Keresés

Részletes keresés

jim32 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 629
Nekem kellene a weboldalra.
Előzmény: zozo.sz (624)
zozo.sz Creative Commons License 2008.01.29 0 0 628
Mindkettőt!:)
Motort majd látod, de elhiheted, nálam jobban senki nem pörög bőrszékben:))))
Előzmény: Quattroman (627)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 627
Szervizt vagy Motort?:)))))))))))))))))
Előzmény: zozo.sz (626)
zozo.sz Creative Commons License 2008.01.29 0 0 626
Lassan nyithatunk páran összeállva egy FJR szervízt:))))))
Balzo és Quattro vágják a szerelést, Jim lesz a motor Doki, Én meg remekül vezetek:)))
Előzmény: Quattroman (622)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 625
nekem inkabb lemezen kellene, bar valamit vettem ebay-n csak meg sem neztem.
Előzmény: zozo.sz (624)
zozo.sz Creative Commons License 2008.01.29 0 0 624
Majd kajálunk is:)
asszem 20%-os kedvezményt kapok, bár erre nem esküdnék meg, de vagy 20 vagy 25%
OK! Vettem az olajcsere időpontját:)
Ebből már akkor is csak tavasz lesz:(
Közben keresgéltem a gépemen, mert tudtam, hogy van nekem ilyen:)
Szóval..Akinek kell az visítson és mail-ben küldöm a full verziós Servise Manual-t pdf-ben! 18,9Mega kibontva, ZIP-be:16,7Mega
Előzmény: Quattroman (621)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 623
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 622
Mi az ami nem erthetö? :)))
Előzmény: zozo.sz (620)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 621
Szasz!

Akkor nem is eszünk iszunk csak dumalunk?:)))))
A Motullal azert nem foglalkozom mert anno mentem hozzajuk sponzor ügyben.
Benner Zsolti (ill az Apja) jo baratom es szolt hogy lepattintottak a Motult magukrol.
Nosza mondom tamadunk, leültünk targyalni es ugy vallaltak volna sponzoralast hogy az elsö kerdesük:
hany ezer liter olajat adnak el evente?
Mondtam 2Xes Magyar Bajnokkent nem olajjal akarok kereskedni hanem VERSENYEZNI FOGOK es othagytam öket.
Amugy meg rohadtul magas versenykeptelen araik vannak. Te milyen aron kapod?

Az olajcsere az pedig nem tavasszal hanem szezon vegen illdomos dolog ui. minden olaj a hasznalat soran magaba gyüjti a szennyezö anyagokat, legnyagyobbreszt egestermeket, elegetlen üzemanyagot, stb. marpedig ezek föleg a ken miatt savasodast ideznek elö az olajban. (H²SO³, H²SO4 saletromsav, kensav):)))))))))))) ami a belsö szerkezeti egysegek korroziojat okozhatja!

Tehat: A TELI LEALLAS ELÖTT TESSEK LECSERELNI AZ OLAJAT!!!!!
Előzmény: zozo.sz (618)
zozo.sz Creative Commons License 2008.01.29 0 0 620
na bakker!
most akkor egy ideig ne írjatok!
szótárazni mentem:))))))
Előzmény: Quattroman (619)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 619


Technische Daten Yamaha FJR 1300 (A)

MOTOR/Elektrik
Wassergekühlter Vierzylinder-Viertakt-Motor, 16 Ventiler
zwei Ausgleichswellen, zwei oben liegende Nockenwellen
elektronische Saugrohreinspritzung , Motormanagement
geregelte Katalysatoren mit Sekundärluftsystem
Bohrung x Hub: 79 x 66,2 mm, Hubraum: 1.298 ccm, Verdichtungsverhältnis 10,8:1
Drehstromlichtmaschine mit 490 W, Batterie 12 V 12 Ah
digitale Transistor-Kennfeldzündung
Nennleistung (ECE) : 106 kW (144 PS) bei 8000 U/min.
Max. Drehmoment: 134 Nm (13,7 kpm) bei 7000 U/min.




FAHRWERK
Brückenrahmen aus Aluguss, Telegabel mit 48 mm Standrohrdurchmesser
Zweiarmschwinge aus Aluguss , Zentralfederbein mit Hebelsystem
Doppelscheibenbremse mit Vierkolbensättel, schwimmend gelagert
Scheibenbremsen vorn: Ø 298 mm
(1300A: Ø 320 mm , Antiblockiersystem), hinten: Ø 282 mm
Radstand: 1515 mm, Lenkkopfwinkel: 64 Grad, Nachlauf 109 mm
Bodenfreiheit 135 mm
Federweg v./ht. : 135 / 120 mm
Alugussräder 3.50 x 17, 5.50 x 17
Reifen: 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 ACHTUNG: SONDERKENNUNG!

