Az a progi egy egyszerü, kicsike, aranyos, fapados iróprogi. Ringyózos. Az elődje dosoasos volt, lehet hogy hallád már a nevét: DAO
A lényegét tekintve olyan mint egy ledér nőszemély: azt csinálsz vele amit akarsz, és majdnem mindent tud, ami kellhet az embernek.
A lényeg az, hogy az irást egy un. cue file vezérli, amit relative egyszerü megírni, vagy editálni. Az általad kivánt dolgokat 1xüen meg lehetett volna csinálni vele a rippeléstől az irásig mindent egy progin velül.
De mivel látom, hogy nem isméred e progit, most nem fogok belemélyedni használatának rejtelmeibe.
Meg kölömben is, látom itt nálamnál sokkal fontopsabb elvtársak már lefikázták, eltemették... uninstallálom az enyimet. Francba vele.
"Sajnos nincs CDRWIN progim. Az pontosan mire jó?"
Röviden: sokmindenre. Kicsit bővebben: nem sokmindenre.
Egyébként régebben igen jó kis pörkölőprogi volt, nekem is az egyik kedvencem volt, de mára elmaradoznak az updatek és a fejlesztések. Nemigen használja ma már senki....
Az EAC-n túl sok állítgatási lehetőség nincs, ha halk, akkor valmi más gond van.
Spacc! Sajnos nincs CDRWIN progim. Az pontosan mire jó?
Most szereztem be az EAC-ot, de még igen csak tesztelés alatt áll. Egyenlőre szép csendes wav-okat gyárt. Látszólag begrabbeli a tracket, a file meg is jelenik, de csak a halak éneke hallható, az is csak igen-igen halkan. Mit állíthattam be rosszul?
Viszont van egy "zöld" megközelitése is a dolognak: Egy mai P4-es rendszer óránként felzabál vagy fél kilowattot, míg jó pár évvel ezelött egy 486-os tokkal vonóval megelégedett kb. 150 wattal. Az akkori ócsó áramból...
Ergo: aki ma gyorsan pörköl, védi környezetét. (a maga módján)
Hát ez azért kényszer.... Nem vagyok tőle boldog, de nem tehetek mást. Pillanatnyilag nem is tudok olyan kapható írót, ami képes 1x írni. Az utolsó ilyen a méregdrága Yamaha F1 volt. Az 1x írható nyers cédékről nem is beszélve. A marketingesek úgy döntöttek, hogy ez kell nekünk, nem érünk rá 50-60 percet rászánni egy lemez pörkölésére. Ugyanúgy, mint az egész CD technika. Egy alpszintű bakelitjátszóban több a muzsika mint egy drága CD láncon.....
Én is őrzök az egyik rackben egy régi de keveset használt 8824S Yamahát, de bizony ehhez a lemezellátás már igen szegényes.... Tavaly még vettem pár doboz 1x is írható Primediscet, de mostanában nem láttam. Egyes"gyors" lemezekkel még bakizni is képes szegénykém...... Néha pattog, néha meg az ősrégi Sony lejátszóm "no disc" felirattal jutalmazza ténykedésem...
Úgyhogy mostanában kényszerűségből rászoktam a Plextoron 4x írásra. Komoly tesztet még nem csináltam, de úgy tűnik, hogy a Plextor 4x nem ír rosszabbul az új lemezekre mint a Yamaha. Viszont soha nem hibázik.
Még egy tipp: ha már megvan a jó minőségű grebb pölö EAC-al, akkor tedd el a cue-wav-párost (vinyó, cd, dvd, bármi) + a multimédiás cuccot, és mindig erről írd meg az audio-szessönt, és mindig frissiben tedd utána a data-t.
Azért mondom ezt, mert audio-ra tenyésztett progikkal nem tudod másolni a multimédiás részt, viszont az általános használatra való progik (pölö Nero) sohasem fogják tudni olyan szépen begrebbelni az audio-s részt, mint a 'tenyészmén'-ek.
Nem húzol be a csőbe! Nagyon becsülöm benned ezt a bölcs előre látást és tervezést. Tervszerűen neveled az utódokat, hogy szerény személyisegemnek 10 év mulva is legyenek vitapartnerei :o)
Szvsz: Exact Audio Copy vagy Feurio grebbelésre (max. 8x-an, de ha az író tudja, akkor alacsonyabb sebességen még jobb), írásra pedig a Feurio-t, mert ezzel csak annyi dolog, hogy íráskor kikattintod a Finalise-t, és utána már a Nero-val írhatod is a multimédiás, tehát adat szessönt..
