerdán a csapatidőfutamon feltehetően le is kerül róla a trikó.
Mindenesetre szerintem harcban lesz az elsőségért és a saját előzetes elvárása szerinti dobogós hely is meglesz. Hogy melyik foka a dobogónak azt nem merném megjósolni, de reméljük a legjobbakat és tartsuk hidegen a pezsgőt. :-)
Van esély, mert elég jól megy. A kérdés, hogy a legnagyobb hegyeken mire lehet képes. Ha a Giro del Trentino után képes még fejlődni a hegyeken, akkor nyerhet, viszont a 3-ban így is simán benne lehet.
A körülményeket figyelembe véve csapatunk kifejezetten rendezetten ért célba. Ráadásul egyik kupac alján se láttam hupikék mezt… Gasparottoról lehet tudni, hogy begyűjtött némi horzsolást, a többiekről semmit.
Érdekes momentum volt, mikor a véghajránál Vino hátranézett, hogy hol vannak a fiai. Vajon mi volt a terv?
A holnapot túl kell valahogy élni baj nélkül, aztán elvergődni a légtérzár alatt pár ezer kilométert. Csak menni fog valahogy. :-)
Átlagban alig emelkedik többet, mint fél%-ot, azért az nem túl veretes, bár tény, hogy egy idő után elég irritáló tud lenni, hogy folyamatosan - még ha csak kicsit is -, de felfele kell menni. A csapatot viszont nem féltem, azért Grivkoékból nem nézem ki, hogy megzavarja őket ez a tény. A BMC-t én nem írtam le egyszer sem. Lehet, hogy ismeretlenebbek, de azért azt szoktuk látni a különböző GT-ken, hogy egy-egy meghívott "kis" csapat, akiket kis túlzással csak GT-ken látunk, azok bizony tudnak nagy dolgokat csinálni :) Ettől függetlenül kétlem, hogy Evansen kívül olyan túl sok BMC-st látnánk a hegyekben majd.
Ha valami tanulságot le lehet vonni ebből a rövid-tekergős-esőnyálkás időfutamból az az, hogy a BMC némiképp előre lesajnált csapata diszkréten jelezte, hogy nemodabuda.
Persze a sunyi módon végig emelkedő 32,5 km nagyon más műfaj lesz.
TTT-n nagyon jó lehet a csapat. Ilyenkor látszik, hogy amikor számít, akkor mindenki odateszi magát. Persze nem holmi Sky-os időt fognak menni, de 3-ban lehetnek, ami nagyot dobna Vino esélyein.
1 Bradley Wiggins (GBr) Sky Professional Cycling Team 0:10:18 2 Brent Bookwalter (USA) BMC Racing Team 0:00:02 3 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team 4 Alexandre Vinokourov (Kaz) Astana 0:00:05 … 14 Andriy Grivko (Ukr) Astana 0:00:13 20 Enrico Gasparotto (Ita) Astana 0:00:16 26 Alexsandr Dyachenko (Kaz) Astana 0:00:19 43 Roman Kireyev (Kaz) Astana 0:00:25 62 Paolo Tiralongo (Ita) Astana 0:00:31 93 Josep Jufre Pou (Spa) Astana 0:00:41 109 Gorazd Stangelj (Slo) Astana 0:00:45 184 Valentin Iglinskiy (Kaz) Astana 0:01:11
A csapat egy része demonstratíve jelezte, hogy miért is van itt az Astana, a többiek teljesítették a távot. Szerencsére nem törte össze magát senki, egy Északi nap kipipálva marad kettő, aztán irány Itália. Remélhetőleg nem „lábon”, mert a vulkánunk megint pöfékel… :-)
A közpépmezőnyben végeztek, de az apuka már a 2025-ös Tourt tervezgeti. :-)
Emlékszik még valaki a "Ride for Livestrong" akcióra? Én alig, valahogy már akkor se hozott lázba. :-)
Él viszont egy kedve fiatalember, aki 2009. márciusában, Steve Morabito támogatójaként részt vett az online versenyen és nyert is egy havi díjat. A jutalma a kiírás szerint egy aláírt mez Stevetől és egy Livestrong sapka. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, a Tiszán és összes mellékfolyóikon is, Morabito is más színű mezben készül már a Girora, de jobb későn mint soha, ígéret szép szó, a minap kopogtatott a futár a nyereménnyel. :-)
Vinonak örülök, ez a kis bohóckodás pont bele fog férni.
A csapat pedig nem okozhatott Neked csalódást, mert nem lettek utolsók :) Az már más kérdés, hogy ehhez kellett az is, hogy csak a jó öreg Dyachenko tudja befejezni a mai szakaszt :) Mindegy, el kell felejteni, mert azt hiszem, hogy ez tipikusan az a verseny volt, ahol a részvétel a fontos. Mindjárt Giro, ott kell majd villogni.
Vinokurovot meghívták a Profronde van Made nevezetű kritériumra, mely rendhagyó módon nem valamely háromhetes előtt kerül megrendezésre, hanem így tavasszal. Ez egy nagy múltú kritérium, 1941 óta a háborús évek kivételével minden évben megrendezték. Azért is rendhagyó, mert itt nem csak egy mezőnyversenyben vívnak meg a profik, hanem egy hárompróbán kell bizonyítaniuk, mely egy időfutamból, egy pontversenyből és egy kritériumból áll. A pálya 1.200 méteres az 50 km-es kritériumba alaposan bele fognak szédülni. :-) Maga az egész fesztivál fél tizenegykor a kicsik versenyével kezdődik, majd különféle korú és nemű versenyzők viadalai után fél ötkor lépnek pályára a profik, és minden bizonnyal jócskán sötétedés után lesz vége.
A profi mezőny:
1. Alexandre Vinokourov (Astana) - winnaar Luik-Bastenaken-Luik 2. Tyler Farrar (Garmin) 3. Servais Knaven (Milram) 4. Koos Moerenhout (Rabobank) - Nederlands Kampioen 5. Stef Clement (Rabobank) - Nederlands Kampioen tijdrijden 6. Johnny Hoogerland (Vacansoleil) 7. Roy Curvers (Skil-Shimano) 8. Piet Rooijakkers (Skil-Shimano)
Ugyebár az ilyen show-versenyeket az első számú kiemelt szokta megnyerni, majd Szása is lesprinteli valahogy Farrart. :-)
Miközben Alberto épp rekreálódik valahol, a testvére Fran (galádul hanyagolva manageri teendőit :-) ) tovább élteti a családban a versenyszellemet. A sokat mondó nevű Equipo Specialized Contador MSF csapat tagjaként rész vesz a Nissan Titan Desert nevezetű elmebajon.
Hogy mi a Titan Desert? Madrid-Ouarzazate (Marokkó, az Atlasz közepén)... 5 nap... 470 km... 4.460 m szintemelkedés... Némi homok- és kősivatag... Mindezt montival....
A britek szerintem már azzal voltak elfoglalva, hogy miként lehetne év közben kivásárolni Cavendisht a Columbiából. :-) Bizonyos jelek szerint lenne hajlandóság a versenyző és a csapata részéről is.
Összetettben ellenberger sikerült megtartani az uccsó helyet, pedig a BMC-sek nagy erőkkel támadtak. :-)