Hát én basszusgitározok, méghozzá saját készítésű basszusgitáron, ami egy teszkó gazdaságos kínai gitár átalakításából született, bár még a mai napig fejlesztem, mert hát pénzügyileg nem állok úgy, hogy vegyek egy normálisat.
Nekünk van 3 szintink is, köztük van egy elég jó Yamaha. :D
Baszki... Miért vagy mostanában ennyire német, főleg MZ ellenes??
A Trabant duroplaszt kasznijának pont ez volt az okossága hogy így lehetett beállítani a dolgait, lehet hogy szarul néz ki videón, de mégis nem egy húzott le több mint 30 évet, és nem egy családnak volt az első autója, nem hiszem hogy minőségi gondjai lettek volna. Az akkor rendelkezésre álló anyagokból és pénzből a maximumot kihozták amit a gazdaság és a politika engedett. A Németeknek azért a vérébe van a precizitás, amit "holmi" politika úgy tűnik nem tudott kigyilkolni.
Az MZ-el meg nem tudom mi a bajod, azért ne felejtsük el hogy a Suzuki birodalom is egy kilóra megvett MZ mérnöknek köszönheti azt amivé mára vállt. És nem kevés ember vallja hogy az MZ volt a keleti blokk legjobb motorja. Bármennyire is Jawa buzi vagyok, ezek tények...
Tudod, én inkább azon gondolkoztam, hogy ha a kamerák előtt így csinálják, mi folyhatott ott egy szürke csütörtök délelőttön, amikor már ki volt a f**uk a munkával? :)
De pont most mondtad el a kulcsszót... ha nincs minőségellenőrzés... Példának mondjuk vegyül a Squier gitárokat. Alapjábanvéve a Fenderhez képest "ótvar" minőségű hanyag gitárok, kivéve az a szállítmány, amit akkor készítenek, amikor az anyavállalat ellenőrei jelen vannak a gyárban.
Nem mondom, hogy a csehszlovákok jobbak lettek volna a keletnémeteknél, teljesen igazad van, fölösleges mérlegelni, én azért még a járműiparnál a románok mellé a ruszkikat is betenném... Jó, az Uralok, Dnyepr-ek máig tökéletesen működnek, és a tajgán is meg lehet őket javítani egy kalapáccsal, de valamiért az orosz gyártmányú dolgok, túlzottan "nyersek", durvák, nem elég kifinomultak.
Szerintem a szocialista iparban precizitásról maximum a hadiiparban lehet beszélni. Egyébként pedig csak meg kell nézni a szoci ipar termékeit, többnyire korszerűtlen, elavult, igénytelen, átgondolatlan gépeket gyártottak. Lehetne vitázni, hogy hol gyártottak jobb uccokat, a kelet-németeknél vagy cseszkóban, de mondjuk talán általánosságban elmondható hogy a leg ótvarosabb cuccokat a románok csinálták. A németeknél talán még maradtak precíz szakemberek és mérnökök a háború után (már akiket nem vittek ki az amcsik vagy akiket nem börtönöztek be / végeztek ki a ruszkik), de nyilván nem az ilyeneket ültették a szalaghoz. Külömben meg hiába a gondos tervezés, ha a kivitelezésnél nulla minőségkontroll van, akkor baszhatják. Ugyanakkor kicsit visszakanyarodva, úgy tűnik, hogy azért ezek a szoci cuccok még mindig használhatóbbak és időtállóbbak voltak, mint a mai távolkeleti hulladékok.
Ez már csak ilyen.Az esztergályosom is cserél ki főtengelyen hajtókart és hozzá a görgőkosarat.Van egy masszív vasa amibe beleillik a főtengely két sonkája közötti rés.Egy acéltüskével egy erőset ráüt a csapra.Kettéesik a cucc.Megfordítja a főtengelyt most a másik oldalt üt.Kiesik a csap.Beteszi az új csapot,rásóz egyet.Beteszi a görgőket,rá a hajtókart.Ráilleszti a másik sonkát és ismét odasóz.Beteszi az esztergacsúcsok közé a főtengelyt majd centrírozza.
Neharagudj a lekicsinylő megnevezésért, én kérek elnézést! :)
Sokat, mivel nemigazán volt még részem benne, így csak az elmondottak alapján tudok gondolkozni...
OFF: Neten van egy videó, azaz nemegy, amin a Trabant gyárba látogatnak, és mutatják, ahogy Günther centírozza a főtengelyeket. A precíziós művelet a következő: 1.Günther jobbról fog egy frissen préselt Trabant főtengelyt, behelyezi a centírozóba. 2.Megforgatja 3.Fogja a 2 kilós kalapácsot, rámangel egyet a jobboldali sonkára. 4.Megint megforgatja 5.Rámangel a baloldali sonkára kettőt 6.Megforgatja 7.Legyint 8.Megy a többi "centírozott" közé. (már nem Günther, hanem a főtengely)
Érdekes, hogy ha végignézzük a filmet, az összes műveletben a tetőtől talpig szőrös bundesligasérós Günthereket, Hansokat és Jürgeneket, a Trabant összerakásánál minden precíziós összeállítási munkánál (A hengerfúráson kívül) szerepet játszik a 2 kilós kalapács, és a szertartás végezte előtti másodpercekben a "legyintés" művelete. Ezt nevezik az MZ-sek/Simsonosok a JAWA-val szemben "Német precízitás"-nak?
Tesóm ismerőse csinálta. Érdemes a cikket elolvasni, de tömören: a faszi maga gyártotta a vázat, a motor alapja egy 5,7 literes Chevy V8, a váltó egy elsőkerekes Chrysler hidraulikus automata, az egész cucc csupán 600 kiló :-))) Nézzétek meg a videót is!
Túlzottan sokat gondolsz erről a dologról.Nem kell ahhoz prés.Elég szoros a kötése hogy egy jól irányzott ütéssel helyre lehet tenni a cuccost :D Nem sokat ütögetni,egy ütés és kész.Majd ha enyhül az idő szedem szét a másik főtengelyt,és viszem leszedetni belőle.Nem tudom görgőket lehet hozzá kapni külön?Vagy komplett görgőskosarat kell venni?
Óbakker. Hogy gondoltad azt összerakni? Van nekem egy hidraulikus présem, szét még én is tudnám szedni az enyémet, csak egyenesen összerakni lesz cinkes... :)
Ez...kééész xD Na majd mi lesz 15-20 év múlva, amikor benzint már csak decire lehet gyógyszertárban kapni,ha én megyek a kölökért a csepptankossal... :)