KRAFTÜBERTRAGUNG
Primärantrieb über Zahnräder, hydraulisch betätigte Mehrscheibenkupplung
Fünfganggetriebe (2,529/1,773/1,348/1,077/0,929), Kardanantrieb

MAßE und GEWICHTE
voll getankt: 275 kg (+ 7 durch ABS), zulässiges Gesamtgewicht 476 kg
Radlastverteilung vorn / hinten: 51/49 %
L/B /H: 2180 / 760 / 1420 mm (1300A: 2195 / 760 / 1435 mm)
Sitzhöhe: 805 mm (Länge: 625 mm)
Tankinhalt/Reserve: 25/5 Liter

SERVICE-DATEN
alle 10.000, Ölwechsel alle 10.000 (3,8 l), mit Filter alle 20.000 km (4,0 l) SAE 10/W40
Telegabelöl: SAE 10 , je Holm 0,7 L
Kardanöl: 200 ccm SAE 80/90 GL5 Shell Gelco Power alle 10.000 km
Zündkerzen: NGK CR8E, ND U24 ESR-N
Ventilspiel: 0.15-0,22 Einlass, 0,18-0,25 mm Auslass - alle 40.000 km Kontrolle
Reifenluftdruck (solo/mit Sozius) vorn/hinten: 2,5/2,5 (2,5/2,9) bar
Kühlerfassungsvermögen 4,2 L, Ausgleichsbehälter 0,485 L

Fahrleistungen/Messdaten lt. MOTORRAD 9/2001 ( 8 Grad)

Höchstgeschwindigkeit
250 km/h (Motorradfahrer 05/01: 254 km/h )

Anmerkung: leicht geduckt, mit nur wenig ausgefahrener Scheibe und nicht gerade ein Leichtgewicht habe ich mit GPS 247 km/h gemessen.

Beschleunigung
0-100 km/h 2,9 sek.
0-140 km/h 4,8 sek.
0-200 km/h 9,7 sek.
Bremsweg aus 100km/h 39,4 m

Anmerkung der Tester
Für einen großen Tourer überraschend handlich und fahrstabil
Verbrauch (Normalbenzin) bei 100 km/h 5,2 l/100km, bei 160 km/h 6,3 l/100km, Landstraße 5,3 l/100km


@ UMS 13.02.2005
zozo.sz Creative Commons License 2008.01.29 0 0 618
Szevasztok zsiványok!:)
Kicsit nem figyelek és azonnal vissza kell olvasnom egy egész oldalt:)
Mentségemre szolgáljon, hogy szomorú kötelességemnek kellett ma eleget tennem:(
Más: Olaj...Jó barátom a Motul tavalyig fő beszállítója: http://www.motulpisti.hu/index.php
Én eddig minden alkalommal tőle vettem az olajat a katalógus alapján.
Ez ugyebár ugyan az amit a yamaha árul, mióta Rossi yamahás:)
De a lényeg inkább az, hogy ugyan azt kapom, csak nem annyiért.
A szervíz számomra is inkább azért fontos, mert olyan szinten nem merek ( nem biztos, hogy nem tudnék, de nem szeretném tesztelni ) belenyúlni a gépbe.
Pl. a tavaszi szervíz inkább csak járulékos olaj és szűrő csere lesz a kardán szimering szervíz mellett.
Látom sűrű lesz a szombati csevej:)))))
itt van még egy hivatkozás ahol típus és évjárat szerint lehet választani, aztán jön a kiválasztott motorhoz a megfelelő olaj a váltótól a teló-ig..mindenbe:
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?sid=323&bid=188&sc=1323&langid=1
balzo56 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 617

Szia Quattroman!

 

Köszönöm szépen az információt. Most összeszedem magam és elindulok mihozzánk a munkahelyről. Addig írjál jókat, majd nyitok és válaszolok.

Üdv: balzo

Előzmény: Quattroman (615)
balzo56 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 616

Szia Quattroman!

