Hát, 190 ezer a csomagért plusz 70 a szállításért Manchesterből, szerintem nagyon korrekt, persze mindez a jövőben előbújó csontvázak számának függvényében átértékelődhet...
Ma este a haverommal felcipeljük a földszinti tárolóból, a szállító nem volt rá hajlandó, nem is értem... :) és akkor fotózok meg mesélek majd.
ma reggel megérkezett az L100 és a 125-ös lezli. Még sajnos nem próbáltam ki őket, mert egyrészt brit csatlakozóval érkeztek, másrészt késett a szállító... hát valóban nem pihekönnyű darabok.
Jövő héten szólniuk kell a gospel-kórusom koncertsorozatán a MOMban, szóval kicsit bele akarok nézni, hogy ne legyen gáz. Mivel ötéves süldő koromban nyákokat kellett forrasztanom, ezért érthető módon tízéves koromra elment a kedvem az elektronikától. Kiválóan szerelek villanyt, de a gyengeáramhoz s...gg vagyok. Megköszönném, ha ellátnátok egy-két egyszerű iránymutatással (ok, egy villanymotort még felismerek :) ), hogy mit nézzek meg, mi az, ami hibás lehet.
Az eladó mondta, hogy nem is használta, de nem is olajozta az utóbbi időben, szóval az állítólag benne lévő olajosüvegből az állítólag beleragasztott útmutató szerint beolajozom, mielőtt bekapcsolom.
Van olyan, amit még érdemes megnézni bekapcsolás előtt?
Az eladó kiszedett 3 csövet az orgonából és 9-et a Leslie-ből, azt visszapakolom. Azt gondolom, nagyon nem tudom elszúrni, remélhetőleg nem elforgatva fogom beletaposni.
Kérdés, hogy melyik cső szokott könnyen elszállni, és hogy valaki tud-e nekem eladni olyat. Nem szeretném, ha koncert előtt derülne ki, hogy megnémult a kincsem. Van még más, ami hirtelen halálhoz vezethet, és érdemes a cserére felkészülni?
Ha valakinek van egy eredeti L100-as padja, megköszönnék egy lehetőséget a megnézésre.
A félhold-kapcsolók tetejéről a kis fekete műanyag hiányzik, arra vevő lennék, ha valakinek van.
A Leslie-be benyúltam cipekedés közben, és azt éreztem, hogy az alsó dob felső pereme kissé rojtos. Valószínűleg valamilyen pozdorjalemezből van a felső körlemez kivágva, és a széle a festéstől vagy a nedvességtől kiszálkásodott. Ez gyári vagy buher?
A 6-pin kábel forgatható vagy annak is van egy konkrét állása, ahol jó?
Végül pedig: nem szeretnék úgy lefeküdni, hogy nem hallgattam meg, milyen az, mikor sz*rrá-f*ssá van torzítva a Leslie hangja. Légyszi írjátok le, mit hová kell állítanom! Nagyon fontos lenne :) a Leslie erőlködőjét kell elektronikusan túlvezérelni, vagy magát a hangszórót fizikailag, a végfokkal?
Előre is köszi minden segítséget.
Ha ma este megszólal, akkor úgyis hajnalig játszom, szóval holnap ne várjatok :)
Tegnap volt Győrött Ten Years After. Ott ugyebár az alapítás óta chick Churchill orgonál. Van sok régi felvétel ahol kicsivel, naggyal, de hammondozik, mégha nem is övé a főszerep. A mostani tenjírsz koncertvideókon szintit láttam, ezért arra készültem. Az is volt. Az 1 drb billentyűzet formája U20-ra emlékeztet. Mellette egy doboz is volt. Ha abban orgona modul is helyezkedhetett el, mindenesetre a kilencvenes évek legelejéről a hangja alapján. Az esetek 30%-ban zongora sound alkalmazódott. Mindvégig tisztán, jól kivehetően lehetett hallani a billentyűs szekciót. A kíséret és szólók gyakran kvart, néha dúr-moll hármashangzat, elvétve hetes akkordok használatával történt.
Hello! Sajnos nincsen...Magyarom mar alig van, olyan dragak lettek... Talan CD-n erdemes megnezned a Bartok Bela uton, a Stereo KFT-nel, Periferic Records.
Az A100-asoknál volt ott fönt. A B3/C3-akba utólag beépített és az előfokba befűzött zengetők (Organ-Mate, Fisher) szabályozása inkább a félhold kapcsoló és a billentyűzet alatt található.
Nekem az a reverb gomb hiányzik egy torzító gombbal együtt. Majd konzultálok Harangozó mesterrel a mikéntjéről. Mivel nagyon vissza lett véve az erősítés, így már nem torzít, és nem vágja agyon a csöveket sem. Viszont nagyon jól látta meg a Premecz Matyi a problémát a 80W-os építendő lezlikkel, hogy azt már nem lehet annyira kitekerni, hogy torzítson, mert ember nem marad meg házban:-))
Bocs', de azt hittem utánanéztél az orgonádban már ennek, letöltötted a kapcsolási rajzot és kibogarásztad hogy az A0-43-mal mit lehetne kezdeni ez esetben. Mindenesetre itt a vibrátó része, amiben szintén van valami egyszerű shift line-féleség.
