Keresés

Részletes keresés

Aeroventil Creative Commons License 2011.02.15 0 0 2680

Sziasztok!

 

Ha hővisszanyerős szellőzőberendezést kerestek, készüléket, rendszert, esetleg komplett árajánlatot szeretnétek vagy csak érdekel a technológia, állunk rendelkezésetekre!

Cégünk az angol Vent-Axia ventilátorgyár magyarországi képviselete, így első kézből kaphattok műszaki és ár információkat!

Látogassatok el honlapunkra: www.aeroventil.hu illetve kérdéseiteket írjátok meg bátran az info@aeroventil.hu-ra!

 

Üdvözlettel: Aeroventil Kft csapata

Current Creative Commons License 2011.02.13 0 0 2679

Köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Venti ügyben még a Helios-ok tetszenek, azokat be is lehet szerezni itthon.

Most kezdeném el a csövezés kiépítését. Volt szó a csatornázáshoz használt

PVC csövekről, szerintetek a szívó ágban se lehet betenni őket?

Gondolkodom a gipszkartonból készült légcsatornán, akár csak egyes szakaszokban

kiépítve. Szerintetek van valami hátulütője?

Az elosztódobozokat gipszkartonból vagy XPS-ből érdemes építeni?

Arra még nem kaptam választ, hogy van-e valakinek tapasztalata abban,

a falon kivezetett két nyílást minimum milyen távolságra érdemes tenni?

A gépészeti helyiségbe érdemes a szellőztetést bevezetni (kifelé vagy befelé)?

 

Utolsó kérdés: megtetszett a WC vízbevezető csövére szerelt elszívás. Szerintetek,

ha egy sima Y idommal bekötöm a tartály után az elszívást, lehet abból valami probléma? 

 

haliholaci Creative Commons License 2011.02.12 0 0 2678

Köszi a gyors választ, akkor kivárom, mi lesz az eredmény. Persze kicsit elkéstem, most már talán nem várhatóak nagy hidegek,

így kisebb lesz a hőkülönbség, de majd jövő télen kiderül. Én meg már kerestem forgó tárcsás párologtatót, annyira bele lovaltam

magam a levegő túlzott kiszáradására...

Laci

Leroyjetro Creative Commons License 2011.02.12 0 0 2677

Hello!

 

Nálam nem szükséges a párásítás 40-45% közötti a relatív páratartalom folyamatos üzem mellett!

Egyszer ment le 38% mikor -15C környékén volt kint.

Igaz az enyém nem alu , hanem papír hőcserélős ami a pára egy részét átengedi!

Előzmény: haliholaci (2675)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 2676

Olvass vissza pár oldalt a passzívházas topikba.

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9115542&la=107382999

ott pont erről van szó mostanában....

 

Előzmény: haliholaci (2675)
haliholaci Creative Commons License 2011.02.12 0 0 2675

Sziasztok!

 

Aki már megépítette, és használja is a készülékét, attól kérdezném, kell-e páratartalom szabályozás, párásítás?

Nem szárítja nagyon ki a lakást? Én éjszakára alacsony sebesség melletti folyamatos üzemet szeretnék!

És ha igen, erre mit javasoltok?

Köszi:

Laci

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.07 0 0 2674

Akkó jöjjön egy kis akusztika:

a hangcsillapítás néhány trükkje, mekkelek módra magyarázva :)

 

A képen négy minigolf pályát láthatunk felülnézetben (ezek jelentik a légcsatornát).

Miden pálya elején van egy piros gumilabda (ez a hang/zaj forrása), mindegyik labdát képzeletben üsd el százszor a pályára, minden ütés egy icipicivel más irányba történjen (hangforrásból különböző irányba elinduló hanghullámok).

A kérdés minden pálya esetén: a labda száz ütésből kb hány esetben tudja elhagyni a pályát a túlsó végén? (másképen fogalmazva: az ütések hány százaléka lesz sikeres?)

 

Jelmagyarázat:

fekete = nagyon kemény fal, mondjuk beton

piros = nagyon rugalmas gumilabda

narancsszínű izé = homok / puha szivacs / üveggyapot vagy hasonló lágy és rugalmatlan anyag

 

Segítségképpen az első ábra megfejtése:

"a labdát bármilyen irányban ütjük meg, az minden esetben valahogy kijut a túlsó végén. Az esetek kb 98 százalékában a falak között pattogva, kb 1-2 százalékban fal érintése nélkül"

 

Ha valaki magában végiggondolja mindegyik pályán, hogy a labda mely esetben miért pont úgy megy/nem megy végig a pályán, az nagy dolgokra jöve majdan reá :)

 

Ha pedig valaki úgy érzi, hogy már érti a dolgot, az tervezze meg magának a "golyó számára tökéletesen elhagyhatalan pályát" ;)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2669)
topikolos Creative Commons License 2011.02.07 0 0 2673

Ok, lesz még itt agyalás részemről...

