Keresés

Részletes keresés

constantino_lobasso Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7191

Szia!

 

Hát, 190 ezer a csomagért plusz 70 a szállításért Manchesterből, szerintem nagyon korrekt, persze mindez a jövőben előbújó csontvázak számának függvényében átértékelődhet...

 

Ma este a haverommal felcipeljük a földszinti tárolóból, a szállító nem volt rá hajlandó, nem is értem... :) és akkor fotózok meg mesélek majd.

 

Üdv

 

Sz

Előzmény: szimizso1 (7190)
szimizso1 Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7190

 

Esetleg fotókat láthatnánk róla, és a kérdéses-problémás helyekről?

 

A 6pólusú csatit nem tudod fordítva bedugni, mert a hatból kettő vastagabb a többi négynél.

 

Remélem, hogy jó vétel volt! Gratulálok hozzá!:-)

 

Üdv. M.

Előzmény: constantino_lobasso (7189)
constantino_lobasso Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7189

Kedves Fórum!

 

ma reggel megérkezett az L100 és a 125-ös lezli. Még sajnos nem próbáltam ki őket, mert egyrészt brit csatlakozóval érkeztek, másrészt késett a szállító... hát valóban nem pihekönnyű darabok.

 

Jövő héten szólniuk kell a gospel-kórusom koncertsorozatán a MOMban, szóval kicsit bele akarok nézni, hogy ne legyen gáz. Mivel ötéves süldő koromban nyákokat kellett forrasztanom, ezért érthető módon tízéves koromra elment a kedvem az elektronikától. Kiválóan szerelek villanyt, de a gyengeáramhoz s...gg vagyok. Megköszönném, ha ellátnátok egy-két egyszerű iránymutatással (ok, egy villanymotort még felismerek :) ), hogy mit nézzek meg, mi az, ami hibás lehet.

 

Az eladó mondta, hogy nem is használta, de nem is olajozta az utóbbi időben, szóval az állítólag benne lévő olajosüvegből az állítólag beleragasztott útmutató szerint beolajozom, mielőtt bekapcsolom.

 

Van olyan, amit még érdemes megnézni bekapcsolás előtt?

 

Az eladó kiszedett 3 csövet az orgonából és 9-et a Leslie-ből, azt visszapakolom. Azt gondolom, nagyon nem tudom elszúrni, remélhetőleg nem elforgatva fogom beletaposni.

 

Kérdés, hogy melyik cső szokott könnyen elszállni, és hogy valaki tud-e nekem eladni olyat. Nem szeretném, ha koncert előtt derülne ki, hogy megnémult a kincsem. Van még más, ami hirtelen halálhoz vezethet, és érdemes a cserére felkészülni?

 

Ha valakinek van egy eredeti L100-as padja, megköszönnék egy lehetőséget a megnézésre.

 

A félhold-kapcsolók tetejéről a kis fekete műanyag hiányzik, arra vevő lennék, ha valakinek van.

 

A Leslie-be benyúltam cipekedés közben, és azt éreztem, hogy az alsó dob felső pereme kissé rojtos. Valószínűleg valamilyen pozdorjalemezből van a felső körlemez kivágva, és a széle a festéstől vagy a nedvességtől kiszálkásodott. Ez gyári vagy buher?

 

A 6-pin kábel forgatható vagy annak is van egy konkrét állása, ahol jó?

 

Végül pedig: nem szeretnék úgy lefeküdni, hogy nem hallgattam meg, milyen az, mikor sz*rrá-f*ssá van torzítva a Leslie hangja. Légyszi írjátok le, mit hová kell állítanom! Nagyon fontos lenne :) a Leslie erőlködőjét kell elektronikusan túlvezérelni, vagy magát a hangszórót fizikailag, a végfokkal?

 

Előre is köszi minden segítséget.

 

Ha ma este megszólal, akkor úgyis hajnalig játszom, szóval holnap ne várjatok :)

 

Szilárd

888800000 Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7188

A kimenőtrafókat gyártó Hammond cégnek nincs köze Laurens Hammondhoz...:-)

Előzmény: dombi39 (7187)
dombi39 Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7187
Az előbb elböktem. Ezt lásd:
Csobarlang_KIT
dombi39 Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7186
Szaktársak. Én nem vagyok annyi műszaki ember mint ti. De ti tudok ezekről:
Csobarlang2

