Keresés

Részletes keresés

takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4844
Téged is.
Előzmény: mindenszentek (4839)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4843
Igen, azokban a gyülekezetekben sokkal kevesebb zűr van, ahol sokkal kevesebb Pál van.
Előzmény: malachy (4836)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4842

Rossz a szemed.

Előzmény: malachy (4834)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4841

 A testi kívánság és annak való engedés

 

Nem. A döntésedről van ilyenkor is szó, márpedig egy döntés összetettebb, mint csak a kívánságot venni alapul. Például az ítélettől való félelem, az atyádfia szeretete, az atyádfia gyűlölete, vagy csak megvetése mind egy egy összetevője annak a döntésnek, hogy engedsz, vagy lemondasz. A gonsoszság még akkor sem a kívánságnak való engedés, hanem a mód, ahogyan az atyádfiával elbánsz, és vétkezel ellene. Nem érted a különbséget?

 

az örömhír nálad keserűséggel vegyül:

 

De nem nálam. Nálam örömhír. Keserűség csak a biblikus írástudóknál merül fel, mert ezzel elveszítik létfenntartásuk alapjait.

 

nem rója fel a rosszat, nem viselkedik bántóan

 

Erről már írtam:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62667382&t=9140994

 

Előzmény: malachy (4833)
malachy Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4840

Istentől gazdagon megáldott boldog új évet kívánok mindenkinek!

 

Tűzzetek ki magatoknak jó és teljesíthető célokat, amelyekhez viszont kell a kitartás (pl a 2007-es évben végigolvassátok a Bibliát).

mindenszentek Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4839

hahahahahahah

bocs. tudom

szóval van az isten és vagy Te nagyon klassz. aztán meg reménykedjünk ha majd meghaltunk nekünk is leesik vmi...mint erre volt példa.

inkább nem zavarok. boldog jelent neked. (mer múlt és jövő csak polárisban van...)

isten áldjon

 

Előzmény: takarito (4837)
Biga Cubensis Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4838
Kedves takarító, meg tudom különböztetni a szentimentalizmust a mélyre ható igazságtól. Ha te még nem sírtál semmi szépen, akár egy őszi erdőn, egy Jézus mondáson, egy naplementén, egy jó versen, egy jó regényen, egy mester szavain, melyek "betaláltak", akkor az a te bajod, nem az enyém...
Előzmény: takarito (4835)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4837

Valahogy az egységet nagy nullának tekintem - a sötétség.  A polaritásban látok valami fekete fehér lehetőséget, ezzel már jó képet lehet alkotni a világról, a fekete fehér fényképek is megteszik - a homály ideje. A különbözőségben kiderül minden apró eltérés, minden a saját színében nyilatkozik meg - a világosság.

 

Előzmény: mindenszentek (4832)
malachy Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4836

Szerintem az Úr munkája a szívben kezdődik. Isten a szívünknél akar megragadni bennünket (ezért jó, ha az ember ilyenkor tud sírni is :)

 

Gondolom negatív példálózásoddal a Hgy-re akartál utalni, hidd el vagyunk számosan, akik nem ilyen gyülekezeti élménnyel rendelkezünk, hanem merőben mással (ahol sokkal inkább az önfeláldozást, a másokért való élést látjuk megvalósulni).

Előzmény: takarito (4835)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4835

Pál  a hatásvadász? Megríkatott?

 

Szóval a szentimentalizmus pont nem az igazság erejével, hanem a szavak szépségével próbál célt érni. A biztosító a reklámfilmjében babákat mutogat, aki élni akar holnap is, köss biztosítást. Az üdítőipar ugrabugráló egymást szerető fiatalokat mutat a reklámfilmjében, akiknek happí érzetük attól van - vásárolj üdítőt.

 

A keresztény hosszan eltűri hogy az írástudó átvágja a fejét, kegyesen elnézi, hogy adományát zsebre teszik, nem írigykedik a gyülekezeti vezető 7 darab százezer  forintos cipője miatt, nem örül ugyan ha ez kiderül, de örül ha nem, elfedez minden hamis bibliai tévedést, nem keresi a maga hasznát csak az elöljáróét, nem fuvalkodik feljebb mint a presbiterei, és ha észreveszi hogy csűnyán kihasználták, átvágták, becsapták, nem rója fel, maradjon meg a hit, remény és szeretet csak az értelem és bölcsesség a közelbe ne kerüljön. 

