Szia! Nekem hasonló az alapfelállásom (L100, ELKA610) Az ELKA-n nem ékszíj van, hanem gömbszíj, sőt ez egy szövetes bevonatú valami ami abszolúte nem nyúlik. Nekem van 1 üzleti partnerem, akitől hajtószíjakat szoktunk rendelni, igaz ipari célokra, azt mondta, hogy ilyen méterre van neki és hővel kell összeolvasztani a megfelelő méretre, majd a melegítés és összenyomás utáni kiálló vackot leköszörülni. Én most mértem az enyémet, az 1200 mm és 3 mm átmérőjű a felső. Avagy teszel bele egy feszítőtárcsát, ha nincs kikócolódva a szíj. (Ha érdekel a szíj, akkor megadom a telefonszámát az illetőnek) Üdv: ozjo
Üdv mindenkinek a fórumon. Első Hammond tulaj vagyok. L100-as felújításra szoruló modell és hozzá egy ELKA 610-es leslie.
Első lépésben a leslie-nél tartunk, és a segítségeteket kérném: Az ékszíjat le kéne cserélni. Nagyon ki van nyúlva és feszesség állítási lehetőség nincs. Hol a bánatban lehet olyan ékszíjat kapni, ami jó lehet nekem. Előre is kössz a segítséget.
Régen írtam már ide, de azért nyomon követem a fórumot. :)
Próbáltatok már rocktrióra (dob, basszusgitár, gitár) szerzett dalt orgonára átírni? (Persze a dobot nem kell.. :)) Én most ilyeneken gondolkozom (próbálkozom), sőt igazából nem is orgonára alkalmaznám, hanem orgona + zongora kettősére (Van der Graaf Generator? :)). Tudtok valami vezérelvet, példát, ötletet, véleményt nyújtani nekem?
Más: végignéztem a fórumot és mégis maradtak kétségeim, hogy mit érdemes a Hammond hang elérése érdekében tenni? Persze legcélszerűbb lenne eredeti Hammondra gyűjteni, de azt nagyon nehéz cipelni koncertre (mellesleg nagyon nagyon drága is). Tube mester EMU-s alkalmazása nagyon profi, de szeretné(n)k élőben is drawbarokat állítani. A digitális klónokról viszont elég lesúlytóan nyilatkoztatok. (Nekem speciel tetszik hangilag a Claivia Nord orgonája, de az is elég drága.) Ez már sokszor elhangzott kérdés, de mit ajánlotok?
Nem, teljesen más. Egyszerű potmétert rángat a pedál, emiatt itt létező gond a recsegés.
A B3-on nincs mit állítanom, úgy jó ahogy van. Egyébként az előfokomba még egy csöves effekt inzert is be van építve, amivel szintén tudom állítani a jelcint. Finom hangzáshoz a plusz potitval le tudom venni töredékére, de rock esetében a jelenlegi brutált is meg tudom kb. ötszörözni!!!
Ennek az az értelme hogy ha kemény, rockos hangzásra van szükség pl. felvételnél, ezt felnyomom, a lezlit letekerem 1-re és így megsüketülés nélkül is hozza a rotyogós hörgést, sikítást. Javaslom minden B3 gazdájának.
Komoly anyag az L100 doksi, de a lényeges, a kapcsolási rajz gyorsan hozzáférhető a captain-foldback oldalon, ami a legjobb hammondos kincsesbánya.
Srácok, a 7332 höz senkinek sincs segítő ötlete ? A dolog kezd számunkra sürgető lenni. Én utánna járnék mindennek, kifüggeszteném egy hirdetőfalra is, de csak olyan körökben lenne érdemes, ahonnan valami visszajelzés is várható lenne. ( Pl. Jazz-Shool, Bp, Vidék, ) Semmi Konnektion-unk nincs innen a világvégéről. Minden Bp-en zajlik, Sorry. -Ilyen vízfejű ez az ország- (Vagy mégse? Július 25. Herbie Hancock, Július 27 Take 6. )a Veszprémi ünnepi játékokon. A Take 6-et. volt szerencsém már Live hallani . Leírhatatlan, és elmesélhetetlen élmény ! http://www.take6.com/index_main.php.
A hangerő szabályozó, -ami a pedállal van összekötve- az alumínium házon van egy kis kipattintható gombocska pont feléd felül a tengely magasságában. A mögött van egy kis forgó kondenzátor. Egy kis csavarhúzóval be tudod tekerni, és vissza. Az állítja az erősítést. Két-három fordulatnál ne tekerd visszafelé, mert széteshet az egész, meg ott már nem szabályoz úgysem!