 

Igen teljesmértékben egyetértek veled már mint a 10W ügyben. A 40-es az olvasmányaim során ezt véltem kihámozni belölle, és talán azért is "mondják", hogy a külső hömérséklet felső határát jelenti. Ez nem azt jelenti, hogy ez a vége. Az 50-es olajnak biztos nagyobb tartaléka van a felső intervallumban, vagyik nagyon melegben vagy hegymenetre is gondolok itt pl. kevésbé higul fel az olaj. Vagy rosszul gondolom?

Az API besorolást a kezelésimben SG-t olvastam és ennél jobb, nagyobb használható. Van még olyan olaj, hogy SE? Én valamikor a 80-as évek közepén tettem a Ladába SE és SF besorolású olajakat. Ha még a márkára emlékszem Agip SF volt lehet tévedek, SH?

Nem égett meg az audiban az olaj? De ott minden versenyen elött lecserélted nem?

Üdv: balzo  

Előzmény: Quattroman (613)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 615
Az en fiam is az lett, sehogy nem birtam lebeszelni rola.
Most ö bitorolja a mühelyemet Erdökertesen de ök mar inkabb fiatal törött kocsik javitasat vegzik.
A gumjaid 127+130€ ba kerültek
Előzmény: balzo56 (614)
balzo56 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 614

Szia Quattroman!

 

Hát ez nagyon szuper amit csinálsz, a fiam is karosszériásnak tanult, egy darabig dolgozott is benne, de most egy olasz cégnél kezdett dolgozni nem a szakmájában, alkatrészeket árusítanak budaörsön.

Egyszer szivesen megnézném, hogy mivolt és mi lett belölle darabot. Na majd személyesen a többit.

Üdv: balzo

Előzmény: Quattroman (611)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 613
Szia Balzo!
Az olajsär amiröl beszelsz az a regi tipusu olajok velejaroja volt.
Az 50es olaj az nem sürübb mint a 40es mivel mindkettö 10w-.....az elsö szäm az meg valoban tükröz egyfajta sürüseget de inkabb maradjunk a viszkozitasnal,
szoval 10w azt mutatja hogy milyen hidegben kenökepes az olaj,
a masodik szäm azt mutatja hogy mekkora höterhelesnel kepesek meg az olaj molekulai elnyirodas nelkül (kvazi golyokent) biztositani a kenest.
Az 50es mar igen extrem hötürö kepesseggel rendelkezik szaharai körülmenyek között is helytallna.
En a versenyautoba sem raktam 40es-nel nagyobbat pedig ha valami akkor egy felhuzott audi turbomotor igen melegen tud üzemelni.
Sokkal fontosabb az olaj adalekolasa amitöl függ az ara is.
nem a szamok tükrözik a minöseget. Az alapolajat 1-2 gyarto allitja elö es sokan csak a sajat laborukban kikiserletezett adalekokkal latjak el.
amugy itt van a kezemben a " schmierstoff-tabelle" esegyaltalan nem ir extrem minöseget az Fjr-hez Az SJ; SH;SG; SF; SE; API teljesitmenyszintü olajak jok hozza,
Előzmény: balzo56 (610)
balzo56 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 612

Szia Jim32!

Nagyon szivesen segítek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Az akksi az idom jobb oldala alatt van én úgy oldottam meg, hogy vettem egy csepptöltőt és kiépítettem egy kábel csatlakozást, direktbe az akksihoz. Bármikor gondolom rátöltök. De akár egésztélen rajta hagyhatom a töltőt mert saját magát szabályozza.

Havonta szoktam rátenni és egy párnapot rajtahagyni, mert az alagsorban van a mocim onnan nem könnyű fel hozni. Ilyenkor hideg van még motorozni.

Álmom: polóban, rövidnadrágban, pálmafák, árnyékában a tengerparton lassa végig gurulni oda vissza sokszor. A nyáron végre hajtom.

A kapott információkat vettem köszönöm.

Üdv:balzo

 

Előzmény: jim32 (609)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 611
Hi!

En is felajanlhatom a segitö jobbomat, bar eleg keves idöt töltök itthon, de sok eves tapasztalatom van jarmüjavitas teren, (most pl. egy 63as evjaratu Merci Kabriot restauralok itt).
Bar eredendöen Karosszerialakatos mester volnek meg nem volt olyan amit ne oldottunk volna meg, a versenyautoimat is magam epitettem.
Ha szüksegit erzitek tanacsot barmikor kerhettek es ha valami innen kintröl kellene szinten sikitsatok.
Egy ket kep arrol hogy mit mesterkedek idekinn:
Előzmény: jim32 (609)
balzo56 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 610

Szia Quattroman!