 

Pál himnuszában pont az adja a bölcstelenséget, ami az elvonatkoztatott érzelmek értelmetlensége csak jelenthet.

 

Előzmény: Biga Cubensis (4831)
malachy Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4834

"most fordulj el Pál tévedéseitől."

 

? (eddig egyetlen 'tévedését' sem vettem észre, csak a benned lévő keserűséget)

Előzmény: takarito (4826)
malachy Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4833

Hallod, szerintem te csak a szavakkal játszadozol. A testi kívánság és annak való engedés (=adott esetben erőszak) szorosan összefügg: a cselekedetekben válik nyilvánvalóvá az, hogy az ember nem tudott győzelmet aratni saját maga felett.

 

Hasonló a helyzet a hittel: cselekedetekben válik nyilvánvalóvá a hit (ereje).

 

Megmondom őszintén, nem csodálkozom válaszodon arra a kérdésre, hogy mi is az evangélium. Az evangélium elsődleges jelentése "örömhír", azonban mivel te folyamatosan valaki(k) ellen ágálsz (jelen esetben pl Pál ellen), ez megrontja a saját hozzáállásodat is, így az örömhír nálad keserűséggel vegyül: a magyarázatodban is felszínre jön ez a keserűség.

 

"Jézus a szeretetet kölcsönös kapcsolatban határozza meg (úgy mást, mint magadat)"

 

- mintahogy Pál is (nem rója fel a rosszat, nem viselkedik bántóan - mindez kizárólag kapcsolatokban értelmezhető).

Előzmény: takarito (4820)
mindenszentek Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4832
szóval poláris csak tagadod
Előzmény: takarito (4828)
Biga Cubensis Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4831

Igen, de nem értek vele egyet :)

És nem azért, mert jó érveim vagy magyarázataim vannak, egyszerűen amikor olvasom, érzem.. Minden magyarázat nélkül érzem, hogy ott Pál az igazat szólja. Egyike azon idézeteknek, amiktől borzongok könnyes lesz a szemem :)

Előzmény: takarito (4829)
mindenszentek Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4830
a szemléleted...az valóban különbözőséges sok mindentől míg máshoz ragaszkodó
Előzmény: takarito (4828)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4829
Előzmény: Biga Cubensis (4827)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4828

Tudod, hogy nálam nem poláris, sem egységes, hanem különbözőséges.

 

Előzmény: mindenszentek (4824)
Biga Cubensis Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4827
Fura, nekem éppen a szeretet-himnusz azon kevesek egyike, melyet teljesen ihletettnek tartok Páltól.
Előzmény: takarito (4825)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4826

 Én Neki hiszek, Nála van egyedül igazság

 

Rendben. Akkkor itt és most fordulj el Pál tévedéseitől.

 

Előzmény: malachy (4817)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4825

számomra eléggé undorító módon támadod a csodálatos szeretet-himnuszt

 

Ez magánügyed, hogy miket érzel.

Viszont Pál bölcstelen szeret himnuszáról már beszéltem, mégegyszer idézem, hogy el ne kerülje a figyelmed:

 

Pál bölcstelen himnusza nem egyenlő azzal a szeretet megfogalmazással amit Jézus használ. Mégpedig Jézus a szeretetet kölcsönös kapcsolatban határozza meg (úgy mást, mint magadat), míg Pál a szeretetet bölcstelen költeményében egyoldalú jellemzésekkel, érzelmi elvonatkoztatásokban határozza meg (tűr, elfogad, kegyes, jóindulatú, stb) ami viszont (éppen az által, hogy meghatározatlan marad mit kell tűrni, mi a jó, mit kell elfogadni) egy keresztény kihasználására és elnyomására használható, nem pedig az igazságos és békés élet alapjainak megerősítésére.

 

 

Előzmény: malachy (4815)
mindenszentek Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4824

Csak a poláris szemléleten alapuló szavak esetében beszélhetnénk poláris szavakról, jóllehet egy szó önmagában még nem is feltétlen poláris ekkor sem, csak szemléletmódtól függően.