Elképzelhető, hogy kevésbé akartak hi-fi eszközt gyártani, meg az öregedés is nyom a latba. Jópofa ötlet és praktikus a beállítás a torzításra, amit írsz. Szerintem ez a 2/3 hangerős a nyerő, mert ha akarod, akkor ezt túllépve valóban jön a torzítás. Azért a 10 V az nagyon brutális. Az L100-am utólag gyártott kimenete pedig szinte rettenetes, pedig a hangerőszabályozóból lett lehozva. Szegény ELKA lezlim nem is tud vele mit kezdeni, ezért egy mini keverő van előtte, amivel erősen tudok csillapítani.
Szerintem hiba, és nem foglalkoztak vele! Én a kondik cseréjével, és a vibrato shiftline bedobozolásával-áthelyezésével, és a motor beburkolásával értem el az első nagy eredményt. Aztán jöttek a finomítások: trafó forgatás, cső csere, és a hangerő szabályozóban levő kondi tekergetése. Találtam egy leírást, hogy hogyan kell beállítani az orgonát, hogy ne torzítson. Premecz Matyi fordította nekem le ezt a pár mondatot:
Előkészületek:
1. nyomd le az aisz fekete preset billentyűt, ez jobbról az első fehér. Legyen a hang 808808008. Hangerő pedál legyen fullra kitolva. Vibrato és perka kikapcs.
2. ha pedálozol rendszeresen, akkor huzd ki a pedál 16'-ot teljesen.
3. az előfokon lévő hangerő trimmer legyen teljesen bent, az óra járásával megegyezően.
4. Leslie hangerő legyen csutkán.
Maga a beállítás:
1. valaki nyomjon le egy teljes C dúr akkordot közép magasan. Ha nem játszol basszust, akkor két kézzel nyomj. Ha játszol balkéz basszust, akkor egy mély C-t nyomj hozzá ballal az alsó manuálon 888800000 állásban. Ha pedállal is játszol, akkor a legalsó C-t is nyomd le.
2. Ezalatt a másik ember kezdje el tekerni a trimmert óra járásával ellentétesen, így nő a hangerő. Így meg lehet találni azt a pontot, ahol az orgona még tisztán szól, de a leghangosabb. Utána a torzítás mértéke izlés szerint állítható.
Egyébként ugyanitt írták, hogy a lezli potméterét 1/4 hangerőnél feljebb nem szabad tekerni, és a hangrő pedált az orgonán 2/3állásnál jobban nem érdemes nyomni, mert akkor vezérlődik túl a végfok. Persze az igazi csöves torzító itt lép életbe:-) ehhez szerintem kár mindenféle kütyüt eszkábálni. Nálam torzító nélkül is megy a dolog. Azért ügyesen kitalálták a mérnökök, hogy a 775mV-os lezli bemenet mellett a hammond kimenetén új csöveknél akár 10V! is kijön. Ezzel gondolom, hogy a csövek öregedése mellett a használhatóságot próbálták elnyújtani, mert gondolom, hogy abban az időben nem tudtak olyan hosszúéletű csöveket gyártani. Így mindíg csak a potmétert kellet utána állítani a maximumig. Aztán jöhetett a csőcsere újból:-)
Mint általában az ilyen retró és/vagy nosztalgia bulik... Sajna, a gitárok többnyire elnyomták a billentyűk hangját, de Gyuszkó rendesen ott volt a szeren! Nagyon kellemes meglepetés volt Szikora Robi dobolása, de ez már off topic...
Félreértés ne essék nem akarom az L100-amat összekeverni a B3-mal, de az enyémnek is "szép " brummja van. Mi a a helyzet általánosan evvel a kérdéssel? Ez valóban hiba, vagy egyszerűen nem foglalkoztak vele annak idején. Szimizso szaktárs elég szépen kirészletezte a saját hanxere kapcsán
Ezek után nem is értem Tehtube mestert, hogy miért aggódik, hogy a hammondja mikor romlik el koncert közben:-)
De becsületére váljon ennek a cuccnak, hogy ez tíz évvel ezelött is így nézett ki, és még mindíg műxik.
Más. A jutubon láttam-hallottam egy B3-ast és annak is pont olyan idegesítő volt a brummja, mint az enyémnek volt. Lehet, hogy gyárilag az úgy műxik rendesen?:-) Vagy csak én voltam ilyen hülye, hogy kiszedtem belőle....