 

Az olajcseréket magam illetve a több évtizedes tapasztalat alapján állítottam be. De volt pl. Opel astrám, a könyvében az volt rögzítve, hogy sok városi használat esetén a 15e inttervalumot célszerű megfelezni. Van egy olyan simli is a dologban, hogy a fiam is tud olajat szerezni ( kocsiba)  castrolt pl. magnateket 4literest 4000ft-ért. Egyébként Mivel vénember vagyok megrögzött is.  Az olaj teljesitmény határa egészen biztos, hogy nem 10e v 15e kilóméter mert ilyen intervallumokat adnak meg. Bár olvastam már 20 és 30e kilométerről is. Sőt a kamionoknál meg sokkalta többet. Viszont láttam olyan motor belsőt is ahol az olajsár a betöltő sapkán és a szelepfedél belső oldalán már kicsapodott ( 100e alatt volt a kilómétere) és minden esetben a kötelező szervizeken megjelent. Még régebben volt egy cimborám a Nissan szervizben és alkalmanként be-be járogattam hozzá.

Hát ennyi a történetem, én már ilyen vagyok.

A 10W50 es történetem a következő: a nyáron ausztriai túrán voltunk és a hegyimenetek megviselték a technikát (Hyosung GT650 SH) a gép betöltőnyílásán olvasható, hogy 10W40. a nagy meleg nyárban szerintem híg volt bele, mert a sebesség váltó előszőr nagyon finoman és pontosan müködött, de hosszú menet és hegyi túra után már nem volt jó, pontatlan és néha alig lehetett kivenni üresbe. Haza jöttünk, átcseréltem 10W50-re onnan az ilyen problémám megszünt. A Hyo nyitott hütése jobbnak tünik mint az FJR ami zárt és valószínű a hőterhelése nagyobb. Lehet ezen még elgondolkodnom biztosan, de én ilyen levezetés alapján döntöttem, győzzél meg szombaton az ellenkezőjéről, ha gondolod.

A kezelési útmutatóban még olyan is van hogy 20W40-es is, meg jó néhány változat. 

Ja mennyi a gumijaim vége euróban, mert abban szeretném kifizetni te is eur...-ban fizetted.

Üdv: balzo    

Előzmény: Quattroman (604)
jim32 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 609
Ezer köszönet!
Remélem, nem lesz rá szükség, bár mivel azt sem tudom, hol az akksi, idén télen az is bent maradt szegényben. Igaz, pár hetente mentem vele egy kicsit, ha az idő engedte.
Adataidat mentettem!
Én már nem praktizálok, de ha valakinek jó gyermek ill. gyermek-tüdőgyógyász kell, hát a feleségem szerintem a legjobb ebben a szakmában, elfogultság nélkül mondom.
Előzmény: balzo56 (608)
balzo56 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 608

Szia Jim32!

 

Bocsi azt nem tudtam hogy gyógyító vagy, most már tudom, hogy távol áll a szerelés. Én meg viszont imádok szerelni, ha tudok segitek, A teljes szétbombázást nem vállalom, de a munkahelyemen lent a -1 szinten a garázsban szoktam az autómat és motorjaimat lazán szerelni. Soha életemben még pogácsás szelepállítást nem csináltam, de a 400-as Diversonomból kivettem a motort 3 évvel ezelött télen. Felvittem a lakásba és mühelyt csináltam a konyhából.  Szétkaptam, a nem használható pogácsákat meg a Budaörsi szervízben a szerelővel cserélgettem, talán 2db-ot kellet vennem aranyáron 2890ft/db. Nagyon pöpecül sikerült, gyújtás beállításra elvittem a szervízbe és minden tökéletesen a helyére került, sikerült még a vezérlést is pontossan beállítanom. Az FJR ennél bonyolultabb, kezdeném azzal, hogy a motort kisem tudnám szedni szerszám, emelő hiányában. Ha apró darabokra kell szétszedni azt nem, de egyszerű szervizeket megoldom és szivesen segítek neked ha gondolod. e-mail balzo56@freemail.hu esetleg  balzo56@gmail.com vagy telefon és megbeszéljük. 06-30-630-6374. 