Amit javasoltam az így néz ki. Egyszerűen a motor mellett van a dobscanner. A T széria még szkrényileg, elrendezésileg is közel áll az L sorozathoz. Tudok ilyet kompletten T500-ból, shift line-al. Szerintem ennél egyszerűbben nem oldható meg.
A főtengelyre fogaskereket esztergálni? Hmmm... ahhoz hogy azt be lehessen tenni, ki kell szedni a TG-t, majd a végéről lebontani a szükséges mértékig. Hatalmas és bizonytalan kimenetelű munka. Aztán az indítómotor 117V-os, az is bonyolítja a helyzetet.
Nekem sok az 500 az M3-ért, pontosabban nem tudok rá annyit áldozni. Elég macerásnak tűnik a dolog. Billentyűzetet nyilván nem cserélek. Az indító motorról vannak méret paramétereid? Fogaskereket tán le lehet gyártani, mondjuk vmi kemény műanyagból is. Át kell néznem, hogy elektronikusan hova tudok beszállni a scanner vibrátóval, kell-e erősítőt cserélni, vagy a mostanival is meg lehet oldani. Mindenesetre köszönöm az észrevételeket, ha elkezdem, akkor számítok a szakértelmetekre
Május 1-én Tabán 17 órától érdekes lesz Deák Bill, Hobo, Beatrice és utána Korál. Nem tudod megérkezett a chopped B3 Fecóhoz? Ki fogja hozni a tabáni bulira?
Nagyon várom...:-)
Az Echolette Leslie-m ugy néz ki elkelt. Egy tehetséges fiatal ember (Fogarassy mester tanitványa) vette meg. Még biztos hallunk majd róla...
Én is soxor gondolkodtam ilyen megoldásokon. Ha Ozjo meglépné az upgrade-et, végülis egy M100-a lenne. Az M100 és M3 közt van némi különbség. Mind perkában, mind vibrátóban.
Persze felmerül hogy előfoknak miért nem inkább egy B3-ét kapná? Ok, az drágább, de hangban....!
Viszont ismét felmerülnek a mechanikusan megoldandó problémák amik mindig nehezebbek az elektronikusnál. Pl. a hangerőszabályozás, M3/B3 perkakapcsolás.
Hát ha nincs ott a tonewheel tengelyen a fogaskerék akkor tényleg nem egyszerű... A motor viszont biztos elfér, hiszen egy pici aszinkron motorrol van szó. Különben a probléma nem megoldhatatlan, csak munkaigényes. Abban viszont Sz Zsoltinak teljesen igaza van hogy nem mindenkinek éri meg ennyi munkát beleölni, mikor készen is megvásárolhat egy komolyabb modellt.
Azt azért tudni kell hogy amig egy "belépő szintű" L-100 ast 200e körül lehet megvenni, addig egy "fullos spinet" M3 500e ft...
Van aki a 2 kilot is nehezen tudja összekaparni nemhogy 500ezret!!!
A lényegi különbségek:
1. Az alsó billentyüzetmechanikában billentyünként vcsak 7 érintkező, olcsón! orvosolható, föleg ha az ember már ugyis tervbe vette a "foldback" elést. Drawbarok cseréje M3-ra. kb 20e Ft
2. Az elektronika gyengébb, olcsóbb kivitel (másképp! is szól, nem feltétlenül rosszabb, van akinek ez tetszik) Cserélni kell AO-29-re. kb 20e Ft
3. Nincs scanner vibratója. Be kell épiteni egyet (ez a leg munkaigényesebb vállalkozás, de megoldható. kb 20e Ft
A kapcsolok is beépithetők az alsó manuál mellé jobbra vagy balra. kb 10e Ft.
Nagy meló az tuti, de ha valaki rendelkezik szabadidővel!, kellő lekesedéssel és nincs pénze M3-ra de szeretné hogy az orgonája (L-100) ugy szóljon akkor érdemes belefogni. Kb 70e Ft-ból a lényegi különbségek korrigálhatók, és igy féláron lesz M3:-)
Nem érdemes mindenképp erőltetni. Esetleg egy hasonló megoldást tudok javasolni ha mégi építeni való kedved van: a T sorozat dobszkennerje ilyen zöld motorhoz csatlakozik éxíjjal. Egy shift line is szükségeltetik.
Természetesen nincs rajta fogaskerék (csak egy stift), sőt olyannyira közel van a tengelyvég a dobozhoz, hogy oda csak nanomotor férne el. A tonewheelt áthelyezni sem lehet csak pár cm -t nyernék vele, és ez még csak a mechanika. Az elektronikát ,kapcsolókat sem nagyon lehet elhelyezni. Azért még 1 kicsit gondolkodom a dolgon. Erősen megfontolandó amit mondasz. Köszönöm a tanácsot: ozjo
Laurens - Viktor! Nincs meg véletlenül neked LP-n GONDA JÁNOS: VONZÁSOK ÉS VÁLASZTÁSOK c. anyaga? Esetleg megszerezhető vagy cd-re átmenthető volna? Köszi!
Van ott fogaskerék mint a képen? Ha igen, egyszerűbb egy rendes indítómotorral. Ha nincs, akkor kár belevágni. Inkább típuscserét javaslok.
Mint soxor leírtam, ügyesen kitalálták a különböző szintű felszereltségeket ezeknél a Hammondoknál. Egy upgrade legtöbbször annyi munkát, időt, pénzt igényel hogy annyit kitenne egy ráfizetés is.