Az LG-t jó lenne elfelejteni (jó lenne pölö egy Plexi 1210-es, mert az még 1x-en is tud írni; nekem is ez van).
Alapanyagként kizárólag a Plextor-t javaslom.
De majd jön a whiteful-duó (Macimedve és Spacc), és jól ledorongolják a szakadt dobhártyájú, félvak öreg manyust / it's me ! ;o) /, és megmongyák az überfrankót... :9))))))))))))
Hogy ne romoljon, arról mondjál le.... Az írt cd mindig rosszabb, mint az eredeti, akármit is csinálsz. Arra lehet törekedni, hogy ez a romlás minimális legyen.
Alaptrükkök: korrekt grabbeles EAC vagy esetleg Feurio segítségével, szépen lassan, nem max sebességgel. Aztán kiírás, az író és az írni kívánt lemez által megengedett minimális sebességgel, ha van rá mód 1x. Sajnos a mai írók erre nemigen képesek. Általában 4x vagy 8x megy csak. Meg az új lemezek sem képesek lassú íróban működni. Tapasztaltam már 48x lemezekkel, hogy 1x írva selejt lett, pattog.
Íróprogiként használhatod a Nerot, az képes gond nélkül egy menetben multimediás cd írására, vagy a zenét felírhatod a Feurioval, de ne zárd le, aztán utána valamelyik progival hozzáírhatod a videnyós részt.
Aztán ezen felül valami tisztességes nyers cédé használata, nem tesco gazdaságos......
Hát röviden ennyit lehet tenni házi eszközökkel. Ha így nem kielégítő a minőség, akkor pedig le kell gyártatnod valahol profi technikával.
Elnézést, hogy ilyen soká jelentkezem, de nem voltam netközelben.
Az említett hanganyag már egy úgynevezett master-CD-n van. Ezen kaptuk meg a hangstúdióból, ahol elő zenéből (hangszerek + ének) felvették. Ott ProTools-t használnak mindenféle spéci stúdió-kütyüvel.
Tehát a CD-re vett anyag adott. Tekintsük úgy, mint ha egy gyári CD lenne. Ehhez szeretnénk hozzámásolni a multimédiás részt.
Szerintetek hogyan tudnám a fenti feladatra a legjobb megoldást megtalálni? Azaz, hogy a lehető legkevésbé, ad absurdum egyáltalán ne romoljon a hangminőség.
Jobb grabbelő progi? Ügyesebb CD-író progi? Másik CD író (nekem LG kombó van)?
Sziasztok,
Na , még 1x megpróbálom, hátha tud valaki segíteni. :-))
Lehet, hogy volt már róla szó, de túl vaskos kötet ez a topic. :-))) Lezáratlan sima CD maradt a meghajtóba és ráírtam még néhány file-t. Látszik mindkét sáv, de csak a másodjára ráírt adatokat látom. Elő lehet valahogy varázsolni az elsőt?
Nem volt szándékomban harapni. De egy medve dörmögés nélkül:-)))) A darázsfészken azt értettem, hogy itt a fórumon a digitális fanok vérre menő vitákat folytattak arról, hogy a másolt cédé ugyanolyn mint az eredeti, meg az írási sebesség nem számít stb..... Aztán elhalt ez a dolog, úgy tűnik, egyre többen hallják a különbséget.
"Bár azért én ammondó vagyok, hogy a grebbelés, ha precizen végzik, nem hoz roszabb eredményt, mint a jáccók olyan-amilyen hardveres hibajavitása."
Csak sajnos a grebelésben már benne van a játszók hibajavítása, ha cd-ről grebbelsz. Ha valami analóg forrásból, akkor pedig a A/D átalakító hagyja ott a foga helyét...... Nagyon sokat kínlódtunk mindenféle hangkártyákkal, és sajnos még a legjobbak is csapnivaló minőséget produkálnak. Léteznek spéci külső A/D átalakítók, ezek már félprofi cuccok, velük talán lehet elfogadható minőséget csinálni. De ez a próba még most jön.
"Soundforgét kérem nem fikázni, a régebbi 4-es és 4.5-ös cd-architect pluginja pl a létező legjobb aóudiócédé szerkesztő és karcoló progija volt.
Az ezzel irt cédéknél sosem volt észlelhető a többi cd-író progival irt audiókra jellemző : pattog a szám végén és egyébb sirámok... Mert ugye eleve frame helyesen vágta meg az anyagot. No mind1."
