Itt a kibelezett egérszelep(AGR) Azért ilyen szép tiszta mert már egy éve nem pufog bele a kipufogó. A motor hálásan köszöni hogy nem kap kokszot a szívósoron.
JA, ua. csak az én autómban MAP a hivatalos neve. Sima nyomásmérő órát használok. Sajna álló autónál soha nem kapsz megfelelő eredményt, csak menet közben. A turbó igazából csak terhelésen dolgozik rendesen. Szvsz a cooler nem rossz, mérj inkább menet közben, ahogy leírtam.
És akkor terhelve kéne mérni? De akkor be kell vezessem az utastérbe, Mondjuk már felkészültem rá, de meg akartam úszni. Nem akarom én azt mindig nézegetni. gondoltam jó lesz neki a motortérben is.
El vagyok veszve! Mi az az egérszelep???? Én turbónyomást közvetlenül a MAP-sensornál szoktam mérni, ami a szívósorba van kötve. A legnagyobb akkor a nyomás, ha magasabb fokozatban lepadlózod alacsonyabb fordulatról. Ha már olajoz a turbó, akkor azt az intercooleren is meglátnád, ha lyukas lenne, és fogyna az olaj rendesen.
De valami támpont kell, tehát kivallattam a beépített nyomásmérőt hogy mit csinál mikor megjön a nyomás. Okos és érzékeny szerkentyű mint kiderült, nem csak úgy kapcsol egyet, hanem folyamatosan méri a nyomásváltozást.
Nos rá kellett jönnöm hogy nem úgy van az, mert 0.4 bar-nál még 5000-nél sem mutatott többet. 1. Nem műkszik az elv. 2. Szar a turbóm. 3. Lukas azinterkúúler.
Hamarosan turbót fogok cserélni, mert kissé olajozza a környékét, meg a szívósort is. De előtte mondok turbónyomást kéne mérni, hogy lássam milyen előtte utánna. Kisérletező típus vagyok, ezért befaragtam az egérszelepbe(úgyse használom) egy manométert.(jöhet a sav). De úgyis tudom hogy már ti is régen ki akartátok próbálni.
Azt írja ott a méretre hogy 21x17.5. Ez sem stimmel azzal amit keresek. A belső furata is jóval nagyobb. lötyögne mint a gatya. A külső meg kisebb. Akárhová kerülne meghúzáskor szerintem. Ettől függetlenül köszönöm a tippet!
Igaz, hogy elkültem mailba is, de hátha valakit még érdekel én ezt találtam:
A terheletlen járművet a faltól 5 m-re állítjuk, majd meglengetjük a kocsit, hogy a rugók beálljanak nyugalmi helyzetükbe. Ezután a falra kimérjük az 51. ábrán látható méreteket, ahol a H méret a lámpaközép talajtól mért távolsága. Ha a tompított világítás képe megegyezik az ábrán jelzettekkel, akkor a lámpák beállítása helyes.
Az ábrán az értékek miliméterben vannak megadva, a fényszórómagasság állító ''gombot'' a ''0'' pozicióba kell állítani.
GEKtds a 24td-nél találod a cikkszámát az a tuti. ;o) Itt van a 7-s! Amit tűzkarikának hívnak az meg az5-s. Nem tudom ua. mint a 25td/tds-nél de a feladata az a csúcs távoltartása a hőtöl. Természet szerüleg a belső luk az nagyobb. Rumcice tudná megnézni a cikkszámát még de az csa bosch-ban létezik.
Valaki be tudna rakni képet a tompított, és reflektor által vetített kép geometriájáról?? Persze ha a távolságok is rajta vannak, az kimondottan előny lenne:))) Magyarul be szertném lőni a lámpákat, de nem találtam rajzot hozzá. Előre is köszönöm!!
Én beleolvastam, de már az eleje is fárasztott:))) Szvsz kell a tompított. Én már akkor tompítottal jártam nappal is, amikor még tervben sem volt, hogy kötelező lesz. Mindenki villogott, mert azt hitték, úgy felejtettem, viszont nem is előzött senki, ha szembe jöttem, nem vágtak ki elém,stb. Előtte viszont..........:(( Ez a LEDezés meg egy baromság, csak divat. Látni nem lehet vele, és nem is tetszik. Spórolni meg minek egy saját magát ellátó rendszerben?? A generátort úgy sem lehet kispórolni az autóból a többi fogyasztó miatt.