Van egy kis maradék lexantáblám, azt hiszem kísérletezgetek kicsit...

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2669)
jmmakk Creative Commons License 2011.02.07 0 0 2672

Bocsi, lehet, hogy nem fogalmaztam érthetően.

 

Külső fali légbeveztésre gondoltam, a külső levegő beszívásához. 30-as Porothermen keresztül, ami a hőcserélőbe megy, és onnan ki a szabadba.

 

Előzmény: otapi (2671)
otapi Creative Commons License 2011.02.07 0 0 2671

Vannak oldalfali légbevezetők (=anemosztátok) is. Ha azt szeretnéd hogy a faltól minél messzebb eljusson a légáramlat, akkor a plafontól max 20 centire, és lapos téglalapos légbevezetőt tegyél fel.

PVC csővet nem ajánlanám, mert sztatikusan felöltődik, és gyűjti a port.

Előzmény: jmmakk (2670)
jmmakk Creative Commons License 2011.02.07 0 0 2670

HELP!!! :)

 

Levegőbevezetést oldalfalon keresztül hogyan kell megoldani (160-as lenne) ?

Csak simán átütöm a falat és belerakok egy 160-as csövet, mondjuk PVC-t?

 

Hogyan kell ezt és mire kell figyelni?

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.06 0 0 2669

"vagy eleve ferdén vágni,"

 

Abban a rétegben, ahol nincs lexan, ott nem lehet ferdén vágni a lexan-t :)

 

"Nekem az egész fűtött térben lenne, ott akkor nem is kellene szigetelnem, ha jól gondolom."

 

A szabad térbe kimenő és az onnan bejövő csövek, valamint a rekuperátor doboza akár mínusz sok fokosak is lehetnek. Ezeket lakótérben muszáj hőszigetelni, nem is kicsit.

 

"lyenkor hogy lehet megoldani, hogy ne legyen áthallás a helyiségek között?"

 

Az egész akusztikát sajnos nem lehet öt percben elmagyarázni :)

A lényeg jelen esetben: a hang két módon juthat át ahelyiségek között

- testhang vezetéssel,

amikor maga a szellőzőcső anyaga vesz fel (ha tud) hangrezgéseket a szobából/ventilátorból, azokat átvezeti a másik szobába (ha tudja) és ott átadja a szoba levegőjének (ha tudja). Ez igaz a csövezés tartószerkezeteire is. Ez ellen rossz hangvezető anyagokkal (a csőbe beiktatott rossz hangvezetésű idomokkal illetve felfüggesztő elemekkel), iletve a lakótértől jól elválasztott csövezéssel/szereléssel védekezhetünk.

- léghang vezetéssel

amikor a csőben lévő levegőben terjed a hang. Ezt egyrészt hangelnyelő felületekkel (kaphatók ilyen oldalfalú csődarabok vagy ilyen elemeket tartalmazó dobozok) és éles (legalább derékszögű)  törésekkel csillapíthatjuk, ezek visszaverik a hangot az érkezés irányába, a kanyart csak a levegő tudja "bevenni", a rezgés túlnyomó része nem (léteznek ilyen szögletes dobozok, amelybe bemegy a levegő és egy kerek lyukon távozik, többnyire közvetlenül a befúvóknál szoktak ilyet alkalmazni).

Előzmény: topikolos (2668)
topikolos Creative Commons License 2011.02.06 0 0 2668

Most ilyesmi felé hajlok én is. A lexanos réteget egyenesen elvezetni, és közé oldalról benyomni a levegőt a másik rétegbe. Hogy az oldalról benyomott levegő egyenletesen eloszoljon, oda lehet terelőt tenni (vagy eleve ferdén vágni, ahogy mondod, de a szöge az gondolom a szélességtől is függ). Ilyen terelőt a sörkollektorok gyűjtődobozában láttam az oldalukon, gyakorlatilag ott is ugyanilyen szereppel.

 

Nekem az egész fűtött térben lenne, ott akkor nem is kellene szigetelnem, ha jól gondolom. (?)

 

 

 

Más:

Most azon is gondolkodom, hogy az egész csövezést a lakótérben vinném, mivel a ház középvonalában egy egyenes csövel megoldható az egész (kivéve a wc). Ilyenkor hogy lehet megoldani, hogy ne legyen áthallás a helyiségek között? Illetve még egy variációm van, az elszívás beltéren vezetném, ott nem is csöveznék, szerintem, csak gipszkarton dobozban vezetném a levegőt, itt nem lényeg az áthallás. A befúfás pedig a padlásról történne 2 helyiségbe.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2667)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.06 0 0 2667

"Az már megoldódott korábban itt a topikon, nem?"