Nem állt szándékomban fikázni, jó progi az, a maga nemében talán a legjobb, de én minden ilyen digitális trükköt igyekszem mellőzni. Az SF-nek is csak az "elejét" szoktam használni, mikor analóg felvételekből próbálok CD-t írni. Az író részét már nem, az nem túl stabil. Zenei cd írásához meg erre való progit kell használni, nem azt, ami éppen van. És meg kell tanulni, hogy mit jelent az index0 és az index1, a szektorméret, a digitális és analóg csend meg a többi finomság. Ja: oda is kell figyelni ezekre. Akkor nem pattog.
"Amúgy izlések, és pofonok...
Dinamika: az elméletileg rendelkezésre álló 90 dB-ből ugyan miért kell egy átlagban 40 dB-re komrimált szarságot produkálni, főleg úgy, hogy az esetek zömében
a 4-8 kHz feletti spektrum zöme is veri a 0 dB-t?"
Egyszerü: az átlaghallgató minihifijén és az autórádióján így hallgatható a legkényelmesebben..... Így szól "hangosabban" szám közben nem kell tekernie a hangerőszabályozót.
"Ez azután a szokásos feltekerem a basst, meg a treblét beállitás mellett eleve garantálja a toz hangzást....brrrr! (viszont "jó dögös")"
Ez símán ízléshiba. A hallgatók többsége soha nem hallott élő zenét. A dizsiben meg így szól. Ezt a hangképet várja mindenhol.... A legtöbb könnyüzenei felvételen 100 Hz-en van egy hatalmas púp, ezelatt meg szinte semmi. Meg 10 kHz-en is púp. Már gyárilag erre állnak rá.
"Nézegettem pár népdal felvételt, érdekes: a csúcs az egész lemezen -6 db volt."
Hogyan nézted meg? Hány ms-os csúcsokat vettél bele a mérésbe?
"Hát hangosság érzete nem is volt az ember fiának, viszont egész tisztességesen szólalt meg.
(mindenféle zajkeverés nélkül!) Azt egyébként is a magam részéről "guminőnek" tartom. Senkinek sem sikerült még sima audió cédén produkálni egy jó Bolero-t."
Nem hangosságérzet nincs, hanem halk:-))) Nem baj. Ezért van az erősítő...... Sajnos egyre inkább az a véleményem, hogy a cd nem az a médium, amire az ember vágyik....... Nemrég egy erősítőteszt során EAR-ral hallgattunk lemezeket, bakelitet, majd ugyanzt CD-ről. Egy igen jó, nagy felbontású láncon. (CD és LP is bőven átlag feletti) Mikor az LP után feltettük ugyanazt CD-n, (eredeti CD-k voltak nem írott) mindjárt beszélgetni kezdtünk, egyikünknek sem volt kedve zenét hallgatni....
"a 24bites 96kHz-s technológia már alkalmasabb a feladatra."
Nem bízok ebben sem. Amit eddig hallottam, az a CD szintjét sem ütötte meg. Persze ennek a technikának még időre van szüksége, hogy kifuthassa magát.
AVI-ból szeretnék VCD-t, vagy SVCD-t csinálni. Elvileg erre a Nero 6.3.1.6 képes is lenne. Viszont amikor elindítom elakad. Az írás idejét számláló megy tovább, de meg sem moccan. Mi lehet a baj?
Bár azért én ammondó vagyok, hogy a grebbelés, ha precizen végzik, nem hoz roszabb eredményt, mint a jáccók olyan-amilyen hardveres hibajavitása.
Soundforgét kérem nem fikázni, a régebbi 4-es és 4.5-ös cd-architect pluginja pl a létező legjobb aóudiócédé szerkesztő és karcoló progija volt.
Az ezzel irt cédéknél sosem volt észlelhető a többi cd-író progival irt audiókra jellemző : pattog a szám végén és egyébb sirámok... Mert ugye eleve frame helyesen vágta meg az anyagot. No mind1.
Amúgy izlések, és pofonok...
Dinamika: az elméletileg rendelkezésre álló 90 dB-ből ugyan miért kell egy átlagban 40 dB-re komrimált szarságot produkálni, főleg úgy, hogy az esetek zömében a 4-8 kHz feletti spektrum zöme is veri a 0 dB-t?
Ez azután a szokásos feltekerem a basst, meg a treblét beállitás mellett eleve garantálja a toz hangzást....brrrr! (viszont "jó dögös")
Nézegettem pár népdal felvételt, érdekes: a csúcs az egész lemezen -6 db volt.
Hát hangosság érzete nem is volt az ember fiának, viszont egész tisztességesen szólalt meg.
(mindenféle zajkeverés nélkül!) Azt egyébként is a magam részéről "guminőnek" tartom. Senkinek sem sikerült még sima audió cédén produkálni egy jó Bolero-t.
a 24bites 96kHz-s technológia már alkalmasabb a feladatra.