 

a személet az édentől keletre poláris. szavakkal is ootan van kommunikálva.

 

na mongyá vmit egységes esetben:-)

?

 

Előzmény: takarito (4792)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4823

Á, nem szoktam dühös lenni, még Pálra sem :)

Egyébként a szeretet himnuszában rejlő bölcstelenségről pont az előbb írtam. Elolvastad?

 

 

Előzmény: babaszappan (4803)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4822

Megpróbálom továbbfejteni a kívánság kérdést.

Tehát nem elfojtásról és fokozásról beszélek, hanem a teljesítésekben elkövetett hibákról. Ami a gond, az abban áll, hogy a környezetünk sérelmére és terhére teljesítjük vágyainkat, jóllehet természetes teljesítésüket a környezet megértése által zűrzavar és szenvedés teremtése nélkül is megoldhatjuk.

Ha te a kívánságaidat édesgeted vagy magadba fojtod semmilyen bűnt nem követsz el. Viszont vétkezel a teljesítéskor, ha atyádfiával szemben az ő sérelmére, az ő megértése nélkül hajtod végre.

Az elfojtás és fokozás már sohasem bűn kérdése, hanem egészség kérdése. Mivel a kívánságok alapvetően a test szükségleteiben gyökereznek, azok túlfeszítésével vagy elfojtásával, azaz megrétés nélküli kezelésével beteggé tehetjük saját szervezetünket.

 

Előzmény: babaszappan (4802)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4821

Pál hasonlóan elítéli a testi kívánságoknak engedő egyéneket.

 

Hibásan.

A gonosz teljesítést kellett volna elítélnie.

 

Előzmény: malachy (4800)
takarito Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4820

hanem mindkét félnek igaza van.

 

Ez olyankor fordul elő, ha egész másról vagy egész más oldaláról beszélnek egy dolognak. Ha egy dologról beszélünk, akkor nem igaz.

 

Lássuk az erőszak példádat. A törvény nem a testi kívánságnak való engedést tiltja, hanem a lányon elkövetett erőszakot. A rossz kiindulópontod enged téves következtetésre. A keresztény hiba mindig abban áll, jóllehet ezt a hibát Pál apostolnak köszönhetik, aki nem tette meg maga sem a különbséget, hogy a kívánság és a teljesítésére vonatkozó szándékok között határt húzzon.

A gonoszág ugyanis egyáltalán nem a kívánságokban rejlenek, hanem a másokkal kapcsolatos szándékainkban. Ezek a szándékok a szívből származnak, ezért állja meg helyét Jézus tanítása szemmben Páléval, hogy a szívből származnak a gonosz gondolatok. Ha tehát a szív a sötétség foglya, akkor a kívánságok teljesítésének vagy lemondásának útjait mások kárán és szenvedése által is elvégezheti az ember, tehát vétkezik. Ha azonban szeretet van a szívben, akkor a kívánságok teljesítésének és lemondásainak lehetőségeit úgy határozza meg az egyén, hogy ne mások kárára és fájdalmára vigye véghez, - tehát nem vétkezik. Ezért állja meg Jézus tanítása inkább a helyét az életben ami a szeretet, szemben Pál tanításával ami az értelmetlen önfegyelem.

 

és szerinted mi az evangélium?

 

Az igazságtalanságok és szeretetlenségek megváltozásához utat mutató tudomány, amelynek segítségével a föld az Isten országának megvalósítását élhetné át. A szeretet és a megértés korlátozásai tévedéseink, félreértéseink, rossz hiedelmeink és tudatlanságunk következtében olyan erősek, hogy már létfeltételeink is ennek áldozatáivá váltak. Jézus egy nagyon egyszerű tudományt hozott nekünk, amelynek alapjai az evangéliumban csak magokban lelhető fel a többit az életben lehet megérteni,. hogy az egymás ellen elkövetett sérelmeink és terheink átgondolásával, az ezeken való változtatással, azaz vétkeink rendezésével egy valódi új világot teremthetünk.