 

Üdv: balzo 

Előzmény: jim32 (605)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 607
Szia!
Majd potolod:)))
Előzmény: jim32 (606)
jim32 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 606
Remélem, ez lesz az utolsó meeting, amit ki kell hagynom. Sajnos, a kötelesség:-)...
Előzmény: zozo.sz (598)
jim32 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 605
Hát, vazze, ezzel csak az a baj, hogy én meg orvos vagyok. Nyilván neked is olcsóbb lenne, ha otthon kezelgetnéd mindenféle bajaidat, mégsem merem azt tanácsolni, hogy varrjál sebet, gyógyíts rákot, infarktust, stb... otthon:-)
Na ezért van az, hogy én nem nyúlok a vashoz- tegye, aki ért hozzá, inkább megfizetem.
Mellesleg így, hogy 10 ezrenként van a szervíz, olcsóbb, mint a 125-ös Runner fenntartása!
(Tényleg, nem akar vki egy 2 éves, gyönyörű-hibátlan-gyors és erős (15LE, Vmax=120km/h) Runner VX-et? Legális, rendszámos remek városi motor. Ócsón.)
Előzmény: balzo56 (603)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.28 0 0 604
Ha nem ragaszkodtok 1 bizonyos markahoz olaj ügyben akkor ajanlom a ROWE olajat.
Reichen Oel Werke Deutschland
Mi visszük magyarorszagra es a kizarolagos forgalmazoja vagyunk.
Sokan megriadnak hogy nevtelen de ez nem egeszen igy van sok nagy cegnek ezt az olajat teszik a sajat csomagolasaba. Pl MOBIL es a markajelzett olajak is innen vannak BMW, FORD.
En minden jarmüvembe ezt hasznalom termeszetesen a megfelelö specifikaciojut, de ezzel ment a verseny autom is mindig.
Balzo Ket dolog is hibas a hozzaalasodban
1, a Yamaha kifejezetten 10W40 minöseget ir elö a motorba ettöl felesleges elterni
ebben is talalsz az egyszerü asvanybazisutol a könnyüfutasun at az extrem full
syntig.
2, a futasteljesitmenyet nyugodtan hasznald ki az olajnak
3, a gyar csak minden masodik cserehez irja elö a szürö cserejet is.
a lenyeget nem irtam piszok jo ara van.

Szombaton kapsz tölem gratisz 1l 75W90 Topgear olajat

Ciao
Előzmény: balzo56 (603)
balzo56 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 603
Sziasztok!
Folyamatosan irjátok, hogy szervizbe kell menni a mocival. Gondotok van? Én mikor megvettem csináltam egy össz olajcserét, szűrőcserét, Az olajshopnál olcsóbb mint a yamahánál, gyertyákat is kicseréltem 8ek-ra, és ugy gondolom felkészitettem az indulásra. Nem volt semmi bajom igaz eddig nem is lehetett. Kilóméter alapján lecserélem majd az olajokat minden esetben (5000km-nél ez nekem bevált minden gépemben ezt a gyakorlatot folytatom) és javítom ha kell. Életemben nem láttam szétszerelve a gépet de simán megoldottam, van robbantott katalógusom. Súlyos pénzeket lehet megtakarítani. Az olajat is a shopban veszem 10w50-est kiválasztottam azt a típust amelyik 100 fok mellett is aránylag magas, stabil kenése van. pl: castrol 100 fok mellett 14.3 a viszkozítása, a liquid molinak 16.8- A kardánolajat eredeti számsoralapján adják a szervizben 2dl. 6000ft körül van, én ennyi pénzért majdnem 2 litert veszek, a viszkozítása 75W90-es hypoid kell, hogy legyen, innen meg van oldva a feladat.
Üdv: balzo
Előzmény: zozo.sz (602)
zozo.sz Creative Commons License 2008.01.28 0 0 602
Negyed kiló disznósajt:)))))))
Baj nem lehet belőle:))
Azért Te is tudsz élni!
Remélem csupa jó dolgot rendeltél yamahánál. Lassan nekem is beszélnem kell velük a tavaszi szervíz miatt.
Amúgy azon kívül, hogy számomra macerás az odajutás ( 4.ker-ból a gépért a 17.be, onnan Soroksári út.. ) szóval amúgy szerintem a szervíz nagyon rendben van! Azonnal segítettek eddig mindenben és a szerelő srácok is értik a dolgukat.
Előzmény: Quattroman (599)
Quattroman Creative Commons License 2008.01.28 0 0 601
Köszi tul fogom elni :)))))))))))))
Előzmény: balzo56 (600)
balzo56 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 600
Szia Quattroman!

Most olvasom, hogy az eü állapotod nem kielégítő. Ezúton kívánok neked mielöbbi felgyógyulást.
Üdv balzo
Előzmény: Quattroman (599)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!