Lásd a linkben a linekeket... "kanadai Hammond ..."
Csobarlang2
tehtube Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7185
Tegnap volt Győrött Ten Years After. Ott ugyebár az alapítás óta chick Churchill orgonál. Van sok régi felvétel ahol kicsivel, naggyal, de hammondozik, mégha nem is övé a főszerep. A mostani tenjírsz koncertvideókon szintit láttam, ezért arra készültem. Az is volt. Az 1 drb billentyűzet formája U20-ra emlékeztet. Mellette egy doboz is volt. Ha abban orgona modul is helyezkedhetett el, mindenesetre a kilencvenes évek legelejéről a hangja alapján. Az esetek 30%-ban zongora sound alkalmazódott. Mindvégig tisztán, jól kivehetően lehetett hallani a billentyűs szekciót. A kíséret és szólók gyakran kvart, néha dúr-moll hármashangzat, elvétve hetes akkordok használatával történt.
ozjo Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7184
djuice!
Találtam 1 aukciót a keresett lemezről, ha érdekel
Üdv: ozjo
Gonda János ...
Előzmény: djuice (7165)
LaurensHammond Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7183
Hello! Sajnos nincsen...Magyarom mar alig van, olyan dragak lettek...
Talan CD-n erdemes megnezned a Bartok Bela uton, a Stereo KFT-nel, Periferic Records.
Előzmény: djuice (7165)
ozjo Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7182
Van teljes szervízkönyvem, ismerem is a modulokat, csak nem volt időm konkrétan megnézni a kapcsolódási pontokat.
Előzmény: tehtube (7178)
tehtube Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7181
Az A100-asoknál volt ott fönt. A B3/C3-akba utólag beépített és az előfokba befűzött zengetők (Organ-Mate, Fisher) szabályozása inkább a félhold kapcsoló és a billentyűzet alatt található.
Előzmény: szimizso1 (7179)
888800000 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7180
Az M3 scanner a motorokkal és shiftline-nal elkelt...
szimizso1 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7179

 

Nekem az a reverb gomb hiányzik egy torzító gombbal együtt. Majd konzultálok Harangozó mesterrel a mikéntjéről. Mivel nagyon vissza lett véve az erősítés, így már nem torzít, és nem vágja agyon a csöveket sem. Viszont nagyon jól látta meg a Premecz Matyi a problémát a 80W-os építendő lezlikkel, hogy azt már nem lehet annyira kitekerni, hogy torzítson, mert ember nem marad meg  házban:-))

Előzmény: tehtube (7176)
tehtube Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7178
Bocs', de azt hittem utánanéztél az orgonádban már ennek, letöltötted a kapcsolási rajzot és kibogarásztad hogy az A0-43-mal mit lehetne kezdeni ez esetben. Mindenesetre itt a vibrátó része, amiben szintén van valami egyszerű shift line-féleség.
Előzmény: ozjo (7177)
ozjo Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7177
Ez a T-szeriz érdekes. Le kell cserélni az előfokot is? Még nem tudtam utánna nézni hogy hova megy a shift line.
Előzmény: tehtube (7175)
tehtube Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7176

És ez az, amit nem lehet megunni: B3/C3 - A100

tehtube Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7175

Amit javasoltam az így néz ki. Egyszerűen a motor mellett van a dobscanner. A T széria még szkrényileg, elrendezésileg is közel áll az L sorozathoz. Tudok ilyet kompletten T500-ból, shift line-al. Szerintem ennél egyszerűbben nem oldható meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A főtengelyre fogaskereket esztergálni? Hmmm... ahhoz hogy azt be lehessen tenni, ki kell szedni a TG-t, majd a végéről lebontani a szükséges mértékig. Hatalmas és bizonytalan kimenetelű munka. Aztán az indítómotor 117V-os, az is bonyolítja a helyzetet.

Előzmény: ozjo (7174)
ozjo Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7174
Nekem sok az 500 az M3-ért, pontosabban nem tudok rá annyit áldozni. Elég macerásnak tűnik a dolog. Billentyűzetet nyilván nem cserélek. Az indító motorról vannak méret paramétereid? Fogaskereket tán le lehet gyártani, mondjuk vmi kemény műanyagból is. Át kell néznem, hogy elektronikusan hova tudok beszállni a scanner vibrátóval, kell-e erősítőt cserélni, vagy a mostanival is meg lehet oldani.
Mindenesetre köszönöm az észrevételeket, ha elkezdem, akkor számítok a szakértelmetekre
Előzmény: 888800000 (7172)
tehtube Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7173

Ja, igen, megjött.

Sőt, újból meg kellett szoknia Fecónak immár a B3-at.

Vagyis bekapcsolni: START fölnyomni kb. 5-ig, majd felnyomni a RUN-t, míg a START további 5-ig felnyomva tartandó, majd elengedni.

Valami presetbillentyűt le kell nyomni hogy hang kijöhessen belőle.

Meghogy fordítva vannak -nagyon okosan!!!- a drawbarok, perka.

Elsőre nekem is szoknom kellett a kis kézreálló M3 után, de most már el sem tudnék képzelni mást.

 

Tehát május egy Tabán, domboldalban félúton Korál, Balázs Fecó fehér porta B3 + két Leslie 122. Ahogy kell, gratulálok neki!

kamerát viszek

Előzmény: 888800000 (7172)
888800000 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7172

AO-28? M3-ra (nem B3) upgrade-ről volt szó:-) 

 

Május 1-én Tabán 17 órától érdekes lesz Deák Bill, Hobo, Beatrice és utána Korál.  Nem tudod megérkezett a chopped B3 Fecóhoz? Ki fogja hozni a tabáni bulira?