 

Közben eszeme jutott: ha a páros sorok végét 45 fokban levágjuk, akkor azokat oldalról meg lehet táplálni levegővel.

Én egész egyszerűen kihagynám ezen páros sorokból a lexan-t (no meg az egész sakktábla-levegőtologatást) viszont kétszeresére növelném a keresztmetsztet (hogy a hatásfok ugyanakkora legyen) és kb tized annyi idő alatt kész van a cucc.

 

 

Előzmény: topikolos (2666)
topikolos Creative Commons License 2011.02.06 0 0 2666

Az már megoldódott korábban itt a topikon, nem? Két oldalra, vagy oldalra és egyenesen felváltva kivezetni a sorokat. Az oldalra kivezetés szögben megvágott és visszaillesztett lexanlapból lehet.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2665)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.06 0 0 2665

Nem értjük egymást, ezért másképpen fogalmazok (a probléma lényege ugyanaz):

ha van egy olyan ellenirányú (tehát nem sakktáblás) hőcserélőd, amelynél mindkét levegőirány Lexan-ból van, akkor hogyan közösíted egy-egy ventilátorra külön a páros és külön a páratlan sorokat?

Előzmény: otapi (2664)
otapi Creative Commons License 2011.02.06 0 0 2664

A lapok végén ugyanolyan megoldással vissza kell rendezni az eltolt csatornákat - így a lapok két végén ugyanúgy megy benne a levegő, mint a sima ellenirányúban.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2663)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.06 0 0 2663

A csatornák eltolása a lexan lapokon belül kialakított kis ferde lejtőkkel könnyű és gyors megoldása a látszólag legnehezebb problémának, de ebben a kombinációban szerintem nem ez a legnehezebb probléma, hanem az, hogy az ily módon váltott sorokba rendezett levegőirányokat ezután hogyan  közösítjük egymással ;)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2650)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.06 0 0 2662

"Árllista nálam: RS160/20-as, 90EFt."

 

Hosszabb listád is vagy csak ez az egy darab ár?

Magyar cégtől van (ÁFÁ-s számla + vastag haszonkulcs,

vagy ezt az összeget külfődről kapott árból kalkuláltad?

Előzmény: Törölt nick (2659)
topikolos Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2661

Igaz, erre nem gondoltam. Ott az anyagvastagságok miatt eltolódnak az illesztések. Akkor kell még rajta agyalni, amíg lesz megoldás, vagy el nem vetem teljesen...

Előzmény: otapi (2660)
otapi Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2660

Így van, két lexanlap között dupla az anyagvastagság. Többrétegű lexanlapoknál meg már túlzottan macerás lenne kialakítani a cellaeltolásokat a lapok belsejében.

Lehet, inkább mégis a szendvicses egy lexan/egy távtartó ellenirányút építem meg.

Előzmény: topikolos (2656)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2659

Árllista nálam: RS160/20-as, 90EFt. 14.4m2 hőcserélő felülettel.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2658)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2658

"Rec300 termékkatalógus:"

 

Hőcserélő árlistát tud-e valaki?

Még atombomba receptet is könnyebb találni az interneten, mint hőcserélő árakat.

Előzmény: Törölt nick (2653)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2657

"A csőrendszer mely szakaszait kell vagy érdemes hőszigetelni? A teljes rendszer fűtött térben lesz."

 

Hőszigetelni ott kell, ahol hőmérséklet különbség van. Ha a cucc a lakótérben lesz, akkor a szabadba ki-be menő csövek lesznek eltérő hőmérsékletűek, valamint maga a rekuperátor doboza.

Mivel a levegőben lévő pára a hideg felé törekszik (a hideg csőfelületen vízképzés és a hőszigetelő anyag totális átáztatása céljából), ezért a hideg felületek hőszigetelése párazáró hőszigetelő anyagból legyen (pl ZÁRT CELLÁS polifoam hab).

 

"Magam csinálnám a rendszert (az itthoni árak igen furcsák, a Tywent rekuperátora itthon 320 nettó, a lengyeleknél 207 bruttó)."

 

Vannnak azért kevésbé furcsa árak is.

Egyébként valóban igen érdekes egyes hazai cégek árképzése, megy ám a hülyéneknézés ezerrel.

Előzmény: Current (2649)
topikolos Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2656

Az egymás tetejére tett lexan lapoknál viszont dupla anyagvastagság lesz közte levegővel. Ez nem ront a sima rétegessel való összehasonlításban a hatásfokon. Közé persze lehet hővezető pasztát kenni, mint a processzorhűtőknél. Jó lenne minél több rétegű lexant venni, hogy minél kevesebb ilyen dupla falvastagság legyen. Keresgéltem, vannak akár 6 rétegűek is, de ott nagyon kicsi a rétegek magassága. Lehet, kellene keresni egy gyártőt, hogy tudnának-e csinálni sokrétegűt. Persze kis tételben nem is biztos, hogy foglalkoznának a dologgal, de hátha...