Örök életre hogy akar alkalmas lenni az, aki ebben az életben mindenkinek terhére, kárára, kihasználására van, zűrt szenvedést és fájdalmat teremt minden cselekedetével és miközben hit által magát igaznak képzeli, kiujját sem mozgatja ezen cselekedeteinek a megváltozásában? Örökké azt akarja csinálni?

 

érdekes hogy elkerülte figyelmedet: Jézus is beszélt a szeretetről, és Pál is. Idéztem is.

 

Értem, ezt láttam. Csak te nem vetted észre, hogy két párhuzamos nézethasználat még nem teszi az egész tanítást egyformává, továbbá már én is utaltam arra, hogy Pál bölcstelen himnusza nem egyenlő azzal a szeretet megfogalmazással amit Jézus használ. Mégpedig Jézus a szeretetet kölcsönös kapcsolatban határozza meg (úgy mást, mint magadat), míg Pál bölcstelen költeménye egyoldalú jellemzésre, érzelmi elvonatkoztatásokban határozza meg (tűr, elfogad, stb) ami viszont egy keresztény kihasználására és elnyomására használható, nem pedig az igazságos és békés élet alapjainak megerősítésére.

 

 

Előzmény: malachy (4798)
malachy Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4819

"eleve kizárja a hitelességet!"

 

-szerinted. Mert nem érted sem a bibliai szövegeket, sem megbízhatóságukat, sem keletkezésük körülményeit, sem kiválogatásukat.

Előzmény: Paleokrites (4818)
Paleokrites Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4818
Jézus mondta, ha mondta anno, majd valakik mondják ezt neked és hiszel, majd követed őket, akik mondták, ez neked a Jézusnak való hit?
Szerintem akkor fer, ha maga Jézus mondja neked, " gyere és kövess engem"...., akkor hiteles lenne, de egy írás alapján valakik által magyarázott ideadogmatikus hit elfogadására való hívás már eleve kizárja a hitelességet!
Előzmény: malachy (4817)
malachy Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4817

"Mit érsz azzal, ha hited van, viszont hamis?"

 

- gondolom, nem haragszol meg, ha nem a te elképzeléseidhez igazítom hitemet. Jézus mondta: "Én vagyok az út, az igazság és az élet". Én Neki hiszek, Nála van egyedül igazság. Nem az emberi képzelgéseknél.

Előzmény: takarito (4808)
malachy Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4816

"amikor Pál miatt Jézus beszédét veted el,"

 

- tessék??? Mikor utasítottam én el Jézus beszédét?

 

"ami azt jelenti, hogy nem kell hozzá vérontás"

 

- nem jelenti azt, ezt te teszed hozzá.

Előzmény: takarito (4806)
malachy Creative Commons License 2006.12.31 0 0 4815

"Ugyanis Pál apostol össze többi megszólalása egyáltalán nem erről szól"

 

- idézhetek még tőle? Arra is ezt fogod mondani: "az összes többi megszólalása..."?

 

"a leveleinek való engedelmeskedésről, a felettesek elnyomásának eltűréséről, a test fegyelmezéséről, a törvény lélek általi megvalósításáról, a saját maga éített egyház testéről, szervezetéről, a funkciók betöltésének rendjéről, a ceremóniákról és szabályairól,  tehát mellékesen beszél a szeretetről,"

 

- hallod, ezek után kételkedem abban, hogy olvastad-e egyáltalán Pál leveleit (vagy érted-e).

 

"Másfelől a Pál féle szeretet himnusza csak a vak kereszténység előtt olyan magasztos, mert egyébként bölcstelen, szentimentális és az igazságot jócskán nélkülöző fejezet, csupa mellébeszéléssel"

 

- na, azt mond meg nekem: mi ez, ha nem egy undorító kinyilatkoztatás tőled, amely mindenféle igazolás nélküli, a legszebb sorokat is képes vagy lehúzni. Nem csak a keresztyének fogadják el, mint mondtam, hanem -talán rajtad kívül -majdnem mindenki tudja, hogy a legszebb irodalmi remekművekben sem találjuk meg a szeretet ilyen szép megfogalmazását. Érdekes, hogy Pált támadod, itt viszont nagyon keményen (Pált is túlhaladva :), számomra eléggé undorító módon támadod a csodálatos szeretet-himnuszt.

Előzmény: takarito (4801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!