Nagyon várom...:-)

 

Az Echolette Leslie-m ugy néz ki elkelt. Egy tehetséges fiatal ember (Fogarassy mester tanitványa) vette meg.   Még biztos hallunk majd róla...

Előzmény: tehtube (7171)
tehtube Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7171

Én is soxor gondolkodtam ilyen megoldásokon. Ha Ozjo meglépné az upgrade-et, végülis egy M100-a lenne. Az M100 és M3 közt van némi különbség. Mind perkában, mind vibrátóban.

Persze felmerül hogy előfoknak miért nem inkább egy B3-ét kapná? Ok, az drágább, de hangban....!

Viszont ismét felmerülnek a mechanikusan megoldandó problémák amik mindig nehezebbek az elektronikusnál. Pl. a hangerőszabályozás, M3/B3 perkakapcsolás.

Előzmény: 888800000 (7170)
888800000 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7170

Ja és kihagytam a waterfall billentyüzetet, mint különbséget. Na azt már tényleg nem éri meg kicserélni...

Előzmény: 888800000 (7169)
888800000 Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7169

Hát ha nincs ott a tonewheel tengelyen a fogaskerék akkor tényleg nem egyszerű...  A motor viszont biztos elfér, hiszen egy pici aszinkron motorrol van szó. Különben a probléma nem megoldhatatlan, csak munkaigényes. Abban viszont Sz Zsoltinak teljesen igaza van hogy nem mindenkinek éri meg ennyi munkát beleölni, mikor készen is megvásárolhat egy komolyabb modellt.

Azt azért tudni kell hogy amig egy "belépő szintű" L-100 ast 200e körül lehet megvenni, addig egy "fullos spinet" M3 500e ft...

Van aki a 2 kilot is nehezen tudja összekaparni nemhogy 500ezret!!!

A lényegi különbségek:

1. Az alsó billentyüzetmechanikában billentyünként vcsak 7 érintkező, olcsón! orvosolható, föleg ha az ember már ugyis tervbe vette a "foldback" elést.  Drawbarok cseréje M3-ra. kb 20e Ft

2. Az elektronika gyengébb, olcsóbb kivitel (másképp! is szól, nem feltétlenül rosszabb, van akinek ez tetszik)  Cserélni kell AO-29-re. kb 20e Ft

3. Nincs scanner vibratója. Be kell épiteni egyet (ez a leg munkaigényesebb vállalkozás, de megoldható. kb 20e Ft 

A kapcsolok is beépithetők az alsó manuál mellé jobbra vagy balra.  kb 10e Ft.

 

Nagy meló az tuti, de ha valaki rendelkezik szabadidővel!, kellő lekesedéssel és nincs pénze M3-ra de szeretné hogy az orgonája (L-100) ugy szóljon akkor érdemes belefogni.  Kb 70e Ft-ból a lényegi különbségek korrigálhatók, és igy féláron lesz M3:-) 

 

Előzmény: ozjo (7167)
tehtube Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7168
Nem érdemes mindenképp erőltetni. Esetleg egy hasonló megoldást tudok javasolni ha mégi építeni való kedved van: a T sorozat dobszkennerje ilyen zöld motorhoz csatlakozik éxíjjal. Egy shift line is szükségeltetik.
Előzmény: ozjo (7167)
ozjo Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7167
Természetesen nincs rajta fogaskerék (csak egy stift), sőt olyannyira közel van a tengelyvég a dobozhoz, hogy oda csak nanomotor férne el. A tonewheelt áthelyezni sem lehet csak pár cm -t nyernék vele, és ez még csak a mechanika. Az elektronikát ,kapcsolókat sem nagyon lehet elhelyezni. Azért még 1 kicsit gondolkodom a dolgon.
Erősen megfontolandó amit mondasz.
Köszönöm a tanácsot: ozjo
Előzmény: tehtube (7162)
ozjo Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7166
Köszi!
Előzmény: 888800000 (7164)
djuice Creative Commons License 2008.04.26 0 0 7165
Laurens - Viktor!
Nincs meg véletlenül neked LP-n GONDA JÁNOS: VONZÁSOK ÉS VÁLASZTÁSOK c. anyaga? Esetleg megszerezhető vagy cd-re átmenthető volna? Köszi!
888800000 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 7164
Az inditómotor is bennefoglaltatik ám az árban...:-)
Előzmény: ozjo (7161)
tehtube Creative Commons License 2008.04.25 0 0 7163

Jon Lord szaktárs a Uriah Heep előtt lépett föl stílusosan: Trans Express

tehtube Creative Commons License 2008.04.25 0 0 7162

Van ott fogaskerék mint a képen? Ha igen, egyszerűbb egy rendes indítómotorral. Ha nincs, akkor kár belevágni. Inkább típuscserét javaslok.

Mint soxor leírtam, ügyesen kitalálták a különböző szintű felszereltségeket ezeknél a Hammondoknál. Egy upgrade legtöbbször annyi munkát, időt, pénzt igényel hogy annyit kitenne egy ráfizetés is.

Előzmény: ozjo (7161)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!