A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Rendeljétek csak, hogy jöhessen hozzánk a sok kiöregedett Taurus! Egy időben szó volt arról, hogy az első Vectronokat egyből átirányítják hozzánk, de szerencsére nem lett belőle semmi.
OFF csak neked: nézz be a tengeri kajak topikba, raktam be képet!
Nagyjából minden vele kapcsolatos álom szerte is szaladt...Az eddig legyártott példányokat visszaadta az ÖBB a gyártónak. Az ígéret ellenére mégsem kapnak a mozdonyok egyszerűen olasz engedélyeket, minden mozdonyra egyesével kell A-tól Z-ig a teljes procedúrát végigjátszani. Nagyjából ez lehetett a legfontosabb érv mellette, hogy úgy szar ahogy van, de legalább gyorsan és problémamentesen meglesznek. Hát nem...
Ízlések és pofonok, de nekem egyáltalán nem jön be a dizájn (nem az ÖBB-s festésre gondolok), bár a korszerű mozdonyok tisztán oldalnézetből szinte mind gnómul néznek ki. Pl. hosszú túlnyúlás, bumfordi formák, nagy kerekek, kevés látványos futómű alkatrész, tök sima oldalfalak. Egy régi járműhöz képest steril és ingerszegény. Itt pusztán a műszaki alkotás esztétikája gondolok, ugyanis tiszában vagyok vele ,hogy ez a műszaki fejlődés velejárója!!! A lehúzható ablak nélküliséggel (0 kilátás oldalra) el se tudom képzelni ,hogy lehet együtt élni.
Pedig nálunk mindenki abban reménykedik, hogy a pirosak majd különbek lesznek, mint ezek a bérmozdonyok. Én nem hiszek benn, tuti, hogy alap verzió lesz a miénk is. Az egyetlen remény, hogy majd utólag faragják, mint ahogy a Taurussal is tették, vagy a Talentokkal.
Ha máshogy nem, hát szoftveresen, hogy rendes AFB legyen rajt, meg pl a pult újraaktiválással elejtsen mindent ami nem alapbeállítás, ne úgy kelljen visszanyomogatni ECO1 módból, vagy az emelt ED (240kN)-böl, stb
Mi már 4 éve ezekről a dolgokról beszélünk, ne reménykedj, hogy változtatni fognak bármin is. Egyedül a naprolókat cserélték ki a vezetőállásban, mert az tényleg a kalap szar kategória volt eredetileg, de ennél zsebbenyúlósabb beavatkozásra ne számíts...
Az ülést továbbra is vállalhatatlannak tartom. Ha beállítom úgy, hogy ülni jó rajt, akkor nem tudok felszállni róla. Amint felemelem kicsit a súlyom az ülőlapról, egyből relatív nagy erővel hozzápréseli a combom a pult aljához. És ha valahogy mégis sikerül leszállnom róla, akkor alig tudom magam visszapréselni, mert nem süllyed le, marad így fenn. A megoldás, hogy minden felállásnál hátra kell csúsztatni az egészet. Egy másik mozdonyon sem tapasztaltam még ilyen kellemetlen ülést.
Ez is egy vicc. Belököd az ajtót, aztán az a szar ütközölemez visszalöki. A nyitott szekrény oldalon legalább megoldhatták volna, hogy kinyíljon rendesen.
Nem csak ott. Az Inntaltunnel-ben 80-al megyünk Rola-val. Úgy búg, hogy életemben először gondolkodom azon, hogy füldugót fogok használni, mert ez biztos, hogy hosszú távon káros. Érdekes módon, akkor a legrosszabb, ha rendesen ülsz és előre nézel. Oldalra fordított fejjel már jobb.
Rettenetesen ócska egy mozdony. Nincs egy hónapja hogy járok velük, de kb. annyi hibát produkáltam mint a Taurusok egy évben. A vezetőállás egy botrány...
Csupa olyan dolog, amihez még nem volt szerencsém. Úgy látszik az ottani levegő a gépekre is hat valahogy. :-) Egyébként az MRCE-eseknél a kapcsolók is szét szoktak hullani, valamint a PZB/LZB a legváratlanabb helyzetekben tud elbúcsúzni.