Előzmény: otapi (2651)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2655

Ezekben ilyen elven megy a légcsere, ez sem szar ;)

Előzmény: Törölt nick (2653)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2654

Heló!

1. Csak a hőcserélőtől a külső környezet felé kifújó és beszívó csöveket kell szigetelni. Azokat viszont alaposan és páramentesen is! Érdemes ezekre a szakaszokra előre szigetelt flexi csövet vagy merev csöveket polifoam csőhéjjal használni. Szalaggal kell zárni az illesztéseket! Azt tarts szem előtt a kivezetés kialakításánál, hogy a kifújt levegő télen 100% páratartalmú lesz, és ami le tud csapódni a kivezető csövön az le is fog. Legjobb a hőcserélő felé lejtetni, hogyy ez a kondenzátum azon keresztül a kialakított módon távozzon.

2. Ezen az oldalon vannak képek működő, hallk ventillátorokról. Szerintem ilyensmit keress! http://www.passziv.net/forum/showthread.php?t=16&page=11

3.

4. Érdemes külön szobákba, hogy az egés lakáson átmozgassa a levegőt.

5. Kondenzvíznek a nyomás miatt szifon kell a gépnél, ez egy U alak, aminek a szárai legalább 25 centisek. Ezek a vízoszlopok tartanak egyensúlyt a gépben lévő elszívással. Érdemes elsőre feltölteni.

6. Én G4 szűrőt használok mindkét oldalon.

 

Spíróval nehézz dolgozni, sok spec idom kell.

Előzmény: Current (2649)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2653

Holland hőcserélőgyártó: http://www.recair.nl/product_range.php

Frankó hatásfok kalkulátor a modellekre: http://www.recair.nl/recuperator_models.php érdemes a Details fülekre kattintani, Mekket megszégyenítő mennyiségű adatatot találtok.

Rec300 termékkatalógus: http://www.recair.nl/docs/file/Recair_Sensitive_RS300_2.pdf

 

otapi Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2652

Egy-két pontra talán tudom a választ, a többiben majd kisegítenek a profik :)

1. Fűtött térben nem szigetelnék semmit, illetve néhány centi gyapotot tervezek a csövek köré, hogy a rezonanciákat csökkentse. Az a jó, ha a befújt levegő megyezik a szoba hőmérsékletével (feltéve ha csak szellőztetésről van szó és nem hűtés/fűtés), így nem baj ha a befújt levegő melegszik egy kicsit az útja során. Esetleg, párás helyiségben a szobahőmérsékletnél hidegebb befújó cső külsején kicsapódhat a víz, az ilyen helyeknél érdemes szigetelni+párazárni kívűlről.

2. A rekuperátort csináld magad :) Ventillátor tipp nekem is kellene, gondoltam majd bemegyek egy légtechnikai boltba és csak tudnak adni valami jót.

3. lásd első pont - hilti pánttal tervezem és gyapottal bélelve.

4. Kérdés hogy helyiségenként vagy szintenként lesznek a befújó/elszívó pontok? Érdemes elképzelni a levegő útját, a lényeg, hogy a szoba nagyobb részén áthaladjon a levegő. A Coanda hatás miatt a plafon alatt max 20 centivel vízszintesen befújt légáramlat egy ideig nem száll le, főleg ha a befújt levegő közel olyan hőmérsékletű, mint a szobai. Így én pl. az ajtók fölé tervezem a befújást, az ajtókba alul rácsot, és az elszívást pedig az épület másik felén távolabbi sarokba. Innen le lehet tölteni egy progit, amivel lehet játszani egy kicsit, és elég látványosan mutatja a levegő útját egy szobán belül.

5. A Paul műanyag hőcserélője 4mm-es ha minden igaz, így az 5mm-nek jónak kell lennie. Csak hát ha sk rakja össze az ember, akkor könyebb nagyobb méretekkel dolgozni. A levegőnek mindegy milyen irányban állnak a lemezek, csak a kondenzvíz miatt kell ezzel foglalkozni.

6. Én G4-et tervezek, G7-est szerintem csak akkor érdemes, ha asztmás vagy súlyos allergiás van a családban.

Előzmény: Current (2649)
otapi Creative Commons License 2011.02.05 0 0 2651

Nem változtatnék a lexan szerkezetén jelentősen, így nem is külön alakítanám ki a páros/páratlan csatornákat. Hagyom a lexan csatornáit úgy ahogy vannak, csak minden második csatorna elején elterelem egy lemezzel odébb a levegőt, a másik végén pedig vissza. A lexan egyben marad, csak az elején és a végén van egy kis vágás/ragasztás.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (2650)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!